Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSpørsmål

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

sosja skrev:Nå ble jeg irritert, Kaja43, kanskje jeg misforstår deg, men du mener vel ikke at et lite barn som blir utsatt for pedofile lærer noe, det er det mest kyniske jeg har hørt. Barn skal bli forskånet for sånt. et voksent menneske ja, de lærer av ting de har gjort/gjør. Men et barn blir ødelagt for livet som opplever slikt. Beklager men du verden da er jeg uenig med deg. Og hva er det et lite barn i såfall lærer av å bli misbrukt? Sorry den skjønner jeg ikke.
Så du mener at små barn ikke kan lære?
Jeg venta på det sinne du får av en sånn uttalelse og forstår det veldig
godt. Vi ser små vergeløse barn som blir utnyttet av voksne, ikke sjeler
som er her for å lære og det er naturlig når en ikke har vært nødt til
å grave mye dypere i forståelsene av hendelser for å finne mening med livet.
Finne egenverd så og si.

Etter min mening er det mye ett barn kan lære av det. Og akkurat dette
temaet har vi så mye ernegi på, ofte forde vi har ett spesielt eller vanskelig
forhold til seksualitet. Jeg har selv vært utsatt for det fra jeg var 1 1/2 til 3,
men vil si det er andre ting i barndommen som har merket meg vel så mye som dette.
Jeg har mange venner som også er ofre og det har vi alle siden det er ganske utbredt.

En gang i tiden hatet jeg alle som hadde utøvd incest men var så heldig å bli vist
og lært av ei venninne med samme bakgrunn hva tilgivelse gjør med en hendelse.

Hva en lærer er sikkert også individuelt, men jeg lærte noe som har gitt meg mulighet
til å overleve psykisk det livet jeg fikk. Jeg lærte at en ikke skal stole på voksne, at en
ikke må vise følelser og at verden ikke er til for å elske meg, jeg må ta vare på meg selv.
Hadde jeg ikke lært det så tidlig ville jeg vært åpen og tillitsfull og fått mye større sår
av det som ventet meg senere.

Som voksen har jeg kunnet lære hvordan en stoler på mennesker og hvordan en skal
ta egne følelser på alvor, jeg kan lytte uten å la følelser være med, jeg kan ramse opp en laaang liste gode ting som har kommet ut av det. Tøft ja, men ingen er kommet til jorden for å ha ferie, den har vi når vi ikke er inkarnert.

Forskjellen på min og din tankegang er at du lar følelsene styre og ser kun det lille barnet i den aktuelle situasjonen og ett monster som er med i bildet.
Jeg er blitt tvunget til å se ting i større perspektiv og årsakene bak, både for offer og overgriper.
For meg har en overgriper også en tung inkarnasjon, det er ikke akkurat noe en er stolt over å være? Og få overgripere er det uten selv å ha vært i den andre rollen
Antall ord: 541
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 56
Startet: 19 Nov 2006 06:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

sosja skrev:Egentlig et godt spørsmål. Noe jeg har fundert og tenkt mye på er: Hvis vi alle har en eller flere hjelpere, hvorfor får da ikke små barn hjelp, når de blir utsatt for incest og for pedofile. Det synes jeg er veldig merkelig, for barn er uskyldige, og jeg blir bare så oppgitt og sint, for er det noen som trenger en hjelper i mine øyne så er det barna. Da bare spør jeg, hvor er hjelperen da, hvorfor beskytter de ikke barn? Og jeg går litt lenger nå og sier at hvis det finnes en gud og jesus, som skal være så god, og som det står i bibelen-La de små barn komme til meg. Hvorfor lar gud sånt skje, hvorfor beskytter h*n ikke de små? Hm.
Karma
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

sosja skrev:Nå ble jeg irritert, Kaja43, kanskje jeg misforstår deg, men du mener vel ikke at et lite barn som blir utsatt for pedofile lærer noe, det er det mest kyniske jeg har hørt. Barn skal bli forskånet for sånt. et voksent menneske ja, de lærer av ting de har gjort/gjør. Men et barn blir ødelagt for livet som opplever slikt. Beklager men du verden da er jeg uenig med deg. Og hva er det et lite barn i såfall lærer av å bli misbrukt? Sorry den skjønner jeg ikke.
Hvorfor blir du irritert på Kaja43? Selvfølgelig lærer de noe. Alle barn som blir utsatt for tragedier lærer noe av det. Ingen tvil om det. Det har seg slik at det er en lærdom de fleste av oss tar aldeles avstand fra og ikke ønsker skal skje. Lærdommen er der likevel. Og ja, voksne lærer også av det de erfarer. Alle lærer av sine erfaringer. Et barn vil for eksempel lære mye om manipulering, tvang, ambivalens osv.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg skjønner hva Kaja43 mener med det hun skriver, men samtidig er jeg faktisk ikke villig til å godta det! Hvis noen hadde misbrukt mine barn, hadde det faktisk ikke gitt meg (eller dem) snev av trøst å tenke at "de lærer nok noe av det"!

Hva lærer så misbrukte barn? Statistikken viser at en ganske stor andel av incestoffere selv blir overgripere. Barn som blir slått av sine foreldre vil ofte slå sine egne barn. Barn som blir utsatt for omsorgssvikt, klarer ikke å gi sine barn det de trenger når de selv blir foreldre. Også videre i det uendelige...

Da snakker vi om nyttig lærdom, eller??

Hvis det er sånn lærdom man skal ta med seg videre, blir nok ikke jorda et bedre sted å være med det første...

Dette blir for meg like dumt som når religiøse ledere forteller medlemmer av sin menighet at "Gud tester troen din" når de ber om svar på hvorfor livets grusommheter rammer dem.

Kan vi ikke bare innse at det ikke er alt vi vet svaret på?
Eller i det minste la være å legge skylda på en eller annen høyere makt hver gang ting skjærer seg?

Og for all del, ære være deg, Kaja43, og alle dere andre som har gjennomgått forferdelige ting men alikevel klarer å se framover, og som lever livet videre uten bitterhet. Som tilogmed har kommet styrket ut av det.
Men hva med alle de andre da? De som faktisk har fått livene sine ødelagt?
Kvinnen som aldri kan ha et normalt seksualliv fordi en voksen mann voldtok henne hele hennes barndom?
Ungjenta som vet hun aldri ville kunne få egne barn fordi hennes egen far ødela kroppen hennes?
Eller mannen som ikke tør å få barn med kvinnen han elsker, nettopp fordi han er livredd for å gjøre mot sine egne barn det han selv ble utsatt for?

Skal vi bare gjemme oss bak karmalovene og fortelle dem at de sansynligvis har bedt om det selv før de kom hit?
Det vil ikke jeg si til dem, ihvertfall, for makan til utsagn å få slengt i fjeset i en sånn situasjon skal man lete lenge etter!!
Antall ord: 376

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Signerer Lilja her, og jeg sier ikke at barn ikke lærer, det gjør de. Men hva lærer de av akkurat det? Men at de som bittesmå skal bli utsatt for det jeg skrev, det holder ikke. Ærlig talt, hvordan kan et lite barn forsvare seg, og jeg må si at om mitt barnebarn hadde blitt utsatt for noe sånt, da kan jeg bare si at den jævelen skulle jeg ha leita etter og pina h*n sakte ihjel. Hvordan skal denne verden være,og er det sånn at vi skal ta i mot all dævelskap som kommer ovenfra ja da lurer jeg på om det er en annen viss person som sitter der oppe og sprer galler og dritt. Kom ikke å snakk om karma, det er utilgivelig det disse drittsekkene gjør mot barn, og hadde det vært opp til meg så skulle....Sier ikke mer. Det er trist at du har opplevd det selv Kaja43, og du er vel en av de få som har kunnet tilgi, det er stort av deg, jeg er selv et offer når det gjelder sånt, og en ting er sikkert, jeg tilgir aldri den drittsekken av et søskenbarn. Det er vondt, jeg er bitter for det, men hva lærte den lille kroppen min av det? Jeg vet ikke. Kan du fortelle meg det?
Antall ord: 233
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Lilja og sosja;
Er dette så vanskelig å forstå?
Alt som skjer har ei meining, difor er det viktig at desse som er pedofile får forgripe seg på barn, både for at dei pedofile skal lære av det og for at dei misbrukte barna skal lære av det. Dei pedofile lærer at dette er godt og dei misbrukte barna lærer at dette er vondt. Dei trenger innsikt i dette dei lærer fordi dei er på eit slikt nivå i sin reinkarnasjon. Viss dei helde på lenge nok kan det jo være at barna lærer at dette er godt fordi dei ikkje veit om noko betre. Nokre pedofile må lære det mange ganger og derved misbruke mange barn, men til slutt lærer dei, kanskje i eit anna liv. Slik er det og viss ein overgriper voldtek ei kvinne, begge skal lære av det. Kanskje kvinna vil lære at dette er godt viss ho vert voldtatt lenge nok. Viss ikkje vil kanskje kvinna lære kva lidelse er. Lidelse er viktig å lære fordi vi trenger det så enormt i vår utvikling av vår sjel. Vi vil aldri verte hele sjeler før vi har lært alt som er å lære. Difor skal dåkke ikkje diskutere korvidt dåkke liker at dette skjer, men heller lære av dei følelsane som dåkke får ved å oppleve dette på sidelinja, fordi det er det dåkke skal lære nå i dette livet.

Hjelperne hjelper dere gjennom dette dere må lære, utan at dåkke skjønner ein dritt av det alikevel, det er bare å ta imot følelsane som dukker opp og lære av det hjelperene lærer dere, kjenne på det hjelperene formidler gjennom følelse og bagateller. Viktige hendelser får dere ikkje hjelp til da dette er GUDE-krafta som rår over. Her må dere trø varsomt så dere ikkje tråkker på GUDE-krafta for da kan det gå dere ille dårlig. Dere vil oxo lære av hjelperene korleis dere skal ta imot GUDE-krafta og spre den videre til alle andre sjeler på deres frekvens. Dere, som da ikkje syns så meget om nødvendig læring for pedofile og misbrukte barn, er forsatt på ein lavere frekvens enn dyra og treng difor mange smertefulle læreprosesser framover. Er klar over at dette ikkje er noko dere vil støtte opp om, men etter kvart som dere lærer vil det gå eit lys opp for dere oxo saman med ein noko høgare frekvens som igjen setter dere i stand til å godta det meste. Først når dere ikkje stiller spørsmål ved det som skjer rundt dere og bare godtar at det skal være slik vil dere ha oppnådd rett frekvens til å ta steget opp i neste reinkarnasjon, elles vil dere måtte ta oppatt 2 inkarnasjoner og stå over minst ein generasjon.

Dette fekk eg kanalisert ned gjennom pipa, kanskje litt sot på linja, men sikkert rå å tyde alikevel...
Antall ord: 522
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Jeg tror ikke at det jeg leser virkelig står skrevet her Jeg gråter svære krokodilletårer på vegne av dere. Orker ikke kommentere dette lenger, dere forsvarer rett og slett pedofile.
Antall ord: 34
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg velger å tro at det er en viss sarkasme og ironi i madjavas innlegg over her...

Og er det ikke det, så er det mye lille Lilja har igjen å lære,
og jammen blir jeg ikke litt usikker på om det "åndelige" livet passer meg likevel.

Da ryker det tilbake til statskirke og dommedagsprekener for min del!
Der blir ihvertfall folk stillt til ansvar.
Og om de så skulle være så heldige å bli tilgitt på dommens dag, så samma det.
Den dagen har jeg nok sansynligvis mer enn nok med å gjøre opp for mine egne synder!!
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

sosja skrev:Jeg tror ikke at det jeg leser virkelig står skrevet her Jeg gråter svære krokodilletårer på vegne av dere. Orker ikke kommentere dette lenger, dere forsvarer rett og slett pedofile.
jeg ser ikke noe som helst forsvar av pedofile her Sosja.. jeg ser at all erfaring vi skal igjennom individuelt uansett hvor ille det høres ut er nødvendig for utvikling og i reinkarnasjonstanken.. så har nok de fleste både vært et offer og det motsatte.. man kan ikke sette pris på julaften heller før man har opplevd det motsatte av den... du kan aldri lære å elske uten å ha følt og erkjent å være uelsket.. i det lange løp er det ganske logisk.. men for folk flest kan det være en vanskelig tanke uansett om de har vært et offer for ikke bare seksuelt misbruk som barn, men like gjerne blind vold at det er en riktig tanke.. et universelt prinsipp i det å lære og erfare før du kan komme videre... men det er ikke dermed sagt at man skal unngå å redde eller forhindre eller hjelpe om man ser, mistenker noe galt fatt med f.eks et barn, ei skal man la være å stille gjerningsperson for ansvaret... uten at det betyr lemleste gjerningsperson... da er det høyeste idealet å bure de inne og la de ta ansvar ved at de mister sin frihet blant andre individer i samfunnet og skolering arbeid for på den måten bli nyttig og evnt se om de forstår iløpet av sitt livsforløp at det de gjorde var galt... og selv om det ikke virker slik i samfunnet så skal offeret da få all den hjelp det trenger for å komme seg og det styrket etter sine vonde erfaringe/traumer.

jeg beundrer alle som har kommet seg etter en alvorlig opplevelse som f.eks seksuelt misbruk eller noe annet overtramp/overgrep ( det kan likegjerne være psykisk terror/ulykker) men enda mer beundrer jeg de som kommer til det punkt at de forstå hva de kan høste av sine vonde erfaringer og se det egentlig bilde bak noe som virker tilfeldig og grusomt... og at det er likevel en logikk i dette.. slik som f.eks Kaja og Globeline er inne på.
Antall ord: 388
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

sosja skrev:Jeg tror ikke at det jeg leser virkelig står skrevet her Jeg gråter svære krokodilletårer på vegne av dere. Orker ikke kommentere dette lenger, dere forsvarer rett og slett pedofile.
Nei men sosja da, du trenger ikke gråte for noen her inne.
Du ser vel at madjava har skrevet dette i ironi kun forde
han ikke klarer forstå mitt standpunkt?

Det mange her ikke helt forstår er at jeg forsvarer ikke handlingene,
og jeg ville ikke stå å se på at mine barn eller barnebarn ble utsatt
for noe som helst uten å gripe inn.
Det jeg prøver å formidle er at når det først har skjedd så er det alltid
noe å lære, om en istedet for å hate og grave frem alle negative følelser
kan se bak dette da er det ikke så tungt å bære lenger.

Å tilgivelse er ikke en hyllest til overgriperen, det er en gave til seg selv
Antall ord: 161
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

kaja43 skrev:
sosja skrev:Jeg tror ikke at det jeg leser virkelig står skrevet her Jeg gråter svære krokodilletårer på vegne av dere. Orker ikke kommentere dette lenger, dere forsvarer rett og slett pedofile.
Nei men sosja da, du trenger ikke gråte for noen her inne.
Du ser vel at madjava har skrevet dette i ironi kun forde
han ikke klarer forstå mitt standpunkt?

Det mange her ikke helt forstår er at jeg forsvarer ikke handlingene,
og jeg ville ikke stå å se på at mine barn eller barnebarn ble utsatt
for noe som helst uten å gripe inn.
Det jeg prøver å formidle er at når det først har skjedd så er det alltid
noe å lære, om en istedet for å hate og grave frem alle negative følelser
kan se bak dette da er det ikke så tungt å bære lenger.

Å tilgivelse er ikke en hyllest til overgriperen, det er en gave til seg selv
tilgivelse er en vidnderlig gave ja... og den vil gavne og spre seg utover deg selv :) men.. man må se det langsiktige ogf ornuftige i hva det vil si.. det du er innpå her Kaja :)
Antall ord: 198
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

kaja43 skrev:
Det mange her ikke helt forstår er at jeg forsvarer ikke handlingene,
og jeg ville ikke stå å se på at mine barn eller barnebarn ble utsatt
for noe som helst uten å gripe inn.
Det jeg prøver å formidle er at når det først har skjedd så er det alltid
noe å lære, om en istedet for å hate og grave frem alle negative følelser
kan se bak dette da er det ikke så tungt å bære lenger.

Å tilgivelse er ikke en hyllest til overgriperen, det er en gave til seg selv
Jeg får svare for meg selv, jeg, da...
Jeg forstår hva du mener, og jeg er helt enig med deg i at man lærer av alle sine erfaringer, og at skjedd er skjedd så det hjelper ikke å grave seg ned i egen tragedie.
Det du skriver over her er jeg 100% enig med deg i!

Det jeg derimot ikke vil være med på, er tankegangen om at dette er forutbestemt. At det er skrevet i noens livsplan at de skal utsettes for overgrep, ikke bare for å lære noe selv, men også av hensyn til overgriperen som har ett og annet å lære.

Hvis alle som har vært utsatt for noe vondt i tidligere liv skal gjenfødes som pedofile, voldttektsmenn, mordere, sadister, psykopater etc kommer det til å bli mange av dem etterhvert, ettersom de aller fleste har mer enn ett offer i løpet av livet.

Og det er da jeg ikke skjønner logikken.
Hva skal det bli av menneskene da, liksom?
Vi ender til slutt som overgripere hele gjengen, fordi vi alle har vært ofre i en eller annen inkarnasjon.
(altså, da blir det jo faktisk en viss balanse, men til hvilken pris?)

Og tro meg, kaja43, jeg er ikke ute etter å kverulere med deg, til det har jeg for stor respekt for deg.
Jeg klarer bare ikke å forstå at det kan være sånn... :(
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det jeg derimot ikke vil være med på, er tankegangen om at dette er forutbestemt. At det er skrevet i noens livsplan at de skal utsettes for overgrep, ikke bare for å lære noe selv, men også av hensyn til overgriperen som har ett og annet å lære.
Nå tror ikke jeg på en så detaljert livsplan. Det virker ganke merkelig i forhold til
den frie vilje at ting er skrevet ned fra a til å. Der tror jeg de store grunntrekkene
for lærdom og oppgaver "står". Som at vi skal lære hvordan det føles å ikke bli elsket,
for å få en større forståelse for de som er der senere f.esk. Det er tusenvis av varianter.
Når du tenker at noen ofrer seg for at en skal kunne forgripe seg da blir det så klart forferdelig. Hva med å snu det å si at overgriperen har ofret seg for at noen skal lære andre veien? Det er sikkert like ille å tenke for deg, men det viser at alt har flere sider.

Jeg tror at når vi er der hvor vi påtar oss inkarnasjoner så ser vi på det i ett helt annet lys enn du og jeg gjør nå. Vi ser det i en mye større helhet. Alt er ETT og vi gjør det forde
de kvalitetene er nødvendige for det vi videre skal gjøre. Og en inkarnasjon her på jorden er i helheten bare ett lite blink.
Hvis alle som har vært utsatt for noe vondt i tidligere liv skal gjenfødes som pedofile, voldttektsmenn, mordere, sadister, psykopater etc kommer det til å bli mange av dem etterhvert, ettersom de aller fleste har mer enn ett offer i løpet av livet.

Dette er egentlig ett enormt tema å diskutere hvor en må ha med så mange elementer om en skal forstå alt logisk at det er umulig for oss.
Så jeg må bare støtte meg på den lærdommen jeg har fått via de som kan dette mye bedre og det som føles riktig inne i meg.
For sammen med dette ligger karma, darma, hvor vi er i utviklingen og hvor vi opprinnelig kommer fra, vårt hjemmeunivers.
Det er nok ikke sånn at alle som har vært utsatt for noe blir gjenfødt som overgripere, det kan for noen læres på andre måter også.
Jeg intresserer meg som du sikkert skjønner veldig for dette feltet forde det har tatt så mye av livet mitt. Jeg kan gi ett konkret eksempel på hva en kan få av mildere ting ut av tidligere opplevelser.

Jeg har vært i mange forskjellige miljøer gjennom livet og lært mye om mange ting.
Det ene er BDSM. Jeg studerte, gravde, spurte og utfordret alle jeg møtte med sånn legning og lærte mye om deres spyke. Men visste det var en dypere årsak.
Til slutt fikk jeg svaret gjennom ei venninne. Hun ble vist i en meditasjon vi hadde at de som har denne legningen eller dragning om du vil alle har hatt en lang syklus med inkarnasjoner hvor de har vært både undertrykkere og undertrykt i form av slavearbeid og slavehold. De har nå avsluttende inakrnasjoner hvor dette skal bli ferdig, derfor denne milde formen.
Og dette er ganske typisk for mange andre ting også for oss som er født i vestlige land.
Vi har hatt mange harde inkarnasjoner og er nå i ferd med å gå ut av stoffet som det kalles. Det vil si at vi løftes ut av alt mørke og inn i lyset for å fremme jordens neste innvielse. Mange blir faktisk karmafri og kan velge hjertets vei istedet for å lage nu karma.

Det ser en ved at det blir ikke mer og mer mishandling og overgrep i Norge. Det blir bare mer synlig forde vi tør å snakke om det. Det gir oss mulighet til å stoppe det, stoppe familiekarma ved å være den første som bryter en famile"sykdom" Forde dette har også vært ting som er blitt lært og gått i arv.

Dette ble mye om mye, men det er en liten bit i hva jeg tenker for å ha det standpunktet jeg har.
Antall ord: 719
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheTech

Re: Spørsmål

Innlegg av TheTech »

Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Rart de ikke har forlangt betaling... :mozilla_undecided:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Spiírit

Re: Spørsmål

Innlegg av Spiírit »

TheTech skrev:
Jael skrev:Finnes det noe hjelpere og skytsengler ikke kan hjelpe oss med?

Hva er forskjellen på en hjelper og en skytsengel?

Kan hjelpere på noe vis bli onde eller gå i mot oss? Sagt på en annen måte: har de fri vilje, eller er de slavene våre - eller hva?
Rart de ikke har forlangt betaling... :mozilla_undecided:
Haha.

Hjelpere kan jo ikke føle tid da sier de:P hehe :mozilla_wink:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !