UFO, Kornsirkler & fenomenReprise på kornsirklenes mysterium

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dark Lord skrev:Er nåkså sikker på at det ikkej er folk som lager dette her ja, mangen av dem var jo så matematisk inviklet at slike matte folk var inponert.
Dette var kjente matematiske formler, og om ikke enhver kunne finne dem, så kunne ihvertall veldig mange gjøre det. Dessuten så er det ikke sikkert at alle disse formlene og hva de klarer å utlede av disse kornsirklene var påtenkt av de som laget dem.

Tror du hver eneste bie beregner den mest økonomiske form for cellebygging i bikubene? Tror du alle barn vurderer pi når de tegner en sirkel?
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Den dokumentaren der er hvertfall en av de beste jeg har sett som handler om kornsirkler, mye bra de har fått med der. Jeg tror nok mennesker lager en del av de, men om dem lager alle er jeg ikke sikker på, noen er jo helt ekstreme.
Bilde
Kan ikke skjønne hvordan mennesker klarer å lage så avanserte mønstre på en natt.
Antall ord: 63
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

TrappedSoul skrev:Den dokumentaren der er hvertfall en av de beste jeg har sett som handler om kornsirkler, mye bra de har fått med der. Jeg tror nok mennesker lager en del av de, men om dem lager alle er jeg ikke sikker på, noen er jo helt ekstreme.
Bilde
Kan ikke skjønne hvordan mennesker klarer å lage så avanserte mønstre på en natt.
At dette skulle være den beste "dokumentaren" om kornsirkler sier veldig mye om de andre programmene og om dine preferanser.

I programmet tok de for gitt at alle ble laget mellom 23:00 og 04:00. Det er ikke nødvendig å ha det helt mørkt. Det kan faktisk være en fordel å arbeide i lyset.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

men de fleste av dem blir faktisk laget om natten, og viss noen menesker skulle gjjort det så vet ikkje eg vordan :S mange av dem ville jo tatt dager og laget.
Antall ord: 32
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Dark Lord skrev:men de fleste av dem blir faktisk laget om natten, og viss noen menesker skulle gjjort det så vet ikkje eg vordan :S mange av dem ville jo tatt dager og laget.
Og mange har sikkert tatt dager å lage også. :)

Ikke undervurder hva man kan få til som et lag heller. Det utrolig mye en liten gruppe mennesker kan gjøre på kort tid.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kanskje det er et hemmelig oppdrag for spesialtrente luftbårne kommandostyrker i regi av USA?
Mission untold, destination unknown, don't even know if we're ever coming home.....de gutta er så hemmelige at de vet nesten ikke hvem de selv er :lol:
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hecate skrev:de gutta er så hemmelige at de vet nesten ikke hvem de selv er :lol:
:lol:
Antall ord: 16
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Dette er tredje gang Kornsirklenes mysterium går på TVNorge, tror jeg... Venter bare på at de skal sende reprisen av reprisen i reprise.... :P

Jeg tviler sterkt på at alle kornsirklene er menneskelagd... og tenk på alt det rare som skjer med teknisk utstyr innenfor en kornsirkel...:O Det må jo være noen forstyrrelser av et slag fra et eller annet sted...
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:
Dark Lord skrev:men de fleste av dem blir faktisk laget om natten, og viss noen menesker skulle gjjort det så vet ikkje eg vordan :S mange av dem ville jo tatt dager og laget.

Ikke undervurder hva man kan få til som et lag heller. Det utrolig mye en liten gruppe mennesker kan gjøre på kort tid.
Enten er du ute etter å provosere ( hvilket du også greier ) eller så ser du ikke selv hvor banale motagumentene dine er. Hvis du seriøst mener at en gruppe mennesker kan greie å lage de største og mest innviklede mønstrene vi så på dokumentaren i går så syns jeg du bør komme med en ide om hvordan du mener de skal ha greid det.
Videre kan du jo forklare følgende faktum :
-> De kornaksene som er bøyd er blitt strukket i leddene. dette kan bare gjøres ved å utsette aksene for kort- intens varme. I sirklene laget av mennesker er aksene brukket i leddene.
-> hvordan det kan ha seg at flere av sirklene inneholder matematiske og geometriske formler som ingen hadde greid å løse før. Bl.a. den hvor en sirkel er laget over et kvadrat og hvor volumet av de to er lik.
-> hvordan store sirkler er blitt til innenfor en time ( rapportert av piloter )
-> hvordan flere av dem er laget i en skala hvor avstandene tilsvarer avstander mellom jorden, månen og solsystemet
-> hvordan de siste innholder to tall som allerede er omtalt innen matematikken og fysikken som grunntall i mye av det som eksisterer rundt oss. 1x2x3x4x5x6x7 = 5040 og 8x9x10x11 = 7920. I den største er disse sirklene opptrer det samme tallmønsteret med bare med den forskjellen at de opptrer som 504,0 og 792,0. Hvis disse legges sammen får du 1296 som igjen tilsvarer 6x6x6x6. Når ekspertene dekodet disse gjennom gresk alfabet fikk de følgende " Gudinnen over all skapelse "
Man kan jo mene det man vil om dette men hvordan forklarer du at mennesker skal ha kunnet lage dette,- og tror du virkelig at en slik symbolikk kan oppstå på slump ?
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Helt enig med deg der Drusilla!

Forklar at det er menesker den som kan.
Antall ord: 14
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:
BA skrev:

Enten er du ute etter å provosere ( hvilket du også greier ) eller så ser du ikke selv hvor banale motagumentene dine er. Hvis du seriøst mener at en gruppe mennesker kan greie å lage de største og mest innviklede mønstrene vi så på dokumentaren i går så syns jeg du bør komme med en ide om hvordan du mener de skal ha greid det.
Videre kan du jo forklare følgende faktum :
-> De kornaksene som er bøyd er blitt strukket i leddene. dette kan bare gjøres ved å utsette aksene for kort- intens varme. I sirklene laget av mennesker er aksene brukket i leddene.
Noe av det de viste på TV har jeg sett på helt vanlig korn også. Annet kan være fusket med. Vi vet jo at mange fusker i UFO- og kornsirkelmiljøet.
-> hvordan det kan ha seg at flere av sirklene inneholder matematiske og geometriske formler som ingen hadde greid å løse før. Bl.a. den hvor en sirkel er laget over et kvadrat og hvor volumet av de to er lik.
Selvfølgelig har noen klart å lage slike figurer før. Det er bare ikke gjort med passer og linjal. Det er ikke sikkert de brukte bare passer og linjal for å lage disse kornsirklene heller.
-> hvordan store sirkler er blitt til innenfor en time ( rapportert av piloter )
Har de det? Det jeg så var en som sa at de hadde flydd forbi stedet, og ikke lagt merke til kornsirkelen, så kom de tilbake og oppdaget sirkelen da. De mente den må ha blitt laget i mellomtiden, mens jeg ikke kan utelukke at de har oversett figuren første gangen.
-> hvordan flere av dem er laget i en skala hvor avstandene tilsvarer avstander mellom jorden, månen og solsystemet
Hvorfor kan ikke mennesker skalere slikt?
-> hvordan de siste innholder to tall som allerede er omtalt innen matematikken og fysikken som grunntall i mye av det som eksisterer rundt oss. 1x2x3x4x5x6x7 = 5040 og 8x9x10x11 = 7920. I den største er disse sirklene opptrer det samme tallmønsteret med bare med den forskjellen at de opptrer som 504,0 og 792,0. Hvis disse legges sammen får du 1296 som igjen tilsvarer 6x6x6x6. Når ekspertene dekodet disse gjennom gresk alfabet fikk de følgende " Gudinnen over all skapelse "
Dette står det en del om her. Der kan vi også lese at jordens diameter er 7920 milesog summen av månens og jordens diameter er 5040 miles. Noe som tilsier at månens diameter er 2880 miles, eller 4635 km. Månens diameter er 3476 km. Dermed er faller hele denne argumentasjonen i grus. Hva "eksperter" kan få til ved sine analyser av tall er ubegrenset, men kombinasjonene ved 504(0) og 792(0) var morsomme.

Er de ikke dyktige de som lager kornsirklene?
Man kan jo mene det man vil om dette men hvordan forklarer du at mennesker skal ha kunnet lage dette,- og tror du virkelig at en slik symbolikk kan oppstå på slump ?
Noe av denne symbolikken oppstår fordi det er lovmessig, annet på slump. På skolen syntes jeg det var morsomt å lage blomster med passeren min. Jeg hadde ingen anelse om pi den gangen, men likevel var dette en viktig del av blomstene mine.

Hver gang du tegner et kvadrat eller en sirkel benytter du deg av grunnleggende geometriske formler. Kornsirkelforskerne kan legge mye mer i disse tallene enn du hadde tenkt selv.
Antall ord: 647

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

BA skrev:
Drusilla skrev:
BA skrev:
Dark Lord skrev: -> De kornaksene som er bøyd er blitt strukket i leddene. dette kan bare gjøres ved å utsette aksene for kort- intens varme. I sirklene laget av mennesker er aksene brukket i leddene.
Noe av det de viste på TV har jeg sett på helt vanlig korn også. Annet kan være fusket med. Vi vet jo at mange fusker i UFO- og kornsirkelmiljøet.
Selvfølgelig har noen klart å lage slike figurer før. Det er bare ikke gjort med passer og linjal. Det er ikke sikkert de brukte bare passer og linjal for å lage disse kornsirklene heller.
Har de det? Det jeg så var en som sa at de hadde flydd forbi stedet, og ikke lagt merke til kornsirkelen, så kom de tilbake og oppdaget sirkelen da. De mente den må ha blitt laget i mellomtiden, mens jeg ikke kan utelukke at de har oversett figuren første gangen.
Hvorfor kan ikke mennesker skalere slikt?
Dette står det en del om her. Der kan vi også lese at jordens diameter er 7920 milesog summen av månens og jordens diameter er 5040 miles. Noe som tilsier at månens diameter er 2880 miles, eller 4635 km. Månens diameter er 3476 km. Dermed er faller hele denne argumentasjonen i grus. Hva "eksperter" kan få til ved sine analyser av tall er ubegrenset, men kombinasjonene ved 504(0) og 792(0) var morsomme.

Er de ikke dyktige de som lager kornsirklene?
Noe av denne symbolikken oppstår fordi det er lovmessig, annet på slump. På skolen syntes jeg det var morsomt å lage blomster med passeren min. Jeg hadde ingen anelse om pi den gangen, men likevel var dette en viktig del av blomstene mine.

Hver gang du tegner et kvadrat eller en sirkel benytter du deg av grunnleggende geometriske formler. Kornsirkelforskerne kan legge mye mer i disse tallene enn du hadde tenkt selv.
At mange innenfor dette miljøet kan legge inn meninger og tolkninger i sirklene fordi de selv ønsker å finne dem der, det tror jeg også. Mange er blitt laget av mennesker men det er lett å se forskjell på ekte og uekte kornsirkler.

Jeg leser dine argumenter og blir sittende igjen med tanken : " denne personen har ikke forstått hvor store og intrikate disse mønsterne er. "

Å si at så store kornsirkler kan være laget av mennesker i løpet av noen timer og at den konkrete symbolikken og kompliserte geometrien som er der, er blitt vevet inn i dem på slump, - er for meg like meningsløst å hevde som å tro at man kan sprenge et bibliotek i småbiter, for så å stå å se på at restene faller ned for igjen å danne en perfekt roman.
Antall ord: 645

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Drusilla skrev:At mange innenfor dette miljøet kan legge inn meninger og tolkninger i sirklene fordi de selv ønsker å finne dem der, det tror jeg også. Mange er blitt laget av mennesker men det er lett å se forskjell på ekte og uekte kornsirkler.

Jeg leser dine argumenter og blir sittende igjen med tanken : " denne personen har ikke forstått hvor store og intrikate disse mønsterne er. "

Å si at så store kornsirkler kan være laget av mennesker i løpet av noen timer og at den konkrete symbolikken og kompliserte geometrien som er der, er blitt vevet inn i dem på slump, - er for meg like meningsløst å hevde som å tro at man kan sprenge et bibliotek i småbiter, for så å stå å se på at restene faller ned for igjen å danne en perfekt roman.
Jeg har ikke sagt at alle disse sirklene er laget i løpet av få timer. Jeg har sagt at noen av dem er det, mens andre er laget i løpet av dager.

Hvis vi ser på påstandene om at diameteren for jorden og månen tilsvarer disse tallene vi finner i sirkelen, så ser vi at det ikke stemmer, og at de som laget kornsirkelen dermed neppe har tenkt på den forbindelsen.

Da kan vi også si at denne forbindelsen er noe "kornsirkelforskerne" har funnet på/oppdaget uten at det var med i beregningen av figuren.

Disse tallene 504 og 792 var sikkert ikke valgt tilfeldig. Det var nok noe sirkellagerne hadde i bakhodet for de vet jo at "kornsirkelforskerne" leter etter slike "budskap" i figurene. Kanskje hadde skaperne av figuren tenkt noen andre sammenhenger i tillegg eller istedenfor. Det vil vi neppe få greie på.

Tanken på at aliens skulle lage "alien face" med denne CD-skiven er for meg rett og slett latterlig. Vi har kommunisert med piktogrammer i tusenvis av år. I 20 år har vi i tillegg lagret informasjon på sirkulære digitale skiver, og det er allerede gammeldags. Hvorfor i all verden skulle da en høytstående rase lage piktogram av denne gammeldagse informasjonsbæreren? Og hvorfor ascii? Dette er et språk som kun et fåtall benytter.

Teksten som ble gjengitt i programmet var dessuten feil.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
18
Kjønn (valgfri): Mr.man

Innlegg av chupacabra18 »

var teksten feil? hvordan vet du det/hvorfor tror du det?
hva er det som egentlig står der da?

må si meg enig med den av dere som mener det IKKE er menneskeskapt, husker ikke navnet ditt:P )

og hvor mange personer må det til for å faktisk kunne laget de mest avanserte kornsirklene da? 200? og i den gruppen er det i tillegg 50 matematikere ...? :S

nopes tror ikke det nei.. enkelte ting som ikke helt kan forklares, og når kornsirkler har blitt forsket på, (jordprøver, stråling osv) er det mer en nok bevis for min del... :)
Antall ord: 101
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Drusilla »

chupacabra18 skrev:var teksten feil? hvordan vet du det/hvorfor tror du det?
hva er det som egentlig står der da?

må si meg enig med den av dere som mener det IKKE er menneskeskapt, husker ikke navnet ditt:P )

og hvor mange personer må det til for å faktisk kunne laget de mest avanserte kornsirklene da? 200? og i den gruppen er det i tillegg 50 matematikere ...? :S

nopes tror ikke det nei.. enkelte ting som ikke helt kan forklares, og når kornsirkler har blitt forsket på, (jordprøver, stråling osv) er det mer en nok bevis for min del... :)
helt enig med deg ! :D
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links