Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGjenferds bevissthet om død/liv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
84507
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Gjenferds bevissthet om død/liv

Innlegg av 84507 »

Etter å ha lest og hørt mye om beretninger om gjenferd er det noe absurd som slår meg. Det er gjenferd som iføge mange medium ikke vet at de er døde. Javel, dersom gjenferd har en slags bevissthet - og da ikke vet at de er døde, men altså fortsatt tror de lever i beste velgående - ja, da kan vi alle være gjenferd uten å vite om det..!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

på en måte ja, men på en annen måte nei.
alle jeg har snakka med i det siste har svart meg, så jeg regner ikke med at jeg er død. men man kan da aldri vite for pokker...
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har aldri skjønt at de ikke kan skjønne det...da må de ha vært fryktelig distanserte fra sitt høyere selv....det må være en dypere mening med at de er igjen.
Og så er det vel heller ikke mer enn et aspekt av den mangefasetterte energien som utgjør en hel sjel, som inkarnerer heller, så det ville være pussig om ikke "ånden" egentlig ikke har "gått videre i livet"....jeg er på skikkelig tynn is nå, men jeg synes det hele virker ulogisk for min 4D-hjerne.
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Ja, spøkelser det er Laban og Laboline..er det ikke?

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror egentlig at alt er pr. def. "gjenferd".
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:
Tom_34 skrev:Jeg tror det er en relativt stor forskjell på "spøkelser" og "gjenferd"... :mozilla_cool:
Ja, spøkelser det er Laban og Laboline..er det ikke?

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror egentlig at alt er pr. def. "gjenferd".
Så enig...et gjenferd er for meg emosjonelle handlinger som på en måte blir gjentatt i den sfæren de hendte i. Derfor gjør de det samme om og om igjen og har en tendens til å "fade". Dette er ikke intelligenser, men mer et avtrykk..når vi kommer til "spøkelser" så føler jeg på en måte at det veldig ofte er andre typer spirituelle entiteter som missoppfattes av oss...
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Jeg er ganske sikker på at det finnes mer enn bare "menneskeånder" på denne planeten, men jeg tror ikke på ånder i den forstand.
Glemmer vi tid og rom, så er ånder overalt alltid, hvorfor skulle de være fanget i "limbo" her, når de likegodt kunne være hvor enn de selv måtte tenke seg? Jeg synes ikke det minner så mye om bevissthet....annet enn at de må ha en agenda. Det må være en grunn til at de skal sitte og vente på Lena og Lilli ;)
Antall ord: 93
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hecate skrev:Jeg har aldri skjønt at de ikke kan skjønne det...da må de ha vært fryktelig distanserte fra sitt høyere selv....det må være en dypere mening med at de er igjen.
Og så er det vel heller ikke mer enn et aspekt av den mangefasetterte energien som utgjør en hel sjel, som inkarnerer heller, så det ville være pussig om ikke "ånden" egentlig ikke har "gått videre i livet"....jeg er på skikkelig tynn is nå, men jeg synes det hele virker ulogisk for min 4D-hjerne.
Hvor stort hode har du egentlig? :mozilla_tongue:

Maken til samling kompliserte tanker (for en vanlig dødelig ihvertfall)!!
Ikke bare her, men... overalt!
Hvordan får du plass til alt?

Hehe, ble litt avsporing dette, men måtte få det ut...

Og hvis du var i tvil: det var ment som et kompliment :D
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Hehehe :mozilla_oops:

Det er ikke så forferdelig stort, men jeg har jo en høyere bevissthet hihihihi, neida....jeg bare grubler altfor mye over dette....når jeg egentlig burde ha vært jordet og gjort heeeeelt andre ting...
Antall ord: 38
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Vi tenker alle alt for mye her inne....det er derfor 85% av befolkningen gliser av oss offentlig og leser MDJ på senga. :evil:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Marion er søt, men hun er kanskje litt for 3D for oss som er fasinert av "høyere dimensjoner" og livets matriser.
Antall ord: 23
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:Jeg er ganske sikker på at det finnes mer enn bare "menneskeånder" på denne planeten, men jeg tror ikke på ånder i den forstand.
Glemmer vi tid og rom, så er ånder overalt alltid, hvorfor skulle de være fanget i "limbo" her, når de likegodt kunne være hvor enn de selv måtte tenke seg? Jeg synes ikke det minner så mye om bevissthet....annet enn at de må ha en agenda. Det må være en grunn til at de skal sitte og vente på Lena og Lilli ;)
Å tro at vi er de eneste bevisste spirituelle skapelsene, for ikke å si de høyest utviklede er vel en smule arrogant, til og med for oss mennesker. :)
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anca-77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2006 10:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av anca-77 »

MDJ skriver jo bøkene sine at gjenferd er energier som er igjen som kan bli utløst av ulike faktorer. Det er noe som blir repetert på samme måten som det var da det hendte. Du kan ikke få ontakt med et gjenferd. Det har vært litt om det på Discovery Channel. Har ikke boka henens foran meg nå, men det var noe sånt det sto.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hihihi

Godt å ha 9 liv da.

Flere innlegg her inne kan hjelpe dere med det dere lurer på.
Les f.eks Gummitarzan når han var hos medium...den er troverdig og til ettertanke
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links