Jeg er en av dem som faktisk har fulgt med hele serien fra starten av, og i begynnelsen (4-5 første sesongene da Derek Acorah var medium) var dette virkelig en bra og spennende serie.
Det er virkelig synd å se at min favoritt-serie innen dette temaet er blitt altfor forutsigbar + at hoved-medium David Wells på langt nær er så interessant å se på. Most Haunted er nesten blitt en såpeopera hver uke, for ikke å snakke om Most Haunted Live sendingene. De har byttet ut en del programledere og etterforskere, noe som ikke gjorde serien bedre.
Allikevel ser jeg på (laster ned) hver uke, bare fordi det ikke finnes noe annet bra alternativ som er spooky nok. Det kan selvsagt diskuteres om det de viser på serien er iscenesatt eller ikke, (det har vært artikler om det på web'en før om denne seriens autentitet), men jeg tror helt sikkert at man hadde fått mere ut av det hvis man faktisk var der selv sammen med etterforskerne.
For tiden, presenterer de serien som om alt som skjer på stedene er "spøkelser", og that's that! Yvette Fielding vet at hun er populær og elsker oppmerksomheten. Live event'ene har konkurranser der folk kan vinne biler, tv'er og annet ekslusivt materiale, og etter min mening har seriene mistet fokus på det som er mystisk og uforklarlig. Nå ser jeg egentlig bare serien fordi jeg liker å få innsikt i historien til plassene de besøker og kommer til å bli meget overraska hvis de noen gang greier å filme et gjenferd/skikkelse foran kamera.
Derimot serien
Ghost Hunters på scifi channel er nok en av de bedre for tida, siden de har utgangspunktet i å være skeptisk og prøve å rasjonalisere hendelser som skjer.
Noen andre synspunkter? Jeg er ny på forumet, men ikke ny innen temaet. *laste ned ukens episode om et par dager*
Edit: Neste Most Haunted Live er fra Transylvania 23dje februar!!! Det kan jo bli litt kult da. Gleder meg
http://www.livingtv.co.uk/mosthaunted/559.php