BA skrev:Da er vi enige om at naturen ikke er perfekt og at man av og til vil ha bedre nytte av syntetisk fremstilte medisiner enn å bruke naturmidler.
Naturen er perfekt i sin opprinnelige form, det er det eneste.
Slik den er nå er den ikke det. Forurenset.
Så er vi vel enige om det.
Menneskene vil ha bedre nytte i noen tilfeller av syntetisk fremstilte medisiner.
Naturen i sin helhet, og menneskene som inngår under naturen også, vil ikke det.
Hvordan mener du askorbinsyre er bedre hvis den kommer fra frukt enn om den er fremstilt kjemisk?
Såvidt meg er bekjent er askorbinsyre det samme som c-vitamin.
Hvordan mener du den er bedre hvis den er kjemisk fremstilt fremfor å komme fra frukt?
Jeg mener frukt er et naturprodukt, og at vi mennesker i mange århundrer - før vi lærte oss å syntetisere enkelte stoffer på laboratorium - har hatt nytte av nettopp frukt, bær, planter, etc. Nå har det seg slik at vi derfor er vant med det, det er noe veldig naturlig ved det. Det vokser i naturen, og vi er en del av den. Derfor.
Hva du tenker på som narkotikaproduksjon vet jeg ikke, men vi diskuterer cannabis her, og hele prosessen fra dyrking av cannabis til sluttproduktet er ferdig er deler av narkotikaproduksjonen.
Det var vel mer jeg som var ute etter å få høre hva du tenkte på som narkotikaproduksjon. Prosessen av cannabis til sluttproduktet kan være så mangt:
hasj (sile/riste harpiks, tørke, presse, iblande olje til en seig masse f.eks.), marihuana (benytte seg av toppskuddene, evt. støv fra bladene, skrape av planten), presse oljen utav den. Det angår ihvertfall narkotikaproduksjonen av denne planten. Om det kan kalles produksjon med slike primitive metoder, blir jo en definisjonssak.
Ihvertfall når det kommer til de andre produktene enn hasj.
Og når det kommer til sluttprodukter fra cannabis er vel det mest industrielle med det hele nettopp produksjonen av fiber, de riktig nyttige sidene ved planten.
Det er mye vi kan være uenige i, men man bør vel stikke fingeren i jorda og finne ut hva man skal vurdere skadevirkninger av. Skal man drive legemiddelkontroll av jordbærsyltetøy? Ett sted må vi sette en grense for hvor omfattende en slik legemiddelkontroll skal være.
Det var vel også egentlig innflettet i poenget mitt fra før.
Så jeg ser vi er mer enige enn vi tror.
Javel? Du sa da "Jeg er nemlig klar og tydelig på det meste jeg mener" Det er du absolutt ikke. Ved å bruke ord som «foreslår» når du mener «forstår det som» er du ganske uklar i dine meninger. Når du tror om deg selv at du er klar og tydelig har jeg belegg for å si at du har en dårlig forståelse av deg selv.
Nei, da jeg har sagt "foreslår" har jeg ment å foreslå.
Hvis ikke har du misforstått.
Jeg er klar og tydelig på det meste jeg mener, men ikke til enhver tid.
Hvordan man skal vurdere det, blir likevel utifra flere faktorer,
f.eks. hvordan leseren oppfatter det, om jeg feilformulerer meg, etc.
Likevel er jeg i min tro av at jeg er klar og tydelig, og stort mer kan jeg jo ikke gjøre
Det er ikke sant. Jeg har sagt at det er noe av argumenteringen som tyder på det. Igjen sier du at jeg forslår noe jeg aldri har foreslått. Ikke vil jeg noengang komme til å anbefale noen å gjøre det heller. Mener du egentlig «insinuerer», «påstår» eller «viser»?
Trenger jeg være overtydelig? Jeg har sagt at du foreslår og at du insinuerer.
Lurer på om du krever slik spesifisering ved enhver anledning jeg...
Jeg kaller det flisespikkeri, you say tomato.
Jeg har ikke prøvd å skyve noe her under noen stoler. Men nå skjønner jeg ikke hva du vil. Det var du selv som tok opp ditt forhold til cannabis, noe jeg svarte ganske greit på, men som du har tatt ut av proporsjoner og tillagt meg meninger og utsagn jeg aldri har hatt eller sagt.
Det har jeg ikke, kjære venn.
Det er derimot sant at jeg har tatt opp mitt forhold til cannabis.
Om det er noe jeg har tillagt, så er det mitt inntrykk av hva du mener.
Men du har bekreftet at dette stemmer.
Hele tråden her handler om narkotika. Det er ikke noe jeg har tatt ut av løse lufta.
Handler hele tråden også om jordbær?
Bare fordi det var ett poeng, så har vi fremdeles vært innom emner som naturen.
Legemiddelindustrien. Og si at hele tråden handler om narkotika blir også feil om vi KUN hadde diskutert cannabis også. For det er også en plante, og en del av naturen, og en del av legemiddelindustrien (Marinol), etc.
En del av tråden gikk sin egen gang uten at jeg deltok eller leste innleggene. Det kan være du har sagt det der, men som sagt, et inntrykk du har skapt ved positiv omtale kan være vanskelig å snu kun ved påstander om at du mener noe annet.
Det grenser likevel til å være fascinerende når du gang på gang får banket inn i hodet hva jeg mener, og at du ikke klarer å skille at jeg kan stille meg både med en fot i den ene delen av et emnet, og den andre foten i en annen del. For jeg ser rett og slett ikke bare fordeler ved en sak, heller ikke ulemper. Og når jeg igjen ser både ulempene og fordelene, ja da er jeg slett ikke så enkel at jeg vil bare se fordelene fremfor ulempene og vice versa heller. Jeg liker gjerne å se på så mange sider av en sak som jeg selv vil.
Og kanskje det er derfor du oppfatter meg som uklar?
Jeg tror vi er grunnleggende forskjellige på enkelte punkter.
Nei, det er sant. Din måte å argumentere på kan tyde på bruk av cannabis. Det er hverken nå eller tidligere sagt at det er noe bevis for det, men en indikasjon. Hverken mer eller mindre. Det er ingen beskyldning, men min oppfatning om temaet du selv tok opp.
Og din kan tyde på demens.
Fordi du gjentar deg.
Jeg vet du mener dette, men du har fått det avkreftet at det likevel ikke er tilfellet.
Du må få stå fast ved denne argumentasjonen, men det finnes jo ikke poeng med det når det er avkreftet. Det blir jo som å argumentere for at mye kan tyde på det er sitronsmak av brusen, når det egentlig er lime. Det står på etiketten at det er limesmak. Men igjen... sitron kan jo minne litt om lime... og brusen har ikke farge... og... og...
Dette er en diskusjon som jeg gjerne avslutter. Det blir personifiserende og fører ikke til noen ny kunnskap om emnet.
Du sa jo nettopp at du lærte noe av diskusjonen.
Likevel, jeg er enig med deg i det.