Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheTech skrev:Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Hehe....du burde formulere det litt bedre. Å gå over...gjør du når du dør-
Og jeg har drevet med litt spiritisme en del.....jeg er nå ikke lam.....etter hva jeg vet.
Jeg og noen venner holdt på med spiritisme. Vi synes det var veldig morrsomt, men med ett hørte vi kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) En av de som satt rundt oss het Line. Vi kunne ikke stoppe henne, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne verken snakke eller røre seg.
Sikkert ikke p.g.a. spiritismen. Og nå skal jeg fortelle deg noe merkelig......har hørt av noen som kjenner noen....som opplevde akkurat det samme....og det sier meg kun at det er bare røverhistorie. Du kan ikke si at man blir lam av det. Hvorfor ble ingen andre det???
Skal den mørke stemmen bare plutselig ramse opp alle navnene? Line, håvard, matias, thomas, tomas, bert, lena, lene, helmer, ole, per, pål og espen.
Hadde ikke det vært litt rart? Hvis du ha sett A haunted hell house. Så ser du at faren i huset kom aldri tilbake. Han forsvant.
1. Han ble sintere og sintere for vær dag som gikk
2. Han begynnte å spille orgel
3. Orgel musikken ble bare mer og mer demonisk for vær dag som gikk
4. Familien hadde fått nok, de skulle reise til noen andre.
5. Faren skulle komme dagen etter, men han kom aldri. Han hadde forsvunnet sporløst.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
chupacabra16
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Holter
Innleggav chupacabra16 »
sorry TheTech, denne historien vet jeg ikke om jeg tror helt på.
det hele hørtes ganske oppdiktet ut, og jeg tviler også på at man kan bli lam av spiritisme.
at spiritisme kanskje kan være "farlig" er en annen sak... kan ikke spesielt mye om det, så det skal jeg ikke uttale meg om, men historien hørtes i hvertfall ikke heeeelt sann ut...
sorry TheTech, denne historien vet jeg ikke om jeg tror helt på.
det hele hørtes ganske oppdiktet ut, og jeg tviler også på at man kan bli lam av spiritisme.
at spiritisme kanskje kan være "farlig" er en annen sak... kan ikke spesielt mye om det, så det skal jeg ikke uttale meg om, men historien hørtes i hvertfall ikke heeeelt sann ut...
chupacabra16 skrev:sorry TheTech, denne historien vet jeg ikke om jeg tror helt på.
Alle gangene jeg har hørt den har jeg ikke trodd på den. Men ingenting er umulig. Bare en ting, det er å løfte en snau svenske etter håret.
chupacabra16 skrev:sorry TheTech, denne historien vet jeg ikke om jeg tror helt på.
Alle gangene jeg har hørt den har jeg ikke trodd på den. Men ingenting er umulig. Bare en ting, det er å løfte en snau svenske etter håret.
TheTech skrev:Å gå over "den andre siden" er farlig. Tro meg, folk har blitt lam.
Hehe....du burde formulere det litt bedre. Å gå over...gjør du når du dør-
Og jeg har drevet med litt spiritisme en del.....jeg er nå ikke lam.....etter hva jeg vet.
Jeg og noen venner holdt på med spiritisme. Vi synes det var veldig morrsomt, men med ett hørte vi kraftige skritt nede i kjelleren. Vi hørte noen ropte Line (navnet fant jeg opp nå, husker ikke ekte navnet) En av de som satt rundt oss het Line. Vi kunne ikke stoppe henne, hun gikk ned og pang. Vi så ned, der lå hun. Hun kunne verken snakke eller røre seg.
Sikkert ikke p.g.a. spiritismen. Og nå skal jeg fortelle deg noe merkelig......har hørt av noen som kjenner noen....som opplevde akkurat det samme....og det sier meg kun at det er bare røverhistorie. Du kan ikke si at man blir lam av det. Hvorfor ble ingen andre det???
Skal den mørke stemmen bare plutselig ramse opp alle navnene? Line, håvard, matias, thomas, tomas, bert, lena, lene, helmer, ole, per, pål og espen.
Hadde ikke det vært litt rart? Hvis du ha sett A haunted hell house. Så ser du at faren i huset kom aldri tilbake. Han forsvant.
1. Han ble sintere og sintere for vær dag som gikk
2. Han begynnte å spille orgel
3. Orgel musikken ble bare mer og mer demonisk for vær dag som gikk
4. Familien hadde fått nok, de skulle reise til noen andre.
5. Faren skulle komme dagen etter, men han kom aldri. Han hadde forsvunnet sporløst.
Vel enten har du en livlig fantasi....ellers har du nok sett for mye på disse "skumle" filmene. Du må nok lengre ut i midt-Norge med den historien.
Nei jeg har ikke sett den filmen. Hva har det med saken å gjøre???
Magic_rose skrev:Hallo! Det som jeg skal fortelle begynte når vennene mine bestemte seg for å "leke" spiretisme. Jeg var syk den dagen, så jeg var ikke med på det. Ihverfall så bestemte de seg for å tilkalle onkelen til en av dem. Etter de hadde spurt om noen spørsmål, spurte de om de kunne "Få et tegn"..og plutselig hørte de tunge skritt i trappen og deretter et digert smell. Alle skvatt til og var livredde...
Vi gjorde dette en gang når jeg var med også...og da fikk vi faktisk vite navet til ånden, eller hva d nå var...Det fortalte oss at det het crika. Vi spurte om noe annet også(jeg kan ikke huske hva), og da gikk glasset som vi brukte utenfor bordet vi hadde d på...hva kan dette bety? Tror dere det kan være farlig?
Det finnes mange forskjellige meninger om spiritisme. Om selve "spillet" er farlig, vet jeg ikke. Men det er din egen frykt som kan være farlig i dette tilfellet. F.eks. du forventer å se djevelen i speilet, da ser du djevelen i speilet.
Uansett så synes jeg ikke det er noe å tulle med. Enten man kan bli lam eller ikke.
Antall ord: 207
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hallo! haha, jeg holder jo ikke fortsatt på med d her da..! aldri mer, dette skjedde i 7. klasse da vi var liten og uvitene og forresten kan man bli lam av spiritisme..? haha, d har nå jeg aldri hørt om da, men d er jo selvfølgelig mulig... :mozilla_laughing:
Antall ord: 52
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Magic_rose skrev:Hallo! Det som jeg skal fortelle begynte når vennene mine bestemte seg for å "leke" spiretisme. Jeg var syk den dagen, så jeg var ikke med på det. Ihverfall så bestemte de seg for å tilkalle onkelen til en av dem. Etter de hadde spurt om noen spørsmål, spurte de om de kunne "Få et tegn"..og plutselig hørte de tunge skritt i trappen og deretter et digert smell. Alle skvatt til og var livredde...
Vi gjorde dette en gang når jeg var med også...og da fikk vi faktisk vite navet til ånden, eller hva d nå var...Det fortalte oss at det het crika. Vi spurte om noe annet også(jeg kan ikke huske hva), og da gikk glasset som vi brukte utenfor bordet vi hadde d på...hva kan dette bety? Tror dere det kan være farlig?
Det finnes mange forskjellige meninger om spiritisme. Om selve "spillet" er farlig, vet jeg ikke. Men det er din egen frykt som kan være farlig i dette tilfellet. F.eks. du forventer å se djevelen i speilet, da ser du djevelen i speilet.
Uansett så synes jeg ikke det er noe å tulle med. Enten man kan bli lam eller ikke.
Ja, dette høres mest logisk ut... :mozilla_smile:
Antall ord: 218
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.