Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEnergibilder fra Nes Kirkeruiner og Gamle Hvam

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Oyy, mamma de lyver, sant da er de farlig ? Ja men ikke si det til ba for da gjør han det om til en ..............opi sitt hode og begynner å bryte ned din ellers så stolte personlighet til en dust som ikke kan eller forstår noe, ok da, Forsking .no.

Du er ikke klokere en det som andre finner i leksikon forsjellen er ar du gidder å bruke det.
Nå tror jeg vi snart nærmer oss toppen på usaklighet her.

Hadde du noe vedr. temaet å si overhodet? Poenget er at om en lyver så mister en troverdighet. Ved å fortsette å lyve mister man enda mer troverdighet, men ved å beklage uoppfordret vil man gjenvinne ganske mye av troverdigheten.

Å gå til personangrep på den som viser feil i fakta eller logikk svekker også vedkommendes troverdighet.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

BA skrev:
jaktmann skrev:Oyy, mamma de lyver, sant da er de farlig ? Ja men ikke si det til ba for da gjør han det om til en ..............opi sitt hode og begynner å bryte ned din ellers så stolte personlighet til en dust som ikke kan eller forstår noe, ok da, Forsking .no.

Du er ikke klokere en det som andre finner i leksikon forsjellen er ar du gidder å bruke det.

Hadde du noe vedr. temaet å si overhodet? Poenget er at om en lyver så mister en troverdighet. Ved å fortsette å lyve mister man enda mer troverdighet, men ved å beklage uoppfordret vil man gjenvinne ganske mye av troverdigheten.

Å gå til personangrep på den som viser feil i fakta eller logikk svekker også vedkommendes troverdighet.

No har jeg vert på para en stund men jeg kan ikke huske at du har vert enig om eller med noen.
uansett om de diskuteres klodens fremtid, spøkelser eller andres barn så kommer det en vinkling fra deg, du har også beskylt meg for og huske dårlig ang. mine enge barn!

så nei ba du er ikke noe annet en en teotetisk selvgod kverulant i mine øyne.
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:No har jeg vert på para en stund men jeg kan ikke huske at du har vert enig om eller med noen.
uansett om de diskuteres klodens fremtid, spøkelser eller andres barn så kommer det en vinkling fra deg, du har også beskylt meg for og huske dårlig ang. mine enge barn!

Og hva har det med bildene fra Nes å gjøre? Det er personlig pjatt du kommer med.

Vi kan alle huske feil, både om egne barn og om oss selv. Min ektefelle og jeg husker forskjellig om våre felles barn, hvem vet hva som egentlig er riktig om det? Jeg tar ikke diskusjonen på det fordi jeg vet at det kan være min hukommelse som spiller meg et puss. Å nekte fullstendig å innse at man kan huske feil er faktisk ganske arrogant og vitner om dårlig selvinnsikt.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av takkformeg »

BA skrev:
jaktmann skrev:No har jeg vert på para en stund men jeg kan ikke huske at du har vert enig om eller med noen.

Og hva har det med bildene fra Nes å gjøre? Det er personlig pjatt du kommer med.

Vi kan alle huske feil, både om egne barn og om oss selv. Min ektefelle og jeg husker forskjellig om våre felles barn, hvem vet hva som egentlig er riktig om det? Jeg tar ikke diskusjonen på det fordi jeg vet at det kan være min hukommelse som spiller meg et puss. Å nekte fullstendig å innse at man kan huske feil er faktisk ganske arrogant og vitner om dårlig selvinnsikt.
Så mye du er her inne + alt som du leser for og gi dine svar, jo, da kan jeg forstå at du ikke husker eller får med deg alt som din fam gjør. Men du har FAN ikke mine svar no er det nok, jeg blir næmelig skuffet over slike folk som vrir på andres kunnskap.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Så mye du er her inne + alt som du leser for og gi dine svar, jo, da kan jeg forstå at du ikke husker eller får med deg alt som din fam gjør. Men du har **BANNEORD!?** ikke mine svar no er det nok, jeg blir næmelig skuffet over slike folk som vrir på andres kunnskap.
Du må så gjerne bli skuffet, men om du ikke tror på det jeg sier, så må du gjerne stille spørsmål. Hvis du mener jeg tar feil, så vis meg hva jeg tar feil i. Dine usaklige personangrep tyder heller på at du vet du tar feil, men nekter å innrømme det.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av takkformeg »

BA skrev:
jaktmann skrev:Så mye du er her inne + alt som du leser for og gi dine svar, jo, da kan jeg forstå at du ikke husker eller får med deg alt som din fam gjør. Men du har **BANNEORD!?** ikke mine svar no er det nok, jeg blir næmelig skuffet over slike folk som vrir på andres kunnskap.
Du må så gjerne bli skuffet, men om du ikke tror på det jeg sier, så må du gjerne stille spørsmål. Hvis du mener jeg tar feil, så vis meg hva jeg tar feil i. Dine usaklige personangrep tyder heller på at du vet du tar feil, men nekter å innrømme det.
Ja no har du også vunnet over med, jeg vet jeg tar feil og usaklig i mine "angrep".

Alt tyder på at du har rett her også.

Dette blir vel som en ENORM orgasme for deg :mozilla_cool:
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Og så var det dette med energibilder fra Nes Kirkeruiner og Gamle Hvam da...
Antall ord: 14
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Ja no har du også vunnet over med, jeg vet jeg tar feil og usaklig i mine "angrep".

Nei, jeg har ikke noe personlig motiv for mine diskusjoner her. Det er andre som blander inn det personlige her, slike diskusjoner som dette synes jeg vi begge taper på.

Men hvis du virkelig forstår at din hukommelse kan endres med tiden, så har vi tross alt vunnet litt ved at litt kunnskap har vunnet fram gjennom et ganske lukket sinn. :)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

Thyrin skrev:Skjønner heller ikke hvorfor det alltid må være mørkt når folk drar til slike steder!
Tror folk bare bidrar til å skremme seg selv....

Men når det er sagt - har selv vært på Nes og tatt bilder.
Nydelig sted!
Vi var der på dagtid, og koste oss veldig.
Eneste "paranormale" som dukket opp var på et par bilder der det ser ut som det står en lys skygge/tåkedott i en av døråpningene.....
Men bildene ble tatt med engangskamera (hadde selvfølgelig lagt igjen annet kamera hjemme....), så kvaliteten er ikke den beste og dermed må jeg bare ta "tåkedotten" med en klype salt.

Skjønner ikke hvorfor folk med en gang sluker ting rått uten å stille seg kritisk til f.eks egne bilder i det hele tatt.
Sier ikke at det ikke er noe paranormalt, men som mange har påpekt her - Det kan være mer "normale" innvirkninger.
Finner det lettere å tro på noen som er åpen for andre forklaringer eller kanskje tilogmed har prøvd å finne andre forklaringer selv! :mozilla_smile:
nå er det faktisk ingen som har påstått at det var så mye paranormalt på Nes da vi var det heller da..! det er Hvam bildene er tatt på liksom..
var bare litt ekkel følelse på Nes, men det kan være noe med at jeg ikke hadde vørt der før å gjøre selvfølgelig..
Antall ord: 247
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
17

BA skrev:
Sol@ngelica skrev:Det er jo det eneste som har blitt gjort også, du kan vel ikke forvente at de skal vise ansiktene sine så alle ser hvem de er.
Har du lyst til å se hvordan de ser ut kan du spørre om du kan treffe dem på msn.
Eller så kan de sikkert maile over bildene til deg, hvis du er interresert.
Vi forventer ikke annet enn at man er ærlig her.
chupacabra18 skrev:Er ikke tuklet med på noen som helst måte, alle bildene som blir lagt ut er råfiler! noe som vil si at det kommer direkte fra kamera til para, ikkeno forandring what so ever!
Dette er ikke sant.

I utgangspunktet trodde jeg ikke de var fiklet med, men når man lyver om en ting så...
å herreguuud:S det som er paranormalt på bildet er ikke redigert da vettu, jeg glemte bare at jeg hadde fjerna annsiketene våre for vår egen skyld, gidder jo ike legge ut annsikete våre ut her liksom når det ikke bare er mitt annsikt der...
bortsett fra det er det jo ikkeno redigering, på de andre bildene er det INGEN redigering.
ikke vær så pirkete...
Antall ord: 205
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
17

jaktmann skrev:
BA skrev:

No har jeg vert på para en stund men jeg kan ikke huske at du har vert enig om eller med noen.

=D> TAKK!
det jeg mener også..
Antall ord: 214
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av takkformeg »

BA skrev:
jaktmann skrev:Ja no har du også vunnet over med, jeg vet jeg tar feil og usaklig i mine "angrep".

Nei, jeg har ikke noe personlig motiv for mine diskusjoner her. Det er andre som blander inn det personlige her, slike diskusjoner som dette synes jeg vi begge taper på.

Men hvis du virkelig forstår at din hukommelse kan endres med tiden, så har vi tross alt vunnet litt ved at litt kunnskap har vunnet fram gjennom et ganske lukket sinn. :)

](*,) #-o Mer er det ikke å si om den saken [-X
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Håper du har fått PM, BA.
Sendte 2 jeg visste ikke om de ble sendt.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

chupacabra18 og jaktmann;

Kutt ut denne hetsingen. [-X

Er det ikkje bildene og kva dei viser som er saken her?

Kva om du chupacabra18 kunne være litt mer åpen for flere forklaringer, kanskje vurdere kva naturlige årsaker som kan vise seg slik på et bilde?
Antall ord: 45
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Viking-gutt skrev:Bauer har nok tatt bilder bare i godt dagslys han Nesco.
De bildene du knipsa på Gamle Hvam, når på døgnet tok du dem?

Begynn å ta bilder i mørke rom på spesielle steder med blitz du, så kanskje du begynner å fange opp ting med kameraet ditt også.
De bildene jeg har tatt på Gamle Hvam og kirkeruinene er stort sett tatt på dagtid om sommeren. Ca. 40 er tatt på dagtid vinterstid og ca. 30 er tatt på kvelden sommer/høst med kraftig blitz. Jeg har brukt speilrefleks kamera (Nikon F3 og F90) til de fleste og eldste bildene. De siste er tatt med digitalt speilrefleks (Canon 300D) Objektivet er 28-70 mm. Kvaliteten er gjennomgående god. Ingen av disse bildene viser indikasjon på noe paranormalt. Jeg har hatt foto som hobby i over 20 år og oppdaget en del fenomener som kan ligne på noe overnaturlig.

Orber er vel det vanligste som kan lure seg med på et bilde, disse såkalte orbene stammer fra støvkorn, snø, små insekter osv. i lufta rett foran kameralinsen. Siden disse er ute av fokus vil de fremstå som uklare lyse "dotter" på bildet, gjerne med ringer i diffuse farger. De som har forsket på dette vitenskapelig aviser de fleste orber som åndelig aktivitet, et unntak som har sådd litt tvil hos enkelte forskere er orber med hale etter seg. Dette fordi det er utelukket at bevegelse i bildet kan oppstå pga. lang lukkertid.
Blitz lyset belyser motivet i kun fraksjoner av et sekund og i altfor kort tid til at det kan oppstå en hale effekt etter et insekt o.l.

Tåke effekter oppstår som mange her sier i kulde i kombinasjon med vanndamp (frostrøyk) eller røyk(meget skjelden) i lufta. Det som gjør det plausibelt å tro at det er noe annet er at det er plent umulig å se dette med det blotte øye. Derimot vil det skarpe blitzlyset fra et kamera bli reflektert i de kondenserte vannmolekylene i lufta og skape denne effekten. Når mange står ved siden av hverandre i kulda vil det være mye frostrøyk i lufta fra både pust og kropp.

Jeg vil ikke med arrogant skråsikkerhet si at bildene i denne tråden skyldes kulde/vann eller er forfalsket. Men etterlyser som andre her litt mer ydmykhet når man legger frem materialet. Det fremsettes påstander om at alle følte noe trykkende på stedet (kan også være massesugesjon) i tillegg til at man går langt i å si at bildene skyldes paranormal energi. Tror bildene og historien rundt hadde blitt tatt bedre imot dersom opphavet hadde stilt seg litt mer åpne for alternative muligheter.

Hadde jeg oppdaget noe paranormalt på et slikt sted ville jeg snakket med folk som kjente stedet, jeg har tipset om Tom Jøran Bauer. Men tror dessverre ikke noen av de som var der er interessert i å drive seriøs forskning rundt stedet. Noe som tyder på at sensasjonslysten er større enn andre hensyn.
Antall ord: 517

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links