Mener du at når jeg drømmer, så drømmer jeg om en annen virkelighet? Altså noen andres liv i en annen dimensjon? Og kan det være at noen i en annen dimensjon drømmer om min virkelighet?ludoburgero skrev:Kort fortalt er det slik, i mine øyne, at man befinner seg i en annen virkelighet, hvor det som du drømmer det "skjer" også for andre. Det er en dimensjon. Hvis noen sover samtidig som deg, kan de ha samme drøm, og det har de mest sannsynlig, hvis du drømmer om dem. Da er det rimelig stor sjanse for at de har den samme drømmen og drømmer om deg. Tingen er at man husker den drømmen man hadde rett før man våkna, men glemmer de andre, mennesket drømmer jo bortimot hundre drømmer og kanskje vel så det iløpet av REM-søvnen. Våkner de som er med i drømmen din samtidig som deg, og husker det (det er ikke alltid man husker drømmen, selv om man våkner i den, right?) så kan du jo spørre dem... tingen er vel bare at man må våkne på samme tidspunkt. Jeg har opplevd dette flere ganger selv, å ha samme drøm som andre, og vi har fullført hverandres setninger etterpå, og hatt identiske drømmer samme natt.
Så jeg for min del er overbevist om at det finnes noe vi kan kalle det astrale plan.
Har aldri opplevd at noen drømmer det samme som meg, men det er kanskje fordi jeg drømmer så mye rart. Kan drømme jeg er en tegneseriefigur jeg så...