Har de fleste plasser lest over 4000-5000 år jeg, som er antatt.MikkelRev skrev:Her er litt informasjon jeg har samlet:
Cannabis eller hamp
*har vært brukt som medisin i over 3500 år.
Men kan jo hende du har en mer pålitelig kilde.
Uansett er det jo lenge.
Synes også å ha hørt dette. Og skal ikke det være i forbindelse med mer glede og mindre bekymringer, nettopp pga. livsstilen deres som følger med?*-brukere lever statistisk sett 1-2 år lengre enn ikke-brukere.
(da tenker jeg jo ikke på Ola Tenåring, eller Nils Narkovrak)
Men her er det også viktig å tilføye at det kan gjøre depresjoner verre, dersom en allerede har deprimerte lidelser.*som medisin ville kunnet erstatte 10-20% av all resept.
*40-50% av all medisin kunne avledes fra hamp.
*ble brukt av leger mot over 100 sykdommer i Amerika 1850-1937.
Cannabis er ikke et mirakel som fjerner sykdommer, men kan allikevel hjelpe mot bl.a.:
AIDS
Anorexia
Astma: 80% av astmatikerne, kunne fått 2-4 ekstra leveår av cannabis
Depressjoner
Ikke meningen å kverulere, for jeg skjønner jo hva du mener, men du skreiv "kan hjelpe MOT", og da kan det jo ikke hjelpe MOT kreftbehandling og redusering av svulst.Emfysem
Epilepsi: til fordel for 60% av epileptikerne
Forstoppelse: Enzymer og endistiner i marihuanafrø bryter ned næringsstoff som gir lettere fordøying
Glaukoma
Muskelkrampe
Redusering av svulst
Kreftbehandling
Uansett, det som jeg egentlig skulle si var at kreftbehandling... er det noe som sier at cannabis kan redusere svulst? Jeg har nemlig hørt at det er smertene som ellers blir ulindrige med andre medisiner nettopp cannabis hjelper mot. Trodde ikke det også reduserte svulsten..? Får jeg spørre om en link (fordi jeg er interessert i å lese dette selv)?
Et alternativ kunne vært at man legaliserte cannabis, slik at det ble solgt svindyrt på apoteket med en hel haug avgifter. Nettopp det er en av mange grunner til at jeg IKKE er for legalisering (til kanskje noen her på forumets store forbausning for alt jeg vet), men heller for avkriminalisering.Migrene
Stress
Leddbetennelse
Slimløsende
Reumatisme
Best kjente til å tørke munnens salvie[?] i tannlegevitenskapen.
Atmi, hva hadde skjedd med legeindustrien og arbeidsledigheten dersom alle mennesker hadde blitt frisk til de døde?
Jeg vet disse spørsmålene er rettet til Atmi, men har lyst å høre mer selv.Atmi, hvorfor blir man allerede som små barn lært opp til å påføre seg selv daglige giftstoffer ?
Hva mener du med dette utsagnet?