Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av lenaM »

Gjør du regresjon Olav? How much koster det isåfall? :) Hva kan du få frem i regresjonen? Er jeg i trance underveis?

olav moldestad ppv skrev:
KristinKreuk skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Når man tar en regresjon, får man ofte forklaring på hvorfor mye av livet i dag er som det er. Man kan finne ut hvorfor vi har mange forskjellige traumer osv. Når man treffer en person man er sikker på man har kjent tidligere, så kan det oftes være sjelen sin måte å huske på. Det samme er når man er på ukjente steder, der du aldri har vert før, men du like vel kjenner stedet.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Gummitarzan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2007 00:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Mi datter sa til meg :

Innlegg av Gummitarzan »

KristinKreuk skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Min datter sa til meg med tutten i den ene handen og dokken i den andre :
" Pappa, når DU var liten passet jo jeg på DEG. "
Joda datter, og nå passer jo jeg deg...hva skal men si ?

Gud vet.
Jeg skal til en regresjons terapaut, bare for å tilfredstille min nyskjerrighet. Kommer det noe ut av det får dere vite til våren. For dere er alle søkende og velsignede mennesker.
Mine drømmer her jaget meg siden jeg var veldig ung.
Jeg ser meg som en sjømann fra Holland. Kansje fra slutten av !700 tallet. Jeg var ikke så stor, men vi avsluttet spørsmål med bryting på dekk. Akkurat da, som i dette livet der jeg har derevet mye med boksin før, var jeg flink med bryting. Lille jeg med det tynne røde håret fiikk ikke respekt før jeg knakk sammen de andre sjøfolkene. Uatrakktive
meg .Jeg med det arrangeret ekteskapet. Jeg kunne ha skrevet en bok...Det foregikk så mye i Holland. Jeg vissete fra drømmene at seilte på vinterenpå Java. Men hvor var Java, og hva har det med Holland å gjøre ?

Det har jeg lest meg til ti år i ettertid.

Slik som jeg i dette livet likte å se de segne i kne og lyset gå ut av deres øyne Etter en, serie med gode hoockuper og andre slag.
Venner, jeg skal vente til jeg har ett resultat.

Da skal jeg si hva som skjedde.

OK ?
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 09:26
18
Lokalisering: VestAgder

Innlegg av Trallala »

Jeg venter i spenning på å høre fra deg! :mozilla_smile:

Tenk så utrolig gøy å få innblikk i sine tidligere liv. Få forklaring på så mye om deg selv...
Antall ord: 30
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mai 2007 21:22
17

Kan ikke huske direkte men det føles sånn

Innlegg av Eon »

Jeg forstår det som at man gjerne har levd i samme område (som Europa) og gjerne søker tilbake til personligheter vi har vært nær før.
Jeg har reist mye, spesiellt i Sør Asia, og jeg har hatt denne følelsen mange ganger.
En spesiellt, som også sier det samme. Forskjellig kultur og bakgrunn, forskjellig verdensdel. Litt annerledes enn det andre erfarer.
Det rare er at vi har en helt spesiell kontakt også. Det kan gå uker mellom hver gang vi har kontakt (telefonisk), men det slår nesten aldri feil -
plutselig går tankene mye ditover, og så kommer en sms - eller telefonen ringer. Han sier det samme, han føler det før jeg ringer.
Dette skjer også med andre, men ikke i så stor grad.
Eneste forklaring jeg kan tenke meg at det fungerer akkurat som det gjør innen dette livet, de som nettop har vært innom og er i vårt liv er de vi har mest med å gjøre. Når vi plutselig møter igjen en gammel venn fra barndommen, så føles det likevel som igår.
På samme måte kan jeg ha levd i Asia for veldig lenge siden, eller min venn kan ha levd her.
Noen som har meninger om dette? Jeg er ny her, vil gjerne høre..
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan ikke huske direkte men det føles sånn

Innlegg av Metodisten »

Eon skrev:Jeg forstår det som at man gjerne har levd i samme område (som Europa) og gjerne søker tilbake til personligheter vi har vært nær før.
Jeg har reist mye, spesiellt i Sør Asia, og jeg har hatt denne følelsen mange ganger.
En spesiellt, som også sier det samme. Forskjellig kultur og bakgrunn, forskjellig verdensdel. Litt annerledes enn det andre erfarer.
Det rare er at vi har en helt spesiell kontakt også. Det kan gå uker mellom hver gang vi har kontakt (telefonisk), men det slår nesten aldri feil -
plutselig går tankene mye ditover, og så kommer en sms - eller telefonen ringer. Han sier det samme, han føler det før jeg ringer.
Dette skjer også med andre, men ikke i så stor grad.
Eneste forklaring jeg kan tenke meg at det fungerer akkurat som det gjør innen dette livet, de som nettop har vært innom og er i vårt liv er de vi har mest med å gjøre. Når vi plutselig møter igjen en gammel venn fra barndommen, så føles det likevel som igår.
På samme måte kan jeg ha levd i Asia for veldig lenge siden, eller min venn kan ha levd her.
Noen som har meninger om dette? Jeg er ny her, vil gjerne høre..
Hei Eon

Velkommen til denne fredens hage, om du er ny.

Jeg forsto ikke helt hva du mente faktisk. Hvem er det som ringer til deg ?
Reinkarnasjonsteorier er spetakkulære og spennende på denne siden av kloden, men en dagligdags selvfølge andre steder.
Det går mange historier om mye rart som har kommet ut av barns munner til mammaer og pappaer f.eks.
Ting som ligger i familiens fortid f.eks og som barnet ikke kan kjenne til.

Selv vil jeg gjerne lese på mere om det, om det er noen som har en god bok å anbefale ?
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mai 2007 21:22
17

Innlegg av Eon »

Hei og takk for svar.
"den som ringer" er ikke noe mystisk, det er en god venn jeg har kjent noen år som bor i Asia. Det er følelsen som er litt rar, helt siden vi møttes har det føltes om om vi var nære slektninger eller noe.
Jeg vet det ikke er bare meg som sier: "så rart du ringte akkurat nå, jeg tenkte akkurat på deg". - Det kan være en tilfeldighet.
Men her skjer dette nesten hver gang. (Vi ringes ikke til faste tider etc).
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Jeg har en bok som heter gamle sjeler. Den handler om barn som husker sine tidligere liv. Skrevet av Tom Shroder, hilt & hansten. Anbefales!
Antall ord: 24
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Blir litt vanskelig å sette dette i forhold til reinkarnasjon. Fordi vi reinkarneres som en ulik person, det vil si - dersom vi skal forholde oss til det som sies så er den reinkarnerte persoenen veldig annerledes i både personlighet, kjønn og væremåte. Faktisk ofte nærmest motsatt. Derfor blir det jo ikke slik at du vet hvordan personen er på bakgrunn av tidligere liv, fordi personen var helt annerledes i tidligere liv.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Globeline skrev:
Blir litt vanskelig å sette dette i forhold til reinkarnasjon. Fordi vi reinkarneres som en ulik person, det vil si - dersom vi skal forholde oss til det som sies så er den reinkarnerte persoenen veldig annerledes i både personlighet, kjønn og væremåte. Faktisk ofte nærmest motsatt. Derfor blir det jo ikke slik at du vet hvordan personen er på bakgrunn av tidligere liv, fordi personen var helt annerledes i tidligere liv.
Godt sagt Globeline.
Minner meg om noe som jeg har blitt fortalt. Det er om meg og en av mine desidert bestevenner. Det er en som sagt om oss to at vi møttes i et tidligere liv. På ei slagmark og han som er i dag min aller beste venn var den som drepte meg der. Så tror en ikke skal henge seg opp i hvordan en kjente eventuelt folk fra tidligere liv, mere forkusere på og være en god venn i dette livet her.

puma/f
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av Metodisten »

murmel skrev:Jeg har en bok som heter gamle sjeler. Den handler om barn som husker sine tidligere liv. Skrevet av Tom Shroder, hilt & hansten. Anbefales!
Takk, jeg noterte det på en lapp.

Leste en mursten av en bok som jeg fant på biblioteket som het bare Reinkarnasjon.
Den utgav seg for og være vitenskapelig og brukte mye tid på hypoteser og slikt. Den anbefaler jeg IKKE. den var kjedelig. Men så var den sikkert fra 70 tallet eller noe.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
davinci
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2007 16:24
17

Innlegg av davinci »

Til deg Zarizza, jeg har akkuratt de samme situasjonene, med å se folk og idet få svar på at personen(e) vil ha dårlig inflytelse på meg.. litt ekkelt også det.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Det sies jo at alt man har opplevd i ett tidligere liv står "registrert" i auraen vår!
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Se på TV Norge i kveld kl. 21.30, da kommer det en dokumentar om en liten guttsom hevder han har levd før, den skal jeg ha med meg!!! :)

Amfelia
Antall ord: 31
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

Takk for at du minnet meg på om det :D
Hadde forresten en lignende historie med eksen min.Vi har levd sammen tidligere og vi fölte en ekstrem kjärlighet til hverandre i dette livet, men det funket ikke.Man kan jo si hva man vil om at jeg er ung og alt det der, men det viser meg at det er ikke sikkert det er ment bare fordi det föles og virker sånn, og at man har hvert lykkelige "tidligere".
Antall ord: 83
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sigrid
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2007 19:53
17