Hmm... kan man vente litt med å ta imot? Skal bare synde litt til og så er jeg klar.Joh. 3,16 skrev:Ok. Jeg skal prøve å besvare spørsmål etterhvert. Takk for spørsmål. Så får jeg begynne med dette spørsmålet :
Svar: Ingen er Guds barn utenom de som har tatt imot Jesus Kristus som sin Herre og frelser.Hvis vi er alle barn av Gud, hva er så spesielt med jesus da?
" Alle som tok imot ham (Jesus), dem gav han rett til å bli Guds barn – de som tror på hans navn." joh.1, 12.
Hvis vi alle var Guds barn, hvorfor måtte Jesus da dø på korset? - Jo, Gud måtte gjøre soning for våre synder, for verdens synder, på korset. Men det betyr ikke at alle plutselig er blitt Guds barn. Det er alle de som tror, og tar imot Jesus, som er Guds barn.
De som ikke tror er Djevelens barn. Men du kan ved troen på Jesus få en ny Himmelsk far. Og da kommer du ikke i fortapelsen, men du får det evige liv gjennom Jesus Kristus.
Er det ikke fordømt kjedelig å være så fanatisk?
Jeg tror det gjelder å være litt "open minded" Mange religioner har masse fine lovnader og aspekter ved seg, men jeg tror det er viktig å se litt på hele bildet fremfor å bli ensporet.
Jeg tror Gud er den samme likevel, samme hvilken religion.
Tror ikke det hjelper å sitere en gammel bok som er gjennomsyret av tusener av år med feiltolkninger, diverse biskopers hendig utplukking av tekster osv.
Føler ikke jeg er noen "Bad guy" fordi jeg ikke kan velge ett spor. (Religion)
Take care! Peace and løøøøøve...
Grrrrrrrrrrf....