![Tongue out :mozilla_tongue:](./images/smilies/mozilla_tongueout.png)
noen som har noen tanker om hva i all verden dette skal bety da?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Dette var opplysendeAnneBerit skrev:Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.
Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv!
Hide post links |
Hide post links |
I den gamle egyptiske mytologi står det at sjelen (antagligvis energi) kan reise gjennom liv faser eller deminsjoner(tid,distanse,..osv). samme ting skjer når mann drømmer.Maya skrev:Jeg opplevde en gang da jeg hadde lagt meg om kvelden.
At jeg helt plutselig uten noen forvarsel sto på stua til mine foreldre.
Jeg så ikke min far da, men min mor som lå på sofaen og sov med dyna på seg.
Hun ligger aldri med dyna på stua og heller ikke der om natten.
Da dette skjedde om natten.
Det var så rart at jeg spurte henne dagen etter og fikk dette bekreftet.
2 gang var enda merkeligere jeg lå da også i senga og hadde behov for å tenke på min syke far som da levde, jeg hadde da heller ingen forvarsel. men da følte jeg at jeg svevde og ikke hadde kropp" jeg kunne fly på en måte" frem og tilbake gjennom vegger og dører på sykehuset.
Jeg fant han tilslutt på et enerom, der han satt oppreist i sengen og så på meg. Jeg så han både som gammel og ung det vekslet på en måte.
Det var det rareste jeg har vært borti. Ikke mange ukene etter døde han.
Kan noen kommentere dette for meg.
Jeg har lest at ikke alle føler presset i sengen i en ut av kroppen opplevelse.
Det jeg vil vite hvorfor jeg så min far både som gammel og ung samtidig?
trenger noen kommentarer på det?
Maya
Hide post links |
Hide post links |
Det at du såg din far som både gammel/ung kan jo ha hvert et "forvarsel",på den andre siden sies det jo at man kan velge sin alder,ofte er folk rundt 30 år der,de ser friske og unge ut,selv om de ikke såg slik ut da de levde.Maya skrev:Jeg opplevde en gang da jeg hadde lagt meg om kvelden.
At jeg helt plutselig uten noen forvarsel sto på stua til mine foreldre.
Jeg så ikke min far da, men min mor som lå på sofaen og sov med dyna på seg.
Hun ligger aldri med dyna på stua og heller ikke der om natten.
Da dette skjedde om natten.
Det var så rart at jeg spurte henne dagen etter og fikk dette bekreftet.
2 gang var enda merkeligere jeg lå da også i senga og hadde behov for å tenke på min syke far som da levde, jeg hadde da heller ingen forvarsel. men da følte jeg at jeg svevde og ikke hadde kropp" jeg kunne fly på en måte" frem og tilbake gjennom vegger og dører på sykehuset.
Jeg fant han tilslutt på et enerom, der han satt oppreist i sengen og så på meg. Jeg så han både som gammel og ung det vekslet på en måte.
Det var det rareste jeg har vært borti. Ikke mange ukene etter døde han.
Kan noen kommentere dette for meg.
Jeg har lest at ikke alle føler presset i sengen i en ut av kroppen opplevelse.
Det jeg vil vite hvorfor jeg så min far både som gammel og ung samtidig?
trenger noen kommentarer på det?
Maya
Hide post links |
Hide post links |
Kjent problem det ja, hehe..morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Noen som har noe tips som kan hjelpe ?
Hide post links |
Ikke prøv så hardt men smør deg med tolmodighet.... plutselig en dag så får du det til!morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Hide post links |
Hide post links |
prøv å ver helt avslappa og ikkje tenk på at du ska på astral reise men tenk på foreksempel noen du er glad i som bur i samme bygd/by som deg. så skjer det kanskje... det er det samma om du står, ligge eller sitte.. eg får de til uansett...morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Hide post links |
Hide post links |