Eg er sikker på at denne "kanaliseringa" er noko du koker saman sjølv...Gaute skrev:Nei, jeg vurderer ingenting av det som kommer kritisk. Jeg skriver alt ordrett slik jeg fikk det på mp3-opptakern. Hadde dette vært informasjon som jeg har kokt sammen selv så er det jo ingen kanalisering.madjava skrev:Kanalisering som du kaller det, er bare ukritisk informasjon som du har kokt saman utan å vurdere kritisk om dette er hold i. Alle desse kanaliseringane dine er fulle av løgner og halvsannheter samt krydra med nokre sannheter for å gjere det meir troverdig. Har du virkelig prøvd å lytte til din egen magefølelse?Gaute skrev:Sorry, men det er det ikke. Kanaliseringene gir meg ofte svar som jeg overhodet ikke har noen forutsetning for å vite noe om.BA skrev:Gautes innlegg hadde vært OK om han hadde fortalt at det handlet om hans meninger.
Greia her er at du ikke klarer å flytte tankegangen utenfor de grensene du selv har satt deg i forhold til hva du VIL tro på. Du må gjerne lese det jeg la ut om høyre og venstre hjernehalvdel igjen. Det er nemlig høyst relevant i forhold til holdningene du har til det meste som blir diskutert her på forumet.
En annen ting, du skal ikke ta kanaliseringer bokstavelig, som ALT annet.
Du skal ikke ta noe av det du hører eller leser for gitt. Ikke kanaliseringer, ikke vitenskapsskrifter, eller noe som helst annet.
Ikke heft deg med informasjon, men la alt passere gjennom deg. Og begynn heller å lytte til din egen magefølelse om hva som er riktig eller ikke.
Magefølelsen eller intuisjonen er den som hjelper oss til å vite det som sjelen vet.
Det som vi vet i hodet er det som vi har lært oss til å bli riktig, mens sjelen vet og trenger ingen læring - kun erfaringer. Og dersom du ikke erfarer det du trenger for å forstå, vil du ikke vite med sikkerhet hva som er riktig.
Ja, jeg lytter til min egen magefølelse. Og de gangene jeg har trodd, i hodet, at det jeg har kanalisert er feil - så har det likevel i ettertid vist seg å stemme. Dette gjelder mest hverdagslige praktiske ting.
Magefølelsen er bearbeiding av alle erfaringane vi har gjort oss gjennom livet. Nokre av oss greie å bruke intuisjonen ganske godt mens andre ikkje tørr å stole på den. Uannsett er intuisjonen ein del av vår hjernekapasitet.
Sjel er eit fantasiprodukt som veldig mange meiner noko om, men som ingen kan verifisere som noko meir enn fantasi.
Måten du blander saman sjel og intuisjon vitner om god fantasi, for noko meir er det ikkje.
Så da er ikkje kanaliseringa di bokstavelig meint, og alle kan legge sine meininger i den og utelukke det som ikkje passer? Er ikkje det å vri seg unna løgnene som kjem fram i kanaliseringa di?Gaute skrev:Nei, det er en måte å få noen til å forstå at man faktisk ikke skal ta noe som helst bokstavelig. Jeg vrir meg ikke unna noe som helst, det får heller andre stå for, som plukker innlegg fra hverandre og leter etter noe å sette fingeren på, fordi de ikke kan lese det i sin helhet og få innholdet til å stemme utifra de begrensningene de selv har satt seg. Spørsmålet var kuren for AIDS, og det svarte de på. At sykdommen er et resultat av HIV-viruset var helt uinteressant i denne sammenheng.madjava skrev:Dette med å ikkje ta kanalisering bokstavelig er ein sleip måte å vri seg unna løgnene du serverer. Det minner meg litt om måten diverse sekter jobber på når dei skal lure til seg nye medlemmer.
Du seie jo at ein ikkje skal hefte seg ved informasjonen men la det passere gjennom ein. Ei slik ukritisk haldning til informasjon er jo å la seg hjernevaske av samme informasjon.
Kva for falske beskyldninger?Gaute skrev:Ja, jeg har et ego som gjør at jeg føler for å forsvare meg når jeg blir angrepet av falske beskyldninger - ikke en, men gjentatte ganger. Jeg er som sagt ikke perfekt.madjava skrev:Min magefølelse seie meg at du har eit stort ego som ikkje tåler kritikk. Derimot trur eg du har ei evne utover det normale, evna til å lure deg sjølv.
Du skulle bare visst hvor mye du lurer deg selv ved å kun tro på det du allerede har bestemt deg for å tro på. Prøv å ikke være så fastlåst til det du tror, for dette er bare tro, ikke viten. Viten får man gjennom erfaringer. Og sjelen vet, for den sitter med erfaringene. Sjelens bevissthet gir seg til kjenne gjennom vårt høyere selv. Og jo bedre kontakt vi har med vårt høyere selv, desto tydeligere blir magefølelsen/intuisjonen og desto enklere blir det å ta til seg informasjon som harmoniserer med vår indre visdom.
All form for tro er å lure seg sjølv. Det burde du vite.
Feil, sjela veit nada. Sjel er eit fantasiprodukt mange liker å bruke fordi selvsamme sjel opphøyer eit menneske til noko meir enn eit pattedyr. Tipper egoet hjå mange ligg til grunn for å tru på ei sjel.
Da har du ikkje greidd å tolke teksten. :mozilla_laughing:Gaute skrev:Her blottlegger du ihvertfall ditt ego.madjava skrev:_________________
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
Sannheten sitter foresten ikke i hodet, men i sjelen - hvor alle er forbundet.
Vi kan aldri vite noe med sikkerhet før det har harmonisert med hjertet/sjelen.
Eg er imponert over ditt innsyn i sjel og kva som ikkje sitter i hodet. Det harmoniserer med resten av det du skriv.