Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming? Hvordan?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Wabbit skrev:Jeg har hatt en del lucide drømmer opp gjennom årene. Som regel har jeg hatt dem i perioder der jeg har fått lite søvn, eller i perioder der jeg har prøvd på UKO.
Jeg synes det er en fantastisk opplevelse å bli klar over at man drømmer. Plutselig finnes det ingen begrensninger for hva man kan gjøre. Det anbefales sterkt å ta seg en flytur (som superman) eller gjøre ting du man ikke tør/vil gjøre i våken tilstand. Ta deg en prøvetur i drømmebilen.

Det var noen spennende metoder lenger oppe her jeg ikke har sett før. Får teste dem og se hva som skjer.

En annen metode er å spørre seg selv mange ganger om dagen: Drømmer jeg?
Etter hvert vil du også stille deg dette spørsmålet når du sover. Man kan også velge seg ut noen triggere. F.eks. hver gang man ser en bil skal man prøve å bli bevisst på om man er våken eller drømmer. Det samme vil da skje når du ser en bil i en drøm.
Det er sant. Du føler deg liksom priviligert på en måte når du oppdager at du drømmer, og at du kan gjøre valg i drømmen din. Det er en herlig følelse!
Tipset ditt var bra, ikke så ulikt samme teknikk som zind beskriver,
i psykologien kalles dette ankerpunkter. Man kan også anvende ankerpunkter til å oppnå tilstander i det virkelige liv. Klyper du deg selv i armen for hver gang du har en god følelse, f.eks. når du ler eller føler deg forelsket, kan denne følelsen hentes fram fra dypet inni deg selv en gang du trenger det; da er det bare å klype seg i armen, hvis du har gjort dette så mange ganger at du reagerer psyko-somatisk på det :)
Antall ord: 328
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Jeg har vært borti litt lucid dreaming også ja.
De gangene det har skjedd har det vare vært helt tilfeldig, aldri noe jeg prøver på, men liker at det skjer. Er ofte plutselig sånn at jeg skjønner at det er en drøm, at jeg blir bevist liksom. Er en ganske kul følelse, en egen Matrix verden inni hodet mitt, og jeg kan da se rundt meg på landskapet og tenke "haha, sykt dette er bare inni hodet mitt". Ofte kan jeg ta kontroll over handlingen også, men selv da kan det skje uventede ting. Men det som er kjipt er at jeg alltid pleier å vokne etter en stund da, eller at jeg "sovner" og går tilbake til vanlig ubevisst drømming.
Antall ord: 129
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Nå på morgentimene idag, så hadde jeg en luicid drøm. Er faktisk lenge siden sist, så var litt spennende. Er sikker for at jeg har diskutert det her at det kommer tilbake til meg.. For hver kveld i det siste så har jeg tenkt at det hadde vært kult med en sånn drøm igjen. Det jeg derimot erfarte i drømmen i natt, var at jeg hadde full kontroll over meg selv og mine egne følelser, men jeg var alikevel bundet i landskapet.
Jeg drømte jeg dreiv å fløy over et vann midt inne i en skog. Jeg var helt bevisst på at jeg drømte, og jeg drev til og med å reflekterte over denne tråden her, og kløyp meg i armen for det syntes jeg å huske ludo sa jeg skulle gjøre... Selv om jeg visste jeg drømte, så var det utrolig skummelt hver gang jeg mista fart i flyingen min, og dalte mot vannet, sinnsykt sug i magen, men jeg kom meg opp igjen... Så begynte jeg å tenke på at i denne tråden hadde dem snakka om at man kunne ta kontroll å dra dit man ville på en måte som i UKO, men jeg erfarte at jeg ikke kom meg lenger enn det vannet. Da jeg prøvde å fly mot skogen for å komme meg videre, så mista jeg all fart, og det gikk faktisk ikke an å fly inn i skogen. Akkurat som at det var et usynlig hinder der.
Det var ikke en lang drøm, men det var spennende å være bevisst igjen, og å fly... det er en av de deiligste følelsene som fins...
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:Nå på morgentimene idag, så hadde jeg en luicid drøm. Er faktisk lenge siden sist, så var litt spennende. Er sikker for at jeg har diskutert det her at det kommer tilbake til meg.. For hver kveld i det siste så har jeg tenkt at det hadde vært kult med en sånn drøm igjen. Det jeg derimot erfarte i drømmen i natt, var at jeg hadde full kontroll over meg selv og mine egne følelser, men jeg var alikevel bundet i landskapet.
Jeg drømte jeg dreiv å fløy over et vann midt inne i en skog. Jeg var helt bevisst på at jeg drømte, og jeg drev til og med å reflekterte over denne tråden her, og kløyp meg i armen for det syntes jeg å huske ludo sa jeg skulle gjøre... Selv om jeg visste jeg drømte, så var det utrolig skummelt hver gang jeg mista fart i flyingen min, og dalte mot vannet, sinnsykt sug i magen, men jeg kom meg opp igjen... Så begynte jeg å tenke på at i denne tråden hadde dem snakka om at man kunne ta kontroll å dra dit man ville på en måte som i UKO, men jeg erfarte at jeg ikke kom meg lenger enn det vannet. Da jeg prøvde å fly mot skogen for å komme meg videre, så mista jeg all fart, og det gikk faktisk ikke an å fly inn i skogen. Akkurat som at det var et usynlig hinder der.
Det var ikke en lang drøm, men det var spennende å være bevisst igjen, og å fly... det er en av de deiligste følelsene som fins...
Ååå...
Gjett om det er en fyr som sitter her og er skikkelig misunnelig på deg nå! :)
Lenge siden jeg har drømt at jeg kan fly (uten å være i et fly) ;(
Det er den deiligste følelsen... det er så deilig...
Kan huske slike drømmer jeg hadde for ti år tilbake enda.

Det du sier om at du sikkert har fått det tilbake, er nok pga. diskusjonene her ja.
Jeg leste en gang om forskning på gjesping... og faktisk er det ikke bare slik at gjesping smitter, hvis noen andre gjesper i nærheten av deg... det hjelper bare å høre ordet GJESPING nok, og tenke litt på det, så går det ikke lange stunden før en gjesper...
(la meg gjøre deg oppmerksom på at du snart skal registrere at "dæven, der gjespa jeg visst også! ;) haha...) Bli ikke forbauset! :)
Hjernen fungerer slik. Det er rett og slett fascinerende, synes jeg.

Som min far alltid sier:
"Det var i ungdommen når jeg først leste om parapsykologi og var veldig interessert i det, at alt det merkelige skjedde... Det var som om jeg ba om det..."
Antall ord: 475

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev:Ååå...

Det du sier om at du sikkert har fått det tilbake, er nok pga. diskusjonene her ja.
Jeg leste en gang om forskning på gjesping... og faktisk er det ikke bare slik at gjesping smitter, hvis noen andre gjesper i nærheten av deg... det hjelper bare å høre ordet GJESPING nok, og tenke litt på det, så går det ikke lange stunden før en gjesper...
(la meg gjøre deg oppmerksom på at du snart skal registrere at "dæven, der gjespa jeg visst også! ;) haha...) Bli ikke forbauset! :)

Som min far alltid sier:
"Det var i ungdommen når jeg først leste om parapsykologi og var veldig interessert i det, at alt det merkelige skjedde... Det var som om jeg ba om det..."
Å fly er fantastisk... Kjenne vinden trykke på kroppen... Jeg er bare nødt å hoppe i fallskjerm en gang! (men jeg er litt feig i den virkelige verdenen)
Haha, der måtte jeg holde meg skikkelig fra å gjespe :P
Jeg tror faktisk det hele ligger i at om man leser noe som er interessant, så har vi det med oss i tankene hele tiden, og ønsker ting så sterkt at det bare skjer.. Nesten som magi ;)
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:
ludoburgero skrev:Ååå...

Som min far alltid sier:
Å fly er fantastisk... Kjenne vinden trykke på kroppen... Jeg er bare nødt å hoppe i fallskjerm en gang! (men jeg er litt feig i den virkelige verdenen)
Haha, der måtte jeg holde meg skikkelig fra å gjespe :P
Jeg tror faktisk det hele ligger i at om man leser noe som er interessant, så har vi det med oss i tankene hele tiden, og ønsker ting så sterkt at det bare skjer.. Nesten som magi ;)
Han jeg bor med hadde en periode han hoppet i fallskjerm.
Det ga jo kick det. Selv er jeg virkelig feig når det gjelder høyder i seg selv.
Ja, det ligger og ulmer i underbevisstheten når en leser noe,
faktisk er det sånt at det trenger ikke være interessant en gang.
ALT går inn, enten vi vil det eller ei... spørsmålet er bare om det blir liggende i underbevisstheten eller den klare og fokuserte bevisstheten vår.
Håper jeg drømmer noe fint inatt. Som at jeg flyr, f.eks. :)
Antall ord: 371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev: Han jeg bor med hadde en periode han hoppet i fallskjerm.
Det ga jo kick det. Selv er jeg virkelig feig når det gjelder høyder i seg selv.
ALT går inn, enten vi vil det eller ei... spørsmålet er bare om det blir liggende i underbevisstheten eller den klare og fokuserte bevisstheten vår.
Gitt hvem som hadde en lucid drøm i natt igjen og? Joda, det var meg! Tror det bare gjelder å være bevisst på det for min del... Jeg har jo egentlig aldri tenkt over at det er noe spessielt med de drømmene... Jeg husker ikke hva den handla om da, for etter den drømmen hadde jeg en drøm som må ha vart i flere timer... Skikkelig eventyrdrøm, og ja, jeg fant boka om drømmen i slutten av drømmen i mikkemus format... (altså disney historie)
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:
ludoburgero skrev: Han jeg bor med hadde en periode han hoppet i fallskjerm.
Gitt hvem som hadde en lucid drøm i natt igjen og? Joda, det var meg! Tror det bare gjelder å være bevisst på det for min del... Jeg har jo egentlig aldri tenkt over at det er noe spessielt med de drømmene... Jeg husker ikke hva den handla om da, for etter den drømmen hadde jeg en drøm som må ha vart i flere timer... Skikkelig eventyrdrøm, og ja, jeg fant boka om drømmen i slutten av drømmen i mikkemus format... (altså disney historie)
Sprø drømmer! Mikkemus-format... Du sover ikke med sure sokker på!? :D
Husker ikke hva jeg drømte inatt jeg, men det har vært en serie med helt absurde drømmer det også, men ingen lucide drømmer.
De fæleste drømmene jeg har hatt er når jeg ikke klarer å våkne, og jeg drømmer at jeg våkner, gang på gang inni drømmen... det blir klaustrofobisk rett og slett.
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev: Sprø drømmer! Mikkemus-format... Du sover ikke med sure sokker på!? :D
Husker ikke hva jeg drømte inatt jeg, men det har vært en serie med helt absurde drømmer det også, men ingen lucide drømmer.
De fæleste drømmene jeg har hatt er når jeg ikke klarer å våkne, og jeg drømmer at jeg våkner, gang på gang inni drømmen... det blir klaustrofobisk rett og slett.
Nei, i natt husker ikke jeg heller hva jeg drømte...
Det der har jeg aldri opplevd, men det skjer alltid på film! Men jeg har drømt at jeg drømmer i en drøm...
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:
ludoburgero skrev: Sprø drømmer! Mikkemus-format... Du sover ikke med sure sokker på!? :D
Nei, i natt husker ikke jeg heller hva jeg drømte...
Det der har jeg aldri opplevd, men det skjer alltid på film! Men jeg har drømt at jeg drømmer i en drøm...
Hvordan er det å drømme i en drøm da?
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev: Hvordan er det å drømme i en drøm da?
Veldig, veldig merkelig! :mozilla_tongue:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

^Idril^ skrev:
Det er utrolig kjipt. Av og til så drømmer jeg ekle ting, også våkner jeg. Tror jeg. Men så har jeg bare drømt i drømmen, dvs at jeg fortsatt drømmer selv om jeg egentlig bare vil våkne fra det ekle!
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

karina skrev:
^Idril^ skrev:
Det er utrolig kjipt. Av og til så drømmer jeg ekle ting, også våkner jeg. Tror jeg. Men så har jeg bare drømt i drømmen, dvs at jeg fortsatt drømmer selv om jeg egentlig bare vil våkne fra det ekle!
Godt du kunne forklare det for meg!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07