Til deg, Gliset...
Orker ikke quote alt spetakkelet vi har liret av oss der oppe. :mozilla_wink:
Jeg vet ikke stort om noe, det er det som er sannheten. Det verste er at før jeg fyllte førti år trodde jeg at jeg visste mye om mangt. hehe. Dette har nå snudd totalt, så i en alder av 55 år innser jeg nå at jeg i forhold til hva som finnes å vite - så synes jeg bare at jeg vet mindre og mindre - selv hvor mye jeg enn strever med å "øse opp fra visdommens kilder"..
Ja, du kan foreta astrale reiser - og ha ut-av-kroppen opplevelser - i våken tilstand. Dette er en treningssak, men det er veldig avhengig av din meditasjonsevne, og kroppens helse-tilstand i øyeblikket. Dette lærer en seg å finne beste resepten på etterhvert selv..
Dine "do-opplevelser" er ikke enestående på noen som helst måte. Jeg kjenner en dame som ble beskyldt av ektemannen for å være rigid, kald og følelsesløs i sengen. Det gikk så langt at de måtte søke hjelp til å løse dette. Hun hadde lignende opplevelser som deg, men da i forbindelse med ekteskapets akt i sengen - ofte..
Du har nok funnet din "boble" av trygghet og velvere og avslappethet i disse tilfellene dine på det lille rommet, - slik at terskelen for overskridelse inn i en astral-lignende tilstand har blitt overskredet.
Det vil - tror jeg - ikke bli så vanskelig for deg å finne tilbake til slike "tripper", som du kanskje tror: Ta deg god tid i enerom, slapp av og tenk godt igjennom din kropps tilstand i disse tilfellene du beskrev ovenfor.
Når du da har trent deg opp i tilstrekkelig grad innen meditasjon - ta etter hvert i bruk dine erindringer- så er ikke veien lang..
Oppskrifter på slike ting helt konkret er jeg ikke mester på, da en må kjenne et menneske veldig inngående for å veilede godt nok i slike saker. Å feile her er det mange som gjør - gir råd på sviktende grunnlag - og det kan avstedkomme mye dårlige resultater.
Kurs kan du ta i det meste, men det er til slutt din samlede egen-kunnskap og trening som bringer deg til målet.
Håper bare du kan nyttiggjøre deg noen av mine skriblerier..
Glis videre da
Nu går alt sikkert så mye bedre..