Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderInndeling av høyerestående vs. laverestående ånder.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Inndeling av høyerestående vs. laverestående ånder.

Innlegg av Hecate »

Må bare be om atter en gang å få utvidet min horisont...
Hvordan har det seg at energier som er fra den Ene Skaper, som er fra evighte og til evighet, kan være kommet langt/kort i sin utvikling når de alle er like evige?

Er det menneskeerfaringer vi legger til grunn for dette?
Skulle det ikke være slik at energier med færre mennesekeerfaringer teoretisk sett skulle være mer upåvirkte av traumer fra menneskelivet og dermed mest lik sitt opphav?

Og dersom evnen til empati og kjærlighet utvikles med antall menneskeerfaringer, hvordan har det seg at energier som ikke har vært menneske noen gang er mer kjærlige enn noe annet?

Og så har vi jo den teorien om at vi er spesialiserte engler som inkarnerer som mennesker; da skulle de teoretisk sett være like angeliske og dermed "høøyerestående" i forhold til andre typer livsformer. Er det da andre entiteter som går under begrepet "laverestående"?

Og så er det sånn at vi sier at ånder er energier som ikke har gått videre til de høyere frekvenser. Som jeg spurte i en annen tråd; er det slik at det kun er de menneskelige aspektene, egoet, som dominerer disse energiene? Slik at når Kenneth sier at vi bare får kontakt med laverestående ånder v.h.a. Ouija, så er dette energier som har et ego intakt?
Er de laverstående fordi de ikke har sluppet taket i menneskeerfaringen? Eller er de laverstående fordi de ikke har høy energi...?

Jeg blir litt forvirret....håper noen kan kaste lys over dette..:)
Antall ord: 279
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

kan ikke gi deg noe svar :mozilla_undecided:
infact..jeg har ikke kommet så langt ennå til å forstå hva du mener helt..
jeg har lest i ditt klarsynte jeg, men ikke kommet så langt enda..
håper du får svar :mozilla_smile:
Antall ord: 41
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Nå fikk ihvertfall jeg litt å tenke på, Hecate...

Takk til deg for spørsmålene du stiller ;)

Kan nok ikke gi deg noe svar,
men vi har da godt av å gruble litt!!
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Inndeling av høyerestående vs. laverestående ånder.

Innlegg av zind »

Hecate skrev:Må bare be om atter en gang å få utvidet min horisont...
Hvordan har det seg at energier som er fra den Ene Skaper, som er fra evighte og til evighet, kan være kommet langt/kort i sin utvikling når de alle er like evige?
Gruble, gruble...
Min tanke er at fra evighet og til evighet betyr at hvis noe nytt skapes så skapes det fra en energi som alltid har eksistert. Slik er vel lovene i fysikken også? Ingenting skapes ut av intet. Jeg får det på ingen måte til å gå opp hvis vi alle har eksistert like lenge, det blir som du sier veldig merkelig at det skal være noen som har kommet langt og andre ikke.
Jeg kom til å tenke på det du har fortalt om Kryon her, det at vi selv vil lære å skape :)

Er det menneskeerfaringer vi legger til grunn for dette?
Skulle det ikke være slik at energier med færre mennesekeerfaringer teoretisk sett skulle være mer upåvirkte av traumer fra menneskelivet og dermed mest lik sitt opphav?
Men de menneskelige erfaringene er vi jo så blind for noen ganger.. Tenk at det kan ta et helt menneskeliv å forstå verdien av noe eller hvor viktig kjærlighet er! Jeg har tenkt en del på dette selv i det siste...
Jeg syntes også det om at jo færre menneskelige erfaringer man har hatt, jo mer lik er man sitt opphav virker logisk. Jeg var veldig spent på akkurat dette når jeg begynte å jobbe med barn, og etter at jeg har gjort det så har det styrket troen min på akkurat det :)
Og dersom evnen til empati og kjærlighet utvikles med antall menneskeerfaringer, hvordan har det seg at energier som ikke har vært menneske noen gang er mer kjærlige enn noe annet?
Fordi det kanskje ikke utvikles med antall menneskeerfaringer, men på tross av de? Fordi akkurat her hvor vi er bundet av tre dimensjoner og utallige illusjoner så er det sikkert enda viktigere med fokus på akkurat kjærlighet.
Hvis man ikke har menneskeliv bak seg, så tror jeg man har andre liv bak seg og kanskje akkurat de har kommet hit for å hjelpe oss med å lære om lys og kjærlighet
Og så har vi jo den teorien om at vi er spesialiserte engler som inkarnerer som mennesker; da skulle de teoretisk sett være like angeliske og dermed "høøyerestående" i forhold til andre typer livsformer. Er det da andre entiteter som går under begrepet "laverestående"?
Jeg har i allefall hørt begrepet mange ganger...
Jeg ville ikke sagt det på den måten, men kanskje må det bli slikt når man har en tendens til å legge alt på en skala.
Og så er det sånn at vi sier at ånder er energier som ikke har gått videre til de høyere frekvenser. Som jeg spurte i en annen tråd; er det slik at det kun er de menneskelige aspektene, egoet, som dominerer disse energiene? Slik at når Kenneth sier at vi bare får kontakt med laverestående ånder v.h.a. Ouija, så er dette energier som har et ego intakt?
Er de laverstående fordi de ikke har sluppet taket i menneskeerfaringen? Eller er de laverstående fordi de ikke har høy energi...?
Dette håper jeg vi får svar på Hecate!
Antall ord: 578
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Det skapes nok ingenting nytt i dette Universet, eller d.v.s. vi kan nok skape noe nytt, men må nok bruke energi og byggestener som allerede er tilstede..... trur eg..
Litt kult å regne på denne entalpien, da hehehe *geek*

Det Kryon sier om unge og gamle sjeler, dreier seg ikke bare om hvor mange menneskeerfaringer de har lagret i sin akash, men først og fremst NÅR de har levd. Mennesker som har levd under de store ulike sivilisasjonenes storhetstid og i veldig åndelige kulturer har et fortrinn fremfor de som levde i f.eks. middelalderen.
Men vi er alle like "gamle" i Unversell tid.

Kom til å tenke på en ting; en jeg kjenner skal disputere snart. Lyst til å bli med og høre på? Semd en pm i såfall.....har ikke datoen....blir før jul...
Antall ord: 140
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hecate skrev:Det skapes nok ingenting nytt i dette Universet, eller d.v.s. vi kan nok skape noe nytt, men må nok bruke energi og byggestener som allerede er tilstede..... trur eg..

Det Kryon sier om unge og gamle sjeler, dreier seg ikke bare om hvor mange menneskeerfaringer de har lagret i sin akash, men først og fremst NÅR de har levd. Mennesker som har levd under de store ulike sivilisasjonenes storhetstid og i veldig åndelige kulturer har et fortrinn fremfor de som levde i f.eks. middelalderen.
It does make sense :) Kryon sier at vi alle er like gamle, men kryon sier jo også at vi alltid blir her? eller? Hva sier kryon om at vi kan inkarnere andre steder f.eks? Vi burde jo utvikle oss underveis, men nå virker det litt på meg som om vi holder på å ta knekken på oss selv. Det er dette Kryon ønsker å snu også? (lysarbeid folkens)

Jeg har sittet å sett på den filmen jallakim lat ut og tenker på andre entiteter som finnes. Jeg har jo da fått det for meg at det kan være flere "dimensjoner" her på jorda, flere "nivå" (kommer ikke på noe bedre måte å forklare på) hvor det eksisterer andre entiteter på jorda som kanskje ser helt annerledes ut en jorda slik vi kjenner den. Ganske spaca tanke kanskje... Men, jeg holder det åpent som en mulighet med tanke på alle som ser småfolk, nisser, alver osv. Det hadde vært kult om jeg hadde fått sett noen selv nå som vi har hus på landet :D
Uansett, disse entitetene må jo også være underlagt de universelle lovene osv. Men, er kan en alv noen gang bli et menneske? Er vi i essensen det samme som enhver annen ånd og skapes underveis?
Kom til å tenke på en ting; en jeg kjenner skal disputere snart. Lyst til å bli med og høre på? Semd en pm i såfall.....har ikke datoen....blir før jul...
sender pm!

Sorry mange spørsmål :D
Antall ord: 361
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

zind skrev:
Hecate skrev:Det skapes nok ingenting nytt i dette Universet, eller d.v.s. vi kan nok skape noe nytt, men må nok bruke energi og byggestener som allerede er tilstede..... trur eg..

It does make sense :) Kryon sier at vi alle er like gamle, men kryon sier jo også at vi alltid blir her? eller? Hva sier kryon om at vi kan inkarnere andre steder f.eks? Vi burde jo utvikle oss underveis, men nå virker det litt på meg som om vi holder på å ta knekken på oss selv. Det er dette Kryon ønsker å snu også? (lysarbeid folkens)

Jeg har sittet å sett på den filmen jallakim lat ut og tenker på andre entiteter som finnes. Jeg har jo da fått det for meg at det kan være flere "dimensjoner" her på jorda, flere "nivå" (kommer ikke på noe bedre måte å forklare på) hvor det eksisterer andre entiteter på jorda som kanskje ser helt annerledes ut en jorda slik vi kjenner den. Ganske spaca tanke kanskje... Men, jeg holder det åpent som en mulighet med tanke på alle som ser småfolk, nisser, alver osv. Det hadde vært kult om jeg hadde fått sett noen selv nå som vi har hus på landet :D
Uansett, disse entitetene må jo også være underlagt de universelle lovene osv. Men, er kan en alv noen gang bli et menneske? Er vi i essensen det samme som enhver annen ånd og skapes underveis?
sender pm!

Sorry mange spørsmål :D
Vi tar ikke knekken på oss selv, snarere tvert i mot. Det som vi er vitne til nå er at det er en kamp mellom det gamle og det nye paradigme. Vi må renske ut det gamle før vi klarer oppstigningen. Det skjer nå. Venter spent på et opprør i Kina som Kryon har sagt at er potensielt på trappene (eller det var det potensialet h*n så i våres).

Så det er bare å holde lyset de stedene en er bestemt å holde det, og sende litt til de som trenger det. Ikke være redd for de forandringer som vi er vitne til, for de er nødvendige og gavner de neste generasjonene. Det er dualiteten, egoet og den gamle energien som gjør at det ser ut til at vi er på vei i grøfta. Men det er vi ikke!

Når det gjelder parallelle dimensjoner; sjekk pm om disputas ;)

Teoretisk sett kan vi nok inkarnere på andre steder og som andre livsformer, men det er jo her testen foregår, da...så når vi er mennesker så har vi en akash i DNAet vårt som er helt unik. Jeg tror ikke det er noen andre former for "energetisk liv", om jeg kan kalle det det(?), som har en akash. Det sies ihvertfall at de gangene vi er en del av elementene eller naturen, så er det ikke skrevet inn i akashen, for det er kun menneskeerfaringene som teller der. Jeg vet jo ikke noe om dette, bare forholder meg til det jeg har lest og hørt, men jeg tror at dersom vi er noe annet enn menneske, så er det ikke en del av utviklingen vår. Det er nok heller en nødvendig oppgave vi må gå inn og løse der og da...
Om øvrige entiteter som alver og slikt, sier Kryon at de har sine egne oppgaver på planeten og er ikke ment å skulle samspille med oss. Derfor skal vi heller ikke merke noe til dem. Men de har nok en helt spesiell funksjon i forhold til Gaia.
Antall ord: 713
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links