Drømmer, NDO & ut av kroppenHar dere lest boka Sjelereise?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

zind skrev:my thoughts exactly Tom...
Det merkelige er nemlig at opplevelsen er noe av det sterkeste jeg har opplevd. Jeg gråt i lang tid etterpå. Jeg følte denne mannens sorg over å ha minstet alt han hadde, så jeg holder liksom en knapp på at dette jeg så skjedde en gang. Bare kanskje ikke med meg :) Then again, jeg er jo ikke kjent for å ha direkte dårlig fantasi heller..
Det skorter vel ikke på fantasi hos noen her inne. Kanskje med unntak av BA... :D
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

...så har vel ikke vi vært veldig uenige tidligere heller da Zind. :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Haha! Nei du har nok rett i det Tom :)
Antall ord: 9
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Nei vet ikke helt heller hva jeg opplevde........ Men noe var det. Opplevde to liv jeg, det ene helt vanlig og harmonisk, det andre fylt av sorg over å miste alt. Nesten slik du beskriver Zind.
Men har vannskelig for å tro at det var mine egne liv kanskje :mozilla_undecided: Men på en annen side kunne det godt ha vært det også..........? Opplevde dødsøyeblikket i begge livene, det ene var bare fredelig og godt. I det siste livet tok jeg mitt eget liv, og følte det som en befrielse å dø...
Helt sprøtt egentlig uansett hva dette er... Fantasien vår er det ikke noe i veien med hvis ikke dette kanskje har skjedd.
Er litt åpen for det du også skrev Tom, at det kanskje er en åpning til en kollektiv bevisthet?
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

[quote="Christina"]Nei vet ikke helt heller hva jeg opplevde........ Men noe var det. Opplevde to liv jeg, det ene helt vanlig og harmonisk, det andre fylt av sorg over å miste alt. Nesten slik du beskriver Zind.
Men har vannskelig for å tro at det var mine egne liv kanskje :mozilla_undecided: Men på en annen side kunne det godt ha vært det også..........? Opplevde dødsøyeblikket i begge livene, det ene var bare fredelig og godt. I det siste livet tok jeg mitt eget liv, og følte det som en befrielse å dø...
Helt sprøtt egentlig uansett hva dette er... Fantasien vår er det ikke noe i veien med hvis ikke dette kanskje har skjedd.
Er litt åpen for det du også skrev Tom, at det kanskje er en åpning til en kollektiv bevisthet?[/quote]

Jeg tror ihvertfall at vi alle er det som til sammen danner helheten og at hver og en av oss i realiteten innehar helheten. Ligger en gammel tråd som illustrerer hva jeg mener. Har vel kommet meg litt lenger nå, men hovedpoenget er det samme. Du kan søke etter "kakedeig" ;)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har vi levd "tidligere" så er den energien fullstendig tilgjengelig.
Men; jeg tror også at det kan være fantasi. Det kan være uforløste ting som vi har liggende i underbevisstheten fra dette livet som bevistheten har glemt eller overhodet ikke merket at en har fått med seg. Jeg er av den oppfatning at hjernen får med seg så og si alle detaljer og lagrer alt, men vi henter kun frem det som er av betydning eller trenger ofte.
Dersom du f.eks. så en film som gjorde inntrykk på deg som treåring, kan du kanskje huske den i en regresjon, selvom bevisstheten din har glemt det. Kan ikke den kunne feiltolkes til å være noe en selv har opplevd.

Og selvfølgelig kan vi sikkert se andres potensialer eller hendelser når vi er en slik tilstand, for vi er alltid pålogget en høyere bevissthet, men den ligger "bak" vår egen bevissthet slik at den ikke "forstyrrer" oss i dagliglivet.
Forklaringen på at vi ser nettopp det vi ser, kan være så mangt, som f.eks. at vi trenger å hente ut noe av det og jobbe med de følelsene, eller at vi er på den frekvensen rett og slett.

Jeg kan godt tenke meg at regresjon fungerer, men jeg tror ikke nødvendigvis de viser korrekte bilder.

Hva med istedet hente frem sitt fulle og hele selv og ekstrahere det en trenger fra de enerigene...istedet for å grave i hele livsløp? Det er fullt mulig, vi gjør det ubevisst hele tiden. Det er bare å bli bevisst på det.
Antall ord: 271
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hacate...du er egentlig drivende god når du vil!! :)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:Hacate...du er egentlig drivende god når du vil!! :)
Takk for at du poengterte det :mozilla_cool:
Antall ord: 21
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Hecate skrev:
Skulle da virkelig bare mangle!! *fisker desperat*
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Tom_34 skrev:
Hecate skrev:
Skulle da virkelig bare mangle!! *fisker desperat*
hehehe...skitt fiske!
Antall ord: 36
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Fisking eller ikke...det virker ihvertfall som om det er skremmende få som trekker egne konklusjoner og som heller trekker til seg andres. :)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Tom_34 skrev:Fisking eller ikke...det virker ihvertfall som om det er skremmende få som trekker egne konklusjoner og som heller trekker til seg andres. :)
Men er det ikke sånn vi i stor grad fungerer da?

At vi hele livet tilegner oss kunnskap som preger oss i større og mindre grad?

For all del, jeg mener ikke at det er bra å la seg hjernevaske, eller å stole blindt på en annens sannheter.
Men vi er jo stadig på søken, og hva er da mer naturlig enn å søke i den informasjonen som er tilgjengelig? Noe av det vi finner, tar vi med oss, mens annet blir liggende urørt.

Jeg tror jeg er summen av alt dette, og jeg trekker mine konklusjoner på lærdommen jeg har fått med meg underveis...
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Lilja skrev:
Tom_34 skrev:Fisking eller ikke...det virker ihvertfall som om det er skremmende få som trekker egne konklusjoner og som heller trekker til seg andres. :)
Men er det ikke sånn vi i stor grad fungerer da?

At vi hele livet tilegner oss kunnskap som preger oss i større og mindre grad?

For all del, jeg mener ikke at det er bra å la seg hjernevaske, eller å stole blindt på en annens sannheter.
Men vi er jo stadig på søken, og hva er da mer naturlig enn å søke i den informasjonen som er tilgjengelig? Noe av det vi finner, tar vi med oss, mens annet blir liggende urørt.

Jeg tror jeg er summen av alt dette, og jeg trekker mine konklusjoner på lærdommen jeg har fått med meg underveis...
Joda...tror du har helt rett, men det kommer litt an på HVA man leser. Mange mennesker har tenkt, og tenker, mye bra. Dette bør man ta til seg, fordøye og finne ut av. Andre skriver for å skape seg PR, et navn, få tilhengere og tjene maaaasse penger...det er disse som blir lest. For å generalisere litt...
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Tom_34 skrev:
Joda...tror du har helt rett, men det kommer litt an på HVA man leser. Mange mennesker har tenkt, og tenker, mye bra. Dette bør man ta til seg, fordøye og finne ut av. Andre skriver for å skape seg PR, et navn, få tilhengere og tjene maaaasse penger...det er disse som blir lest. For å generalisere litt...
Er tilbøyelig til å være enig med deg :mozilla_wink:

Men samtidig tror jeg man skal være forsiktig med å dømme.
Du har dine sannheter, jeg har mine, men ingen av oss kan påberope seg å ha en "riktigere" sannhet enn den andre!

Og jeg lurer fortsatt litt på hva du egentlig mente med:
det virker ihvertfall som om det er skremmende få som trekker egne konklusjoner og som heller trekker til seg andres.
Det er jo "andres" påvirkning likefullt om man leser de "rette" eller de "gale" bøkene, er det ikke?
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Jo...det har du forsåvidt rett i, MEN (STOOOORT MEN) det er forskjell på verdien i innholdet i bøkene om de er skrevet for å få fram forfatterens "sannhet" eller de er skrevet for å gjengi den sannheten flest mulig vil høre for å selge mest mulig. Motivet for å skrive boken spiller en stor rolle for hva man kan legge i den. Og det er selvfølgelig de som er skrevet utifra hva majoriteten vil lese som selger og leses mest....litt kjeitete skrevet, men jeg tror du tar poenget.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links