Drømmer, NDO & ut av kroppenHva er dette?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lener
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2005 23:27
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av lener »

Hallo:)
Jeg har også opplevd ved et par tilfeller, at jeg drømmer i "våken" tilstand. Det føles egentlig ut som om man ser på en film, man klarer ikke stoppe, og vet ikke hva som skjer videre. Det jeg merket fysisk, var at det føltes ut som om armene og beina strakk seg bortover mens dette skjedde. Det jeg så, var en masse folk jeg aldri har sett tidligere, og har ved et tilfelle, stått i en kirke men masse mennesker, og hørt en prest synge. Det jeg ble fortalt at dette var (sier ikke at det er 100%sikkert, men), var ting som har skjedd i mitt tidligere liv. Om jeg tror på det, vet ikke.
Siden denne ene "drømmen" din hadde med din far å gjøre, kanskje du ser inn i fremtiden? Håper noen andre vil gi deg et bedre svar, egentlig :)
Antall ord: 152
*mamman til tobias*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Takk for svar!:) Det er i alle fall godt å høre at noen har opplevd lignende ting. Og, ja kanskje jeg ser i fremtiden. Gud vet hva det er. Eller kanskje tilbake i tid, om så ikke inn i et tidligere liv. et hint til noe sm har skjedd jeg skal finne ut av. Men hvem vet. Hehe. Takk for svar i lle fall:)
Antall ord: 64
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
issi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2007 22:37
17
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av issi »

Hellu! Det høres ut som om du har hatt en slags omvendt ut av kroppen opplevelse. Det som pleier å hende er at man føler seg vektløs. Og den følelsen pleier å være god. Har hørt at man flyter rundt, du bare tenker på et sted så er du der. Jeg har lest mange historier om folk som kunne beskrive innsiden av hus de aldri hadde vært i. Men...
Jeg har også hatt denne omvendte ut av kroppen "greia" . Jeg falt også nedover og plutselig var det mange stemmer som kom med ukjente ord (/språk?) i munnen på hverandre, rett ved øret mitt. Det var shit vemmelig, og jeg lå igjen med en kald og ekkel følelse av at jeg hadde hørt/opplevd noe jeg ikke skulle. Jeg ble så redd at jeg faktisk ikke klarte å røre meg på en laang stund. Det var akkurat som om jeg fikk en advarsel. Om hva vet jeg forsatt ikke, men hva om det finnes et sted hvor de/det "onde" samler seg. Kanskje de prøver å påvirke oss mens vi er forsvarsløse og i hvilemodus? Kanskje vi ble vist dette for å være klar over at "den" siden faktisk finnes for å kjempe imot den /dem.
Ihvertfall. Etter denne episoden merket jeg at jeg bl.a kunne "se svarte sjeler "(svart omriss rundt folk). Mennesker som "tar" av energien til andre . Har du merket noe nytt ved deg selv? :mozilla_wink:
Antall ord: 249
Vær ikke bekymret for morgendagen. Den kommer allikevel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 07 Nov 2006 09:53
18
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Kanskje du var i transe? :o
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Silje_89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2007 15:17
17

Innlegg av Silje_89 »

Jeg holder en knapp på at du kan se inn i fremtiden, eller at det har no me fortiden å gjøre, det med de breva hvertfall.. håper du får flere svar:)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fru_luna »

issi skrev:Hellu! Det høres ut som om du har hatt en slags omvendt ut av kroppen opplevelse. Det som pleier å hende er at man føler seg vektløs. Og den følelsen pleier å være god. Har hørt at man flyter rundt, du bare tenker på et sted så er du der. Jeg har lest mange historier om folk som kunne beskrive innsiden av hus de aldri hadde vært i. Men...
Jeg har også hatt denne omvendte ut av kroppen "greia" . Jeg falt også nedover og plutselig var det mange stemmer som kom med ukjente ord (/språk?) i munnen på hverandre, rett ved øret mitt. Det var shit vemmelig, og jeg lå igjen med en kald og ekkel følelse av at jeg hadde hørt/opplevd noe jeg ikke skulle. Jeg ble så redd at jeg faktisk ikke klarte å røre meg på en laang stund. Det var akkurat som om jeg fikk en advarsel. Om hva vet jeg forsatt ikke, men hva om det finnes et sted hvor de/det "onde" samler seg. Kanskje de prøver å påvirke oss mens vi er forsvarsløse og i hvilemodus? Kanskje vi ble vist dette for å være klar over at "den" siden faktisk finnes for å kjempe imot den /dem.
Ihvertfall. Etter denne episoden merket jeg at jeg bl.a kunne "se svarte sjeler "(svart omriss rundt folk). Mennesker som "tar" av energien til andre . Har du merket noe nytt ved deg selv? :mozilla_wink:
Tusen takk for svar. Kanksje det er dette sm har skjedd meg meg og. Hvem vet?. Hmm Merket noe nytt med meg selv, jo jeg har vel egentlig det, jeg har lutt mye mer bevisst på livet, alt som skjer rundt meg og sånn liksom. Klar over alt det som r vakkert, men også alt som er vondt på en måte. Jeg føler også, selv om jeg opplever positive ting, n slags dysterhet, nesten hele tiden.Men jeg ve ikke jeg. Hmm.. Jeg skal prøve å legge enda mer merke til ting, og se om jeg ser noen antydninger til slike "Svarte sjeler, som du så. Men ja Silje, forresten, tror kanskje det kan ha noe med fortid eller fremtid å gjøre jeg og, kanskje. Får se hva jeg drømmer om det skjer igjen, kanskje jeg skjønner litt mer da.
Og Gliset, ja kanskje det er trane også.. Jeg vet så lite om hva det kan være..
Men takk for svar, det hjelper, for jeg hadde ingen anelse i det hele tatt før dere ga deres mening, nå bygger jeg opp en tanke rundt det i alle fall!
Takk:)
Antall ord: 448

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ravine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Feb 2007 21:46
17
Lokalisering: Kongsvinger

Re: Hva er dette?

Innlegg av Ravine »

fru_luna skrev:Jeg må få svar på hva det er jeg har opplevd, for det skremmer meg. Jeg har to ganger opplevd at jeg har ligget og skulle sove, den første gangen føltes det som at jeg falt lenger og lenger ned i sengen. Også begynte jeg og drømme, samtidig som jeg var våken og visste hva som foregikk rundt meg på en måte. Den andre gangen var det på samme måte,. bare at det ikke føltes som jeg falt. Drømmene jeg hadde var skikkelig sære, og de skremmer meg også litt. Første gangen drømte jeg at det var en liten rar mann som satt på en stol og snakket til meg om noe som har med satanisme og gjøre, jeg husker ikke hva han sa, men jeg husker det var noe om det. Og den andre gangen drømte jeg noe med en stor bunke papirer som hadde noe med min avdøde far og gjøre. Så skjedde det begge gangene at jeg våknet av at det virket som om sengen min ristet, men jeg oppdaget at det var jeg selv som lå og ristet, da sto jeg opp, også var jeg helt rød på brystet. Kan legge til at hunden min sov i sengen sammen med meg andre gangen, og at dn ristet også. Er det noen som har en forklaring på hva dette er?. Det skremmer meg, så jeg trenger svar!
Hei jeg tror at du gikk ut av kroppen og tok deg en liten reise.Det at du skjelver kan være at du har våknet mens du har reist og ikke har rukket og komme helt til deg selv.Det kan høres litt skummelt ut men er ikke farlig! Disse personene hadde nok et budskap til deg og valgte og kontakte deg på denne måten! Denne reisen skjer i en slags transe. Mitt råd er og be alle dine engler og beskyttere om og våke over deg når du skal legge deg. Denne reisen kan være litt ekkel men trenger du råd kan du få mitt telefon nummer,tror ikke det er lovlig og legge ut her men send en mail om du vil så skal du få det. Bmwjeea@hotmail.com .Lykke til og håper du fikk litt svar på det du lurte på
Antall ord: 405
Ravine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av fru_luna »

Takk for svar:) Jeg skal prøve dette med å be englene mine passe på meg:) Jeg sender deg en mail om det skulle bli verre eller noe slikt. Men en ting, når jeg begynteå riste hadde jeg ikke reist meg enda, jeg våknet av at jeg lå og ristet liksom. Vet ikke om det har noe å si da jeg, men:) Takk for svar i alle fall!:)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Little_monster
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jun 2006 13:57
18
Lokalisering: et sted

Innlegg av Little_monster »

Jeg tviler på at du gikk ut av kroppen. Bare en vanlig drøm. Prøvv å tyde den istedet. Så klart det kan jo kanskje ha vært noe annet , men slike riste drømmer...Hm
Antall ord: 36
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18

Innlegg av Schnugaf »

Akkurat det der med å sove og samtidigt få med seg hva som er rundt seg hadde jeg og en gang.
Bare att det var personer i svane biler som fløy rundt rommet, fulgte blant annet med på klokka og slikt... viste seg at jeg hadde sovnet med øynene åpnet :mozilla_tongue:
Antall ord: 50
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kanskje du bør ta deg en tur til legen, for dette med rødheten på brystet hørtes ikke bra ut. Ut fra kort beskrivelse på et slikt forum er det liten sannsynlighet for at du får et godt svar.

Det kan nok bli en del av typen at du har vært ute på en liten reise eller slikt, men de vil ikke kunne gi svar på noe bedre grunnlag enn ren gjetning og ønsketenkning.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Kanskje det var en eller annen form for søvnparalyse, iblandet en sær drøm? Jeg har selv opplevd blanding av drøm og søvnparalyse en gang, og det var en temmelig rar opplevelse...

Har også opplevd å være helt rød i ansiktet etter en søvnparalyse, så kanskje det røde på brystet rett og slett kom av at du hadde prøvd å "kjempe" deg ut av søvnparalysen og den ekle drømmen...? Man kan jo bli rødflammet på brystet av å bli oppskaket.
Antall ord: 89
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links