Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder1.Juledag skjedde det jeg var mest redd for..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
sansara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2006 20:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sansara »

Gaute skrev:
Xirque Zdataan skrev:... det finnes ånder der ute som ikke amatrter bør prøve seg på. Ikke alle ånder er ånder av døde mennesker, noen ting er betraktelig verre enn som så. man kan være uheldig å møte på en demon av høy rang hva gjør man da om man ikke vet å takle det? Det er direkte farlig og man kan lett ende opp som pasient på en av de psykiatriske storavdelingene våre pga at ingen vet hva som har skjedd.
det er en grunn til at advarsler blir gitt.
Der kom det første skremsels-innlegget i tråden. Jeg visste det ville komme før eller senere...

Som jeg skrev lenger oppe her....ALLE medium har vært amatører. Det er ikke opp til deg å bestemme hvilke ånder som er mest "passende" for hver enkelt. Du kan ikke anbefale eller formane noe som helst, fordi - dette er helt opp til "tilfeldighetene" (som ikke er tilfeldig).
Vi er hele tiden på rett sted, til rett tid. Det finnes ingen tilfeldigheter. Vi blir "dratt" mot de stedene det er meningen vi skal være på. Overnatter vi på et hotell, og våkner opp til en ånd, så kan vi jo ikke bestemme på forhånd hvor lav i vibrasjon denne energien skal være.

En av de første åndene jeg møtte på, oppholdte seg på et sted som hadde vært galgebakke på 1000-tallet hvor flere hundre mennesker hadde blitt hengt. Et landskjent medium hadde vært der, men ble så skremt av det han så at han bare dro derifra. Etter at de åndene som ville hjem dro gjennom portalen, var der fortsatt en igjen som ikke ville dra. En høy stygg mann med frakk og røde øyner. Han ble med oss hjem (Vi var 3 stk), og beveget seg fra den ene av oss til den andre. Vi kjente ham som en hodepine på høyre bakhode. MEN, han likte seg best på venninna mi - fordi hun var den som irriterte seg mest over ham. Og hun var den som ble mest skremt av beskrivelsene hun hadde fått av ånden. Vi andre kjente ham kun i noen sekunder om gangen, før han flyttet på seg - fordi vi visste at han ikke kunne gjøre oss noe som helst, slik det er med alle ånder. Venninna mi fikk problemer med å sove om natta, fordi denne ånden prøvde å "bore" seg inn i ryggen hennes. Det var som å ha en drill i ryggen, sa hun.

Det var ett eksempel på at ånder er TOTALT harmløse, dersom man bare kvitter seg med frykten. Jeg kjenner ei som jobber på heltid med dette, og har vært mye i media. Hun har også frykt i seg, en hel del også. Stadig vekk møter hun på demoner og "svartkapper", og ender opp med blåmerker overalt. På den tiden jeg hadde mest kontakt med henne, ble jeg også dratt inn i ånde-dramaet hennes - og møtte på disse "demonene". Jeg kom inn i en periode hvor jeg møtte på det laveste av det lave på astral-planet, deriblandt ånden fra galgebakken, og også flere andre steder i landet. Jeg hadde jo begynt å tro på alt det skumle dette mediumet med livslang erfaring hadde fortalt meg. Men, dette ga seg helt plutselig. Og det kom av den enkle grunn at jeg kvittet meg HELT med all frykt for disse "negative" åndene.

Den siste lav-vibrasjonelle ånden jeg hadde kontakt med, klenget seg på meg og ekssamboern min etter en husrens vi hadde vært på. Vi ble skikkelig hissige og negative, og hadde hodepine - pga den lave frekvensen den påvirket oss med. Til slutt bestemte vi oss for å bare sende ånden masse healing og kjærlighet, og da slapp den taket og forsvant for godt, sammen med siste rest av frykt som vi hadde.

Siden den gangen har jeg ikke møtt på plagsomme lave ånder. Fordi jeg er blitt mer bevisst på at det kun er frykt som gjør at folk tiltrekkes av slike. Alle som møter på demoner og plagsomme ånder trenger dette for å få en sjanse til å kvitte seg med frykten. Og slik er det med alt. Har du fobi mot ormer og slanger, så møter du gjerne på både 2 og 3 når du går tur i skogen. Men drar du til dyreparken og får holde i en slange, så forsvinner frykten - og da kan du gå turer i fred og ro.

Hvor mange av de yngste eller mest lettskremte klarer å gå i fred og ro inne i et gammelt hus med lyset avslått etter å ha lest all den skremselspropagandaen som blir spredd som pesten her inne? Er det ingen som forstår at denne type frykt er TOTALT unyttig?? Irrasjonell! At den kun bidrar til at folk tiltrekker seg det de frykter, og til at de pisser i buksa og løper ut døra hver gang deres kjære avdøde bestemor kommer innom fordi hun kanskje har noe viktig å formidle.

Vi har fått servert nok skremselspropaganda i alle spøkelsesfilmer. Vi trenger ikke mer nå. Frykt har ingen godt av. Det er ikke åndene som er farlige, kun frykt er det. Frykt kan få folk innlagt på psykiatrisk, ikke åndene i seg selv.
ER litt stresset og har heller ikke hengt så nøye med i denne tråden her. Vil bare si at akkurat dette ovenforstående innlegget bør leses om igjen. Meget godt skrevet!! Og jeg kan selv si meg enig i at frykt er det værste som finnes! Så lenge man ikke frykter, så er man trygg. Frykt er etter min mening noe av det mest destruktive vi har her i verden. Det fører til irrasjonelle tanker og handlinger. Og det gjelder mellom-menneskelig sett, såvel som åndelig sett. Utrolig mye av vår hverdag og våre tanker og handlinger består av ubevisst frykt. Og den holder oss ofte "nede".

Er det to leveregler jeg har her i livet så er det: 1 Frykt aldri noe eller noen.
2: Forsøker noe eller noen å ta fra deg din frie vilje på en eller annen måte (dette gjelder også "påprakkede meninger/holdninger), så er det IKKE av det gode.
Antall ord: 1073

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det hadde jo vært fint hvis alle hadde blitt født erfaren, og ikke trengt noen opplæring.
Men sånn er det desverre ikke og alle må jo begynne et sted.
Stå på du Maritha.

Gleder meg til å lese flere av dine historier.
Venter spent.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Sorry

Innlegg av Viking-gutt »

kaja43 skrev:
Maritha skrev:Jeg blir litt irritert kjenner jeg, for jeg mener at man må kunne " prøve " å forstå hva en prøver å si her. istede for å dømme andre. prøve å være litt åpne.

Om man tror på eller ikke er jo opp til dere. men å begynne å snakke om at jeg er egoist. da går det litt for langt.

så jeg sier bare. skal du dømme. ikke skriv. skal du si noe jeg burde ta med meg videre så skriv. el om det er noe annet. =))
Var ikke meningen å støte deg på noen måte. Forstår at du synes det er spennende.
De fleste gjør det i begynnelsen. Kan ikke se at jeg dømte deg på noen måte.
Når en reiser ett sted forde en vil ha kontakt med "ånder" og vet at en kun kan det
og ikke noe annet da har jeg vanskelig for å se at ikke egoet er inne i bildet. Trenger ikke ta det ille opp. Ego er noe vi alle har, men uten å fokusere på vårt innerste motiv kan vi ikke gjøre noe med det. Når en jobber med å se seg selv uten noen slør er det utrolig hvor mye som styres fra egoet som vi tviholder på er av pur kjærlighet inntil vi er villig til å se oss selv uten følelser.
Om du tar det som ett angrep har du all rett til å bli irritert, men fra min side var det kun ment som ett innspill ut fra hva du faktisk formidlet. :mozilla_kiss:
Jeg syns du burde trekke tilbake det du skriver der, at folk ikke skal dra dit, bare hvis dem kan hjelpe. [-X

Mennesker trenger vel en bekreftelse på ting? Gjør dem ikke?
Når det gjelder meg selv, så skal jeg oppsøke sånne steder, med videokamera osv. med venner, for å få en bekreftelse. Dette vil jeg legge inn på forumet enten du liker det eller ikke.Man skal jo selvfølgelig ikke dra dit og "leke" og plage åndene unødvendig, men trenger man å oppleve noe sånt selv, så bare dra!

Ikke bare dette jeg skal gjøre, men andre ting også, få bekreftelser med forskjellige ting, som ikke kan bortforklares med det de fleste mener er naturlige ting.
Har kjøpt meg et Ouija-brett fra Usa som jeg fikk billig. Det skal jeg og noen kamerater teste ut, for å se om det virkelig vil skje noe på brettet. Kommer ikke til å ha mange seanser med det, det blir solgt eller gitt bort når venner og jeg har fått våres bekreftelse.

Bøker har blitt bestilt og mottatt, har lest ferdig 1 bok , og begynt på 1 til.

Klarsynte og mediumer kommer til å bli kontaktet. Ikke bare et individ jeg skal besøke, flere fordi jeg skal se om de svarer det samme, feks om åndelige hjelpere.

Kurs skal jeg gå, blant annet Silva-kurset og Silva ultramind.

Alt dette, som jeg har nevnt X antall ganger nå, få min BEKREFTELSE på at det er noe "mellom himmel og jord", som ikke alle er klar over ennå. Kall det ego du, men hvis du ikke har skumlest dette, så vet du hva jeg kaller det. Hvis noen her, 1 eller annen gang kommer til å lære hvordan man hjelper disse åndene, så tror jeg dem gjør det. Ikke bare ånder, men oss mennesker også.

Folk skal dra dit, bare hvis dem kan hjelpe åndene.....BULLSHIT! =;
Men skal dem bare dra for å "leke", lag heller ei sandkasse og få deg noen heftige leketøy og bli der.

med vennlig hilsen og ha fortsatt en god jul, ;)
viking-gutt
Antall ord: 620

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Viking-gutt »

Frokost skrev:Skullle ønske folk som deg som ikke har peiling på hva de driver med, og som har fått advarsler før om hva som foregår bare lot det ligge. Og lærte seg forskjell mellom og-å feil, og andre skrivefeil. Er noe jeg konstant henger meg opp i på dette forumet.
Hvor gammel er du? Altså registrert på folkeregisteret.
Og hvilken alder føler du deg mentalt?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det er jo fint at folk koser seg i jula da, med å se etter hvor man bruker og/å.
Kanskje et Donald kryssord hadde gjort susen i stedet?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 14:12
18
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Maritha »

Hawk skrev:Modig jente du , drit i all "pepper" som kommer .. folk har forskjellige grunner til å lette på trykket iblandt :)

Jeg tror det finnes mennesker som elsker å mystifisere seg selv , også her inne ..

Lykke til videre , driv med det du føler er meningsfullt ;)
Tusen takk for et koselig innlegg =) hihi.. ja jeg tar meg ikke så ille nær av " pepper " liksom.. selv om en blir litt oppgitt av at noen ikke forstår hva man prøver å si.. er som om samme hva man skriver å hvordan man roterer det man vil skrive så , vil en eller annen oppta det jeg har skrevet feil like vel. så jeg sier det bare rett ut.. =)

god jul =)
Antall ord: 116
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Sol@ngelica skrev:Det er jo fint at folk koser seg i jula da, med å se etter hvor man bruker og/å.
Kanskje et Donald kryssord hadde gjort susen i stedet?
Hihi,.,. donald er fint =)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Sol@ngelica skrev:Det hadde jo vært fint hvis alle hadde blitt født erfaren, og ikke trengt noen opplæring.
Men sånn er det desverre ikke og alle må jo begynne et sted.
Stå på du Maritha.

Gleder meg til å lese flere av dine historier.
Venter spent.
Takk for innlegget =) ja jeg gir meg ikke =) hihi skal nå fortelle hvordan det gikk da jeg har dratt tilbake til huset. =)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Gaute skrev:
Xirque Zdataan skrev:... det finnes ånder der ute som ikke amatrter bør prøve seg på. Ikke alle ånder er ånder av døde mennesker, noen ting er betraktelig verre enn som så. man kan være uheldig å møte på en demon av høy rang hva gjør man da om man ikke vet å takle det? Det er direkte farlig og man kan lett ende opp som pasient på en av de psykiatriske storavdelingene våre pga at ingen vet hva som har skjedd.
det er en grunn til at advarsler blir gitt.
Der kom det første skremsels-innlegget i tråden. Jeg visste det ville komme før eller senere...

Som jeg skrev lenger oppe her....ALLE medium har vært amatører. Det er ikke opp til deg å bestemme hvilke ånder som er mest "passende" for hver enkelt. Du kan ikke anbefale eller formane noe som helst, fordi - dette er helt opp til "tilfeldighetene" (som ikke er tilfeldig).
Vi er hele tiden på rett sted, til rett tid. Det finnes ingen tilfeldigheter. Vi blir "dratt" mot de stedene det er meningen vi skal være på. Overnatter vi på et hotell, og våkner opp til en ånd, så kan vi jo ikke bestemme på forhånd hvor lav i vibrasjon denne energien skal være.

En av de første åndene jeg møtte på, oppholdte seg på et sted som hadde vært galgebakke på 1000-tallet hvor flere hundre mennesker hadde blitt hengt. Et landskjent medium hadde vært der, men ble så skremt av det han så at han bare dro derifra. Etter at de åndene som ville hjem dro gjennom portalen, var der fortsatt en igjen som ikke ville dra. En høy stygg mann med frakk og røde øyner. Han ble med oss hjem (Vi var 3 stk), og beveget seg fra den ene av oss til den andre. Vi kjente ham som en hodepine på høyre bakhode. MEN, han likte seg best på venninna mi - fordi hun var den som irriterte seg mest over ham. Og hun var den som ble mest skremt av beskrivelsene hun hadde fått av ånden. Vi andre kjente ham kun i noen sekunder om gangen, før han flyttet på seg - fordi vi visste at han ikke kunne gjøre oss noe som helst, slik det er med alle ånder. Venninna mi fikk problemer med å sove om natta, fordi denne ånden prøvde å "bore" seg inn i ryggen hennes. Det var som å ha en drill i ryggen, sa hun.

Det var ett eksempel på at ånder er TOTALT harmløse, dersom man bare kvitter seg med frykten. Jeg kjenner ei som jobber på heltid med dette, og har vært mye i media. Hun har også frykt i seg, en hel del også. Stadig vekk møter hun på demoner og "svartkapper", og ender opp med blåmerker overalt. På den tiden jeg hadde mest kontakt med henne, ble jeg også dratt inn i ånde-dramaet hennes - og møtte på disse "demonene". Jeg kom inn i en periode hvor jeg møtte på det laveste av det lave på astral-planet, deriblandt ånden fra galgebakken, og også flere andre steder i landet. Jeg hadde jo begynt å tro på alt det skumle dette mediumet med livslang erfaring hadde fortalt meg. Men, dette ga seg helt plutselig. Og det kom av den enkle grunn at jeg kvittet meg HELT med all frykt for disse "negative" åndene.

Den siste lav-vibrasjonelle ånden jeg hadde kontakt med, klenget seg på meg og ekssamboern min etter en husrens vi hadde vært på. Vi ble skikkelig hissige og negative, og hadde hodepine - pga den lave frekvensen den påvirket oss med. Til slutt bestemte vi oss for å bare sende ånden masse healing og kjærlighet, og da slapp den taket og forsvant for godt, sammen med siste rest av frykt som vi hadde.

Siden den gangen har jeg ikke møtt på plagsomme lave ånder. Fordi jeg er blitt mer bevisst på at det kun er frykt som gjør at folk tiltrekkes av slike. Alle som møter på demoner og plagsomme ånder trenger dette for å få en sjanse til å kvitte seg med frykten. Og slik er det med alt. Har du fobi mot ormer og slanger, så møter du gjerne på både 2 og 3 når du går tur i skogen. Men drar du til dyreparken og får holde i en slange, så forsvinner frykten - og da kan du gå turer i fred og ro.

Hvor mange av de yngste eller mest lettskremte klarer å gå i fred og ro inne i et gammelt hus med lyset avslått etter å ha lest all den skremselspropagandaen som blir spredd som pesten her inne? Er det ingen som forstår at denne type frykt er TOTALT unyttig?? Irrasjonell! At den kun bidrar til at folk tiltrekker seg det de frykter, og til at de pisser i buksa og løper ut døra hver gang deres kjære avdøde bestemor kommer innom fordi hun kanskje har noe viktig å formidle.

Vi har fått servert nok skremselspropaganda i alle spøkelsesfilmer. Vi trenger ikke mer nå. Frykt har ingen godt av. Det er ikke åndene som er farlige, kun frykt er det. Frykt kan få folk innlagt på psykiatrisk, ikke åndene i seg selv.

Blir glad for dette du skriver jeg Gaute =) lærer av det du skriver =)
Antall ord: 921

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Viking-gutt »

Ja innlegget til Gaute var bra. Takk Gaute...
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Viking-gutt skrev:Ja innlegget til Gaute var bra. Takk Gaute...
:D takk for innlegget ditt også :D
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Viking-gutt skrev:
Frokost skrev:Skullle ønske folk som deg som ikke har peiling på hva de driver med, og som har fått advarsler før om hva som foregår bare lot det ligge. Og lærte seg forskjell mellom og-å feil, og andre skrivefeil. Er noe jeg konstant henger meg opp i på dette forumet.
Hahaha :lol:
Antall ord: 75
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

un0rmal skrev:
Viking-gutt skrev:
Hahaha :lol:
:mozilla_tongue:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Litt vanskelig å forstå dette. Du sier dette du var mest redd for. Hva er du redd for, at du skal ha evner? Og hvis du har evner, som du er redd for,. hvorfor finner du det da fint og fascinerende?

Det er nok frustrerende med mange negative reaksjoner på slike innlegg som dette. Jeg kan tenke meg at jeg ville blitt temmelig sur om det var meg som fortalte om en opplevelse, og fikk slike reaksjoner som du har fått her. Men.. helt ærlig så høres det mer ut som om du ønsker å si "se hvor mye evner jeg har da" enn at du ønsker å fortelle om dette ut fra et fascinert ståsted. Mend et kan veldig gjerne være det uendelige problemet med skreven informasjon, som jo er svært mangelfull. Uansett. Kanskje det kan gjøre deg oppmerksom på at det ikke alltid er vondt ment, men heller basert på hvordan det oppfattes når det leses.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Maritha »

Globeline skrev:Litt vanskelig å forstå dette. Du sier dette du var mest redd for. Hva er du redd for, at du skal ha evner? Og hvis du har evner, som du er redd for,. hvorfor finner du det da fint og fascinerende?

Det er nok frustrerende med mange negative reaksjoner på slike innlegg som dette. Jeg kan tenke meg at jeg ville blitt temmelig sur om det var meg som fortalte om en opplevelse, og fikk slike reaksjoner som du har fått her. Men.. helt ærlig så høres det mer ut som om du ønsker å si "se hvor mye evner jeg har da" enn at du ønsker å fortelle om dette ut fra et fascinert ståsted. Mend et kan veldig gjerne være det uendelige problemet med skreven informasjon, som jo er svært mangelfull. Uansett. Kanskje det kan gjøre deg oppmerksom på at det ikke alltid er vondt ment, men heller basert på hvordan det oppfattes når det leses.
Over skriften menes med. det jeg var mest redd for , var ikke så farlig like vel.

Jeg bryr meg ikke om de negative innspillene her, som jeg har skrevet over her, så spiller det ingen rolle hvor mye jeg vender å vrir på det jeg prøver å fortelle sånn at noen av dere skal forstå hva jeg mente. for uansett så er det noen som leser det feil. så det så.

å jeg viste da at jeg har evner, har jo hatt det siten jeg var bitte bitte liten. jeg la det heller ikke ut for at dere skulle få inntryk av " se hvor mye evner jeg har " som du kommer med her. jeg ville fortelle om noe som jeg synes var en fin opplevelse. bare så synd jeg ikke har lært meg dette med å føre de over. hadde jeg kunnet det ville jeg ha ført ham over der og da.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links