Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjelp! Er jeg gal?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tindomiselde
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2006 19:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: På fjellet

Hjelp! Er jeg gal?

Innlegg av Tindomiselde »

Jeg opplever mange "unormale" ting hjemme. Vet ikke om det er rett å kalle det paranormalt, fordi det kan være noe jeg bare innbiller meg...men Jeg vet ikke!

Ok, da forteller jeg om et par opplevelser jeg har hatt hjemme.

Det var en natt jeg våknet opp, og kjente at det var akkurat som en katt gikk oppå dyna mi. Jeg ble redd, og reiste meg opp i senga, og der, på enden av senga mi kunne jeg sverge på at det satt noen. En jente/dame med rett hår ned til overarmen ca. Det var mørkt i rommet, så skikkelsen var helt sort. Jeg ble litt skremt, og la meg ned igjen med dyna over hodet, og sparket lett med beina. Etter et halvt minutt reiste jeg meg opp igjen, og da var skikkelsen borte.

Kan det ha vært en innbilining, kan det ha vært et gjenferd, eller kanskje en hjelper?

En annen gang stod jeg på badet og stelte meg, for jeg skulle ut med noen venner. Døra var lukket og vinduet var igjen. Plutselig beveget dusjforhenget seg! Det svaiet lett frem og tilbake en gang, som om none hadde dyttet borti det. Jeg var borte ved dusjforhenget etterpå, og prøvde å se om det kunne har vært gjennomtrekk eller hva du kunne vært, men jeg fant ut at jeg måtte dytte det med litt emr kraft for at det skal bevege så mye på seg. Som sagt var vinduet og døra lukket, og jeg tror ikke den lille ventilen (som var nesten helt igjen) vi har kunne forusaket noe sånt.

Det var også en gang for ca et halvt år siden oppdaget ejg et ganske klart anniskt i gardinen min. Det var vanskelig å unngå. Jeg fortalte det til mamma, og hun så også dette annsiktet. Jeg fikk ikke tatt noe bildeav det, men jeg tegnet det det på paint ca hvordand et så ut. (jeg har svarte gardiner som er sydd ganske grovt sammen, så du ser masse vannrette "tråder" på en måte. Det kan abre ha vært tillfeldigheter). Det som var så rart med dette, var at ansiktet forsvant etter en måneds tid! Jeg gjorde ingentting smed gardinene som kunne forusaket det, det abre forsvant.
Bilde
Kan det har vært tilfeldigheter, eller noe annet?

Jeg er åpen for at alle hendelsene kan ha en naturlig forklaring, jeg ville abre få forklart det, for det er ganske rart. Jeg håper at dere kan gi meg noen svar!
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
GunderVidunder
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2006 23:17
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Elverum

Innlegg av GunderVidunder »

Tror nok ikke du er gal ..
Det kan være at du har noe i huset ditt da .. Hvem veit egentlig ..
Antall ord: 21
Stine
Både elsket og hatet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Okt 2006 18:32
18
Lokalisering: Nord-Norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hjelp! Er jeg gal?

Innlegg av Zeluna »

Tindomiselde skrev:Det var en natt jeg våknet opp, og kjente at det var akkurat som en katt gikk oppå dyna mi. Jeg ble redd, og reiste meg opp i senga, og der, på enden av senga mi kunne jeg sverge på at det satt noen. En jente/dame med rett hår ned til overarmen ca. Det var mørkt i rommet, så skikkelsen var helt sort. Jeg ble litt skremt, og la meg ned igjen med dyna over hodet, og sparket lett med beina. Etter et halvt minutt reiste jeg meg opp igjen, og da var skikkelsen borte.
Kan det ha vært en innbilining, kan det ha vært et gjenferd, eller kanskje en hjelper?
Det kunne ha vært innbilning, jeg synes hvertfall ikke det er realistisk at man ser "noen" sitte ved sengkanten, at du ble LITT skremt og la deg ned igjen. Om det jeg våknet og det satt en person ved sengeenden min ville jeg hylt. Men på den andre siden, om det var hjelperen din så er det ikke rart at du ikke ble skremt, du har kanskje sette henne før, ubevisst...

Når det gjelder dusjforhenget så var det vel kanskje trekk, men man veit jo aldri.

Ansiktet i gardinen, vel... Minner meg om noe fra en skrekkfilm. Sier ikke at du lyver men det er lett og se "noe" når man først begynner å tenker på det.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Okt 2006 18:32
18
Lokalisering: Nord-Norge

Innlegg av Zeluna »

Og forresten så nei, du er nok ikke gal!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av liluth »

Jeg merker ofte det som du gjør, at det er som om en katt spaserer
oppå dynen. Jeg slår lyset på for å sjekke om det er min katt og ser da at
den ligger på plassen sin og stirrer stivt på sengen min. Jeg tror det er en katt
jeg hadde tidligere..en skikkelig bortskjemt katt som alltid skulle ligge i sengen
min. Har du hatt en katt du var veldig knyttet til?
Du er slett ikke gal,men det er lett å lure seg selv..det har jeg gjort mange ganger da jeg var yngre. :)
Antall ord: 97
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tindomiselde
Nybegynner
Nybegynner
18

Og forresten så nei, du er nok ikke gal!
hehe, kanskje "Er jeg gal?" var litt feil formulert av meg, jeg mente vel "inbiller jeg meg dette, er det kasnkje noe jeg vil se, jeg ønsker å se noe "paranormalt" så strekt at jeg tror jeg ser det" gal :mozilla_tongue:
Det kunne ha vært innbilning, jeg synes hvertfall ikke det er realistisk at man ser "noen" sitte ved sengkanten, at du ble LITT skremt og la deg ned igjen. Om det jeg våknet og det satt en person ved sengeenden min ville jeg hylt. Men på den andre siden, om det var hjelperen din så er det ikke rart at du ikke ble skremt, du har kanskje sette henne før, ubevisst...
Ja, når jeg tenker på det (ja, nå virker det som om jeg finner på mer, men la gå) var jeg sikker på at det var noen jeg kjente...kanskje jeg hadde drømt om at denne perosonen var der før jeg våknet (skikkelsen kunne også minne litt om min mamma). Jeg vet ikke...Kan vel si at jeg fikk mer panikk enn redsel. Det så litt ut som en skygge som satt og bare så rett frem. Men det kan også bare ha vært en inbilning...Problemet der er vel at det er noe i emg som stirder imot at det bare var en inbilning...men jeg vet ikke. Når du nettopp har våkna og reiser deg opp for å kikke rundt i rommet er det vel mulig å se litt av hvert ;)
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Ja - du er gal.
Antall ord: 4
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

RasCzaK skrev:Ja - du er gal.
trenger ikke være så tøff sjø..
skal be for deg skal jeg
hver natt :mozilla_wink:
Antall ord: 24
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Sultan666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Aug 2006 20:27
18
Lokalisering: Hell

Innlegg av Sultan666 »

jeg tror noen besøkt deg,noen som elsker deg mye,og kommer bare for å se hvordan går med deg,eller hordan du er nå.....tror ikke er hvilken som helst ånd,så lenge vil ikke skremme deg,ikke var redd neste gang,prøvd å ta bilder,kansje du fanger noe,og vises oss her .....da sikker mange finner hva er egentlig...lykke til :)
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

lizziee skrev:
skal be for deg skal jeg
Plz don't :mozilla_foot:
Antall ord: 29
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

RasCzaK skrev:
lizziee skrev:
skal be for deg skal jeg
Plz don't :mozilla_foot:
every night baby :mozilla_wink:
Antall ord: 36
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Hjelp! Er jeg gal?

Innlegg av BA. »

Tindomiselde skrev:Jeg opplever mange "unormale" ting hjemme. Vet ikke om det er rett å kalle det paranormalt, fordi det kan være noe jeg bare innbiller meg...men Jeg vet ikke!
Først vil jeg bare si at du neppe er gal ut fra det du sier her. :) En full diagnose kan jeg ikke gi, så det kan være at du er gal til tross for det du skriver om her. :)
Ok, da forteller jeg om et par opplevelser jeg har hatt hjemme.

Det var en natt jeg våknet opp, og kjente at det var akkurat som en katt gikk oppå dyna mi. Jeg ble redd, og reiste meg opp i senga, og der, på enden av senga mi kunne jeg sverge på at det satt noen. En jente/dame med rett hår ned til overarmen ca. Det var mørkt i rommet, så skikkelsen var helt sort. Jeg ble litt skremt, og la meg ned igjen med dyna over hodet, og sparket lett med beina. Etter et halvt minutt reiste jeg meg opp igjen, og da var skikkelsen borte.

Det kan veldig godt ha vært innbilning. Du hadde akkurat sovet, og da hender det ofte at man ser litt feil.
En annen gang stod jeg på badet og stelte meg, for jeg skulle ut med noen venner. Døra var lukket og vinduet var igjen. Plutselig beveget dusjforhenget seg! Det svaiet lett frem og tilbake en gang, som om none hadde dyttet borti det. Jeg var borte ved dusjforhenget etterpå, og prøvde å se om det kunne har vært gjennomtrekk eller hva du kunne vært, men jeg fant ut at jeg måtte dytte det med litt emr kraft for at det skal bevege så mye på seg. Som sagt var vinduet og døra lukket, og jeg tror ikke den lille ventilen (som var nesten helt igjen) vi har kunne forusaket noe sånt.
Nei, det var nok ikke trekk som gjorde det, men kan det ha vært noen som hadde dusjet den siste tiden før? At dusjforhenget hadde klistret seg litt opp, og falt ned da det hadde tørket litt, f.eks.?
Det var også en gang for ca et halvt år siden oppdaget ejg et ganske klart anniskt i gardinen min. Det var vanskelig å unngå. Jeg fortalte det til mamma, og hun så også dette annsiktet. Jeg fikk ikke tatt noe bildeav det, men jeg tegnet det det på paint ca hvordand et så ut. (jeg har svarte gardiner som er sydd ganske grovt sammen, så du ser masse vannrette "tråder" på en måte. Det kan abre ha vært tillfeldigheter). Det som var så rart med dette, var at ansiktet forsvant etter en måneds tid! Jeg gjorde ingentting smed gardinene som kunne forusaket det, det abre forsvant.
Bilde
Kan det har vært tilfeldigheter, eller noe annet?
Kikket du på "ansiktet" daglig? Kan det ikke ha vært at du ikke lenger finner det igjen? Slik er det med meg. Jeg kan se et ansikt eller andre figurer i treverket på dører osv. Siden kommer jeg tilbake og kikker etter dette ansiktet og finner det ikke. Leter ganske mye før jeg finner det igjen i noen tilfeller.
Antall ord: 563

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Nemesis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2006 19:27
18
Lokalisering: perlå

...

Innlegg av Nemesis »

Nei du er nok ikke gal. Men jeg hadde nok vært livredd...:P
Antall ord: 13
Her ghost in the fog!<3<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

LunaWolfe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 17:13
18

Innlegg av LunaWolfe »

Nix, du er langt fra gal. Det er klart det er lett å innbille seg sånne ting, men av og til har man en følelse av at nja, jo, dette kan nok være virkelig. Og bare fordi hjernen er programmert til å ikke tro på slikt uten videre, kan det hende at man tror man holder på å bli sprø og fornekter muligheten før den får slått rot. Om man ikke har et av para-genene, da. :mozilla_wink: Syns du skal undersøke litt, jeg, Tindomiselde, kanskje du finner en forklaring. Bare vær obs på at man ikke alltid får de forklaringene man venter seg!
Antall ord: 111
Tempus Fugit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tindomiselde
Nybegynner
Nybegynner
18

Kikket du på "ansiktet" daglig? Kan det ikke ha vært at du ikke lenger finner det igjen? Slik er det med meg. Jeg kan se et ansikt eller andre figurer i treverket på dører osv. Siden kommer jeg tilbake og kikker etter dette ansiktet og finner det ikke. Leter ganske mye før jeg finner det igjen i noen tilfeller.
Ja, kikket på "ansiktet" daglig, så var det vel en helg eller noe jeg var borte, også når jeg kom hjem var oså ansiktet forsvunnet. Jeg har virkelig gått inn for å lete etter og finne dette ansiktet igjne, men det er helt borte. Men det kan vel være en av de som er vanskelige å få øye på, men når du først ser det, er det vanskelig å ikke legge mernke til det. Er ikke sikker, men syns det er rart at det forsvant så plutselig, og at jeg ikke kan finne det igjen...
Nei, det var nok ikke trekk som gjorde det, men kan det ha vært noen som hadde dusjet den siste tiden før? At dusjforhenget hadde klistret seg litt opp, og falt ned da det hadde tørket litt, f.eks.?
Jeg hadde nettopp dusjet, men jeg skjekket det også etter at det rørte på seg som det kunne ha klistret seg fast, men det hang en halv meter fra veggen, og ca 10 cm over bakken dvs bortsett fra at det hang fast i bøylen, hang det i løse luften.

Ville også fortelle litt om blokkene jeg bo i. Det har nemlig bodd mange rare folk her oppgjennom tidene. Det har vært knarkere dvs narkomane, relativt syke folk (dvs sånne som etterhvert har havnet på mentalsykehus før eller etter å ha bodd her). Jeg har hørt rykter om at et par av de som har bodd her og havnet på metalsykehuset døde der, eller at det har dødd folk her i blokkene, men kan ikke konstantere det.

Samboeren til mamma er vaktmester i disse blokkene, og han har sagt at det ikke hadde vært noen dødsfall mens han har vært vaktmester (10 år), men at han mins at det hadde vært noen før han fikk jobben.

Jeg tenker også mye på det at når jeg opplever "unormale" ting, at det kan være fordi jeg vet at noen har dødd i blokkene, og pga det blir jeg mer oppmerksom til sånne ting.
Antall ord: 419

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links