Nei, vi har vel alle våre feil og mangler å slite med...LilleHjelper skrev:2 Neida. Men er faktisk utrolig mye skrivefeil og rare setninger på dette forumet,Svartepus skrev:På en skala fra 1-10, hvor (lite) smarte er vi da?ballerina skrev:Jeg er 15, og dere er ikke så smarte.
men skriver ikke noe bedre selv,så skal ikke klage Hehe!
Jeg er selv en liten rettskrivnings-nazi, men prøver å ta det ut over meg selv og mine skriveferdigheter istedet for andre her på forumet. Jeg ser enkelte irritasjonsmomenter i form av rare ord og formuleringer her på forumet, men fordi jeg ikke kan bedømme hvem som sliter med dysleksi og hvem som bare gir blaffen, velger jeg bare å overse det. Jeg er mer interessert i det som skrives, enn hvordan det skrives. Skulle noen skrive så rart at jeg faktisk sliter med å lese hva som står, lar jeg heller være å lese det.
Jeg tror også at dyslektikere konsentrerer seg såpass om å skrive tydelig at det også blir både tydelig og lesbart. Det er verre med dem som bare taster i vei uten å gidde å rydde opp i de verste feiltastingene eller konsekvent skriver sms-språk... Vil man bli hørt, bør man også uttrykke seg så tydelig som mulig.
Kanskje alle burde inngå et kompromiss; hvis vi alle sjekker skrivefeilene litt bedre og samtidig irriterer oss litt mindre over småfeil, blir alt så mye bedre her på forumet...
Forresten er "..." en fin måte å uttrykke tenkepauser og tid for ettertanke på! :mozilla_smile: Derfor akter jeg å fortsette med det! Så det så!