Drømmer, NDO & ut av kroppenAstral projection

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Re: Astral projection

Innlegg av Nettin »

Petroosha skrev:Er det noen her som har gjennomgått en Astralreise/sjelevandring....?

Hvordan var det?

Fant en ganske bra video om det på youtube... Er det virkelig sånn som det er på den videoen..? jeg mener svart-hvitt, demoner, etc. Jeg vet at du skaper virkeligheten selv der, f.eks. hvis du frykter helvete så ser du helvete.. eller noe sånt :mozilla_tongue:

http://www.youtube.com/watch?v=M1KrApC8mHE
filmen er ikke der jo!
Den er fjerna fra eieren. :(
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Går det ann å få en enkel forklaring på hvordan man gjør dette her?
Antall ord: 15
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei dere kan se på denne linken her
http://www.lobsang-rampa.net/astralreiser.html

:D :D
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

fru_luna skrev:Går det ann å få en enkel forklaring på hvordan man gjør dette her?
Dette gjør JEG:
Før jeg legger meg til å sove sier jeg til min høyeste makt, La meg få møte min åndligeveileder (eller den personen du vil møte..) I drømmene mine i natt. Også kan du tenke på et sted der du vil møtes hest et nøytralt sted for deg. så ber jeg om at den helligeånd skal passe på sjelen min under reisen.

Husk å ta med at du ville gjerne huske dette møte da du våkner. og ikke minst takke din høyeste makt for å hjelpet deg på reisen både før og etter.

Dette virker for meg. du må være bestemt være tydlig med instruksene men også ydmyk og ikke komandere.

Som du kan se over her :mozilla_wink:
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

Jeg har prøvd en stund å lære meg dette, og nå synest jeg at jeg burde få noen fremskritt snart :mozilla_tongue:

Jeg kommer til stadiet der jeg hører en del hypnagogiske lyder, men etter dette føler jeg ofte at jeg må bevege på meg (og jeg gjør det ..), eller så sovner jeg.
Noen tips til hvordan jeg kan holde meg våken?
Antall ord: 65
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

GrandSummon skrev:Jeg har prøvd en stund å lære meg dette, og nå synest jeg at jeg burde få noen fremskritt snart :mozilla_tongue:

Jeg kommer til stadiet der jeg hører en del hypnagogiske lyder, men etter dette føler jeg ofte at jeg må bevege på meg (og jeg gjør det ..), eller så sovner jeg.
Noen tips til hvordan jeg kan holde meg våken?
Man kan ha astralreiser i søvne og :)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

line001 skrev:Man kan ha astralreiser i søvne og :)
Er det ikke vanskeligere å huske det da?
Antall ord: 17
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hvordan vet man at en astral reise ikke er en typisk drøm? hvis jeg tenker på dette med demoner og engler og slikt før jeg legger meg vil jeg ikke synes det er noe rart hvis jeg drømmer om det.... så hva er forskjellen?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

livingdeaddoll skrev:hvordan vet man at en astral reise ikke er en typisk drøm? hvis jeg tenker på dette med demoner og engler og slikt før jeg legger meg vil jeg ikke synes det er noe rart hvis jeg drømmer om det.... så hva er forskjellen?
Du flyr som et uvær gjennom universet i en kapsel. det tar bare sekunder å nå andre stjernesystemer :D
Antall ord: 67
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

fru_luna skrev:Går det ann å få en enkel forklaring på hvordan man gjør dette her?
er ingenting som er enkelt.... ikke rekne med å få alt på eit sølvfat
Antall ord: 32
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 07 Nov 2006 09:53
18
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Nostradamus skrev:
poltergeist93 skrev:Hvordan gjør man en "Astralreise"?
Dette med astralreiser er et VELDIG omstridt tema. Det finnes nok de som ville avfeie dette med rett og slett vås..

Men, for å forklare astralreisen får en begynne et sted - og dette er den vanligste måten å forklare slikt:

Mens en sover blir ens Chakra-system ladet. Disse energifelter utvides og åpner for å oppta energi, og kan vanligvis bare gjøres mens kroppen sover. Dette er noe av årsaken til at det er viktig å sove. Det lader opp energifeltene rundt kroppen, og ikke bare får den fysiske kroppen til å hvile ut. Det er også årsaken til at det er lettest å oppnå en utenfor kroppen opplevelse når en har sovet, uthvilt og samlet nok energi. Når en er syk blir denne energien brukt til å heale kroppen og det blir vanskelig å bruke den til andre ting som f.eks. bevisst fremkalle utenfor kroppen opplevelser. Dette understreker viktigheten av fysisk helse. Å unngå stress med meditasjon er derfor et viktig middel for å separere kropp og sjel. Gamle kjente teknikker fra Østen vitner om en kombinasjon av meditasjon og renselse i form av f.eks. faste, riktig kosthold, unngå mat en er allergisk mot (f.eks. gluten) og tarmrensing (i alternativ nyere medisin: colon hydreterapi) for å bli kvitt giftige avfallsstoffer som tapper en for energi og kan føre til en rekke sykdommer som oppblåst mage, depresjoner, søvnproblemer, redsel over bagateller, irritabilitet, aggresjon, konsentrasjonsvansker osv. Kroppen fysiske energiinntak har derfor stor sammenheng med energifeltene (den astrale kroppen) som omgir kroppen, da disse påvirker hverandre gjensidig.

Mens den astrale kroppen lades, separeres den fra kroppen og kobles til den astrale dimensjonen hvor en kan skape og oppleve drømmer. Hvis denne separasjonen gjøres bevisst (noe som forutsetter at det er nok energi der), kan en ta kontroll over separeringen, og den kan da bli en UKO (utenfor kroppen opplevelse), astral projeksjon eller en drøm der en er bevisst at en drømmer – klar drøm (lucid dream).

Mere konkret er ikke jeg villig til å gjøre dette her og nå, da dette ikke er en vanlig "one-night stand" innen slike ting som denne siten Paranormal. no omfatter.. :D
Det virker som at du vet endel om alt egentlig, så jeg spør deg her og nå. Hvis jeg lager en egen tråd får jeg sikkert ikke noe svar. :)
Det med å bevisst "gå ut av kroppen", det er noe man kan gjøre i våken tilstand?
Dette var noe jeg opplevde for maange år siden, mens jeg satt på do, faktisk. Hehe. Jeg fokuserte på ett punkt, f.eks. en flekk på veggen. Om jeg satt der lenge nok, og fokuserte på kun dette, uten avbrytelser, fikk jeg en følelse av å "gå ut av meg selv". Jeg kunne på en måte se på meg selv, og følelsen jeg fikk var; Jeg er virkelig, dette er meg, jeg lever i beste velgående, og det er helt fantastisk!
Etter denne ene "opplevelsen" prøvde jeg det flere ganger, men det gikk aldri hvis jeg ikke satt på do, og jeg fikk det til et par ganger, men det ble med det.
Kanskje du kan fortelle meg hva det var som skjedde? *håper*
Antall ord: 551

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tulle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Nov 2005 14:53
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av tulle »

Astral reiser er fantastiske om man vet å uttnytte dem riktig. Om dere vil lære mer om dette,så ta et kurs i astral travel and dreams på www.gnosticweb.com. Helt gratis og veldig seriøst.

Tulle
Antall ord: 38
To be or not to be that is the question

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Til deg, Gliset...

Orker ikke quote alt spetakkelet vi har liret av oss der oppe. :mozilla_wink:

Jeg vet ikke stort om noe, det er det som er sannheten. Det verste er at før jeg fyllte førti år trodde jeg at jeg visste mye om mangt. hehe. Dette har nå snudd totalt, så i en alder av 55 år innser jeg nå at jeg i forhold til hva som finnes å vite - så synes jeg bare at jeg vet mindre og mindre - selv hvor mye jeg enn strever med å "øse opp fra visdommens kilder"..

Ja, du kan foreta astrale reiser - og ha ut-av-kroppen opplevelser - i våken tilstand. Dette er en treningssak, men det er veldig avhengig av din meditasjonsevne, og kroppens helse-tilstand i øyeblikket. Dette lærer en seg å finne beste resepten på etterhvert selv..

Dine "do-opplevelser" er ikke enestående på noen som helst måte. Jeg kjenner en dame som ble beskyldt av ektemannen for å være rigid, kald og følelsesløs i sengen. Det gikk så langt at de måtte søke hjelp til å løse dette. Hun hadde lignende opplevelser som deg, men da i forbindelse med ekteskapets akt i sengen - ofte..

Du har nok funnet din "boble" av trygghet og velvere og avslappethet i disse tilfellene dine på det lille rommet, - slik at terskelen for overskridelse inn i en astral-lignende tilstand har blitt overskredet.
Det vil - tror jeg - ikke bli så vanskelig for deg å finne tilbake til slike "tripper", som du kanskje tror: Ta deg god tid i enerom, slapp av og tenk godt igjennom din kropps tilstand i disse tilfellene du beskrev ovenfor.
Når du da har trent deg opp i tilstrekkelig grad innen meditasjon - ta etter hvert i bruk dine erindringer- så er ikke veien lang..

Oppskrifter på slike ting helt konkret er jeg ikke mester på, da en må kjenne et menneske veldig inngående for å veilede godt nok i slike saker. Å feile her er det mange som gjør - gir råd på sviktende grunnlag - og det kan avstedkomme mye dårlige resultater.

Kurs kan du ta i det meste, men det er til slutt din samlede egen-kunnskap og trening som bringer deg til målet.

Håper bare du kan nyttiggjøre deg noen av mine skriblerier..

Glis videre da :D
Antall ord: 391
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 07 Nov 2006 09:53
18
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Åhåå! Tusen takk for svar.
Dette er jo noe jeg ikke har tenkt over i det hele tatt før jeg kom hit og leste om "ut-av-kroppen-opplevelser".
Toalettet er vel kanskje det mest private stedet i et hus, så kanskje ikke så rart at jeg kunne få til noe slikt.
Jeg vet ikke stort om noe, det er det som er sannheten. Det verste er at før jeg fyllte førti år trodde jeg at jeg visste mye om mangt. hehe. Dette har nå snudd totalt, så i en alder av 55 år innser jeg nå at jeg i forhold til hva som finnes å vite - så synes jeg bare at jeg vet mindre og mindre - selv hvor mye jeg enn strever med å "øse opp fra visdommens kilder"..
Å vite alt, skal vel godt gjøres.. Men ut ifra det jeg har sett du har skrevet, så vet du mye :)
Det vil - tror jeg - ikke bli så vanskelig for deg å finne tilbake til slike "tripper", som du kanskje tror: Ta deg god tid i enerom, slapp av og tenk godt igjennom din kropps tilstand i disse tilfellene du beskrev ovenfor.
Når du da har trent deg opp i tilstrekkelig grad innen meditasjon - ta etter hvert i bruk dine erindringer- så er ikke veien lang..
Dette er noe jeg må utforske mer, føler jeg. Så spennende :D
Håper bare du kan nyttiggjøre deg noen av mine skriblerier..
Selvfølgelig kan jeg det. Trodde ikke det var noe spesielt med en slik opplevelse. Trodde det bare var jeg som var litt rar, kanskje. :mozilla_oops:
Glis videre da :D
Gjett om jeg skal! :D Og takk igjen! Kanskje dette blir et vendepunkt for meg. Hehe :)
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17

Innlegg av fru_luna »

Dj_Devil skrev:]
er ingenting som er enkelt.... ikke rekne med å få alt på eit sølvfat
Jeg s ikke det sule være enkelt ale at jeg vilt på sølvfat, bare en frklaring som ikke var flt av uforstålige år, og er lengre enn ønske lista til en gutt på 6 år liksom.
Antall ord: 56
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links