Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes, For det første, buddhisme og Abraham religionene er ikke tilknyttet geografisk. Kristendommen spiret fra Jødedommen, dette gjorde ikke Buddhismen.Globeline skrev:Selvfølgelig kan det sammenlignes. For Jesus sa også at han frelste menneskene fra sin synd ved å ikke klare å oppfylle de 10 bud. Gjennom å si det (og sikkert mer, jeg har ikke lest det) så sier han at Gud ikke ønsker å være så streng. Altså, overse det. Og hva man skal tro på og ikke i det gamle testamentet? Det er jo klart som dagen, Gud har sagt at han forstår at mennesket ikke klarer å holde lovene, ergo ga han Jesus til oss for å frelse oss fra synden. Da vil en moden person gjøre sitt beste overfor loven, og samtidig ikke fortvile når han ikke får det til. De er ikke slik at noen av setningene i GT ble feil av den grunn. Det ble bare opp til hver enkelt å vite at så lenge du gjør ditt beste så er det godt nok, så lenge du tror at Jesus er din frelser.Bixz skrev:
Det kan jo ikke sammenlignes. Jesus sa jo at du skulle følge GT, Og Jesus var tross alt Messias, som de sa skulle komme i GT. Og Jesus sa GT er guds ord. Så da bringer det meg tilbake til det opprinnelige spørsmålet mitt. Hvordan kan noen velge hva i NT som er "sant" og hva som ikke er "sant". men likevel tru at det skjedde.
Og du skriver mye men sier lite, Det forklarer forsatt ingenting. For Jesus anerkjente forsatt GT som 100% sant, Og siden gud er Jesus og gud er perfekt så kan ikke han gjøre feil. Jesus sa ikke "Øy det der med at Pappa oversvømte verden og drepte alle bortsett fra Noah og hans familie. Som hadde 2 av alle slags dyr I verden. Etter jeg regnet litt på det så får du ikke plass til de i en båt som er tre hundre alen lang, femti alen bred og tretti alen høy. Det skjedde egentlig aldri"
Så nå er vi akkurat tilbake til der vi begynte.