Drømmer, NDO & ut av kroppenSpontane Ut Av Kroppen Opplevelser

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Lodott
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2006 00:51
18

Innlegg av Lodott »

har hatt et par merkelige spontane ut-av-kroppen-opplevelser jeg også :/ var en gang jeg sovnet i sofaen foran tv'n og våknet midt på natta. tenkte at jeg måtte komme meg i seng og satte kursen mot badet for å pusse tenna. i det jeg går inn gjennom døra til badet, blir alt svart, og jeg er plutselig på rommet mitt. i døråpningen ser jeg omrisset av to vesener, sånn ca 1 meter høye. før jeg vet ordet av det, er jeg tilbake på badet igjen. så trøtt som jeg var, tenkte jeg ikke noe mer over det og glemte det ganske fort egentlig. noen uker senere våkner jeg midt på natta og finner meg selv svevende over senga. forsto at nå hadde jeg en ut-av-kroppen-opplevelse, og da jeg ser mot døra står disse to vesenene der igjen. lettskremt som jeg er, fikk jeg panikk og våknet på ordentlig. heldigvis sto det ingen ved døra da jeg våknet :mozilla_tongue: må innrømme jeg var ganske skremt da.

noen som har noen tanker om hva i all verden dette skal bety da? :mozilla_tongue: romvesener på visitt? :mozilla_tongue:
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jofre

Innlegg av Jofre »

Jeg har også hatt noen ut av kroppen opplevelser, en av dem var da jeg var på hyttetur for 7-8 år siden med ett par kompiser og fedrene dems, vi lå og sov i samme rom, men midt på natten våknet jeg hjemme i min egen seng, og til min overraskelse hadde jeg fått nytt sengetøy og ny mye mykere madrass av mamma og pappa. jeg lå i samme stilling som jeg la meg i på den hytta også tenkte jeg "dette er jo feil, jeg skal ikke være hjemme jeg" også lukket jeg øynene og når jeg lukket dem opp igjen var jeg i hytta.
når vi da ett par dager etter kom hjem fra hytteturen så jeg at jeg hadde fått en ny madrass og nytt sengetøy... pussig
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
AnneBerit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2006 20:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge! =P

Innlegg av AnneBerit »

Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.

=P~ Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv! :D
Antall ord: 207
Det "overnaturlige" er ikke alltid så overnaturlig som man tror... De er rundt oss over alt! De store "fenomenene!" Så hvorfor så "overnaturlig"?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

AnneBerit skrev:Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.

=P~ Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv! :D
Dette var opplysende :)

Takk :)
Antall ord: 213
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Hører ut som en drøm for meg men. Å det med at faren din døde. Mange trur at du drømmer det du vil gjøre. Eller kan skje. Så det blir enklere å ta slaget når det skjer.
Si feks at du Hater sjefen din. I en drøm så kanskje du kaster han ut av vinduet.
Så du ikke drar på jobben dagen etterpå og kaster sjefen ut av vinduet.

Det samme kan gjelde med din far. Du skrev at faren din var syk. Hjernen din ganske enkelt ga deg det du ville ha. Den sterke tøffe pappaen som du så opp til når du var ung

Dagen etter når du våknet så følte du deg ganske bra ville jeg tru. Som at alt kom til å bli bra.
Antall ord: 137
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jun 2006 21:42
18
Lokalisering: Oslo

Re: Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser

Innlegg av Magician »

Maya skrev:Jeg opplevde en gang da jeg hadde lagt meg om kvelden.
At jeg helt plutselig uten noen forvarsel sto på stua til mine foreldre.
Jeg så ikke min far da, men min mor som lå på sofaen og sov med dyna på seg.
Hun ligger aldri med dyna på stua og heller ikke der om natten.
Da dette skjedde om natten.
Det var så rart at jeg spurte henne dagen etter og fikk dette bekreftet.
2 gang var enda merkeligere jeg lå da også i senga og hadde behov for å tenke på min syke far som da levde, jeg hadde da heller ingen forvarsel. men da følte jeg at jeg svevde og ikke hadde kropp" jeg kunne fly på en måte" frem og tilbake gjennom vegger og dører på sykehuset.
Jeg fant han tilslutt på et enerom, der han satt oppreist i sengen og så på meg. Jeg så han både som gammel og ung det vekslet på en måte.
Det var det rareste jeg har vært borti. Ikke mange ukene etter døde han.
Kan noen kommentere dette for meg.
Jeg har lest at ikke alle føler presset i sengen i en ut av kroppen opplevelse.

Det jeg vil vite hvorfor jeg så min far både som gammel og ung samtidig?
trenger noen kommentarer på det?
Maya
I den gamle egyptiske mytologi står det at sjelen (antagligvis energi) kan reise gjennom liv faser eller deminsjoner(tid,distanse,..osv). samme ting skjer når mann drømmer.
Det er ikke i lik grad hos alle, noen kan se mer dypt en andre eks. klarsyne.
Jeg tror at du har denne evnen. :mozilla_smile:
Antall ord: 284
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

det var jo egentli en veldig fin opplevelse da? kansje han vil vise deg at han er sterk å har det bra..blir du redd når du opplever slike ting? har selv opplevd lignende noen ganger å blidd redd men fått beskje fra en "stemme" at jeg bare skulle slappe av å ikke være redd. Har hørt fra en vis dame at man skulle ta slike opplevelser på alvor pga det var bestandig en beskje man skulle mota når det skjedde..men er jo skummelt når man ikke vet hva som skjer i begynnelsen..
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
stella polaris
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2006 13:51
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser

Innlegg av stella polaris »

Maya skrev:Jeg opplevde en gang da jeg hadde lagt meg om kvelden.
At jeg helt plutselig uten noen forvarsel sto på stua til mine foreldre.
Jeg så ikke min far da, men min mor som lå på sofaen og sov med dyna på seg.
Hun ligger aldri med dyna på stua og heller ikke der om natten.
Da dette skjedde om natten.
Det var så rart at jeg spurte henne dagen etter og fikk dette bekreftet.
2 gang var enda merkeligere jeg lå da også i senga og hadde behov for å tenke på min syke far som da levde, jeg hadde da heller ingen forvarsel. men da følte jeg at jeg svevde og ikke hadde kropp" jeg kunne fly på en måte" frem og tilbake gjennom vegger og dører på sykehuset.
Jeg fant han tilslutt på et enerom, der han satt oppreist i sengen og så på meg. Jeg så han både som gammel og ung det vekslet på en måte.
Det var det rareste jeg har vært borti. Ikke mange ukene etter døde han.
Kan noen kommentere dette for meg.
Jeg har lest at ikke alle føler presset i sengen i en ut av kroppen opplevelse.

Det jeg vil vite hvorfor jeg så min far både som gammel og ung samtidig?
trenger noen kommentarer på det?
Maya
Det at du såg din far som både gammel/ung kan jo ha hvert et "forvarsel",på den andre siden sies det jo at man kan velge sin alder,ofte er folk rundt 30 år der,de ser friske og unge ut,selv om de ikke såg slik ut da de levde.

Kan jo fortelle deg en historie....

Før min bror døde..låg i sengen,sov ikke..var heller ikke våken..men det banket på døren,der stod to av mine brødre,den ene var som vanlig,den andre var yngre enn i virkeligheten,såg så frisk og fornøyd ut-de gikk inn på soverommet,der min samboer var,han klemte min bror som såg yngre ut "Så godt du ser ut" sa han til han.

"Men ser du ikke at han er yngre,ser du ikke det" sa jeg bekymret til min samboer..da svarte han"Jo,men ser du ikke hvor lykkelig han er,så godt han har det"?

Jo jeg såg jo det... :D

Før dette hadde jeg mange "forvarsler" i drømmer og i våken tilstand,men denne "forvarselen" var annerledes,den var god,og jeg visste at han ville få det bedre "på den andre" siden enn her,jeg visste at der kunne han være den han ønsket å være...frisk og lykkelig :D

mvh stella polaris
Antall ord: 464
Det finnes ingen begynnelse,heller ingen ende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
morea-aini
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mar 2005 13:11
19
Lokalisering: Bodø

Innlegg av morea-aini »

Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Noen som har noe tips som kan hjelpe ?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Kjent problem det ja, hehe..

Jeg ligger alltid på rygg når jeg gjør disse forsøkene, da har jeg fått det til ved å rulle baklengs over hodet.. Baklengs salto på en måte..
Dersom du ligger i senga, kan du jo også prøve å "velte" ut av senga da.. :mozilla_laughing:
Lykke til :mozilla_smile:

The Edge
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
morea-aini
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mar 2005 13:11
19
Lokalisering: Bodø

Innlegg av morea-aini »

takk takk for tips ! :mozilla_smile:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Ulva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jan 2005 15:18
19
Kjønn (valgfri): Kvinne

Innlegg av Ulva »

morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Ikke prøv så hardt men smør deg med tolmodighet.... plutselig en dag så får du det til! :) La det som skjer skje...
Antall ord: 109
Livet er ikke et problem du skal løse, livet er et mysterium du skal oppleve.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Astral Reise

Innlegg av PearlDrop89 »

de e kjempe kjekt.. men de spørs jo korleis ein opplever de eg har bare hatt gode astral reiser...
Antall ord: 20
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

prøv å ver helt avslappa og ikkje tenk på at du ska på astral reise men tenk på foreksempel noen du er glad i som bur i samme bygd/by som deg. så skjer det kanskje... det er det samma om du står, ligge eller sitte.. eg får de til uansett...:) prøv dette:)
Antall ord: 140
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

imo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Sep 2006 19:59
18

Innlegg av imo »

Min teori om din far er at han så livet sitt i flash, slik alle mennesker som dør gjør, og at han ville vise dette til deg. Jeg opplevde det slik med min far som døde av kreft i vår. Jeg visste akkurat når han skulle dø. Sprang ned i stuen(der rhadde han sykesengen sin) og sa nå er det tid,pappa. Ja jenta mi, sa han. Jeg hadde bodd hos ham den siste tiden og stelt ham for han ville ikke ha hjemmehjelp. Vi hadde mye tankeoverføring.

I alle fall, jeg ringte til sykebilen, for vi hadde snakket om og blitt enig om hvordan vi skulle gjøre det. De kom og spurte om jeg skulle bli med, men jeg ville kjøre etter for jeg ville ha bilen med hjem(dette var en annen by). Rett før jeg kom frem ringte de og sa at han ropte på meg. Like før jeg parkerte, ringte de og sa det var for sent. Min største sorg, men han var så varm og god enda da jeg kom. Jeg lå og gråt på brystet hans i 2 timer.. Kjære pappa som jeg savner sånn nå i julen spesielt.......

Jeg så hans liv i revy flere ganger i denne tiden.

Jeg har selv hadd UKO da jeg fødte mitt første barn. Hadde keisersnitt uten bedøvelse, barnet satt fast og jeg "døde" av smerte. Svevde over meg selv og så detaljer jeg umulig kunne vite for jeg hadde et stort klede hengt opp foran ansiktet mitt. Da barnet gråt "datt "jeg tilbake igjen med en gang. Skikkelig sprøtt..
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links