Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt episode 2

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Amanda*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2005 22:40
19

Innlegg av Amanda* »

Civilized skrev:Jeg synes ikke at programmet var så veldig bra. Grunnen til det var at den første halvtimen fikk vi servert historien om hva som foregikk i huset nærmest med en teskje. Hva som hadde blitt sagt ble gjentatt mange ganger, og det virket nesten som om det ble gjort fordi det ikke var nok materiale for et timeslangt program. Ikke vet jeg, men etter omtrent 15 minutter begynte det å bli drepende kjedelig.

Heldigvis tok det seg opp litt etter pausen med Olavs inntreden. Synes det var litt rart at programlederen ikke påpekte at han traff såpass godt med beskrivelsene i forhold til det familien hadde fortalt. Når det gjelder fødselsårene til åndene kom jeg faktisk frem til det samme som Olav. Ikke det at jeg er så veldig klarsynt, men jeg prøvde å gjette meg til hva Olav ville si. Bommet med et år på den første og traff med den andre. Men bom er vel bom. Synes han klarte å fremstille seg på en god måte, men programmet gjorde det ganske tåkete. Det ble litt sånn, ja kanskje har han rett eller så har han ikke det uten å egentlig komme til noen særlige konklusjoner. Det ble litt sånn tro hva du vil. Kanskje det er meningen?

Ellers ble det ikke såvidt jeg registrerte gjort noen forsøk på å oppspore andre personer med samme etternavn som de avdøde. De hadde jo barn, og selv om ikke akkurat ekteparet stod oppført i noen registre kunne det jo hende at deres barn eller barnebarn gjorde det.

Jeg tror uansett programmet ville ha blitt bedre om de enten kortet det ned med minst 15 minutter eller tok en sak til. Den første halvtimen var nemlig alt for lang til at programmet som helhet kan regnes som bra.
Jeg er en skeptiker i utgangspunktet og må si at jeg er veldig enig i det du skriver.
Ettersom Olav er fra området så var jeg usikker på han. Ville han greie å ta bort det som i utgangspunktet var logisk? f.eks det at Ålesund er/var en fisker by. Ålesund er en forholdsvis liten by, der rykter spres fort og vidt i miljøene. Greide han å stengeute det som han kanskje hadde hørt om huset på forhånd?
Dette var spørsmål som jeg stilte meg.
Men det viktigeste var jo selvsagt at freden fikk komme til huset.
Olav er jo en sjarmerende gutt og han greide seg bra.
Antall ord: 425

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
*Huldra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2006 20:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Hei

Innlegg av *Huldra »

olav moldestad skrev:Hei takker for alle tilbakemeldingene, Akkurat ferdig med et kurs i klarsyn og healing i bergen, men rakk å se episoden. var kjempe fornøyd med denne episoden. dem gjorde ikke den så mystisk heller, noe jeg likte. Det var veldig spesielt å komme til det huset, meget sterke energier. Det er kjipt at kirkebøkene ikke er fulltallige, flere sider manglet vist har jeg hørt. Men det viktigeste er jo at det ble fred i huset, utdrivelsen varte mye lenger selvsagt det var ikke så fort gjort, Brukte ca 20 min på selveste utdrivelsen, men det var slitsomt å ha et kamerateam med, men jeg liker jo utfordringer. Skulle likt å vært med på flere av seriene, men jeg er jo fornøyd så det rekker, jeg har nok å gjøre på om dagene :)

Tusen takk for alle dei hyggelige tilbakemeldingene.

Olav
Har du vært i Bergen?? Også har ikke jeg fått det med meg?? :mozilla_yell: :(
Æsj
Når kommer du tilbake? Og hva koster det å være med?
Antall ord: 172
Bedre å angre på noe du har gjort....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:22
18

Innlegg av Kattavår »

olav moldestad skrev:Hei takker for alle tilbakemeldingene, Akkurat ferdig med et kurs i klarsyn og healing i bergen, men rakk å se episoden. var kjempe fornøyd med denne episoden. dem gjorde ikke den så mystisk heller, noe jeg likte. Det var veldig spesielt å komme til det huset, meget sterke energier. Det er kjipt at kirkebøkene ikke er fulltallige, flere sider manglet vist har jeg hørt. Men det viktigeste er jo at det ble fred i huset, utdrivelsen varte mye lenger selvsagt det var ikke så fort gjort, Brukte ca 20 min på selveste utdrivelsen, men det var slitsomt å ha et kamerateam med, men jeg liker jo utfordringer. Skulle likt å vært med på flere av seriene, men jeg er jo fornøyd så det rekker, jeg har nok å gjøre på om dagene :)

Olav
Ja - dette var den beste episoden hittil! Jeg ble litt skuffet over forrige epiosde fra Bærums Verk, så skal jeg være helt ærlig, hadde jeg ikke de helt store forhåpningene til denne episoden. Aldri blitt skuffet over Lena Ranehag før, men dagsformen er vel opp og ned for henne som det er for alle andre går jeg ut fra.

Som du sier: Det hjalp at de ikke laget så mye drama og Boo-Woo ut av det hele og jeg synes du løste det på en veldig naturlig og likefrem måte. Det viktigste er i alle fall at disse folkene som bor der får fred! Og så kan folk si og mene hva de vil om kirkebøker og dette og hint, men faktum er at problemet er løst!

Håper å få se deg i flere episoder av denne serien, for jeg tror du kan bidra endel til folks forståelse ved å rett og slett løse det på den naturlige måten du gjorde her.

FLOTT!!
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

Jeg tror på det paranormale.

Men i dette pogrammet imponerte ikke olav meg.(har gjort det før)

Grunn:
Jo, olav bor ikke så langt derfra, det ble opplyst at dette hadde pågått i over 8 år. Det ville vere ulogisk at olav da ikke har hørt om dette i lang tid forut for progammet.

Men som sagt noen er bedre en andre på noen felt og vissaversa.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Olav
Hei Olav

Vil bare gratulere deg, jeg har virkelig tatt feil av deg og har mange unnskyldninger til deg olav.

Fint med så mange fine tilbake meldinger, lykke til Olav

Kenneth
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Veldig bra program Olav! Gledet meg som en unge til denne episoden og programmet infridde forventningene. Du er dyktig! :D
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

livingdeaddoll skrev:en ting jeg lurer på Olav, når du og andre klarsynte drar til et sted som skillingmark, blir dere ofte fristet til å sende de åndene som er der over på andre siden?
har aldri sett deg før på ÅM, har ikke akkurat fulgt så godt med, men syntes du var veldig flink :)
Det har vi allerede gjort et par spedbarn som ble drept der som ble født funksjonshemmet. Men jeg må og respektere åndenes og menneskets frie vilje til å velge, men skulle jeg renset et sted som skillingmark, ville jeg behøvd hjelp, for der er flere som stritter i mot, samme gjelder den berømte liersykehus. Ligg unna lier, for dere kan dra på dere negative ånder.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

Hei Kenneth, takk for tilbakemeldingen, jeg setter pris på sånt, kanskje vi skulle møtes en dag og ordentlig skværet opp i all fortid og fortsette i samme retning og jobbe mot samme mål "hjelpe andre mennesker".. noen som vil være dommer :)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PimpRonn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2006 18:22
18
Lokalisering: Eidskog

Innlegg av PimpRonn »

Olav : da jeg og noen venner var i skillingmark forige uke, hørte vi et barn som gråt i 2. etasje... hvordan kunne jeg høre det om dem er fjernet? er det da ett tegn på at det kanskje finnes flere barn der?
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

så ikke programmet.. men utifra det jeg har lest var dette mer kvalitetsfylt og Olav gjorde en bedre jobbe enn flere som har deltatt?

egentlig bare fint.. om det kan tilføyes noe seriøsitet selv om det fortsatt er komerst formin del ;)

ang Skillingmark.. det var for min del flere enn to barn der.. som noen sa det var..
Antall ord: 60
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PimpRonn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2006 18:22
18
Lokalisering: Eidskog

Innlegg av PimpRonn »

okey.. vi hørte stemmen tydelig MEN var alikevel som om stemmen var langt unna (fjern stemme liksom)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CorpseBride
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2006 14:24
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av CorpseBride »

Dessverre fikk ikke jeg sett det i går, skikkelig irriterendes ettersom det tydeligvis var en mye bedre episode enn sist :mozilla_yell:
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2005 23:34
19

Innlegg av AMS »

Civilized skrev: Heldigvis tok det seg opp litt etter pausen med Olavs inntreden. Synes det var litt rart at programlederen ikke påpekte at han traff såpass godt med beskrivelsene i forhold til det familien hadde fortalt. Når det gjelder fødselsårene til åndene kom jeg faktisk frem til det samme som Olav. Ikke det at jeg er så veldig klarsynt, men jeg prøvde å gjette meg til hva Olav ville si. Bommet med et år på den første og traff med den andre. Men bom er vel bom. Synes han klarte å fremstille seg på en god måte, men programmet gjorde det ganske tåkete. Det ble litt sånn, ja kanskje har han rett eller så har han ikke det uten å egentlig komme til noen særlige konklusjoner. Det ble litt sånn tro hva du vil. Kanskje det er meningen?

Ellers ble det ikke såvidt jeg registrerte gjort noen forsøk på å oppspore andre personer med samme etternavn som de avdøde. De hadde jo barn, og selv om ikke akkurat ekteparet stod oppført i noen registre kunne det jo hende at deres barn eller barnebarn gjorde det.

Jeg tror uansett programmet ville ha blitt bedre om de enten kortet det ned med minst 15 minutter eller tok en sak til. Den første halvtimen var nemlig alt for lang til at programmet som helhet kan regnes som bra.
Jeg likte programmet veldig godt selv, men jeg blir sittende igjen med en irriterende følelse av at de hele tiden må fortelle seerene at det ikke nødvendigvis det er slik, at de hele tiden skal så en tvil om det de har vist ikke nødvendigvis stemmer...
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Helen1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 23:55
18
Lokalisering: SON

Innlegg av Helen1 »

olav moldestad skrev:Hei Kenneth, takk for tilbakemeldingen, jeg setter pris på sånt, kanskje vi skulle møtes en dag og ordentlig skværet opp i all fortid og fortsette i samme retning og jobbe mot samme mål "hjelpe andre mennesker".. noen som vil være dommer :)
Kenneth/Olav...gjett hvem som vil være med på det ja....love u two for this...blir sååå bra... :mozilla_smile:

Helen
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links