Fakta, teori & skepsisDefinisjon på en kristen

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Globeline skrev:Jeg syns det er kjempestress å lese nynorsk jeg. Omtrent som å lese dansk. Men jeg innfinner meg med at det er like norsk og like godkjent som bokmål. Ellers må jeg nok si at jeg syns samisk er ganske mange hakk verre - jeg hadde nok vært døv for dem som pratet samisk. Sånn er det.

Jeg reiser heller ikke til Kina og snakker norsk.
Bare litt perspektiv her, Globeline..

Det er faktisk bokmål som er "dansk" i Norge. Bokmål utsprang fra dansk i sin tid det. Nynorsk er en blanding av "gammenorsk" ( les litt Islandsk, så ser du det) og dialektarv..

Samisk er ikke bare samisk, forøvrig: Det finnes sørsamisk, nordsamisk, - osv.

Norsk er pent i alle målformer - synes jeg. :mozilla_oops:
Antall ord: 130
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Globeline skrev:
Det blir som å diskutere om Buddhistene tror at Buddha hadde noen gode ideer eller om de egentlig tror mest på det gamle testamentet. Ingen ville vel funnet på å uttale seg slik? Men med kristendommen da skal vi mene oss i firkant. Det blir helt latterlig mange ganger.
Det kan jo ikke sammenlignes. Jesus sa jo at du skulle følge GT, Og Jesus var tross alt Messias, som de sa skulle komme i GT. Og Jesus sa GT er guds ord. Så da bringer det meg tilbake til det opprinnelige spørsmålet mitt. Hvordan kan noen velge hva i NT som er "sant" og hva som ikke er "sant". men likevel tru at det skjedde.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Bixz skrev:
Drusilla skrev:
Bixz skrev:
karina skrev:
Jeg er både enig og uenig med deg. Jeg syns på en måte at man skal få lov til å tro akkurat det man vil, men samtidig kaller ikke jeg meg kristen, nettopp fordi jeg ikke tror på det negative i kristendommen, som f eks dommen, som egentlig er veldig sentralt.
Jeg sier ikke at h*n ikke skal få lov til og tru hva h*n vill, jeg bare lurer.

Kan jo spørre deg og da, hvorfor velger du og bare tru på det gode i kristendommen?
Hva sier at gud ikke mente det han så om og stene folk som jobber på søndager, Men Jesus sa om og elske din nabo er sant.
Jeg skjønner hvis du ser på det hele som en fortelling, og velger og vraker hva som passer deg og ikke passer deg, Men hvis du virkelig trur at Jesus var født av en Jomfru. Men ikke skapelse teorien. Så skjønner jeg ikke helt hvordan du kom fram til det. Som sakt, Hele bibelen skal jo være guds ord.
Sukk ... det blandes så mye i kortene her. Hele Bibelen er Guds ord men det er viktig å se Bibelen som den historien den er. I gamle testamentet var Gud en hevngjerrig Gud. Menneskene syndet mot de budene han hadde gitt Moses. "Du skal ikke slå ihjel...."
I gamle Testamentet ,- dvs FØR Jesus kom fantes det en hel haug med regler for og imot det meste og ingen greide å leve slik Gud ville. Dette så Gud og DERFOR sende han Jesus til oss for at han skulle SONE straffen for alle synder vi mennesker har gjort og kommer til å gjøre. Jesus sa at de gamle budene ( Du skal ikke begjære din nestes hustru... osv ) blir oppfyldt gjennom han og han ga oss et nytt bud : Du skal elske din neste som deg selv.
Etter Jesus døde på korset ER det INGEN dom lenger !! Nettopp fordi Jesus tok på seg alt det Gud noensinne kunne anklage oss for. Det var hele poenget med at han kom. Det er viktig å vite at det også ble sagt at ingen skal synde på nåde. Det vil si at selv om Jesus har gjort opp for all verdens synd så betyr ikke det at vi kan stjele, lyve osv, bare fordi vi vet at tilgivelsen er gitt. Det ligger innunder budet Jesus ga : du skal elske din neste som deg selv. Den dagen du står utenfor "perleporten" Blir det ikke spørsmål om hvor mye ugang du har greid å finne på her nede. Kun dette ene spørsmålet " Tror du ? " Gjør du det så er himmelen åpen. Hvis ikke så vil evigheten være en tilværelse uten Gud.
Greit nok, men Jesus sa også når en spurte han om hva man måtte gjøre for og komme inn i himmelen, At du skulle følge det som sto I det GT, Pluss at du skulle selge alt du eide og gi det til de fattige.

Og det gjør det forsatt ikke noe "bedre" forsovit, for du velger forsatt og tru på Jesus som en virkelig person, Men Ikke skapelsen, Noahs ark osv ( går ut i fra du ikke trur at dette faktisk skjedde) Så du velger og vraker forsatt, etter hva vi vet i dag. Eller hva som
Passer deg.
Selvfølgelig tror jeg på det som står i GT !! Men det er historie. Har da ikke sagt noe annet heller MEN alle reglene som folk måtte følge før Kristus kom ble oppfyldt når han døde på korset.. Han ga oss et nytt bud : elske din neste som deg selv. Galaterne 5.14 : For HELE loven er oppfylt i ett ord, nemlig dette : Du skal elske din neste som deg selv. og Johannes 3.16 : For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin sønn, den enebårne, FOR AT HVER DEN SOM TROR PÅ HAN, IKKE skal gå fortapt, MEN HA EVIG LIV !Jesus sa ikke at for å komme inn i himmelen så må du gjøre som det står i GT !
Antall ord: 711

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:
Jael skrev:
madjava skrev:
I NT er det forsatt ein dom ved døden

Tja. NT er oppfyllinga av GT. Det vil seia at dødsdommen si i GT blir gjort ugyldig i NT. Så ja, NT reflekterer ei tru på dødsdommen (med det meiner eg fortapinga, ikkje spesielle brot på Loven).
Jesus var ikke kommet for å oppheve loven men for å oppfylle den. Det vil vel si at lovene gjelder også etter Jesus.
Ja BA, men dette har jeg forklart for deg før her:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... &start=150
samt det gode mot det vonde som kjem til utrykk gjennom kva vi bud vi skal følge, elles vil det vonde vinne oss.

Igjen er du litt uklar. Det er sant at NT viser kampen mellom det gode og det onde, men den blir utkjempa mellom Jesus og Satan. Jesus vant, forresten.

NT seier ikkje at me må gjera gode gjerningar fordi elles vil det vonde vinna oss. Me skal gjera gode gjerningar av kjærleik til menneska og Gud. Gode gjerningar kan aldri redda oss frå det vonde.
Jesus formidler også budskapet om dualisme. Er du ikke med oss er du mot oss. Så vet vi hvor Bush og FrP har hentet dette fra. ;)
Ja BA, men du husker vel også snakket om at "den som ikke er mot oss er med oss" ?
Når jesus kjem tilbake til jorda er det bare nokre utvalgte som får tilgivelse osv. Generellt syns jaffal eg at kristendommen er veldig negativ av seg samt at den får fram veldig masse negativt i menneska som lar seg kristne, heldigvis ikkje alle. :)
Korfor syns du kristendommen er negativ?
Fordi den uttrykker glede ved at mennesker skal gå i den evige ildsjø?
Og om, som mange kristne tror, at fortapelsen rett og slett betyr "tilintetgjørelse" eller bare "død" ? Da er det jo ingenting å tape, bare å vinne.
Antall ord: 323
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

madjava skrev:
hipstank skrev:og hvis du ikke starter å skrive på bokmål, skal jeg heretter kun skrive på samisk til deg
Du kan nok ikkje bestemme korleis eg skal skrive, så for all del, skriv gjerne samisk til meg. :)
I Norge har vi flere skriftspråk.
1) Bokmål (offisielt)
2) Riksmål
3) Landsmål / nynorsk (offisielt)
4) Samisk (semi-offisielt?)
5) Tegnspråk (vil bli offisielt)
6) Høgspråk

Uansett hipstank, jeg ser frem til å lese dine samiske innlegg fra nå av og det er godt at noen tar initiativ til et flerkulturelt forum :mozilla_cool:
Antall ord: 100
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Globeline skrev:Hvis du tror at Jesus er sent for å frelse oss fra syndene våre. Og hvis du tror at ved å tro på Jesus så blir du tilgitt. Da kan du kalle deg Kristen. Hvis du tror på Gud og alt det andre, men ikke på Jesus, da kan du ikke kalle deg Kristen. For Kristen - det er å tro at Jesus har frelst oss fra syndene våre. Altså, det er cluet. De Kristne mener at det gamle testamentet ikke lenger er gjeldene, reglene er ikke lenger like rigide, fordi Jesus tok på seg synden. De mener at Gud forsto menneskene ikke kunne overholde reglene og derfor sendte Jesus. På den måten kunne menneskene, gjennom å tro på Jesus, bli frelst. Det er derfor de legger så stor vekt på Jesus - eller Kristus. Altså er det ikke noen få utvalgte som blir frelst, men ALLE som tror på Jesus. Det er Jehovas vitne, og muligens andre religioner som tror at noen få blir frelst - men de er IKKE kristne.
Sorry, må bare få pirke litt på deg her. Du motsier du deg selv her angående vitnene. Først sier du at alle som tror at Jesus har frelst oss fra syndene våre er en kristen. Og nettopp det tror også JV. Deretter dømmer du JV nord og ned og sier at dem IKKE er kristne.

Det er også en gammel myte at vitnene tror at kun 144.000 blir frelst, men det er bare en stor misforståelse. Kristne flest anser nemlig Åpenbaringen som en hellig, autentisk og sann skrift/bok.

Jeg kan ikke forstå at dette skal være så vanskelig. Det er egentlig veldig enkelt. Og om vi kanskje ikke er så kristelige selv, så må vi vel klare å forstå noe så elementært som dette her. Hva er vitsen med å dra inn gamle testamentet og argumentere i vildensky?
Fordi den gammeltestamentlige gud er den samme som den nytestamentlige gud. Det er så altfor vanlig og misvisende å se på GT-Guden som Jahve, den hevngjerrige krigsguden, mens NT-Guden som Jesus, den snille og frelsende kjærlighetsguden.
Antall ord: 353
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Svartepus skrev:
Jael skrev:
hipstank skrev:og hvis du ikke starter å skrive på bokmål, skal jeg heretter kun skrive på samisk til deg
Jeg forventer litt mer respekt for andre sitt språk. Du gjør deg rett og slett litt dum ved å kreve av folk skal skrive på bokmål. Nynorsk er et språk du hører hver dag, både på tv og når du snakker med folk som snakker dialekt.
Hvor ofte snakker man med noen uten dialekt? Så vidt jeg har hørt, er det kun noen få i Troms og Finnmark som snakker rent bokmål og kan sies å være uten dialekt...

Edit:...og beklager avsporingen... :roll:
Så vidt jeg har hørt, er det ikke mulig å snakke nynorsk og bokmål, da dette er skriftspråk, ikke talespråk. Det man snakker er dialekt, uansett.

Antall ord: 148
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Bixz skrev:Hvordan kan noen velge hva i NT som er "sant" og hva som ikke er "sant". men likevel tru at det skjedde.
Det kan vel den enkelte gjøre som den vil? Tror man ikke på en viss historie, så tror man ikke, (hvis man da ikke vil tro og prøver å tro allikevel). Martin Luther trodde jo heller ikke at hele bibelen var Guds ord. En annen side av saken er tolkninger av skriftsteder.
Antall ord: 77
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

MikkelRev skrev:
Svartepus skrev:
Jael skrev:
Jeg forventer litt mer respekt for andre sitt språk. Du gjør deg rett og slett litt dum ved å kreve av folk skal skrive på bokmål. Nynorsk er et språk du hører hver dag, både på tv og når du snakker med folk som snakker dialekt.
Hvor ofte snakker man med noen uten dialekt? Så vidt jeg har hørt, er det kun noen få i Troms og Finnmark som snakker rent bokmål og kan sies å være uten dialekt...

Så vidt jeg har hørt, er det ikke mulig å snakke nynorsk og bokmål, da dette er skriftspråk, ikke talespråk. Det man snakker er dialekt, uansett.
Det er det jeg mener også... Hørtes bare ut som at Jael mente at det bare er noen som snakker dialekt, og at dialekt og nynorsk er det samme... (beklager Jael hvis jeg tolket feil...)

Og der spora jeg av igjen... *smekk på fingrene*
Antall ord: 191
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:
Jael skrev:
madjava skrev:

Tja. NT er oppfyllinga av GT. Det vil seia at dødsdommen si i GT blir gjort ugyldig i NT. Så ja, NT reflekterer ei tru på dødsdommen (med det meiner eg fortapinga, ikkje spesielle brot på Loven).
Jesus var ikke kommet for å oppheve loven men for å oppfylle den. Det vil vel si at lovene gjelder også etter Jesus.
Ja BA, men dette har jeg forklart for deg før her:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... &start=150
Nå linket du til et innlegg Karina skrev. Kan du være snill å være litt mer presis i linkene dine?

Dette har vi diskutert tidligere ja, men selv om Jesus også kunne si noe som virket samlende, så sa han også noe som virket dualiserende.

Du kan ikke nekte for at Jesus iflg NT hadde dualiserende utsagn og skapte avstand til fiendene. Men du kan vise til at han også kunne virke samlende.
samt det gode mot det vonde som kjem til utrykk gjennom kva vi bud vi skal følge, elles vil det vonde vinne oss.

Igjen er du litt uklar. Det er sant at NT viser kampen mellom det gode og det onde, men den blir utkjempa mellom Jesus og Satan. Jesus vant, forresten.

NT seier ikkje at me må gjera gode gjerningar fordi elles vil det vonde vinna oss. Me skal gjera gode gjerningar av kjærleik til menneska og Gud. Gode gjerningar kan aldri redda oss frå det vonde.
Jesus formidler også budskapet om dualisme. Er du ikke med oss er du mot oss. Så vet vi hvor Bush og FrP har hentet dette fra. ;)
Ja BA, men du husker vel også snakket om at "den som ikke er mot oss er med oss" ?
Jo, jeg husker det, og jeg kommenterte det ovenfor.
Når jesus kjem tilbake til jorda er det bare nokre utvalgte som får tilgivelse osv. Generellt syns jaffal eg at kristendommen er veldig negativ av seg samt at den får fram veldig masse negativt i menneska som lar seg kristne, heldigvis ikkje alle. :)
Og om, som mange kristne tror, at fortapelsen rett og slett betyr "tilintetgjørelse" eller bare "død" ? Da er det jo ingenting å tape, bare å vinne.
Det er noen kristne som tror det, mens andre kristne koser seg over at de "urettferdige" skal havne i ildsjøen. Noen kristne stiller seg midt imellom, og synes det er synd at så mange mennesker skal havne i den evige ild, mens noen ikke tror på den evige ild.

Dette Pascals veddemål er ikke noe godt argument. Det gjelder bare hvis valget kun står mellom å tro på en spesiell definisjon av Gud eller ateisme. Ved ethvert tilfelle hvor det finnes andre definisjoner på Gud så blir argumentet ugyldig. Som vi vet finnes det tusenvis av definisjoner på den kristne guden, og sikkert like mange både på den jødiske og den islamske guden, i tillegg til alle de hedenske religionene.
Antall ord: 531

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Bixz skrev:
Det kan jo ikke sammenlignes. Jesus sa jo at du skulle følge GT, Og Jesus var tross alt Messias, som de sa skulle komme i GT. Og Jesus sa GT er guds ord. Så da bringer det meg tilbake til det opprinnelige spørsmålet mitt. Hvordan kan noen velge hva i NT som er "sant" og hva som ikke er "sant". men likevel tru at det skjedde.
Selvfølgelig kan det sammenlignes. For Jesus sa også at han frelste menneskene fra sin synd ved å ikke klare å oppfylle de 10 bud. Gjennom å si det (og sikkert mer, jeg har ikke lest det) så sier han at Gud ikke ønsker å være så streng. Altså, overse det. Og hva man skal tro på og ikke i det gamle testamentet? Det er jo klart som dagen, Gud har sagt at han forstår at mennesket ikke klarer å holde lovene, ergo ga han Jesus til oss for å frelse oss fra synden. Da vil en moden person gjøre sitt beste overfor loven, og samtidig ikke fortvile når han ikke får det til. De er ikke slik at noen av setningene i GT ble feil av den grunn. Det ble bare opp til hver enkelt å vite at så lenge du gjør ditt beste så er det godt nok, så lenge du tror at Jesus er din frelser.
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

MikkelRev skrev:
Globeline skrev:Hvis du tror at Jesus er sent for å frelse oss fra syndene våre. Og hvis du tror at ved å tro på Jesus så blir du tilgitt. Da kan du kalle deg Kristen. Hvis du tror på Gud og alt det andre, men ikke på Jesus, da kan du ikke kalle deg Kristen. For Kristen - det er å tro at Jesus har frelst oss fra syndene våre. Altså, det er cluet. De Kristne mener at det gamle testamentet ikke lenger er gjeldene, reglene er ikke lenger like rigide, fordi Jesus tok på seg synden. De mener at Gud forsto menneskene ikke kunne overholde reglene og derfor sendte Jesus. På den måten kunne menneskene, gjennom å tro på Jesus, bli frelst. Det er derfor de legger så stor vekt på Jesus - eller Kristus. Altså er det ikke noen få utvalgte som blir frelst, men ALLE som tror på Jesus. Det er Jehovas vitne, og muligens andre religioner som tror at noen få blir frelst - men de er IKKE kristne.
Sorry, må bare få pirke litt på deg her. Du motsier du deg selv her angående vitnene. Først sier du at alle som tror at Jesus har frelst oss fra syndene våre er en kristen. Og nettopp det tror også JV. Deretter dømmer du JV nord og ned og sier at dem IKKE er kristne.

Det er også en gammel myte at vitnene tror at kun 144.000 blir frelst, men det er bare en stor misforståelse. Kristne flest anser nemlig Åpenbaringen som en hellig, autentisk og sann skrift/bok.

Jeg kan ikke forstå at dette skal være så vanskelig. Det er egentlig veldig enkelt. Og om vi kanskje ikke er så kristelige selv, så må vi vel klare å forstå noe så elementært som dette her. Hva er vitsen med å dra inn gamle testamentet og argumentere i vildensky?
Fordi den gammeltestamentlige gud er den samme som den nytestamentlige gud. Det er så altfor vanlig og misvisende å se på GT-Guden som Jahve, den hevngjerrige krigsguden, mens NT-Guden som Jesus, den snille og frelsende kjærlighetsguden.
Jeg sier at de som tror at jesus er frelseren og at ved å tro på jesus så får man evig liv (ikke sagt i samme ordelag da jeg brukte mer ord sist) dette tror ikke jehova, fordi de mener at kun noen kommer til himmelen. Godt å få med alt som står vet du ;)

Det handler kun om å høre hva de Kristne sier at de tror på. Hvorfor gjør du ikke det hel`ler? Hva du mener at de egentlig burde forholde seg til er helt uvesentlig. Du vet hva de forholder seg til. Det er ingen vits å bable om alt mulig som de ikke forhodler seg til: Det blir bare tullete. Men nå går jeg på jobb altså.
Antall ord: 478

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17

Innlegg av Jael »

Svartepus skrev:
Jael skrev:

Hehe, det var egentlig poenget mitt! Bare noen få snakker rent bokmål.

Nynorsk er et veldig anvendelig språk som kan tilpasses de ulike dialektene. Dermed skal det noe til å påstå at en ikke klarer å forstå skriftlig nynorsk, samtidig som vi stadig bruker og hører "muntlig nynorsk".

Nå skal jeg ikke si mer om dette ;)
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17

Innlegg av Jael »

BA skrev:
Jael skrev:
madjava skrev:

Hvis Loven er oppfylt ved Jesus, da er den oppfylt. Den gamle pakt er blitt erstattet av en ny.

"Dualisme" er et begrep oftest brukt når vi snakker om et evt skille mellom det åndelige og det materielle, spesielt innen gnostisisme.
Det du reagerer på, er at Jesus gir deg et valg om å enten få bli med eller velge å la være. For øvrig ville det jo vært fint om du kunne henvise til hvor Jesus sa dette.
Vis meg hvor den uttrykker glede ved at mennesker skal gå i den evige ildsjø?

Jeg vil vise deg at Gud ikke ønsker dette:
Gud, vår frelser [...] han som vil at alle mennesker skal bli frelst og lære sannheten å kjenne. - 1. Tim 2, 4

Også i Det gamle testamentet uttrykker Gud dette:
Det er vel ikke min vilje at den ugudelige skal dø? sier Herren Gud. Nei, jeg vil at han skal vende om fra sin ferd og leve. - Esekiel 18, 23

Og til slutt:
Herren er ikke sen med å oppfylle sitt løfte, som noen mener. Nei, han er tålmodig med dere, for han vil ikke at noen skal gå fortapt, men at alle skal nå fram til omvendelse.
- 2 Peter 3, 9
Koss får han fram masse negativt i menneska?
Ved å fremme dualismen.
Ved å fremme friheten til å velge selv? Mener du da at Menneskerettighetene får fram det negative i mennekene?
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp

Innlegg av Bixz »

Drusilla skrev: Selvfølgelig tror jeg på det som står i GT !! Men det er historie. Har da ikke sagt noe annet heller MEN alle reglene som folk måtte følge før Kristus kom ble oppfyldt når han døde på korset.. Han ga oss et nytt bud : elske din neste som deg selv. Galaterne 5.14 : For HELE loven er oppfylt i ett ord, nemlig dette : Du skal elske din neste som deg selv. og Johannes 3.16 : For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin sønn, den enebårne, FOR AT HVER DEN SOM TROR PÅ HAN, IKKE skal gå fortapt, MEN HA EVIG LIV !Jesus sa ikke at for å komme inn i himmelen så må du gjøre som det står i GT !

Så du trur at Noah fikk plass til 2 av alle dyr på en båt?

Og forresten, Du må selge alt du har for og komme inn i himmelen.

Morsom video jeg kom over. http://www.youtube.com/watch?v=dzzORZhnCao&eurl=
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links