Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon???? Blæh!!!!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

livingdeaddoll skrev:
olav moldestad skrev:Hei har jeg sagt det *flire* jo jeg har nok det i mitt syn blir mennesker mennesker og dyr blir dyr, kan ikke huske å ha sett noen se seg selv som en apekatt under regresjon :)
mener du sa det i foredraget ditt på den messa i oslo.. men vi stammer fra apene, så det er jo rart at ingen har sett seg selv som en apekatt da.. eller?? :mozilla_tongue:

Hvem sier at vi stammer fra apene?? det er et missing link, remember? er vel en grunn til at det er missing. det finnes ingen link.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Oj oj oj, mye selvhøytidelighet her. Og hvis noen spør om jeg har tenkt over hva det er bare for å kvervulere, så får de knytteneve. Om enn bare en mental en.

Folk som snakker med døde fluer trenger seriøs hjelp. Tenker på et rom med myke myke vegger han kan sitte og dunke hodet i hele dagen, henda godt knyttet bak på ryggen.

Dyr er dyr, og IKKE det samme som mennesker. Jeg for min del elsker dyr, har hund selv og ville gjort alt for den. Men sorry, de har ikke det lille ekstra mennesker har. Jeg gidder ikke gå inn på om de har samme verdi som mennesker eller ikke, la meg bare si det sånn at det er veldig mye sløsing med oksygen fra vår side, ofte.

Mennesker kommer igjen som mennesker, ikke som en blomst eller ku. Spiralinkarnasjon er mest tåpelig new-age vås stjålet fra østlig filosofi og overført til vestlig ønsketenkning. Eksempelene med at man begynner som f.eks. et insekt og utvikler seg til et menneske gjennom inkarnasjoner er bare enkle symbolske bilder på hva inkarnasjon er. Hvis man skal formidle religion eller livssyn til en bonde i India for 2000 år siden, så gjør man det i lettfattelige termer, og gjerne noe som appelerer.

Selv om man re-inkarneres, så trenger man ikke ha gått verken opp eller ned noe nivå på noe som helst vis. Noen fødes igjen som fyllmasse, noen har visse oppgaver de skal gjøre, og andre igjen har ønsket seg/blitt sparket inn i dette livet(ikke spør). Jeg har vel, såvidt jeg kan se, oversikt over alle mine tidligere liv, hittil.

Mennesker har selvfølgelig innstinkter, og de er lagret i lille-hjernen, den delen av hjernen som er plassert i bakhodet, og står for basale oppgaver, og autonome systemer i kroppen.

Sjelen din vil gå igjen, altså skifte mellom det å være på den andre siden, det over-døde, og gjennom fødsel nå inn til dennne siden, virkeligheten slik vi tror vi kjenner den. Sjelen består av essensen din, om du vil, energien som er deg. Det er i sjelen dine tidligere liv blir lagret, ikke i DNA. Du kan enten hente det fram, la det være, eller rett og slett aldri få det opp. Det kan komme av seg selv, eller noen ganger trenger man litt dra hjelp av en spirituell person.

Nå begynner innlegget mitt å dra ut, og det er passe sent, så jeg avlsutter her.
Antall ord: 435

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Frokost skrev:Dyr er dyr, og IKKE det samme som mennesker. Jeg for min del elsker dyr, har hund selv og ville gjort alt for den. Men sorry, de har ikke det lille ekstra mennesker har. Jeg gidder ikke gå inn på om de har samme verdi som mennesker eller ikke, la meg bare si det sånn at det er veldig mye sløsing med oksygen fra vår side, ofte.
Jo det ER det samme, den enste forskjellen er at mennesker ble det "smarteste" dyret og det dyret med best kropp og egenskaper for å kunne utvikle seg til å gjøre alt vi gjør i dag. Men egentlig er vi er bare en helt UBETYDELIG rase på en helt UBETYDELIG planet langt ute i verdensrommet (som alle driter i) og evolusjonen er noe som har gått helt av seg selv, det er ingen "gud" som har giddet å bestemt at mennesket skal være en helt spesiell skapning for helt spesielle sjeler (men selvsagt elsker vi å tro det).
Vi har innstinkter slik som dyrene også (jeg gidder ikke nevne alle mulige innstinkter vi har), men ja vi er kanskje litt mindre avhengig av disse innstinktene enn dyrene, men faktisk handler vi en god del utifra dem alikevel. Selv om dyr har innstinkter så betyr ikke det at dem er som en gjeng roboter uten fri vilje, og det betyr heller ikke at dem ikke kan tenke avansert eller lure på hvorfor dem lever osv. Og man må jo ikke glemme at mennesker fra dem blir født er i kontakt med andre mennesker som har lært seg å snakke, og alt mulig annet som hele menneskerasen har måtte gått gjennon flere generasjoner for å lære seg.
Mennesker har en unik kropp, men tanke på at dem klarer å lage avanserte lyder som etterhvert utviklet seg til et avansert språk. Man begynte da å fortelle videre til andre mennesker hva man hadde lært i livet osv og man skaper seg da en slags "global hukommelse", et menneske født i dag blir lært ting menneskerasen har brukt flere tusen år på å finne ut av. Denne muligheten har ikke dyrene, da dem ikke har utviklet gode nok språkegenskaper osv og får derfor ikke automatisk flere 1000 år med informasjon fra foreldrene sine. Vi mennesker har jo også alt mulig annet juks som gjør oss smart, tv, data, bøker, alt i hverdagen omtrent. Mens dyr kan heller ikke bruke slikt.
Mennesker og dyr kommuniserer ganske forskjellig også, man vil nok aldri kunne ha fornufitge samtaler med dyr da for å finne ut hva dem tenker osv, og dem vil nok heller ikke tenke helt som oss heller siden dem ikke blir oppdratt til å tenke slik. Men det gjør dem da ikke dumme eller mindre verdt. Mennesket er faktisk den rasen som er minst verdt for denne planeten med tanke på at vi er som en kreft som ødelegger den.
Og lar man en baby bli oppdratt av ulver så krabber den rundt på 4 bein og bjeffer selv om den har blitt voksen (har faktisk hørt om et tilfelle av dette). Så hva er et menneske uten det den lærer fra andre mennesker? Et dyr. (og ja, sikkert et ganske dumt dyr)

Vi mennesker må slutte å være så jævlig høytidelige og tro at hele verden handler om oss, vedder på at det finnes romvesner som tenker seg de samme tankene som vi tenker om dyr, bare at det da er menneske som blir "dyret" og romvesnenet som er "mennesket".

Er nok mye mer jeg kunne skrevet for å forklare mine tanker om dette, men da får jeg heller skrive en bok.
Og husk, dette er bare en slags teori jeg har, det betyr ikke at jeg ikke er åpen for andre muligheter.
Antall ord: 643
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Frokost »

Ok, I`m going human hunting next season then :mozilla_cool: First stop, Stortinget. Fritt for å ha det stygge trynet til Karl I. og Eli stoppet ut på veggen :mozilla_cool:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Føler ikke at vi mennesker er så smarte jeg.. En mer ødeleggende art har vel aldri eksistert.. :mozilla_undecided:

Tenk hvor herlig det måtte ha vært å være et dyr, slippe alle unødige bekymringer, press fra samfunnet. Slippe å være en "fange" i systemet. Være i ett med naturen.. være fri.. *drømme*
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Frokost skrev:Oj oj oj, mye selvhøytidelighet her. Og hvis noen spør om jeg har tenkt over hva det er bare for å kvervulere, så får de knytteneve. Om enn bare en mental en.

Folk som snakker med døde fluer trenger seriøs hjelp. Tenker på et rom med myke myke vegger han kan sitte og dunke hodet i hele dagen, henda godt knyttet bak på ryggen.

Dyr er dyr, og IKKE det samme som mennesker. Jeg for min del elsker dyr, har hund selv og ville gjort alt for den. Men sorry, de har ikke det lille ekstra mennesker har. Jeg gidder ikke gå inn på om de har samme verdi som mennesker eller ikke, la meg bare si det sånn at det er veldig mye sløsing med oksygen fra vår side, ofte.

Mennesker kommer igjen som mennesker, ikke som en blomst eller ku. Spiralinkarnasjon er mest tåpelig new-age vås stjålet fra østlig filosofi og overført til vestlig ønsketenkning. Eksempelene med at man begynner som f.eks. et insekt og utvikler seg til et menneske gjennom inkarnasjoner er bare enkle symbolske bilder på hva inkarnasjon er. Hvis man skal formidle religion eller livssyn til en bonde i India for 2000 år siden, så gjør man det i lettfattelige termer, og gjerne noe som appelerer.

Selv om man re-inkarneres, så trenger man ikke ha gått verken opp eller ned noe nivå på noe som helst vis. Noen fødes igjen som fyllmasse, noen har visse oppgaver de skal gjøre, og andre igjen har ønsket seg/blitt sparket inn i dette livet(ikke spør). Jeg har vel, såvidt jeg kan se, oversikt over alle mine tidligere liv, hittil.

Mennesker har selvfølgelig innstinkter, og de er lagret i lille-hjernen, den delen av hjernen som er plassert i bakhodet, og står for basale oppgaver, og autonome systemer i kroppen.

Sjelen din vil gå igjen, altså skifte mellom det å være på den andre siden, det over-døde, og gjennom fødsel nå inn til dennne siden, virkeligheten slik vi tror vi kjenner den. Sjelen består av essensen din, om du vil, energien som er deg. Det er i sjelen dine tidligere liv blir lagret, ikke i DNA. Du kan enten hente det fram, la det være, eller rett og slett aldri få det opp. Det kan komme av seg selv, eller noen ganger trenger man litt dra hjelp av en spirituell person.

Nå begynner innlegget mitt å dra ut, og det er passe sent, så jeg avlsutter her.
Vi har i utgangspunktet nesten identisk syn på ting og tang, du og jeg. Det eneste jeg er uenig med deg i er dette med DNA.
For menneskeDNAet har etter sigende 12 dimensjoner, hvorav bare den første er biologisk. Resten er energi.
Antall ord: 480
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Secret Matisse skrev:
livingdeaddoll skrev:
olav moldestad skrev:Hei har jeg sagt det *flire* jo jeg har nok det i mitt syn blir mennesker mennesker og dyr blir dyr, kan ikke huske å ha sett noen se seg selv som en apekatt under regresjon :)
mener du sa det i foredraget ditt på den messa i oslo.. men vi stammer fra apene, så det er jo rart at ingen har sett seg selv som en apekatt da.. eller?? :mozilla_tongue:

Hvem sier at vi stammer fra apene?? det er et missing link, remember? er vel en grunn til at det er missing. det finnes ingen link.
Det er her Pleiaderne kommer inn i bildet, er det ikke?
Antall ord: 113
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pjuusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: møre og romsdal

haha:D

Innlegg av pjuusa »

da hadde jeg flirt meg ihjel :D
Antall ord: 6
se bak deg Ôô

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:
Globeline skrev:
madjava skrev:
Du greie jo ikkje å svare på det eg spør om...det er faktisk ganske vanlig inne på dette forumet...kjem det vanskelige spørsmål elller dei vert oppfatta som litt kritiske...så er det med ein gang nokre som føler seg tråkka på...enten ved å drite i å svare eller inneha så god selvinnsikt at dei hever seg over andre...new age eller religion....samma følelsen når ein prøver å grave litt under fasaden...
Altså, for meg er ordet selvinnsikt elementært. Når du da lurer på om jeg har tenkt over det. Da er jeg nødt til å spørre deg hva det er du tror jeg ikke har forstått. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi jeg ellers ikke vet hva i ordet selvinnsikt som er vanskelig. Men du klarte visst ikke svare på det spørsmålet.
Sia det er elementært for deg skjønner eg godt at du ikkje vil svare. Da er det heller ikkje grunnlag for diskusjon og slik sett er det ikkje noko grunn til å svare på det du spør om.
skal vi diskutere språkformulering eller innhold he he...?
Antall ord: 202
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Frokost skrev:Oj oj oj, mye selvhøytidelighet her. Og hvis noen spør om jeg har tenkt over hva det er bare for å kvervulere, så får de knytteneve. Om enn bare en mental en.

dette virker også en smule selvhøytidelig... og enda en teori på lik linje med hva andre har sagt her... hva skal lille meg tro på???
Antall ord: 463
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Frokost »

Har ingen kunnskap om DNA utenom grunnleggende biologi lære, og de nevnte veldig lite om dimensjoner ;)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links