Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:Jøss, her var det mye fiendtlighet å se etter sist jeg var innom tråden.
Men mest fascinerende er det å tenke over HVORFOR folk faktisk blir sinte over det som er skrevet, da jeg synes det hele virker litt sånn barneskolegreier.¨
Men folk er jo forskjellige, det må vi gjenta.

Men i forhold til tråden, temaet, saken - mener du noe om det? For dette var rett og slett veldig usaklig. Ble du sinna?
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Globeline skrev:
ludoburgero skrev:Jøss, her var det mye fiendtlighet å se etter sist jeg var innom tråden.
Men mest fascinerende er det å tenke over HVORFOR folk faktisk blir sinte over det som er skrevet, da jeg synes det hele virker litt sånn barneskolegreier.¨

Men i forhold til tråden, temaet, saken - mener du noe om det? For dette var rett og slett veldig usaklig. Ble du sinna?
Nei, mye mulig jeg ikke forstår deg helt nå..?
I forhold til tråden er det jo en tråd som har utvikla seg til både det ene og det andre. Temaet, jo... det opptok meg til en viss grad... men kanaliseringene ble litt ensidige etterhvert for min del... således med den aggressive kritikken MOT kanaliseringene igjen også... det tok nesten litt for mye av på så mange tåpelige vis... så igjen... saken kan man jo ikke forholde seg til, siden noe utvikler seg så banalt som dette.
Jeg blir svært sjeldent sinna.
Antall ord: 177
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:
Globeline skrev:

Nei, mye mulig jeg ikke forstår deg helt nå..?
I forhold til tråden er det jo en tråd som har utvikla seg til både det ene og det andre. Temaet, jo... det opptok meg til en viss grad... men kanaliseringene ble litt ensidige etterhvert for min del... således med den aggressive kritikken MOT kanaliseringene igjen også... det tok nesten litt for mye av på så mange tåpelige vis... så igjen... saken kan man jo ikke forholde seg til, siden noe utvikler seg så banalt som dette.
Jeg blir svært sjeldent sinna.
ok - for ettersom du sier at så mange andre er sinna, så tenkte jeg at kanskje det var fordi du ble sinna selv?

Måten du diskuterer på har gjort at jeg ofte har oppfattet deg som sinna. Så jeg ville sagt at du blir ganske ofte sinna. Men der ser du. Man hører verken stemmer eller ser ansiktsuttrykk gjennom skjermen. Og jeg velger selvfølgelig og tro på din definisjon av dine følelser, fremfor min egen oppfattelse av dine følelser. Du kjenner dem best.
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

ludoburgero skrev: Jeg blir svært sjeldent sinna.
Det kan umulig være bra.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Globeline skrev:ok - for ettersom du sier at så mange andre er sinna, så tenkte jeg at kanskje det var fordi du ble sinna selv?
Tja, nå har jeg jo ikke akkurat sagt det du sier jeg har sagt da.
Når jeg sier "folk", så kan jeg mene flere enn en. Gjerne flere enn to også.
Men er ikke nødvendigvis et synonym med "mange".

Og nei. Jeg er ikke sint.
Måten du diskuterer på har gjort at jeg ofte har oppfattet deg som sinna. Så jeg ville sagt at du blir ganske ofte sinna. Men der ser du. Man hører verken stemmer eller ser ansiktsuttrykk gjennom skjermen. Og jeg velger selvfølgelig og tro på din definisjon av dine følelser, fremfor min egen oppfattelse av dine følelser. Du kjenner dem best.
Min måte å diskutere på fungerer ikke bare som "min måte å diskutere på".
Den fungerer også på det viset at "slik du oppfatter meg".
Så jeg kan gjerne forstå at du oppfatter meg som sinna etter min måte å diskutere på. Hadde du sagt at du oppfattet meg som glad, hadde jeg også forstått deg.
Det eneste jeg trenger å gjøre er å visualisere hvordan du oppfatter meg.
Når du derimot sier hvordan du oppfatter meg og det ikke stemmer med hvordan jeg selv føler det eller er, så bekrefter jo også dette utsagnet ditt om at man kjenner best følelsene sine selv. (legg merke til at det heller ikke var noe DU direkte sa, så jeg har jo på en måte feilsitert deg, men det var noe annet enn å la "folk" bli til "mange" likevel)
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Dr. Doktor skrev:
ludoburgero skrev: Jeg blir svært sjeldent sinna.
Det kan umulig være bra.
Hvorfor?
Jeg holder som regel hodet kaldt.
De gangene jeg mest reagerer irrasjonelt er det pga. angst eller frykt. Eventuelt glede. Sinne er noe som er en svært kontrollert form hos meg, siden jeg har hatt problemer med aggressivitet tidligere i tenårene og barndommen. Det er noe jeg har klart å bearbeide bra med meg selv. Så jeg blir svært sjeldent sinna, men opprørt eller oppgitt kan jeg ofte bli. Kanskje det også har noe med min definisjon av sinna å gjøre i forhold til din?
Jeg vet ikke.
Men jeg forbinder det å være sinna med å utagere. En aggressiv uttrykksform.
Gjerne fysisk eller verbalt for den saks skyld.
Men bak et tastatur... her inne... nei, det går bare ikke.
Jeg kan bli engasjert i beste fall.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Sinne er en veldig konstruktiv følelse. Uttrykksformen trenger slett ikke å være negativ eller lite gjennomtenkt. Muligens der du har problemer?
Faktisk vil jeg si at sinne er en av de mest energifulle følelsene vi har. Jeg setter den rett der oppe ved forelskelse. Få andre følelser gir en så stor drivkraft.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Dr. Doktor skrev:Sinne er en veldig konstruktiv følelse. Uttrykksformen trenger slett ikke å være negativ eller lite gjennomtenkt. Muligens der du har problemer?
Faktisk vil jeg si at sinne er en av de mest energifulle følelsene vi har. Jeg setter den rett der oppe ved forelskelse. Få andre følelser gir en så stor drivkraft.
Føler ikke jeg har problemer nå lenger med sinne, nei.
Den har blitt konvertert til det du kaller konstruktivt vil jeg tro.
Angsten eller frykten i meg, det er noe annet.
Jeg skiller sinne og frykt, selv om man jo helt sikkert kan være omgitt av frykt og bli sint av det. Det er ihvertfall for meg to forskjellige ting.
Sinne opplever jeg jo selvsagt, men det er som sagt svært sjeldent.
Forelskelse er også noe helt annet. Det er en flyktig følelse.
Sinne er mer fokusbasert, spesielt i den konstruktive formen du sier den kan være.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Så du mente ikke at du sjelden ble sint, du mente at du sjelden lot sinne få negativt utløp?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:
Globeline skrev:ok - for ettersom du sier at så mange andre er sinna, så tenkte jeg at kanskje det var fordi du ble sinna selv?
Tja, nå har jeg jo ikke akkurat sagt det du sier jeg har sagt da.
Når jeg sier "folk", så kan jeg mene flere enn en. Gjerne flere enn to også.
Men er ikke nødvendigvis et synonym med "mange". .
Ja. og tre er faktisk er uttrykk for mange. Jeg sa ikke veldig mange. Og det du sa gjør det trolig at du mente mer enn en eller to. Altså, flere, altså mange.
ludoburgero skrev:
Og nei. Jeg er ikke sint.
.
Nei, og det har jeg heller ikke spurt deg om du er. Tvert om har jeg fortalt at jeg syns det er merkelig du ikke er det, fordi jeg oppfatter at du opptrer som sint.
ludoburgero skrev:
Min måte å diskutere på fungerer ikke bare som "min måte å diskutere på".
Den fungerer også på det viset at "slik du oppfatter meg"..
Ja, som sagt så oppfatter jeg deg ofte som sinna. Du trenger ikke gjenta det jeg sier vet du, du må finne på dine egne ting å si. Plagiat er ikke snillt.
ludoburgero skrev: Så jeg kan gjerne forstå at du oppfatter meg som sinna etter min måte å diskutere på. Hadde du sagt at du oppfattet meg som glad, hadde jeg også forstått deg..
Jeg har ikke oppfattet deg som en særlig glad person egentlig. En som ønsker å late som han er glad kanskje, men som sinna og lei.
ludoburgero skrev: Det eneste jeg trenger å gjøre er å visualisere hvordan du oppfatter meg..
Neida, det trenger du ikke. Jeg bryr meg ikke om du kan se for deg hvordan jeg oppfatter deg eller ikke. Det er klart at det kan være en fordel dersom du ønsker å bli forstått, men du trenger overhode ikke. Og hvis jeg vil kan jeg jo gjøre som visse andre, og bare finne på noe jeg ønsker å late som jeg forstår, uansett hvordan jeg forstår det du sier.
ludoburgero skrev: Når du derimot sier hvordan du oppfatter meg og det ikke stemmer med hvordan jeg selv føler det eller er, så bekrefter jo også dette utsagnet ditt om at man kjenner best følelsene sine selv.
Plagiat igjen? Ja, som sagt så kjenner du følelsene dine best selv. Det er ikke bare deg det gjelder, det gjelder alle. Altså, at også andre mennesker, de som ikke er deg, kjenner sine følelser bedre enn du kjenner deres følelser. Men du kjenner selvfølgelig dine følelser bedre enn andre kjenner dine følelser.
ludoburgero skrev:. (legg merke til at det heller ikke var noe DU direkte sa, så jeg har jo på en måte feilsitert deg, men det var noe annet enn å la "folk" bli til "mange" likevel)
Nei, jeg har ingen problemer med å forstå hva du sa jeg. Du har heller ikke sitert meg, og jeg har heller ikke sitert deg. Jeg syns det er helt greit å kunne bruke et språk og si ting på flere måter. Jeg trenger ikke sitater så lenge folk viser at de forstår hva som står. det er når visse mennesker kverulerer og vrir helt unødvendig, for å skape konflikter - at jeg lager konflikten enda større. Fordi det er barnslig og tåpelig å gjøre slikt. Men for all del - du trenger ikke sitere meg, går helt greit at du bruker det jeg sier. Bare ikke påstå at jeg sier noe jeg ikke har sagt du, det er det du pleier å gjøre.
Antall ord: 680

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Dr. Doktor skrev:Sinne er en veldig konstruktiv følelse. Uttrykksformen trenger slett ikke å være negativ eller lite gjennomtenkt. Muligens der du har problemer?
Helt enig. Eller - sinne er jo som du sier en uttrykksform, energien kan komme ut på andre måter. Men jeg syns at sinne er en grei og enkel måte. Andre måter er å være direkte, klar osv. Det er mye det samme, uten å la følelsene bli så uoverkommelige. Alt til sin tid tenker jeg.

Men å undertrykke sinne og late som man er saklig eller rolig, og liksom lure rundt grøten med spydigheter man serverer fordi man ønsker å stikke litt - det er jo aggressjon, som er mye verre enn litt sinne eller spontane reaksjoner.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Globeline skrev:
ragerod skrev: Steik kor unødvendig trakkasering...slikt du kaster vekk di dyrebare tid på?
Heldigvis bestemmer jeg selv hva jeg mener er bortkastet tid og ikke. Jeg syns det er hakket verre at du faktisk viser deg å bruke energi på noe du selv sier er bortkastet.

Håper du ikke gjorde det for min del, for da skal du vite at det var helt unødvendig. Men selvfølgelig, takk for tanken.
Liker ikke trakkasering...og det skjønte du jo lekende lett. :)
Bare det beste er godt nok...
Antall ord: 92
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

ragerod skrev:
Globeline skrev:
ragerod skrev: Steik kor unødvendig trakkasering...slikt du kaster vekk di dyrebare tid på?
Heldigvis bestemmer jeg selv hva jeg mener er bortkastet tid og ikke. Jeg syns det er hakket verre at du faktisk viser deg å bruke energi på noe du selv sier er bortkastet.

Håper du ikke gjorde det for min del, for da skal du vite at det var helt unødvendig. Men selvfølgelig, takk for tanken.
Jeg skjønner jo at du ikke helt vet hva du liker og ikke liker, hva du føler og ikke føler osv. Men bare prøv å ikke håpe at på at jeg flørter med deg. Fordi du skjønner at du er ikke i min klasse. Jeg forholder meg sexuelt kun til folk som har minst 100 i iq skjønner du. Så jeg beklager. Men du kan finne mange flotte damer likevel. IQ betyr egentlig ingenting, det er bare et tall. det er mange andre ting du heller kan interessere deg for. Kanskje du kan begynne å strikke, eller bake boller. Det er veldig kjekt. Og da treffer du sikkert mange damer der som du får det myyye kjekkere sammen med.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Globeline skrev:
ragerod skrev:
Globeline skrev:

Jeg skjønner jo at du ikke helt vet hva du liker og ikke liker, hva du føler og ikke føler osv. Men bare prøv å ikke håpe at på at jeg flørter med deg. Fordi du skjønner at du er ikke i min klasse. Jeg forholder meg sexuelt kun til folk som har minst 100 i iq skjønner du. Så jeg beklager. Men du kan finne mange flotte damer likevel. IQ betyr egentlig ingenting, det er bare et tall. det er mange andre ting du heller kan interessere deg for. Kanskje du kan begynne å strikke, eller bake boller. Det er veldig kjekt. Og da treffer du sikkert mange damer der som du får det myyye kjekkere sammen med.
Hehe...du forsetter å flørte...det sexuelle har eg ikke tid til...baker boller i fleng her...du er jo nesten synsk jo... :)
Antall ord: 245
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

ragerod skrev: Hehe...du forsetter å flørte...det sexuelle har eg ikke tid til...baker boller i fleng her...du er jo nesten synsk jo... :)
Så bra at du har kommet deg videre. Lykke til
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links