Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming? Hvordan?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev:Kort fortalt er det slik, i mine øyne, at man befinner seg i en annen virkelighet, hvor det som du drømmer det "skjer" også for andre. Det er en dimensjon. Hvis noen sover samtidig som deg, kan de ha samme drøm, og det har de mest sannsynlig, hvis du drømmer om dem. Da er det rimelig stor sjanse for at de har den samme drømmen og drømmer om deg. Tingen er at man husker den drømmen man hadde rett før man våkna, men glemmer de andre, mennesket drømmer jo bortimot hundre drømmer og kanskje vel så det iløpet av REM-søvnen. Våkner de som er med i drømmen din samtidig som deg, og husker det (det er ikke alltid man husker drømmen, selv om man våkner i den, right?) så kan du jo spørre dem... tingen er vel bare at man må våkne på samme tidspunkt. Jeg har opplevd dette flere ganger selv, å ha samme drøm som andre, og vi har fullført hverandres setninger etterpå, og hatt identiske drømmer samme natt.
Så jeg for min del er overbevist om at det finnes noe vi kan kalle det astrale plan.
Mener du at når jeg drømmer, så drømmer jeg om en annen virkelighet? Altså noen andres liv i en annen dimensjon? Og kan det være at noen i en annen dimensjon drømmer om min virkelighet?

Har aldri opplevd at noen drømmer det samme som meg, men det er kanskje fordi jeg drømmer så mye rart. Kan drømme jeg er en tegneseriefigur jeg så...
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hvis drømmene mine er virkelige på et annet plan eller i en annen dimensjon, betyr det jo at jason vorhees og michael mhyers er virkelige og at jeg da dør daglig i denne dimensjonen!!?? heh, ser på for mange skrekk filmer..
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

livingdeaddoll skrev:hvis drømmene mine er virkelige på et annet plan eller i en annen dimensjon, betyr det jo at jason vorhees og michael mhyers er virkelige og at jeg da dør daglig i denne dimensjonen!!?? heh, ser på for mange skrekk filmer..
Me2!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nicka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mai 2006 12:11
18
Lokalisering: Stjørdal Nord-Trøndelag

Innlegg av Nicka »

Nicka skrev:Jeg opplevde en gang da jeg drømte en fin drøm at jeg våknet og tenkte at jeg ville fortsette å sove for å fortsette drømmen. Utrolig nok så greide jeg det! Jeg styrte også den drømmen til en viss grad. Kan det være noe av det samme som lucid dreaming?
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Nicka skrev:
Nicka skrev:Jeg opplevde en gang da jeg drømte en fin drøm at jeg våknet og tenkte at jeg ville fortsette å sove for å fortsette drømmen. Utrolig nok så greide jeg det! Jeg styrte også den drømmen til en viss grad. Kan det være noe av det samme som lucid dreaming?
Å kunne fortsette en drøm, er ikke lucid drømming... men derimot om du kan styre og tenke at du drømmer, så er drømmen luicid!
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nicka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mai 2006 12:11
18
Lokalisering: Stjørdal Nord-Trøndelag

Innlegg av Nicka »

Oki. Da begynner jeg å skjønne. :mozilla_smile:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:
ludoburgero skrev:Kort fortalt er det slik, i mine øyne, at man befinner seg i en annen virkelighet, hvor det som du drømmer det "skjer" også for andre. Det er en dimensjon. Hvis noen sover samtidig som deg, kan de ha samme drøm, og det har de mest sannsynlig, hvis du drømmer om dem. Da er det rimelig stor sjanse for at de har den samme drømmen og drømmer om deg. Tingen er at man husker den drømmen man hadde rett før man våkna, men glemmer de andre, mennesket drømmer jo bortimot hundre drømmer og kanskje vel så det iløpet av REM-søvnen. Våkner de som er med i drømmen din samtidig som deg, og husker det (det er ikke alltid man husker drømmen, selv om man våkner i den, right?) så kan du jo spørre dem... tingen er vel bare at man må våkne på samme tidspunkt. Jeg har opplevd dette flere ganger selv, å ha samme drøm som andre, og vi har fullført hverandres setninger etterpå, og hatt identiske drømmer samme natt.
Så jeg for min del er overbevist om at det finnes noe vi kan kalle det astrale plan.
Mener du at når jeg drømmer, så drømmer jeg om en annen virkelighet? Altså noen andres liv i en annen dimensjon? Og kan det være at noen i en annen dimensjon drømmer om min virkelighet?

Har aldri opplevd at noen drømmer det samme som meg, men det er kanskje fordi jeg drømmer så mye rart. Kan drømme jeg er en tegneseriefigur jeg så...
Nei, nei.
Man kan ha en felles drøm. Alt er åndelig der, det er ikke fysisk.
Altså ikke at noen "drømmer om din virkelighet" eller vice versa.

Hvilken tegneseriefigur var du da? :)
Antall ord: 319
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArneP
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Okt 2006 18:26
18

Innlegg av ArneP »

jeg opplevde noe rart sist uke...
jeg drømte at jeg skulle gi noen penger, så våkna jeg(så viiidt jeg var våken) og tok fram penger, så skjønte jeg at jeg drømte. så jeg var litt lur og la pengene i pengeboka igjen så sovna jeg igjen og sa til han jeg skyldte penger at: HAHHAA... Du får ikke noen penger med meg. så tok han og sa noen rare ord og drepte meg... imens jeg skjønte at dette ikke var virkelig. artig :P
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev:Nei, nei.

En fisk i Nemo :mozilla_oops:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Jeg er ikke i stand til å fremkalle Lucid Dreams på kommando, men har hatt en del spontane, og til de som tror dette er kjedelig, vel det synest ikke jeg iallefall..

I mange situasjoner i dagliglivet kan man jo ikke gjøre som man egentlig kunne ha lyst til, kanskje det er kriminelt, eller du rett og slett er for flau til å gjøre det, eller det kunne skade noen.. I allefall blir man ofte begrenset av frykt for konsekvenser. Sånn oppleves også drømmene mine, jeg gjør i drømme stort sett det jeg hadde kommet til å gjort i virkeligheten, med de kjedelige begrensninger det måtte føre med seg. Hadde det ikke da vært gøy å virkelig slå seg løs av og til, uten å måtte bekymre seg for konsekvensene??

Er nettopp det som skjer når jeg blir bevist på at jeg drømmer, da vet jeg jo at handlingene ikke får konsekvenser, samtidig som jeg kan styre mine valg i drømmen. Da kan jeg jo gjøre som jeg vil, og gjøre alt det gale(morsomme, forbudte) som jeg ikke alltid kan tillate meg å gjøre in reallife.. Det har ført til mange hysterisk morsomme opplevelser, og det oppleves veldig virkelig.. Det hender man da våkner med et stort wooow..:o)

Så vil vel enkelte påstå, skaff deg et liv, i stedet for å drømme.. Man må jo seff slå seg løs i det virkelige liv, men det er ikke alle "settinger" man har tilgang til i det virkelige liv da..
Et eksempel: Som en lovlydig passasjer på et fly, er det jo ikke mye man kan foreta seg, man sitter nå bare der og stirrer.. Så også i drømme(i allefall i mine).. Men dersom jeg er flypasasjer i drømme, og blir bevist på dette, så trenger jeg jo ikke være lovlydig lenger.. Hvorfor ikke bare kapre flyet og leke seg litt når man først har muligheten til det, når det uansett ikke får konsekvenser for noen.. :o)
Ikke at jeg har noe ønske om det, eller at det kunne falle meg inn å kapre et fly da men..

The Edge
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

^Idril^ skrev:

Haha... :) Ikke den masete med alzheimer, vel?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

TheEdge skrev:Jeg er ikke i stand til å fremkalle Lucid Dreams på kommando, men har hatt en del spontane, og til de som tror dette er kjedelig, vel det synest ikke jeg iallefall..

I mange situasjoner i dagliglivet kan man jo ikke gjøre som man egentlig kunne ha lyst til, kanskje det er kriminelt, eller du rett og slett er for flau til å gjøre det, eller det kunne skade noen.. I allefall blir man ofte begrenset av frykt for konsekvenser. Sånn oppleves også drømmene mine, jeg gjør i drømme stort sett det jeg hadde kommet til å gjort i virkeligheten, med de kjedelige begrensninger det måtte føre med seg. Hadde det ikke da vært gøy å virkelig slå seg løs av og til, uten å måtte bekymre seg for konsekvensene??

Er nettopp det som skjer når jeg blir bevist på at jeg drømmer, da vet jeg jo at handlingene ikke får konsekvenser, samtidig som jeg kan styre mine valg i drømmen. Da kan jeg jo gjøre som jeg vil, og gjøre alt det gale(morsomme, forbudte) som jeg ikke alltid kan tillate meg å gjøre in reallife.. Det har ført til mange hysterisk morsomme opplevelser, og det oppleves veldig virkelig.. Det hender man da våkner med et stort wooow..:o)

Så vil vel enkelte påstå, skaff deg et liv, i stedet for å drømme.. Man må jo seff slå seg løs i det virkelige liv, men det er ikke alle "settinger" man har tilgang til i det virkelige liv da..
Et eksempel: Som en lovlydig passasjer på et fly, er det jo ikke mye man kan foreta seg, man sitter nå bare der og stirrer.. Så også i drømme(i allefall i mine).. Men dersom jeg er flypasasjer i drømme, og blir bevist på dette, så trenger jeg jo ikke være lovlydig lenger.. Hvorfor ikke bare kapre flyet og leke seg litt når man først har muligheten til det, når det uansett ikke får konsekvenser for noen.. :o)
Ikke at jeg har noe ønske om det, eller at det kunne falle meg inn å kapre et fly da men..

The Edge
:D ENIG!
Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.
Har ikke prøvd så mye å fremprovosere lucide drømmer, men det er uansett et fint perspektiv du har på det her. Dessuten vokser en på drømmene sine, det er bra å bryte grenser så lenge en ikke skader andre. Det kalles utvikling, og det er jo det som skal til for å skape forbedringer... (også forverringer da, men det sier vi ikke så høyt...) :)
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

ludoburgero skrev:
^Idril^ skrev:

Haha... :) Ikke den masete med alzheimer, vel?
Jeg kunne ikke se meg selv :P

...men hukommelsen min er skremmende lik Doris sin!
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg er faktisk veldig kriminell når jeg drømmer, i forhold til i det virkelige liv!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wabbit
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Aug 2004 12:55
20

Innlegg av Wabbit »

Jeg har hatt en del lucide drømmer opp gjennom årene. Som regel har jeg hatt dem i perioder der jeg har fått lite søvn, eller i perioder der jeg har prøvd på UKO.
Jeg synes det er en fantastisk opplevelse å bli klar over at man drømmer. Plutselig finnes det ingen begrensninger for hva man kan gjøre. Det anbefales sterkt å ta seg en flytur (som superman) eller gjøre ting du man ikke tør/vil gjøre i våken tilstand. Ta deg en prøvetur i drømmebilen.

Det var noen spennende metoder lenger oppe her jeg ikke har sett før. Får teste dem og se hva som skjer.

En annen metode er å spørre seg selv mange ganger om dagen: Drømmer jeg?
Etter hvert vil du også stille deg dette spørsmålet når du sover. Man kan også velge seg ut noen triggere. F.eks. hver gang man ser en bil skal man prøve å bli bevisst på om man er våken eller drømmer. Det samme vil da skje når du ser en bil i en drøm.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links