Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSannhetsgehalt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
puma/f

Re: Sannhetsgehalt?

Innlegg av puma/f »

twiggy skrev:
puma/f skrev:
BA skrev:
Dj_Devil skrev:
twiggy skrev:Nå har jeg brukt noen dager på å lese gjennom en del på denne siden. Det som stadig surrer i bakhodet mitt er: Mange av skribentene synes å lide av enten mørkeredsel el. angst, og "ser" ting som de uten videre legger ut på siden(e) her. Jeg har også et spørsmål: Hvor mange av dere som legger ut "fantastiske" historier går på stoff???

Ser også at de fleste innlegg er skrevet av personer som ikke behersker det minste snev av rettskriving. Dette forsterker mitt syn på at de fleste historier her er skrevet av mennesker i en eller annen rus-tilstand.

Dette er synd, for dem som har sanne historier å komme med. For jeg vet at det finnes mer mellom himmel og jord.... Men at en del historier er som et resultat av hallusinasjoner....!!!
1: hold kjeft. du kommer med sterke påstander nå.
Skal du sensurere forumet her nå?
Den tråden har ikke jeg heller giddet å lese fordi det er så mange tråder om dette emnet. De som irriterer mest er de som ikke gidder å skrive skikkelig.

Dysleksi er et fenomen som det er lett å gjemme seg bak for dem som ikke gidder å vise folk den respekt de fortjener ved å skrive forståelig.

De som virkelig har dysleksi ser ut til å ta seg sammen, og skriver stort sett ganske bra, mens de irriterende eksemplene skriver på overdreven dialekt, SMS-språk eller på andre måter tydeliggjør at de driter fullstendig i normal folkeskikk.
3: se til å få deg litt folkaskikk
Dette slår hardt tilbake. Både det innlegget jeg skriver og det jeg besvarer mangler fullstendig enhver form for folkeskikk.
eg er kanskje den som skriver mest feil her på forumet. å eg opplever mitt.. samtidig som eg leser utrulig mye..

å eg har aldri i hele mitt liv rørt noen fom for stoffer i hele mitt liv
Hvorvidt du har rørt stoffer vet ingen andre, men trådstarter informerer om at skrivefeilene forsterker inntrykket om at det er mange dophuer her. Twiggys inntrykk er like legalt som ethvert annet inntrykk som publiseres på forumet.

Å hive frampå om dyslektikere hver gang rettskrivning er tema begynner å bli forslitt nå. Det er like tåpelig som å begynne å snakke om antisemittisme hver gang Israel kritiseres for noe. Noen her på forumet har sagt klart fra at de ikke er dyslektikere, men at deres innlegg er fulle av skrivefeil fordi de ikke gidder å bruke tid på å skrive skikkelig.

Det tyder på manglende respekt for medmennesker som skal prøve å forstå meningen med det som skrives. Hvis en person bruker ti sekunder mer på å skrive ordentlig kan hundre lesere bruke fem sekunder mindre på å forsøke å forstå meningen med innlegget. Her kan du prøve å sammenligne 10 sek. mot 500 sek, og så kan du gjette hva jeg mener om slik latskap.

Ehh du hva medog vise litt respekt for de som faktisk har dysleksi??+ eller er det under din verdighet?????
De som sliter med dysleksi sliter med og lære og lese og skrive og mange ting du tar forgitt... har du tenkt på det??? Hvis ikke er det jaggu meg på tide...

mvh

Puma/f
BA skriver faktisk:
"De som virkelig har dysleksi ser ut til å ta seg sammen, og skriver stort sett ganske bra, mens de irriterende eksemplene skriver på overdreven dialekt, SMS-språk eller på andre måter tydeliggjør at de driter fullstendig i normal folkeskikk".

Prøv å lese gjennom hele tråden før du poster. Da blir det ofte mindre misforståelser nedover i tråden.

Letteste er
la folk skrive som de vill
syns du det er et h3lvet3 og lese ja så lar du være...
problem solved

Puma/f
Antall ord: 646

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

H. skrev:hehe beste tråden til nå i år :)
Helt enig. Fenomenal! Det tok ikke mange dagene heller. Jeg bøyer meg i støvet for dere folkens. Bra jobba, stå på!

:mozilla_cool:
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Du kan ikke vite om en historie er sann eller ikke.

Åja, jeg glemte at alle her går jo på stoff.
Men da kan du da, twiggy, være dommer over hvilke historier vi kan tro på da.

Eat shit and die.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

tar hintet liksom, men dopa?! det er å gå litt langt i grunn da...
en av grunnene til at jeg personlig kan ha skriftleifer av og til er at jeg kan være sliten/trøtt, kan være i hastverk (derfor man skriver med forkortelser)

er du dopa tror jeg neppe det første du ville gjort var å sette deg ved pc`en og skrive lange detaljerte melinger om opplevelser o.l.
hadde man ikke tenkt på i det heletatt, og hvertfall ikke klart å skrive slike innlegg som har mening i seg...
(selv har jeg ikke vært dopa eller noe slikt, men har hatt skriftfeil før uansett liksom....)

:)
Antall ord: 110
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hehe. Gratulerer Twiggy. :D Du har fått til en skikkelig aktiv tråd her. :)

For det første har ingen kalt noen dophuer her. Twiggy har nevnt at en del brukeres fortellinger kan vitne om rusbruk, noe som faktisk stemmer. Det er ikke sagt at noen som helst er skrevet under påvirkning, men at innholdet kan tyde på det. Det er nemlig utrolig lite selvinnsikt og kritisk sans på en del av innleggene her.

Dernest ble det som en helt korrekt observasjon nevnt at en del rettskrivning kan forsterke fornemmelsen av rusbruk blant en del brukere.

Dette er også skrevet slik at enhver som faktisk leser innlegget ser at det ikke er noen beskyldning mot noen som helst.

Derimot mitt innlegg senere kan anes som en direkte beskyldning i forhold til en persons respekt for andre.

Så er det noen som sier at om vi ikke liker å måtte lese innlegg mange ganger for å forstå hensikten med innlegget, så kan vi la vær å lese.

Slik er det ikke.

Når noen svarer på ett av mine innlegg er jeg på en måte forpliktet til å lese innleggene.
Når det dukker opp dårlig skrevne innlegg i en interessant tråd, så må man lese også disse innleggene for å kunne følge tråden.

Undertaker bør lese innleggene igjen, og deretter prøve å forstå hva vi har skrevet før hn ytrer seg mer om våre meninger.

Litt uttrykk eller slang er greit, men når innleggene ser ut som en masse tilfeldige bokstaver, eller et helt annet språk så går det an å gjøre noe med det.

Meningen med å skrive her er jo at andre skal lese det. For at andre skal lese det trenger man å følge et minimum av skriveregler, og det er dette minimumet vi etterlyser her.
Faktisk så synes jeg ikke dette er så ille akkurat nå, men vi har hatt noen perioder hvor det var mange som på død og liv skulle skrive på en uforståelig dialekt.

puma /f, du kan også prøve å lese innleggene , og deretter prøve å forstå hva vi skriver.

Faktisk er det flere enn dere to som bekrefter enhver mistanke om dopbruk her.

Dere diskuterer mot stråmenn. I tilfelle dere er dopet nå, så kom tilbake når dere er edrue, og les igjennom da. Da vil dere nok se at dere lager stråmenn som dere diskuterer mot. :)
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2006 20:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Holter

Re: Sannhetsgehalt?

Innlegg av chupacabra16 »

twiggy skrev:Nå har jeg brukt noen dager på å lese gjennom en del på denne siden. Det som stadig surrer i bakhodet mitt er: Mange av skribentene synes å lide av enten mørkeredsel el. angst, og "ser" ting som de uten videre legger ut på siden(e) her. Jeg har også et spørsmål: Hvor mange av dere som legger ut "fantastiske" historier går på stoff???

Ser også at de fleste innlegg er skrevet av personer som ikke behersker det minste snev av rettskriving. Dette forsterker mitt syn på at de fleste historier her er skrevet av mennesker i en eller annen rus-tilstand.

Dette er synd, for dem som har sanne historier å komme med. For jeg vet at det finnes mer mellom himmel og jord.... Men at en del historier er som et resultat av hallusinasjoner....er jeg ikke i tvil om!!!
jeg må innrømme at dette hørtes litt selvmotsigende ut, Twiggy. no offence, men måten du sier dette på får meg egentlig til å lure på om det kanskje er troen på det overnaturlige det er mangel på. som du selv sier, er det mye mellom himmel og jord, og de fleste av oss her inne tror nok på den teorien.
hva som kan skje oss av forskjellige ting i forbindelse med det overnaturlige, tror jeg vi ennå ikke har fulle begreper om, så jeg synes du bør være forsiktig med å anklage folk for å være i påvirket tilstand når de opplever noe.

du sier du ikke skjærer alle over en kam, og har respekt for folk med dysleksi og skriveproblemer, og i tillegg innrømmer at du har visse skrivefeil selv... vel, da bør du ikke være så hard på å kritisere andre for det. intrykket du gir er at det er akkurat det du gjør, skjærer alle over en kam.

jeg velger å tro at man forteller om ting her for å få tilbakemeldinger på og kanskje hjelp til å forstå opplevelsene sine. å da bli møtt med anklagelser om å være dophue, dritings osv er nok ikke særlig oppløftende, og heller ikke den reaksjonen man hverken hadde ønsket, ventet seg, og sannsynligvis heller ikke fortjent.

jeg må si meg helt enig med Chupacabra18 her, å påstå at man er ruset, full eller hallusinerer på grunn av et par skrivefeil eller dialektuttrykk er å gå svært langt. som han sier, er det OPPLEVELSENE vi i hovedsak er her for å høre om (i hvertfall de åpensinnede av oss) ikke om folk sliter med å få bokstavene i riktig rekkefølge, velger å skrive på dialekt, bruke noen slanguttrykk eller har visse grammatiske feil.
om man skal stte her og bruke majoriteten av tiden sin på å irritere seg over og kritisere folk for skrivefeilene deres, og til og med gå så langt som å kalle vedkomne dophuer på grunnlag av skrivingen deres, ja da har man seriøse fritidsproblemer, og er definitivt på feil forum !
Sist redigert av chupacabra16 på 05 Jan 2007 23:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 497
every wish is just a journey away

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

twiggy skrev:
Satsuki skrev:Det heter nykter.

Edit: Ærbødighet skrives forresten med g. Siden du er så opptatt av rettskrivning, mener jeg.
Er du fornøyd?
Du har tydeligvis ikke skjønt noe av hva jeg skriver/ mener / vil fram til.

Og jeg har allerede sagt at skriveleifer fra min side vil komme. Men skal prøve å skrive sammenhengende uten å gi leserne assosiasjoner til et dophue!
Joda. Jeg skjønner hva du vil fram til. Du mistenker de som har mange skrivefeil i innlegget sitt for å gå på stoff.

For ordens skyld, jeg påpekte dette før du forklarte at skrivefeil fra din side kan forekomme.

Og, en ting til. Folk i ruspåvirket tilstand behøver vel ikke nødvendigvis snakke usant? Selv om man er ruset, er det ikke dermed gitt at man hallisunerer, eller forteller en historie fra en gang man hallusinerte?

Forresten - skikkelig artig hvordan du konsekvent skriver "skriveleif" fremfor skrivefeil. Beklager usakligheten.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

til chupacabra 16

det er jenta si det:D
bra poeng assa:) you shure told him hehe:P:P
Antall ord: 19
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
17

Drogh-vonney skrev:Du kan ikke vite om en historie er sann eller ikke.

Åja, jeg glemte at alle her går jo på stoff.
Men da kan du da, twiggy, være dommer over hvilke historier vi kan tro på da.

Eat shit and die.
der hadde du et bra poeng, Drogh-vonney ! :mozilla_smile:
bra det er sånne som deg her, med både guts til å si i fra, OG humor oppi det hele !
keep going strong ! :D

nå åpna jeg forresten nettopp en øl, så det er nok best å ikke tro på noe av det jeg sier !
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chupacabra16
Nybegynner
Nybegynner
17

chupacabra18 skrev:til chupacabra 16

det er jenta si det:D
bra poeng assa:) you shure told him hehe:P:P
aawh ! jenta DI faktisk.:D bare så det er sagt liksom :mozilla_tongue:
hehe, prøver jo å få fram de poengene som er litt gode ja. i de øyeblikkene jeg glimter til med noen velvalgte ord :mozilla_tongue: (ikke at det kanskje er så ofte men :mozilla_tongue:)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Jeg er så ufattelig lei av skrivefeil- tråder på med forumet her! Blir det aldri utdebattert? Søk på ordet 'skrivefeil', og se hvor mange tråder som kommer opp akkurat ang. det temaet. Er det noen som ikke har fått ytret sin mening om akkurat dette ennå? Lei, lei, lei! Finn på noe nytt å snakke om.

Eller i det minste kom med noen nye argumenter, så det blir litt mer spennende...
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Marií skrev:Jeg er så ufattelig lei av skrivefeil- tråder på med forumet her! Blir det aldri utdebattert? Søk på ordet 'skrivefeil', og se hvor mange tråder som kommer opp akkurat ang. det temaet. Er det noen som ikke har fått ytret sin mening om akkurat dette ennå? Lei, lei, lei! Finn på noe nytt å snakke om.

Eller i det minste kom med noen nye argumenter, så det blir litt mer spennende...
Helt enig. :)

Derfor pleier jeg heller ikke å lese disse trådene, men i dette tilfellet reagerte jeg på en ganske forhastet melding, og så er det mange som ikke kan lese da, som absolutt skal krangle på dette her. :)
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

twiggy skrev:Hvor mange her (med hånden på hjertet) er det som forteller sine historier i våken/nyktern/edru tilstand???
hehe jeg skjønner hvor du vil hen.

Jeg tenker som så at, i relasjon til den subjektive realitet, at alt dette åndelige
og kontakt med det paranormale, slikt som ånder og spøkelser og det å ha bare vær
åndelig, er en trend.
Det er blitt trendy å vær åndelig, med åndenes makt og bruken av "medium" i fornemmelse for mord, og diverse tv-serier hvor "medium" har en sentral rolle,
så kan man jo egentlig se en slags tråd i hvor man får disse sprøe historiene fra.

jeg ser for meg at folk har slike "kjedelige liv", ihvertfall ifølge dem selv, at de erstatter det "kjedelige" med sin egen realitet. i min glade barndom var jeg en liten enstøing, at jeg laga min helt egne fantasivenn som fikk skylda for alt det gale jeg gjorde.

leter du lenge nok etter kontakt med noe åndelig, så vil du til slutt stigmatisere deg selv. (om nå det ble riktig bruk av ord..... )
du vil så mye at det skal skje noe, at du til slutt innbiller deg at noe skjer.

Når det kommer til feilskrivinga, tja... hva mer kan en si ?

jeg syns folk er veldig kjappe til å gi dysleksi skylda for sine egne skrivefeiler.
om det er så mange som har dysleksi, så vil jeg bare stille spørsmålstegn ved
skole og utdanningsystemet her til lands og vanns.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av H »

dude... vi sku hatt et eget dop forum her, liksom.. et underforum, hvor vi bare tar å .. skriver
ned alle trippene våre, assa.. kan iv liksom bare ta å .. det hadde vrt kult..

liksom.. der vi kan skrive så mye vi vil og sånt.

liksom den ene gange, jeg tror jeg hadde en close-encounter, jeg så masse
stråler av lys som bare for forbi meg overalt hvor jeg sto...

åsså var det en lyd som...flere lyder, som bare var veldig høy, nesten som et bilhorn.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av H »

nei jeg bare tøyser,

syns mitch hedberg har en vits som egentlig sier alt.

When I was on acid, I'd see things that looked like beams of light... and I'd hear things that sounded an awful lot like car horns...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links