Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMost Haunted

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
spitfire
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2007 20:37
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Most Haunted

Innlegg av spitfire »

BMFLEX skrev:
Det er en glimrende serie. Liker den veldig godt. Men det er de siste sesongene som har vært best. Bedre utstyr, mer rutine osv.

Det som også har vært litt gøy er at Ghosthunters har vært på besøk på ett par av de samme stedene som most haunted og opplevd det samme. (Ghosthunters dro til UK)
Ja det husker jeg... Men jeg liker ikke ghosthunters noe særlig... Synes de virker så amatørmessige.. de bruker bare en dag på etterforskningen og det er ikke ofte det skjer noe... Og det er heller ikke noe morsomt at de er så skeptiske selv.. De prøver jo å finne en forklaring på alt.. de tar vekk en del av mystikken, for å si det slik...

Og til dere andre.. jeg vet ikke hvilken kanal det går på... Har brukt nettet for å finne episodene.. ;) noen andre som vet det kanskje?
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Det du sier her Spitfire, er jo nettopp at programmet er bra.
Hva er vitsen med og etterforske fenomener når man er overbevist at det finns?
Folk som er overbevist ser jo spøkelser overalt
Antall ord: 36
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

spitfire skrev:De prøver jo å finne en forklaring på alt..
Derfor jeg synes det er en veldig bra serie.
I motsetning til for eksempel åndenes makt og den typen serier hvor det aldri blir satt spørsmåltegn ved noe som helst.

Vet ikke hvilken kanal most haunted går på. Har kjøpt sesongene på nett.
Ghost Hunters går på scifi channel.
Antall ord: 65
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Dette programmet syns jeg er ok

http://www.zonereality.tv/shows.php?id=952
Antall ord: 14
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

skeptikeren skrev:Dette programmet syns jeg er ok

http://www.zonereality.tv/shows.php?id=952
Aldri sett det jeg, går det ann å kjøpe episodene på DVD?
Antall ord: 29
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Det vet jeg ikke, men du kan jo maile dem og spørre
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spitfire
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av spitfire »

skeptikeren skrev:Det du sier her Spitfire, er jo nettopp at programmet er bra.
Hva er vitsen med og etterforske fenomener når man er overbevist at det finns?
Folk som er overbevist ser jo spøkelser overalt
Jeg etterforsker jo ikke fenomener fordi jeg jeg er overbevist om at det finnes... Eller at det ikke finnes...Jeg etterforsker fenomener fordi jeg synes det er spennende og finne informasjon og lære om ting som ikke alltid er like synlig for oss i denne verdenen. Og det er ikke noe vi er 100% sikker på hva er.. derfor synes jeg det er interessant å prøve å lære om noe jeg ikke støter så ofte på... :) Det fascinerer meg rett og slett..

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg blir fascinert over det litt ukjente..
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spitfire
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av spitfire »

Jovian skrev: Det der amerikanske Most Haunted som dukker opp på TVN eller Zebra en gang i blant er bare tull og tøys. 2 overhysteriske kids som besøker ulike steder. Forresten, Jim Morrison episoden var jo elendig.
:mozilla_cool:
hehe.. synes ikke det er så spennende jeg heller.. Hun som er skeptiker er jo så nervøs hele tiden... Og etter å ha sett Derek Achora i action, virker det som han som er med i Dead Famous er så amatørmessig... Han kommer med diverse fakta og slik men virker ikke så overbevisende... Hvis det var den serien du mente Jovian?
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frode_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Feb 2007 10:33
17

Innlegg av Frode_ »

Jeg er en av dem som faktisk har fulgt med hele serien fra starten av, og i begynnelsen (4-5 første sesongene da Derek Acorah var medium) var dette virkelig en bra og spennende serie.

Det er virkelig synd å se at min favoritt-serie innen dette temaet er blitt altfor forutsigbar + at hoved-medium David Wells på langt nær er så interessant å se på. Most Haunted er nesten blitt en såpeopera hver uke, for ikke å snakke om Most Haunted Live sendingene. De har byttet ut en del programledere og etterforskere, noe som ikke gjorde serien bedre.

Allikevel ser jeg på (laster ned) hver uke, bare fordi det ikke finnes noe annet bra alternativ som er spooky nok. Det kan selvsagt diskuteres om det de viser på serien er iscenesatt eller ikke, (det har vært artikler om det på web'en før om denne seriens autentitet), men jeg tror helt sikkert at man hadde fått mere ut av det hvis man faktisk var der selv sammen med etterforskerne.

For tiden, presenterer de serien som om alt som skjer på stedene er "spøkelser", og that's that! Yvette Fielding vet at hun er populær og elsker oppmerksomheten. Live event'ene har konkurranser der folk kan vinne biler, tv'er og annet ekslusivt materiale, og etter min mening har seriene mistet fokus på det som er mystisk og uforklarlig. Nå ser jeg egentlig bare serien fordi jeg liker å få innsikt i historien til plassene de besøker og kommer til å bli meget overraska hvis de noen gang greier å filme et gjenferd/skikkelse foran kamera.

Derimot serien Ghost Hunters på scifi channel er nok en av de bedre for tida, siden de har utgangspunktet i å være skeptisk og prøve å rasjonalisere hendelser som skjer.

Noen andre synspunkter? Jeg er ny på forumet, men ikke ny innen temaet. *laste ned ukens episode om et par dager* :mozilla_sealed:

Edit: Neste Most Haunted Live er fra Transylvania 23dje februar!!! Det kan jo bli litt kult da. Gleder meg
http://www.livingtv.co.uk/mosthaunted/559.php
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheMan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2007 01:23
17

Innlegg av TheMan »

Jeg har ikke lest/sett så mye om det, men Derek er vist en bevist faker. Noe som igrunn gir mening når jeg ser på det, fyren virker rett og slett fake, selv om han får inn mye riktig info.

Noe på denne serien (som klippet fra Queen Mary) har imponert meg veldig, andre ting har slått meg som utrolig dårlig skuespill.

Ghost Hunters er nok min favoritt serie på dette området. Åndenes Makt liker jeg fordi det omhandler norske hus og steder.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cevita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2007 20:46
17
Lokalisering: Dokka

Innlegg av cevita »

Most haunted går på 28,2 grader øst. Dette er en mega serie som jeg anbefaler alle å se.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jul 2005 05:25
19

Innlegg av Kim »

Most Haunted er FAKE. Husker ikke hvor jeg leste det, men hun dama har gått fram med det. bare søk på google. Alle som tror at denne serien ikke er fake må være rimelig naiv.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AninE
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2007 13:41
17
Lokalisering: nei si det du.

Innlegg av AninE »

jeg har sett et par av de episodene, må jo se de!, men blir allikavell stert skuffet.
Det er så useriøst! ''oOO, nå skal vi inn på alkatraz og filme i mørket!'' herre.
ikke er det noen ordentlige klarsynte engang!! det er en JaLLa klarsynt og og skeptiker...Hallooo...desuten blir det litt for hollywood.
holder meg til Åndens makt jeg altså...
Antall ord: 64
www.climatecrises.net !!!detta er jorda det handler om!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

For åndenes makt er jo skikkelig bra, eller.... nei :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links