ludoburgero skrev:Globeline skrev:ok - for ettersom du sier at så mange andre er sinna, så tenkte jeg at kanskje det var fordi du ble sinna selv?
Tja, nå har jeg jo ikke akkurat sagt det du sier jeg har sagt da.
Når jeg sier "folk", så kan jeg mene flere enn en. Gjerne flere enn to også.
Men er ikke nødvendigvis et synonym med "mange". .
Ja. og tre er faktisk er uttrykk for mange. Jeg sa ikke veldig mange. Og det du sa gjør det trolig at du mente mer enn en eller to. Altså, flere, altså mange.
ludoburgero skrev:
Og nei. Jeg er ikke sint.
.
Nei, og det har jeg heller ikke spurt deg om du er. Tvert om har jeg fortalt at jeg syns det er merkelig du ikke er det, fordi jeg oppfatter at du opptrer som sint.
ludoburgero skrev:
Måten du diskuterer på har gjort at jeg ofte har oppfattet deg som sinna. Så jeg ville sagt at du blir ganske ofte sinna. Men der ser du. Man hører verken stemmer eller ser ansiktsuttrykk gjennom skjermen. Og jeg velger selvfølgelig og tro på din definisjon av dine følelser, fremfor min egen oppfattelse av dine følelser. Du kjenner dem best.
Min måte å diskutere på fungerer ikke bare som "min måte å diskutere på".
Den fungerer også på det viset at "slik du oppfatter meg"..
Ja, som sagt så oppfatter jeg deg ofte som sinna. Du trenger ikke gjenta det jeg sier vet du, du må finne på dine egne ting å si. Plagiat er ikke snillt.
ludoburgero skrev:
Så jeg kan gjerne forstå at du oppfatter meg som sinna etter min måte å diskutere på. Hadde du sagt at du oppfattet meg som glad, hadde jeg også forstått deg..
Jeg har ikke oppfattet deg som en særlig glad person egentlig. En som ønsker å late som han er glad kanskje, men som sinna og lei.
ludoburgero skrev:
Det eneste jeg trenger å gjøre er å visualisere hvordan du oppfatter meg..
Neida, det trenger du ikke. Jeg bryr meg ikke om du kan se for deg hvordan jeg oppfatter deg eller ikke. Det er klart at det kan være en fordel dersom du ønsker å bli forstått, men du trenger overhode ikke. Og hvis jeg vil kan jeg jo gjøre som visse andre, og bare finne på noe jeg ønsker å late som jeg forstår, uansett hvordan jeg forstår det du sier.
ludoburgero skrev:
Når du derimot sier hvordan du oppfatter meg og det ikke stemmer med hvordan jeg selv føler det eller er, så bekrefter jo også dette utsagnet ditt om at man kjenner best følelsene sine selv.
Plagiat igjen? Ja, som sagt så kjenner du følelsene dine best selv. Det er ikke bare deg det gjelder, det gjelder alle. Altså, at også andre mennesker, de som ikke er deg, kjenner sine følelser bedre enn du kjenner deres følelser. Men du kjenner selvfølgelig dine følelser bedre enn andre kjenner dine følelser.
ludoburgero skrev:. (legg merke til at det heller ikke var noe DU direkte sa, så jeg har jo på en måte feilsitert deg, men det var noe annet enn å la "folk" bli til "mange" likevel)
Nei, jeg har ingen problemer med å forstå hva du sa jeg. Du har heller ikke sitert meg, og jeg har heller ikke sitert deg. Jeg syns det er helt greit å kunne bruke et språk og si ting på flere måter. Jeg trenger ikke sitater så lenge folk viser at de forstår hva som står. det er når visse mennesker kverulerer og vrir helt unødvendig, for å skape konflikter - at jeg lager konflikten enda større. Fordi det er barnslig og tåpelig å gjøre slikt. Men for all del - du trenger ikke sitere meg, går helt greit at du bruker det jeg sier. Bare ikke påstå at jeg sier noe jeg ikke har sagt du, det er det du pleier å gjøre.