Du kritiserte meg for å drive hersketeknikker. Nå bekrefter du at du selv bevisst gjør det, ved at du hadde tenkt å neglisjere mine innlegg totalt.Gaute skrev:Tenkte jeg skulle la være å bry meg, men nå er jeg møkk lei disse anklagelsene dine.BA skrev:Det har altså ingenting med overbevisninger å gjøre eller at jeg ikke kan rokke ved mine forestillinger. Det har å gjøre bl.a. med at når en person er avslørt som løgner, er tilliten forsvunnet, og enhver løgn senere da forsterker mistilliten. Nå skal det enormt mye til for å bygge opp denne tilliten igjen.
Det er ingen paradoks i at du BÅDE lyver om at dette er kanalisering OG at du tror, men ikke vet noe om årsaken til AIDS.Her sier du at jeg BÅDE lyver OG ikke vet - om en og samme ting! Det er jo umulig!BA skrev:Her viser igjen Gaute at han lyver. AIDS er ikke skapt av mennesker, den kommer fra viruset HIV. Mange tror at AIDS ikke kommer fra HIV, Gaute er tydeligvis en av dem.
Det LYSER desperasjon og mangel på argumenter i alt du skriver her. Ser du ikke det selv?
Forresten kan du også se at jeg skrev «tydeligvis». Det er fordi jeg ikke vet noe om hva du vet eller tror, men innlegget ditt tyder på at du tror dette.
Det som går igjen, ikke bare i de fleste, men jeg tror alle diskusjonene, er at jeg deler opp innleggene, og besvarer hele innlegget etter tur.Det som går igjen i de fleste diskusjonene du tar del i her på forumet, er at du plukker ut ord eller setninger ifra de innleggene som du ikke klarer å ta til deg pga din motvilje mot å utvikle deg videre fra der du nå står, prøver å vri disse ordene eller setningene til det mest urimelige - og drar konklusjoner utifra urimeligheten.
Det er fordi det er lettere å se hva jeg kommenterer på denne måten.
Jeg skjønner ikke sammenhengen.Kan ta det høne og egg-eksempelet igjen ;
Dersom du sitter på skolebenken (la oss si i ungdomskolen da for å unngå ytterligere kveruleringer fra deg), og spørsmålet er hvem som skapte høna, så rekker du ikke opp hånda og sier: "Egget!" -Gjør du vel?
Og dersom noen rakk å svare før deg, at det er hanefar og hønemor som skapte høna, så bryter du vel ikke inn og kaller denne personen en løgner, og påstår at han ikke vet at høna ble klekket ut fra et egg?
Ser du likhetene denne gangen? Jeg tror du er oppegående nok til at du gjør det.
Men om du VIL det, er en helt annen sak.
Om noen svarer feil på spørsmålet rekker jeg opp hånda igjen, for å gi det rette svaret.
Altså på spørsmål om hvem som skapte høna, ville jeg svart at høna neppe ble skapt, men klekket ut av et egg, som en annen høne hadde lagt.
Om andre hadde svart at høna hadde blitt skapt av hanefar og hønemor, ville jeg kanskje brutt inn og korrigert betegnelsen skapelse, men ikke protestert mot posessen som ble beskrevet.
Hadde derimot noen svart at de hadde kanalisert og fått svar fra Gud om at høna var et djevelens verk, skapt av amerikanske satanister for å forgifte menneskeheten, hadde jeg kalt vedkommende løgner.
Jeg har enda ikke fattet hva dette har med Afrika å gjøre, annet enn at AIDS kommer derfra. Å beskylde deg for løgn er å kalle en spade for en spade.Det har han rett i. Og når du i tillegg går så langt som å anklage noen for å lyve, så har du beveget deg opp mot Sahara - og der funker det dårlig med krykker.ludoburgero skrev:Greit, du er en skeptiker, men taktikken din begynner å sjangle på krykker i Afrika.
Du kritiserte meg for å drive hersketeknikker. Nå bekrefter du at du selv bevisst gjør det, ved at du hadde tenkt å neglisjere mine innlegg totalt.