Dr. Doktor skrev:Amonika skrev:En ting er å være uenig om sak, men personangrep av den sorten du bedriver her, Globeline, hører ikke noe steds hjemme. Ta en joggetur, avslutt med 100 spensthopp og 20 armhevninger :mozilla_wink: .
Tja, det er jo en fin teknikk for å avsløre hva slags person man diskuterer med. Ikke minst hva slags person som står bak kanaliseringene. Jeg vet f.eks nå at jeg ikke ville stolt på Gaute et eneste sekund i en krisesituasjon.
Fordi jeg forholder meg like rolig til personangrep som jeg gjør til jordskjelv og flodbølger?
Jeg forholder meg rolig til det som ikke truer meg. Jordskjelv og flodbølger er heller ingen trussel. Kun dersom vi av frykt fokuserer på at det er noe negativt og farlig. Forhåndsregler kan vi ta, men vi er ikke tjent med å grue oss til dette. Vi må heller prøve å forstå nødvendigheten av det, alt det positive dette fører med seg. Dette gjelder alt av tilsynelatende vonde opplevelser.
Dersom vi heller forsøker å se det positive i dette, ser vi lettere det store bildet. Når vi fokuserer på det vi
oppfatter som negativt, vil vi kun få en negativ opplevelse rundt det som i utgangspunktet ikke er negativt. Da lever vi oss inn i en illusjon som overskygger muligheten til å se helheten. Og som sagt....ingenting av det vi venter oss av naturkatastrofer er negativt i den forstand at det er meningsløst.
Ingenting er tilfeldig...alt er en nødvendighet for at vi skal kunne gå inn i den nye tiden som blir helt uten materialisme, grådighet, maktkamp, frykt, hat og annen egoisme. Energiene blir så høyfrekvente at lavfrekvent egoisme ikke lenger kan eksistere. Så når utfallet blir postitvt, er også årsaken positiv.