Drømmer, NDO & ut av kroppenAstral Projeksjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:22
18

Astral Projeksjon

Innlegg av Kattavår »

Hei!

Bare lurte på om dere der ute har mer greie på dette her enn det jeg har. (Vel - de fleste har siikker det! :mozilla_wink: )

I alle fall: Jeg har en bekjent av meg som er bosatt i en annen verdensdel. Personen forteller meg i brev (ikke email) at han av og til holder på med det han kaller "Astral Projeksjon" og at han i mange av de tilfellene treffer meg.

Denne personen har kun anledning til å kontakte meg pr. snail mail, og av og til får jeg disse historiene. Jeg kan ikke vite om dette her stemmer, men fra tid til annen, har jeg meget sterke drømmer om denne personen. Han har fortalt meg utallige ganger at han har besøkt meg i søvne. Drømmene jeg har, er såvidt sterke, at jeg kan gå rundt å være omgitt av disse drømmene resten av dagen. Sist jeg hadde en slik drøm, gikk det på at han var i en svært vanskelig situasjon, og dette var en plage resten av dagen.

Det er IKKE vedkommendes hensikt å plage meg!! Han er en venn. Men han er også en venn som er i en vanskelig situasjon.

Er det noen av dere andre som har erfaring med Astral Projeksjon? Bare er nysgjerrig på om denne personen kan - slik han påstår - kontakte meg på tross av den enorme geografiske avstanden.

Ha en fin søndag alle sammen! :)

Kattavår
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kattavår »

Jeg glemte å nevne at tidsforskjellen på der han befinner seg og der jeg befinner meg er 6 timer. Så når jeg går til sengs ved 12 tiden på kvelden, er klokken bare 18 der han oppholder seg. Bare tenkte jeg skulle nevne det i tilfelle det har noen betydning.

Kattavår
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kattavår »

Hei Skeptikeren,

Takk skal du ha for linken! Interessant å forske litt på hva skeptikere har å si vedr. diverse ting i tillegg til andre påstander. Og - jeg vet jo selvsagt ikke hva disse påstandene "egentlig" handler om heller når sant skal sies - og det skal det jo helst!

Jeg liker å sjekke litt rundt på www.randi.org også for å få se hva som skrives der også, fordi han, og mange av de andre der, ofte har svært klare forklaringer på veldig mange ting som er direkte feil og som folk tror på.

Så jeg skal undersøke litt av hva som sies om dette både fra ditt synspunkt, men også hva som kan formidles meg av andre og se hva jeg finner for sant for egen del.

Takk skal du ha ihvertfall!

Kattavår
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Oj, nesten litt overaskende at en en slik link ble motatt positivt :mozilla_wink:

Jeg syns ihvertfall det blir riktig og belyse saker fra begge sider, altså fra skeptikernes side og de troendes side
Antall ord: 34
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kattavår »

skeptikeren skrev:Oj, nesten litt overaskende at en en slik link ble motatt positivt :mozilla_wink:

Jeg syns ihvertfall det blir riktig og belyse saker fra begge sider, altså fra skeptikernes side og de troendes side
Hei,

Rart at det skal være overraskende. Når man har lyst til å finne ut av ting, så er det vel en fordel om en ikke totalt lukker igjen øra for både kritiske og anerkjennende stemmer. Jeg er 100% enig i at skal en finne noe som ligner sannhet, så må en forsøke å se ting fra flere sider og ikke verken ha blind tro eller bli så skeptisk at man ikke åpner for muligheten for at det faktisk kan finnes ting som ikke kan måles ved hjelp av apparater også.

Fra min side, er dette her bare ren nysgjerrighet. Ikke for det: Gud kan heller ikke "bevises", men der velger jeg å "tro" allikevel. Ikke som en predikant - går ikke i kirke engang, ei heller snakker jeg med venner om det, men har en "tro" - for meg selv, for å si det sånn.

Et forum som dette bør ha både skeptikere, nysgjerrige og troende hvis det skal bli noe greie på det. Så for all del: Fortsett å presenter den andre siden av saken!

Kattavår
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wabbit
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Aug 2004 12:55
20

Mine opplevelser

Innlegg av Wabbit »

Jeg har hatt noen få opplevelser med astral-projeksjon. Det er lettere å tro på ting man har opplevd selv, så derfor er jeg overbevist om at det vennen din skriver til deg er mulig.

Mine opplevelser gjelder tre episoder der jeg bevisst har klart å forlate kroppen min. Dette er noe jeg har utforsket et par år og noe jeg synes er veldig spennende. Søk litt rundt på nettet og les deg opp på emnet. Den eneste måten man kan være sikker på er ved å oppleve det selv.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links