Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjenferds bevissthet om død/liv
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2003 12:18
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
Gjenferds bevissthet om død/liv
Etter å ha lest og hørt mye om beretninger om gjenferd er det noe absurd som slår meg. Det er gjenferd som iføge mange medium ikke vet at de er døde. Javel, dersom gjenferd har en slags bevissthet - og da ikke vet at de er døde, men altså fortsatt tror de lever i beste velgående - ja, da kan vi alle være gjenferd uten å vite om det..!
Antall ord: 72
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
på en måte ja, men på en annen måte nei.
alle jeg har snakka med i det siste har svart meg, så jeg regner ikke med at jeg er død. men man kan da aldri vite for pokker...
alle jeg har snakka med i det siste har svart meg, så jeg regner ikke med at jeg er død. men man kan da aldri vite for pokker...
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg har aldri skjønt at de ikke kan skjønne det...da må de ha vært fryktelig distanserte fra sitt høyere selv....det må være en dypere mening med at de er igjen.
Og så er det vel heller ikke mer enn et aspekt av den mangefasetterte energien som utgjør en hel sjel, som inkarnerer heller, så det ville være pussig om ikke "ånden" egentlig ikke har "gått videre i livet"....jeg er på skikkelig tynn is nå, men jeg synes det hele virker ulogisk for min 4D-hjerne.
Og så er det vel heller ikke mer enn et aspekt av den mangefasetterte energien som utgjør en hel sjel, som inkarnerer heller, så det ville være pussig om ikke "ånden" egentlig ikke har "gått videre i livet"....jeg er på skikkelig tynn is nå, men jeg synes det hele virker ulogisk for min 4D-hjerne.
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Ja, spøkelser det er Laban og Laboline..er det ikke?Tom_34 skrev:Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror egentlig at alt er pr. def. "gjenferd".
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Så enig...et gjenferd er for meg emosjonelle handlinger som på en måte blir gjentatt i den sfæren de hendte i. Derfor gjør de det samme om og om igjen og har en tendens til å "fade". Dette er ikke intelligenser, men mer et avtrykk..når vi kommer til "spøkelser" så føler jeg på en måte at det veldig ofte er andre typer spirituelle entiteter som missoppfattes av oss...Hecate skrev:Ja, spøkelser det er Laban og Laboline..er det ikke?Tom_34 skrev:Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror egentlig at alt er pr. def. "gjenferd".
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg er ganske sikker på at det finnes mer enn bare "menneskeånder" på denne planeten, men jeg tror ikke på ånder i den forstand.
Glemmer vi tid og rom, så er ånder overalt alltid, hvorfor skulle de være fanget i "limbo" her, når de likegodt kunne være hvor enn de selv måtte tenke seg? Jeg synes ikke det minner så mye om bevissthet....annet enn at de må ha en agenda. Det må være en grunn til at de skal sitte og vente på Lena og Lilli
Glemmer vi tid og rom, så er ånder overalt alltid, hvorfor skulle de være fanget i "limbo" her, når de likegodt kunne være hvor enn de selv måtte tenke seg? Jeg synes ikke det minner så mye om bevissthet....annet enn at de må ha en agenda. Det må være en grunn til at de skal sitte og vente på Lena og Lilli
Antall ord: 93
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Hvor stort hode har du egentlig?Hecate skrev:Jeg har aldri skjønt at de ikke kan skjønne det...da må de ha vært fryktelig distanserte fra sitt høyere selv....det må være en dypere mening med at de er igjen.
Maken til samling kompliserte tanker (for en vanlig dødelig ihvertfall)!!
Ikke bare her, men... overalt!
Hvordan får du plass til alt?
Hehe, ble litt avsporing dette, men måtte få det ut...
Og hvis du var i tvil: det var ment som et kompliment
Antall ord: 150
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Hehehe
Det er ikke så forferdelig stort, men jeg har jo en høyere bevissthet hihihihi, neida....jeg bare grubler altfor mye over dette....når jeg egentlig burde ha vært jordet og gjort heeeeelt andre ting...
Det er ikke så forferdelig stort, men jeg har jo en høyere bevissthet hihihihi, neida....jeg bare grubler altfor mye over dette....når jeg egentlig burde ha vært jordet og gjort heeeeelt andre ting...
Antall ord: 38
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Vi tenker alle alt for mye her inne....det er derfor 85% av befolkningen gliser av oss offentlig og leser MDJ på senga.
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Marion er søt, men hun er kanskje litt for 3D for oss som er fasinert av "høyere dimensjoner" og livets matriser.
Antall ord: 23
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Å tro at vi er de eneste bevisste spirituelle skapelsene, for ikke å si de høyest utviklede er vel en smule arrogant, til og med for oss mennesker.Hecate skrev:Jeg er ganske sikker på at det finnes mer enn bare "menneskeånder" på denne planeten, men jeg tror ikke på ånder i den forstand.
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2006 10:32
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
MDJ skriver jo bøkene sine at gjenferd er energier som er igjen som kan bli utløst av ulike faktorer. Det er noe som blir repetert på samme måten som det var da det hendte. Du kan ikke få ontakt med et gjenferd. Det har vært litt om det på Discovery Channel. Har ikke boka henens foran meg nå, men det var noe sånt det sto.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Hihihi
Godt å ha 9 liv da.
Flere innlegg her inne kan hjelpe dere med det dere lurer på.
Les f.eks Gummitarzan når han var hos medium...den er troverdig og til ettertanke
Godt å ha 9 liv da.
Flere innlegg her inne kan hjelpe dere med det dere lurer på.
Les f.eks Gummitarzan når han var hos medium...den er troverdig og til ettertanke
Antall ord: 34
Hide post links |