Dagen begynte som vanlig.. Forsov oss 1 time grunnet dårlig søvn og huset var mildt sagt bombet da vi stod opp. Ryddet,spiste og gjorde morgen-ritualet i en fei for vi skulle få besøk klokken 11 av 3 damer og nabo-bonden.
Klokken ble halv tolv og plutselig stod de ute på gårdsplassen og tok til seg husets og gårdens karma om jeg kan kalle det det.
Jeg gikk ut,damene summet seg imellom og det var ingen koselig atmosfære i det hele tatt. Etter hvert begynte praten å komme, 2 v damene været en gutt/mann. Hun ene en gutt,og hun andre samme gutten men i voksen alder (mann).
Denne gutten i ung alder var det mannen min så nede. Han har ikke turt fortelle meg det i frykt for at jeg skulle bli skikkelig redd (noe jeg også hadde blitt om han hadde sagt han så han som en gutt og ikke som en sky/dott som jeg så,jeg så tydeligvis en dame og ikke samme gutt som min mann.)
De følte mye tristhet her, nesten på gråten hun ene. Denne gutten var ikke som andre gutter. Han var tilbakestående av en eller annen grad og ble knapt sluppet inn i huset, han var ute hos grisene og han arbeidet mye i boden med ved og slikt.(hun ene været griselukt her men her er det ikke griser i nærheten engang).
De gangene han har fått vært inne har han løpt og gjemt seg på det som en gang var et kott oppe. Samme kottet som fikk meg til å freake helt ut første gang jeg var her. Han har blitt mishandlet, slått.. han har aldri visst hav en god familie er så han har vekt sin interesse i oss. Tittet av ren nysgjerrighet for å se,ikke for å titte og være ond. Det er dette jeg har følt på rommet.
Gripende historie / renselse som knapt kan beskrives med ord. Vet ikke hvor jeg skal begynne og hvor jeg skal slutte.
Uansett.. 2 av damene fikk da inn denne gutten i 2 forskjellige tids-epoker. Som ung gutt (mishandlet og slått) og som voksen mann (tilbakestående og veldig redd mennesker). Han surret rundt oss ute her, han var visstnok veldig nysgjerrig. Hun som fikk han inn som ung guttunge tok dette veldig tungt.. Det ble også nevnt at han antakelig hadde blitt mer aktiv nå i det siste for han var blitt så nysgjerrig på oss som familie, han fikk se hvordan en familie egentlig skulle være noe han aldri selv fikk oppleve (her begynte tårene mine å trille).
Damene gikk rundt ute en god del, lokaliserte plassen hvor det gamle grisehuset en gang har stått og boden/uthuset han ble satt til å jobbe i er her enda. Det var tung luft,skikelig grå trist høst og der stod vi og snakket om hva vi fikk inn / følte osv.. De ble enige om at hun ene skulle rense den yngre delen av han mens hun andre som fikk inn den voksne utgaven skulle rense han. Vi tente et lys,satt på bakken utenfor arbeidsboden hans og ba en bønn. Plutselig sier hun ene "Nå er han borte..." Vi stod under den store Bjørken og i samme sekund begynte lauene å falle sakte nedover, jeg følte en fryd og glede i brystet,luften ble lett og god og fuglene begynte å kvitre.Kan ikke beskriver..lykksalighet blir vel det nærmeste. Noen sekunder varte dette så var det over. Helt ubeskrivelig.
Historien til gutten er en tragedie. At mennesker som ikke var som andre ble stuet bort og mishandlet før er jo noe alle vet. Dette har vært en helt sinnsyk opplevelse men det stopper ikke her !
Vi går inn for å sjekke inne om det er noe igjen. Gjennom hele renselsen ute har det dukket opp en dame med knute på toppen av hodet, det ble funnet ut at hun har vært her i det siste for å se til den yngre utgaven av gutten. Muligens en bestemor/tante e.l, definert ikke moren hvertfall. Det var denne damen jeg observerte oppe som en skyaktig skikkelse. Ikke noe ondt i henne..hun var tydeligvis av de få som brydde seg om gutten. Årstall som har dukket opp er rundt 1915.
Oppe i 2 etg kom Nafta duften og slo knockout på damene, ble renset der også. En tidligere nafta drikker som henger litt igjen på et bestemt punkt..nå borte. tente lys og bad bønn her også.
Mange detaljer jeg ikke har tatt med,må la det synke inn litt for besøket har akkurat reist.
Men en ting er sikkert... det er en fred over huset jeg aldri har kjent maken til. Hele atmosfæren er anderledes, ingen sorg følelse / trsthet lenger tross det grå været ute.
Hun som så denne gutten som ung smilte for første gang etter renselsen og sa "nå er det mulig å føle seg glad igjen".
De hadde merket gutten / mannenmed en gang de gikk inn å gårdsplassen.
Nå blir det spennende å se i kvel om datteren min sovner godt
Kan nesten si at dette har vært den mest lærerike og spennende dagen i mitt liv.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ En sterk Renselses opplevelse (Huset er nå renset)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
En sterk Renselses opplevelse (Huset er nå renset)
Antall ord: 898
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Lørenskog
Så spennende...
Godt at dere følte det og fikk hjulpet disse menneskene videre da..
Også håper jeg virkelig at alt er stille og at dere får dere en god natts søvn ja.. :mozilla_smile:
Godt at dere følte det og fikk hjulpet disse menneskene videre da..
Også håper jeg virkelig at alt er stille og at dere får dere en god natts søvn ja.. :mozilla_smile:
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
- Lokalisering: Bergen
Veldig spennende det dere har vært igjennom, og sikkert gripende også ja.
Håper det varer, og at dere endelig får fred :mozilla_smile: Lykke til.
Håper det varer, og at dere endelig får fred :mozilla_smile: Lykke til.
Antall ord: 28
Bedre å angre på noe du har gjort....
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Okt 2006 21:03
- 18
- Lokalisering: Buskerud
Tja..etter historien hans er jeg ikke så opptatt av at VI får fred men at HAN får det. Det er mer viktig for meg nå
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det var veldig fint sagt...Azurah skrev:Tja..etter historien hans er jeg ikke så opptatt av at VI får fred men at HAN får det. Det er mer viktig for meg nå
Og egentlig to sider av samme sak vel :mozilla_wink:
Lykke til videre!!
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Det ser jo ut som denne historien endte godt for alle parter da. Sikkert mange triste skjebner fra fortiden som vandrer blandt oss ja.
Antall ord: 24
MM
Hide post links |