Fakta, teori & skepsisCannabis/Hamp

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

ludoburgero: Det med humle visste jeg ikke, men interessant å vite. Alt dreier seg om penger, for som Jesus sa, så er kjærlighet til penger roten til alt ondt. ;)
BA skrev:Javel, da trenger man ikke cannabis til medisinsk bruk, for da har vi medisinen marinol som erstatning, og kanskje den også er fri for en del av bivirkningene ved cannabis?
Du slipper å bli tørst og svimmel, men til gjengjeld skader du gjerne leveren elle rnoe?
men å gå ut med høy profil og anklage dem for å lære opp barn til å daglig innta giftstoffer er skivebom.
La meg sitere MikkelRev fra tidligere:
Kan begynne med å nevne smågodt. Ofte det første og siste du ser i matbutikker. Og ikke fortell meg at småleker i godteposer eller morsomme tryner på papiret er ment for å skulle appellere til voksne?
Denne dogmatiske påstanden din inneholder ikke nok substans til at den kan motbevises. Hvis du kan konkretisere litt, så skal jeg se om ikke jeg kan vise svakheter ved påstanden din.
Du har jo allerde utelukket denne muligheten og forhåndsdømt det som tull. Da lurer jeg på hvor og hva du har lest om at dette ikke er sant, noe du har sagt selv.
Avhengighet er ikke bagatellmessig. Munntørrhet er ikke bagatellmessig, hvis man kan skaffe medisiner som hjelper uten denne bivirkningen. Svimmelhet er heller ikke en bagatell hvis man kan få den ønskede virkning av andre medisiner uten denne bivirkningen.
Bagatellmessig på høyt nivå.
Munntørrhet ved cannabisbruk er intet annet enn at cannabisrøykere ofte kan bli tørr i munnen av å røyke det. Men dette går vekk med litt drikke.
Svimmelhet ved cannabisbruk er intet annet enn en forbigående svimmelhet. Men den trengs ikke oppnås engang. Kun i høy dose.
Kan jeg velge mellom å bli tørst av naturmedisin eller å støtte legeindustrien med å innta syntetiske giftpiller som ødelegger leveren min, da velger jeg.... har ingen valg, det første er forbudt, så må nødvendigvis bli det siste.
Dette fant jeg ikke medisinsk bekreftelse på, vil du skrive opp en link, så jeg får bekretet påstanden?
Sorry, jeg får ikke all informasjonen min fra internet. Har lest det i en bok.
Dette kan jeg ikke si noe om, fordi jeg ikke vet noe om det. Det minner om metoden kristenfolket bruker i kreasjonismedebatten.

Nå vet jeg ikke om det var kristne folk i disse myndighetene som gjorde dette, men det skaper visse assosiasjoner.
Dette var da en total avsporing av poenget mitt. Når de visste at folk benyttet disse cannabisplantene, hvorfor ville myndighetene forgifte dem som brukte det? De visste at folk kom uansett til å røyke av dem, ikke alle var klar over forgiftningen engang.
“for vår helses skyld” ?
Antall ord: 471
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Atmi skrev: Vet ikke hva giftstoffer du påfører småbarn. Men før var det fluesopp, i dag er det e stoff. ??
Ja, og sukker. Her kommer et sitat fra MikkelRev fra tidligere:
Kan begynne med å nevne smågodt. Ofte det første og siste du ser i matbutikker. Og ikke fortell meg at småleker i godteposer eller morsomme tryner på papiret er ment for å skulle appellere til voksne?
Men så er det noen som tror at... øøhh, jeg må le litt når dere tror at staten er en stor stygg mann som er etter dere. Men vel. kanskje dere har rett. Jeg syns det virker paranoid. Og jeg tror dere ville kunnet endre mening om dere satt dere litt grundigere inn i politikk og statlig aktivitet, og lyttet litt mindre til tv 2 og avisene.
Jeg sa ikke at jeg tror at staten er en stor stygg mann som er etter oss. Staten er opptatt av penger og makt.
Antall ord: 164
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

MikkelRev skrev:
Atmi skrev: Vet ikke hva giftstoffer du påfører småbarn. Men før var det fluesopp, i dag er det e stoff. ??
Ja, og sukker. Her kommer et sitat fra MikkelRev fra tidligere:
Men så er det noen som tror at... øøhh, jeg må le litt når dere tror at staten er en stor stygg mann som er etter dere. Men vel. kanskje dere har rett. Jeg syns det virker paranoid. Og jeg tror dere ville kunnet endre mening om dere satt dere litt grundigere inn i politikk og statlig aktivitet, og lyttet litt mindre til tv 2 og avisene.
Jeg sa ikke at jeg tror at staten er en stor stygg mann som er etter oss. Staten er opptatt av penger og makt.
:) ja, bedre med litt hasj enn med alt dette sukkeret?

Det stemmer ellers at du ikke sier staten er en stor stygg mann - men når du omtaler staten må jeg innrømme at det er bildet jeg flirer litt av. Og ja, som sagt tidligere. Kanskje vil det vise seg at det er jeg som tar feil, men jeg tror ikke det. Og så jobber jeg i staten så jeg vet bittelitt om systemet, holdningene osv. Og så -.- vel, jeg opplever disse holdningene som noget paranoide. selv om jeg vet at det evt ikke er personlig paranoia men "lært" paranoia for en (etter min mening) oppdiktet/overdrevet fiende.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
timon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Okt 2006 15:57
18

Innlegg av timon »

Halleluja,smoke wead every day [-o<
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:ludoburgero: Det med humle visste jeg ikke, men interessant å vite. Alt dreier seg om penger, for som Jesus sa, så er kjærlighet til penger roten til alt ondt. ;)
BA skrev:Javel, da trenger man ikke cannabis til medisinsk bruk, for da har vi medisinen marinol som erstatning, og kanskje den også er fri for en del av bivirkningene ved cannabis?
Du slipper å bli tørst og svimmel, men til gjengjeld skader du gjerne leveren elle rnoe?
Gjør du? Isåfall kan man kanskje forske litt videre på stoffet, og fjerne den bivirkningen også?

Samt finne ut om cannabis faktisk virker mot MS. Det er lite undersøkelser rundt dette, og de positive yttringer handler mest om subjektive oppfatninger.
men å gå ut med høy profil og anklage dem for å lære opp barn til å daglig innta giftstoffer er skivebom.
La meg sitere MikkelRev fra tidligere:
Javisst, og du mener tydeligvis at butikkeierne er med på legemiddelindustriens konspirasjon mot billige og harmløse naturmidler som narkotika?
Denne dogmatiske påstanden din inneholder ikke nok substans til at den kan motbevises. Hvis du kan konkretisere litt, så skal jeg se om ikke jeg kan vise svakheter ved påstanden din.
Du har jo allerde utelukket denne muligheten og forhåndsdømt det som tull. Da lurer jeg på hvor og hva du har lest om at dette ikke er sant, noe du har sagt selv.
Du forstår nok selv at man kan avvise slike dogmer til tross for at man ikke kan motbevise dem. Gi meg litt substans, så skal vi se om ikke jeg kan vise hvor usannsynlig påstanden er.
Avhengighet er ikke bagatellmessig. Munntørrhet er ikke bagatellmessig, hvis man kan skaffe medisiner som hjelper uten denne bivirkningen. Svimmelhet er heller ikke en bagatell hvis man kan få den ønskede virkning av andre medisiner uten denne bivirkningen.
Bagatellmessig på høyt nivå.
Munntørrhet ved cannabisbruk er intet annet enn at cannabisrøykere ofte kan bli tørr i munnen av å røyke det. Men dette går vekk med litt drikke.
Svimmelhet ved cannabisbruk er intet annet enn en forbigående svimmelhet. Men den trengs ikke oppnås engang. Kun i høy dose.
Kan jeg velge mellom å bli tørst av naturmedisin eller å støtte legeindustrien med å innta syntetiske giftpiller som ødelegger leveren min, da velger jeg.... har ingen valg, det første er forbudt, så må nødvendigvis bli det siste.
Hva akkurat du velger interesserer ikke meg, men dine løgnaktige påstander kan påvirke andre til å velge dumt dersom de blir nødt til¨å velge. Slikt prøver jeg å unngå.

F.eks. så står ikke valget mellom et harmløst naturprodukt og syntetisk gift. Faktisk er det bortimot omvendt. Avhengighetsskapende narkotika med masse bivirkninger (munntørrhet og svimmelhet er bare to bivirkninger fra en lang liste) må vurderes opp mot medisin som består av virkestoffet i narkotikaen, og som er strippet for mange av, kanskje alle bivirkningene.
Dette fant jeg ikke medisinsk bekreftelse på, vil du skrive opp en link, så jeg får bekretet påstanden?
Sorry, jeg får ikke all informasjonen min fra internet. Har lest det i en bok.
I og med at man kan finne det aller meste på internett i dag, så tror jeg at denne påstanden trygt kan arkiveres i papirkurven.
Dette kan jeg ikke si noe om, fordi jeg ikke vet noe om det. Det minner om metoden kristenfolket bruker i kreasjonismedebatten.

Nå vet jeg ikke om det var kristne folk i disse myndighetene som gjorde dette, men det skaper visse assosiasjoner.
Dette var da en total avsporing av poenget mitt. Når de visste at folk benyttet disse cannabisplantene, hvorfor ville myndighetene forgifte dem som brukte det? De visste at folk kom uansett til å røyke av dem, ikke alle var klar over forgiftningen engang.
“for vår helses skyld” ?
Det er en dokumentasjonsløs påstand, man ser ikke hvem som sto bak, og kan bare gjette seg til hva slags folk som gjør slikt. Sannsynligvis er det ingen.
Antall ord: 722

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Hadde det ikke vært problemer vedr. bruk av planten hadde den heller ikke vært illegal.
Spørs hva du mener med problemer det.
Det største problemet, slik jeg ser det (som jeg forøvrig har sagt et par ganger nå), er at den er forbudt på alle områder den kan brukes, og at den er kriminalisert. Dyrkning til medisinsk bruk er dog tillatt i Canada og Østerrike(?), det må tas med.

Sier du her at alt som er lovlig er problemfritt?
Isåfall finnes det noe som heter perfekt, og det er lovgiverne.
Å spille etter spillereglene/lovene er virtuelt sett perfekt, men vi må da bruke skjønn og kunne si at det er menneskelig å gjøre feil. Og en stor feil som er begått er jo da de innsatte forbudet på denne planten (pga. blant annet introduksjonen av aspirin, ++)
Myndighetene i Norge og stort sett resten av verden er enige om at skadevirkningene denne planten kan medføre er større enn nytten, derfor er den illegal.
Det er faktisk ikke helt sant.
Nederland har visstnok mange narkomane, men narkoforbrytelser har gått ned drastisk etter reguleringene rundt lovgivningen av bruk. (da snakker vi ikke bare om cannabis)
At den har nyttige sider skal jeg ikke nekte for, men jeg synes det er uetisk å hindre eller argumentere mot syntetisk fremstilling av medisin med få eller ingen bivirkninger, hvis utgangspunktet inneholder unødvendige bivirkninger.
Jeg skjønner hva du mener, men har vanskelig for å akseptere denne syntetiske fremstillingen uten unntak. Selvfølgelig er det bra for menneskeheten, men på lang sikt har vi forkludret naturen såpass at vi vil slite med å få et økosystem til å fungere og omgivelsene vil ta sin "hevn". Vi står for store utfordringer allerede, mtp. den globale oppvarmingen, samtidig som vi allerede i noen år har slitt med at genmodifiserte planter har krysspollinert med andre naturlige planter. Slik jeg ser det vil vi etterhvert ha gravd vår egen grav, og det er ikke all manipulert evolusjon som gagner oss.
... ...
Det første argumentet holder ikke mål, uansett om du kaller deg kristen eller ikke. Naturen er ikke perfekt. Mennesket er fullt av feil, naturen er urettferdig, livet er urettferdig, jordkloden skaper katastrofer på de samme stedene gang på gang.
Her er jeg motbydelig uenig.
Alt er i sin naturlige opprinnelse perfekt. Også som spedbarn er vi perfekte.
Det absolutt "betingelsesløse", det som enda ikke er formet, det mener jeg vi kan kalle perfekt. Og ettersom hver subtile handling vi gjør påvirker hverandre på ett vis, og hvert eneste steg vi tar former fremtiden i en viss retning, alt ufattelig mengde handlinger som spiller inn og interagerer, det er uforutsigbart fra nuet, mens jeg mener at det er menneskene med sin evne og lyst til å utforske og skape, som har gjort naturen om til sin slave. Det burde vært omvendt. Og ja - det har det vært - og det er derfor vi har kommet der vi har kommet, alt vi gjør er tross alt for å gjøre tilværelsen bedre (evt. enklere) - men vi har likevel gått for langt for lengst. Likevel; jeg ser, som jeg sa tidligere, ingen grunn til å stoppe opp nå. Vi har allerede sørget for at utviklingen må gå videre, ettersom vi har ødelagt så mye for oss selv.
Vi ser det bare ikke der og da, samtlige konsekvenser.
Vi lærer av våre feil - et bedre uttrykk skal du lete lenge etter i evolusjonssammenheng.
Historien gjentar seg - vel, kanskje enda bedre?
Alt i alt har nok teknologien/vitenskapen bekjempet fler sykdommer enn den har skapt, så dette argumentet faller vel egentlig bort.
Levealderen har jo også steget betraktelig, og det er vel ingen grunn til at ikke den skal kunne fortsette å øke heller.
Hvordan kan du mene det, når selv de ting som virker harmløse ut sørger for hjerte- og karsykdommer, samt kreft og diabetes?
Ta for eksempel bare en hel haug med korntyper som finnes i de aller fleste brød.
Og ta gjerne for deg herdet og mettet fett (transfett), sukker. Så har vi den geniale løsningen søtningsstoff da, for å holde oss slanke, men for å gi hjernesvulst.
Alt lovlig er ikke ufarlig, det er pengene som ligger bak som er det farligste.
(penger har større makt over folkene som har mange av dem)

Jeg vet det blir litt sånn "alt er staten sin feil, penger er roten til alt ondt" tone over det hele, og det er ikke slik jeg vil fremstå. Jeg mener først og fremst det er viktig å tenke selv, og konfrontere fastsatte normer og lover. Det er for meg den viktigste form for utvikling, siden den slår tilbake på og stiller spørsmål, kritisk og skeptisk, til hva som angår vår helse og vår fremtid. Dette vil gagne oss mer på sikt, om ikke her og nå, selv om mye av det du står for, slik jeg ser det, vil gagne oss her og nå, men ikke på sikt.
"Misforståelsen" gjaldt ett eneste ord, og resten av innlegget viste at jeg forsto deg riktig. Når du da også sier at dette ikke er noe problem for deg i det hele tatt, virker det som at hele problemet er personavhengig.
Nei, det er ikke det. Jeg sier bare ifra på forhånd, før ting eventuelt plager meg. Også i håp om forståelse, selv om jeg ikke bryr meg noe videre med det.
Det er ikke alt jeg brenner like mye for,
men jeg kan både "åpne og lukke kjeften" for det.
(og det betyr heller ikke at jeg ikke mener noe med det, men rett og slett at det er en mening som jeg gir uttrykk for uten at det nødvendigvis skal glede meg på et ekstatisk plan, eller plage meg som evig lidelse i helvete)
Antall ord: 998
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

BA skrev:Hadde det ikke vært problemer vedr. bruk av planten hadde den heller ikke vært illegal.
Myndighetene i Norge og stort sett resten av verden er enige om at skadevirkningene denne planten kan medføre er større enn nytten, derfor er den illegal. .
så var det ikke norge som forbød denne planten, men amerikanske mafiagrener som hadde stor innvirkning på datidens styre(rockefeller & co) i amerika, og satt med eneretten på alkoholomsetningen, så norge er bare en fis i denne sammenhengen, og jeg bruker hverken det ene eller andre rusmiddelet, men har såpass innsikt i problematikken at det er ikke noe som ble vedtatt i 1968 men i 1921 eller -23, og ikke på løvebakken men i USA.

Men bare for å ha sagt det så er all rus bare tull og en forbrytelse mot ens egen kropp, som er ens eget tempel, og klarer man ikke en rusfri hverdag så har man et problem, og hva nyttebruken av hamp angår, ja så er hamp det eneste som ikke utarmerer jorden, og den kan benyttes til nær sagt alt, men desverre er det promotert av sløve freakere og blandes sammen med et ønske om å få legalisert røykestoffet på, men drømmen har vært der så lenge at den er snart uopnåelig i et snart røykfritt samfun, men så er det også utopi å innbille seg at man kan få et rusfritt samfunn, men plantens kvaliteter forringes ikke av at noe røyker den, da det finnes både indica og sativa, og med og uten THC (virkestoffet) og med det forbruket vi har av skog og fossilt brennstoff så blir det snart tiltvunget av seg selv som et eminent brukbart materiale innen tekstil, papir, olje, medisin, osv...

Faktisk så bruker jeg hamp hver dag, men som "Hanfsamenol" (Huile de chenevis)og min viktigste leverandør til kroppen med omega 3 - 6 - 9.

forresten så er deet så morsomt når man siterer alt man vet fra sikre kilder som forskning.no
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

El Boss skrev:
Myndighetene i Norge og stort sett resten av verden er enige om at skadevirkningene denne planten kan medføre er større enn nytten, derfor er den illegal. .
så var det ikke norge som forbød denne planten, men amerikanske mafiagrener som hadde stor innvirkning på datidens styre(rockefeller & co) i amerika, og satt med eneretten på alkoholomsetningen, så norge er bare en fis i denne sammenhengen, og jeg bruker hverken det ene eller andre rusmiddelet, men har såpass innsikt i problematikken at det er ikke noe som ble vedtatt i 1968 men i 1921 eller -23, og ikke på løvebakken men i USA.

Men bare for å ha sagt det så er all rus bare tull og en forbrytelse mot ens egen kropp, som er ens eget tempel, og klarer man ikke en rusfri hverdag så har man et problem, og hva nyttebruken av hamp angår, ja så er hamp det eneste som ikke utarmerer jorden, og den kan benyttes til nær sagt alt, men desverre er det promotert av sløve freakere og blandes sammen med et ønske om å få legalisert røykestoffet på, men drømmen har vært der så lenge at den er snart uopnåelig i et snart røykfritt samfun, men så er det også utopi å innbille seg at man kan få et rusfritt samfunn, men plantens kvaliteter forringes ikke av at noe røyker den, da det finnes både indica og sativa, og med og uten THC (virkestoffet) og med det forbruket vi har av skog og fossilt brennstoff så blir det snart tiltvunget av seg selv som et eminent brukbart materiale innen tekstil, papir, olje, medisin, osv...

Faktisk så bruker jeg hamp hver dag, men som "Hanfsamenol" (Huile de chenevis)og min viktigste leverandør til kroppen med omega 3 - 6 - 9.

forresten så er deet så morsomt når man siterer alt man vet fra sikre kilder som forskning.no
Jeg ser jo du er en opplyst person på dette området.
Ja, det du snakker om der (Hanfsamenol..?) har jeg aldri hørt navnet på, men har hørt at cannabis inneholder svært viktige og unike kilder av aminosyrer en ikke får tak i ellers, bortsett fra at kroppen produserer den selv i minimale mengder..?
Er stort sett enig med deg i det du sier, men mener selv at rus er og forblir en naturlig del av livet. Både dyr og mennesker har i alle år gjort det, og jeg ser ikke noe galt i det sålenge det ikke skaper problemer. Jeg synes det er helt greit å ta seg noen øl en gang i blant, for eksempel.
Antall ord: 468

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

rus er ikke naturlig selv om det er gammel tradisjon på det over alt, men det er jo slik at samfun har presset rusmidler på befolkningen for å fjerne en del av motstandskraften i majoriteten og gitt f.eks. billig alkohol i mangel på evne og vilje til å skaffe mat og velferd.

Dessuten er det selvfølgelig frivillig om man selv ønsker å besudle seg selv med rusmidler, men det er bare slik at det hemmer ens egen utvikling, uansett hva som massene mener, og om rødvin eller pot smaker fortreffelig for noen så er det jo bare tull og uansett hvordan man ser på det så er rus en nedbrytende for ens legeme, for hvilken mikrovesnene i ens legeme man er Gud..
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:

Som jeg skrev, "Myndighetene i Norge og stort sett resten av verden"
Amerikanske myndigheter får selv stå for hva de gjør, norske myndigheter har gjort sitt valg, og ellers har også andre land gjort det de mener er fornuftig.
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Er stort sett enig med deg i det du sier, men mener selv at rus er og forblir en naturlig del av livet. Både dyr og mennesker har i alle år gjort det, og jeg ser ikke noe galt i det sålenge det ikke skaper problemer. Jeg synes det er helt greit å ta seg noen øl en gang i blant, for eksempel.
Det er mange typer rus, og adrenalinrus er nok en naturlig del, men narkotikarus er meg bekjent ikke en naturlig del.
Det finnes en del kjemiske reaksjoner i kroppen, som gir tilsvarende f.eks. opiumsrus, men selve opiumsrusen er svjv ikke en naturlig del.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

BA skrev: Amerikanske myndigheter får selv stå for hva de gjør, norske myndigheter har gjort sitt valg, og ellers har også andre land gjort det de mener er fornuftig.
som vanlig så har vi bare diltet med.....
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:Er stort sett enig med deg i det du sier, men mener selv at rus er og forblir en naturlig del av livet. Både dyr og mennesker har i alle år gjort det, og jeg ser ikke noe galt i det sålenge det ikke skaper problemer. Jeg synes det er helt greit å ta seg noen øl en gang i blant, for eksempel.
Det er mange typer rus, og adrenalinrus er nok en naturlig del, men narkotikarus er meg bekjent ikke en naturlig del.
Det finnes en del kjemiske reaksjoner i kroppen, som gir tilsvarende f.eks. opiumsrus, men selve opiumsrusen er svjv ikke en naturlig del.
Enig med deg i det.
Men da er heller ikke syntetiserte legemidler noe naturlig, selv om de også kan være gunstige helsemessig og være bra for oss.
Det du snakker om er endorfiner forresten. Det kan man oppleve tilogmed dersom man spiser smeltet ost eller chili. :)
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 21:17
18
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av Undring »

BA skrev:Et problem med hamp er at hamp-planten også heter cannabis, og har en rekke skumle sideeffekter.

Derfor er reklame for hamp ofte en skjult propaganda for å legalisere hasj og marihuana, sponset av de som sitter med pengene og er bakmenn i narkotikatrafikken.

Faktum er at det er ikke all hamp som utvikler THC, det finnes noe som blir kalt "industrihamp" som kan brukes til alt bortsett fra rus.
Antall ord: 71
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Undring skrev:Faktum er at det er ikke all hamp som utvikler THC, det finnes noe som blir kalt "industrihamp" som kan brukes til alt bortsett fra rus.
Problemet er at industrihamp er en stor konkurrent -> økonomisk tap.
Antall ord: 38
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links