For en uendelig kamp du sliter med BA. Jeg ser at du prøver å overbevise deg selv om at jeg lyver. For du hadde ikke fortsatt med denne lavmålte kveruleringen din dersom du hadde vært sikker på det ene eller det andre.
Jeg "lyver" ikke når jeg sier at jordskjelvene vi hadde 7., 21. og 28 januar var uvanlig store...og at de dukket opp med uvanlig kort mellomrom...! Å påstå noe annet blir flisespikking og kverulering.
Når... skal du begynne å se noe annet enn det du VIL se
Og ikke minst....når skal du se deg selv..?
7. januar, et skjelv i Nordsjøen på 4,8 Richters skala. Hvorfor "glemte" du å ta med dette på listen din? Jordskjelvene i listen din var jo også langt ut i havet, og ikke følbare på land. ALLE de 3 skjelvene i januar var følbare på land, også det i Nordsjøen. Og dette kom tilfeldigvis bare noen timer etter at det ble kanalisert at det kommer et stort jordskjelv med påfølgende flodbølge i Nordsjøen i mars.
Kraftig jordskjelv i Nordsjøen
Florø (NTB): Et kraftig jordskjelv rystet Nordsjøen søndag. Skjelvet målte 4,8 på Richters skala og var godt merkbart flere steder på Vestlandet.
Jordskjelvet, som hadde sentrum 200 kilometer vest for Florø, er det største i Nordsjøen siden 1988, skriver bt.no.
To uker senere, 21. januar, nytt kraftig jordskjelv på Sunnmøre
Kraftigste jordskjelv på land siden før 1980
Jordskjelvet som søndag rystet området nordøst for Ålesund målte 4,0 på Richters skala, opplyser forskningsinstituttet NORSAR.
Skrevet av: Stig Vågnes (søndag, 21.januar 2007 17:31)
Analytiker Berit Paulsen sier til NTB at det ofte blir registrert jordskjelv over 4 på Richters skala på norsk territorium, men de ligger nesten alltid i havet utenfor norskekysten.
Hun opplyser at så sent som 7. januar i år ble det registrert et kraftig skjelv på 4,8 i Nordsjøen. Det ble også følt på land.
Og 28. januar:
Jordskjelv på Sørvestlandet
Et jordskjelv rystet Sør-Rogaland og Vest-Agder søndag formiddag. Skjelvet målte 3,8 på Richters skala, og kunne godt merkes.
– Det er en ganske moderat styrke, vi har slike skjelv et par ganger i året, forteller Kuvvet Atakan ved Institutt for Geovitenskap ved Universitetet i Bergen til aftenbladet.no.
Skjelvet målte 3,8 på Richters skala. Jordskjelvet som rystet Vestlandet for en uke siden målte 4 på skalaen.
Det er uvanlig at to såpass store skjelv skjer med en ukes mellomrom her i landet, men skjelvene har ingenting med hverandre å gjøre.
Når disse sammentreffene er uvanlige for geovitenskapsmenn og analytikere, er de uvanlige nok for meg.
Men selvsagt ikke for deg, for din motvilje står jo i veien for å se dette.
Det var heller ingen spesielle jordskjelv i går, så dette håpet ditt gikk også i grus.
Hæh? Hvilket håp? At det var formørkelse i går visste jeg faktisk ikke. Jeg og Hecate snakket om formørkelsen som kommer i midten av mars. Så der gikk håpet ditt om at jeg forventet noe i går i grus. Håp får du bare ha for deg selv. Dette ordet finnes ikke i mitt vokabular. Håp er tvil. Og jeg har ikke tvil, slik du er proppfull av. Jeg har en visshet om at det kommer jordskjelv med påfølgende flodbølger. De nøyaktige datoene vet jeg ingenting om, og bryr jeg meg ingenting om. Men jeg vet den 11. mars er en viktig dato, hvorfor vet jeg ikke. Kanskje for å gi deg forventninger? Med påfølgende skuffelse...eller glede..?