Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmene

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Drømmene

Innlegg av ludoburgero »

Tenkte jeg kunne starte en drømmetråd jeg.
Selv om det var litt teit av meg, siden jeg ikke har noe førstebidrag å komme med...

Eller hva synes dere?
Hadde vært kjekt å kunne dele drømmene man har i løpet av ei natt her, dersom en vil? Det blir en slags felles drømmejournal, og så er det jo ofte slik at desto mer man snakker om å drømme, desto større sjanse er det for at man får lucide drømmer.
Så hvorfor ikke? :)
Antall ord: 89
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Hmm, sikkert greit det.
Men ikke at jeg pleier å huske alt jeg drømmer da.
Antall ord: 15
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

kanskje dere kan hjelpe meg med min dröm?
drömte for noen dager siden at jeg var uten i verdensrommet (bare ånden min), så masse eksplosjoner i andre solsystemer.
vanligvis kan man jo forklare drömmer, som noe man pratet om dagen för, som kommer tilbakeom natten, men jeg kan virkelig ikke skjönne hvor denne drömmen kan komme fra....
moren min mener at det kan väre en astral reise, men jeg vet ikke helt hva det er!er det noen som har noen innspill?
Antall ord: 89
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

Inatt hadde jeg et litt sær drøm

Jeg drømte jeg var på et veksthus(rehabilitering for rusmissbrukere) og møtte en gammel kompis av meg, han hadde knekt armen jeg spurte hvorfor han svarte "Den offesielle historien er at jeg datt" så skulle jeg dra, titta ut, der var det grå snø, og utenfor var det masse hvite ulver, for og komme hjem måtte jeg drepe flere hvite ulver
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ukjent rase
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2005 17:48
19
Lokalisering: Kristiansund

Innlegg av ukjent rase »

Jeg husker jeg ofte hadde en drøm om en hvit volvo som forfulgte meg atmed en gård. og hver gang jeg kom til denne gården så jeg at månen hadde falt ned;( litt rart
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2006 01:41
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Da kan jo jeg fortsette å si at drømmer er noe alle har. Det finnes flere typer drømmer:

1. Hverdagsdrømmer: De fleste drømmer (80-90%) handler om bearbeidelse av dagliglivet; Ting vi har sett på TV, samtaleemner etc.

2. Visdomsdrømmer: dette er det som også omtales som "de arketypiske drømmene", "de store drømmene" og "visdomsdrømmer". De inneholder arketypiske bilder og symboler (f.eks. fødsel, bryllup, død..). Her kan det duk opp beskjeder, krativitet og problemløsninger. Det kan også dukke opp vise personer som engler, veivisere og sjamaner.

3. Paranormale eller synske drømmer: Dette foregår over ganske høye dimensjoner. Man kan drømme om virkelige hendelser som skjer akkurat da, eller har skjedd, eller kommer til å skje.

4. Visjoner og åpenbaringer: disse drømmene er sjeldne, og du finner nedtegnelser av slike drømmer i hellige skrifter og mystikeres beretninger.

Søvnfasene:
Foskerne har ved hjelp av EEG-apparat påvist den elektriske aktiviteten i hjernen. På den måten har de funnet søvnens rytmer og oppbygning.
Hjernens elektriske svingninger måles i hertz (hz), som står for svingninger per minutt. Hjerneaktiviteten deles inn i fire frekvensområder: Beta, alfa, theta og delta.

Beta: 13-26 Hz: Normal våken bevissthet.
Alfa: 8-13 Hz: Avslappet hviletilstand. Området for fantasi og meditasjon.
Theta: 4-8 Hz: på 8 Hz sovner vi, så begynner drømmene.
Delta: 0-4 Hz: Dyp søvn.

Fase 1: lett søvn, det er her vi drømmer. Dette er REM-fasen (rapid eye movement). Man kan ikke gå i søvne i REM-fasen, fordi de fleste av kroppens muskler er avslappet. Derimot er kjønnsorganene i aktivitet, det samme er musklene i ansiktet, øret og fingrene. Denne fasen kalles også paravåken; våken med sansene mot andre bevissthetsplan.

Fase 2: Middels dyp søvn. Her beveger vi oss halvparten av søvntiden. altså 50 % av søvnen. Her kan man gå og snakke i søvne.

Fase 3: Dypere og dypere søvn. Koma og bevisstløshet.

Drømmenes funksjoner:
Vi har ca. 4 -6 drømmeperioder per natt, samt en serie drrømmer i hver periode. Vi vet at vi må drømme for å holde oss friske og i balanse. Drømmene er nattens bearbeidelse av dagens opplevelser.
Fortid, arv, miljø, barndom, ungdomstid etc. blandes hele tida inn i drømmene sammen med det nye.
Ved å drømme bearbeider man, blander, avbalanserer, regulerer, kompenserer, rydder opp og forløser.

Skriv ned drømmene deres, det kommer ofte en slags fortsettelse i de nye drømmene. Drømmer kan være fasinerende, spennende, men også skremmende. Det viktigste er at vi får drømt slik at vår bevissthet/underbevissthet får bearbeidet inntrykk og hendelser.
Lykke til :)
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

det starter med at eg er ved eit kloster. en kloster skole føltes det ut som.
for det var mange romer og etasjener med mange unge menesker der. husker at det
var meg og mamma og typen til mamma som var der på besøk. vi jekk opp over og opp
over di endeløse trappene. men følte meg aldri sliten. var som om vert trappe trinn
ikke var lika tungt som et vanligt trappe trinn. men så etter litt gåing oppover så
fant vi en dør som var åpen. vi ble nykjærige og jekk inn der. inni romet kjedde det
ingenting for plutsligt hoppa drømen med at eg hadde en stor og gammel bok i neven. alle
i klosteret var forbanna og vi sprang så mye som vi berre orket ned desse trappene.
vi rakk å komme oss i bilen og kjøre vekk.

husker eg leste noe i boken. men ikke hva. dette var vist under en vinter for vi
kjørte opp en plass å der var det snø. vi møtte søskenbarne mitt der. han å dama hans
som og er god veninne av oss. han var sint for noe. men hva kjønte ingen av oss. han
prøvde å kjøre meg ned. men eg klarte å hoppe vekk akkuratt.

det var da det merklige kjedde. for noe jord biter begynte å lage en kontruksjon.
var som om at alle små biter med jord beveget seg. var helt merkligt. det drev å
lagde eit lite skip. så kom det en steme som forklarte at skipet var eit skip som
var påvei til jorda med en fortapt prinsesse fra en annen planet. hu hadde søkt
etter jorda lenge. men hadde aldri funnet lokalisjonen før eg hadde lest i boka.
hu skulle komme og forandre verden til noe godt.

så hoppa det igjen. vi er mange år etter den hendelsen. for jorda er helt forandra.
men ikke til godt. men ondt. husker eg fekk se denne prinsessa velge en av hennes
trofaste tjenere som ikke var så trofast likavell og fekk han dømt inn i en fange hule.

der ble han torturert. i drømen fekk eg høre alle skrik og slag. han hadde vist sett hva
han hadde gjort gale så han oppfordra vert slag fra han som torturerte han i hulen skrek
ut veldig ofte, yes master. harder master. yes master. please master. så var veldig
intenst.

så husker eg at eg i drømen ble veldig lei meg. mens eg tok på en middelalder lignende
rustning mens eg da hørte på desse skrikene. var som om at prinsessen hadde snudd tiden
tilbake til middelalderen. det var strøm men mye var knust og det var røyk over alt.
torden som slo ned konstant. akkuratt i det eg tok på meg den siste biten av rustningen
så såg eg på fangen og han som torturerte. da en tåre falt fra augene mine våkna eg.
Antall ord: 500
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

:)

Inatt kan jeg ikke huske noe mer enn litt av en drøm jeg hadde.
Det var ihvertfall noe at jeg var på barneskolen der jeg gikk, men det var blitt en militærleir, og en av de jeg var i tropp med da jeg var i militæret var blitt befal. En av de som minst tenkelig kunne tenkt seg å blitt befal... :D

(og takk for fin info, stajn!)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jun 2006 10:47
18
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

stajn skrev: Hjernens elektriske svingninger måles i hertz (hz), som står for svingninger per minutt.
pr sekund [-X
Antall ord: 19
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av stajn »

Ja, per sekund, beklager :mozilla_tongue:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Agaton skrev:
stajn skrev: Hjernens elektriske svingninger måles i hertz (hz), som står for svingninger per minutt.
pr sekund [-X
Stemmer. Brainwaves. Interessant fenomen.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jaa dette har jeg tenkt på å gjøre selv faktisk. Hadde senest i går en rar en.

På tirsdag var jeg på åpen dag på musikkhøyskolen. Da jeg gikk ut fra en forelesning så jeg en kar jeg veldig trodde var en jeg hadde noe halvveis på gang med en gang for lenge siden, men så gikk alt skeis. Nå har han dame også. Ble kjempesatt ut, siden han bor veldig langt unna, og ikke skjønte jeg hva han gjorde der heller, siden han er sånn økonomi-person, og ikke musiker. Også gikk jeg videre opp en trapp og da møtte jeg en venn av meg som jeg ikke har sett på lenge. Det var veldig kosli.

Så, neste natt, drømte jeg at denne første personen kom til meg og sa ''Hei, jeg har dumpa kjæresten min for deg!! '' i kroppen til den andre personen. Og jeg ble dritgira i drømmen. Gjett om jeg våknet opp som et spørsmålstegn...
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stajn
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av stajn »

Dj Devil:
For en spennende drøm, for jeg lov til å tolke den for deg?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Nov 2006 18:53
18

Innlegg av Minny »

[quote="stajn"]
Drømmenes funksjoner:
Vi har ca. 4 -6 drømmeperioder per natt, samt en serie drrømmer i hver periode. Vi vet at vi må drømme for å holde oss friske og i balanse. Drømmene er nattens bearbeidelse av dagens opplevelser.
Fortid, arv, miljø, barndom, ungdomstid etc. blandes hele tida inn i drømmene sammen med det nye.
Ved å drømme bearbeider man, blander, avbalanserer, regulerer, kompenserer, rydder opp og forløser.
[/quote]

Veldig bra beskrivelse av søvnfasene våre, men jeg lurer på en ting; har det virkelig blitt bekreftet at "vi må drømme for å holde oss friske og i balanse"?
Mener å erindre noe jeg har lest om dette. Ett eller annet om at grunnen til at vi drømmer strides det om, tilogmed hvorfor vi må sove!?
En ting er ihvertfall sikkert; hvis vi ikke sover blir vi helt utafor. Drømmene våre er en herlig bonus på toppen av søvnen :mozilla_smile:

Kanskje du har lyst til å lese tråden "Fine drømmen" jeg la inn for noen dager siden?
En tolkning mottas med takker og bukker. :mozilla_smile:
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

Innlegg av john_ »

Å sove uten å drømme tror jeg kan sammenlignes med å sitte 8-9 timer på en benk og stirre i bakken
Antall ord: 20
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links