Det er sant. Du føler deg liksom priviligert på en måte når du oppdager at du drømmer, og at du kan gjøre valg i drømmen din. Det er en herlig følelse!Wabbit skrev:Jeg har hatt en del lucide drømmer opp gjennom årene. Som regel har jeg hatt dem i perioder der jeg har fått lite søvn, eller i perioder der jeg har prøvd på UKO.
Jeg synes det er en fantastisk opplevelse å bli klar over at man drømmer. Plutselig finnes det ingen begrensninger for hva man kan gjøre. Det anbefales sterkt å ta seg en flytur (som superman) eller gjøre ting du man ikke tør/vil gjøre i våken tilstand. Ta deg en prøvetur i drømmebilen.
Det var noen spennende metoder lenger oppe her jeg ikke har sett før. Får teste dem og se hva som skjer.
En annen metode er å spørre seg selv mange ganger om dagen: Drømmer jeg?
Etter hvert vil du også stille deg dette spørsmålet når du sover. Man kan også velge seg ut noen triggere. F.eks. hver gang man ser en bil skal man prøve å bli bevisst på om man er våken eller drømmer. Det samme vil da skje når du ser en bil i en drøm.
Tipset ditt var bra, ikke så ulikt samme teknikk som zind beskriver,
i psykologien kalles dette ankerpunkter. Man kan også anvende ankerpunkter til å oppnå tilstander i det virkelige liv. Klyper du deg selv i armen for hver gang du har en god følelse, f.eks. når du ler eller føler deg forelsket, kan denne følelsen hentes fram fra dypet inni deg selv en gang du trenger det; da er det bare å klype seg i armen, hvis du har gjort dette så mange ganger at du reagerer psyko-somatisk på det