Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

To milliarder mennesker er kristne i verden i dag. Det vil si at 2 000 000 000 mennesker tror på Jesus Kristus i dag.
Hvordan vet du det? Hvordan vet andre det?
- Det er bare èn som vet hvem som er sanne disipler av Jesus, og det er Kristus selv.
Har Satan større makt enn Gud, siden Satan kan overprøve Guds vilje mot å sende folk til ildsjøen?
- Nei. Det er ikke Satan som kaster mennesker i ildsjøen, men Gud. En gang skal djevelen kastes i ildsjøen.

Og hvilken synd gjør vel jeg? Jeg tror jo bare det beste om min gud.
- Hvis du ikke tror på Bibelens Gud – Kristus, så er det synden.

- ”Synden er at de ikke tror på meg”, sier Kristus. (Joh. 16,9)
Forskjellen er at den katolske bibelen har med 7 bøker mer, de apokryfe bøkene. Mener du at disse 7 bøkene er guds ord, altså at den katolske bibelen er Guds ord, eller at de ikke er det og at kun den protestantiske er skrevet bare av Gud?
Les: http://www.plt.no/sider/tekst.asp?SIDE=22

-Jeg tror også boken “The Case for Christ”, av Lee Strobel vil gi noen svar.

Hva kommer det av at når bibelen blir beskyldt for å være vridd og endret til å passe med tiden, får man alltid høre at den er direkte oversatt fra de eldste kildene, mens når man viser til bibelsitater som ikke er flatterende, skylder man på feil i oversettelsene?
- sjekk gjerne hva administratoren sier i sitt innlegg her: http://www.apologetisk.net/forum/viewth ... p?tid=1473
Nei, du glemmer konteksten her. Du sa vi måtte omvende oss fra de syndene vi lever i, og omvende oss. Syndene våre består bl.a. i at vi ikke lenger ofrer okser og sauer.
- Vi skal ikke ofre noe mer. Kristus er det endelige offerlammet som er oppfyllelsen av ofrene som ble båret frem i den gamle pakts tid. Synden er at vi ikke tror på Kristus. Hvis vi ikke tror på ham, så er vi allerede dømt. Men søk Gud den tid han er nær, den tid han er å finne!

”Men alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.” Joh. 1,12.

Men hvorfor blir vi da til egentlig?
- Gud har skapt alle mennesker, og på grunn av hans vilje ble de til og ble skapt.

Blir kristendommen bedre ved å påpeke brister ved andre religioner?
- Jesus er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved ham. Du blir ikke frelst ved å finne feil i andre religioner. Det eneste som kan frelse deg er troen på Kristus. Amen.
Antall ord: 467
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

masse fine eksempler på hersketeknikker i denne løye tråden.

slik som;
Latterliggjøring.
Blande sak og person, ved å kritisere personen og ikke det han eller hun står for.
Gi skyldfølelse til motstanderen.
Usynliggjøring gjennom å overse den andre.
Stjele ideer fra andre gjennom å presentere andres ideer som sine egne.
Rakke ned på andre.
Overse den andre.
Bruke vanskelig språk.
Sette noen i bås, generalisere.

.

dere får bare peis på, detta er gøy !

:mozilla_tongue:
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Så gud kaster in egen skapelse ned i ildjøen? Det høres ut som en knakanes snill og god fyr! Tror ikke jeg vil bli kjent med han faktisk.

Vi blir til fordi det var hans vilje altså. Men det er vel ikke svar på hvorfor vi ble til? "Hvorfor har vi tomatsuppe til middag? Fordi det er tomater"...
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Oceanism skrev:masse fine eksempler på hersketeknikker i denne løye tråden.

slik som;
Latterliggjøring.
Blande sak og person, ved å kritisere personen og ikke det han eller hun står for.
Gi skyldfølelse til motstanderen.
Usynliggjøring gjennom å overse den andre.
Stjele ideer fra andre gjennom å presentere andres ideer som sine egne.
Rakke ned på andre.
Overse den andre.
Bruke vanskelig språk.
Sette noen i bås, generalisere.
:lol: Ja ikke sant :)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er sikkert vondt å bli korsfestet, men ikke verre enn at folk lar seg korsfeste frivillig.
Det er mange verre skjebner enn korsfestelse.....og folk gjennomgår det daglig uten at noen bryr seg.
Det er fint om du ber, Joh 3.16.
Ikke be for oss, men be for de som lider i verden. De som lever i fattigdom, krig og nød.
Be for at statsledere kommer sammen for å finne løsninger på globale problemer som miljøet, verdensøkonomi, helseproblematikk. Be for fred.

Det er dét vi lysarbeidere, kanaliserere og healere etc. gjør. Sender lys til de deler av verden der det trengs mest. Bruk Kristuslyset til det, du også- og la oss få ha demonene våre i fred. Så får vi se, om en stund, om lyset seirer over religionskrig, fordommer og forskjeller....Du burde sette deg litt mer inn i hva vi driver med, for denne frykten for det onde er ikke sunt.
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

Hecate skrev:Det er sikkert vondt å bli korsfestet, men ikke verre enn at folk lar seg korsfeste frivillig.
Det er mange verre skjebner enn korsfestelse.....og folk gjennomgår det daglig uten at noen bryr seg.
Det er fint om du ber, Joh 3.16.
Ikke be for oss, men be for de som lider i verden. De som lever i fattigdom, krig og nød.
Be for at statsledere kommer sammen for å finne løsninger på globale problemer som miljøet, verdensøkonomi, helseproblematikk. Be for fred.

Det er dét vi lysarbeidere, kanaliserere og healere etc. gjør. Sender lys til de deler av verden der det trengs mest. Bruk Kristuslyset til det, du også- og la oss få ha demonene våre i fred. Så får vi se, om en stund, om lyset seirer over religionskrig, fordommer og forskjeller....Du burde sette deg litt mer inn i hva vi driver med, for denne frykten for det onde er ikke sunt.
Veldig godt poeng! hvis det er så at satan står bak, så er han flink å hjelpe oss å sende lys til de som har det vondt. Og jeg tror nok også det er en stor fordel å sette seg en smule inn i hva det er man skal kritisere og dømme.
Har i dag vært med å sendt healing til en hel del folk, og selv gitt kontakthealing til to personer. Siden de faktisk blir bedre av det så kan man da ikke mene at det er onde ting som står bak?
Det er så utrolig mye fint som blir gjort av oss som driver med disse tingene, akkurat som det er veldig mye bra som blir gjort i guds navn. Og jeg tror nok vi alle kommer til samme stedet når vi dør, ikke at noen får det bra mens andre må lide i evighet. Jeg tror alle kommer til et sted som er ufattelig mye bedre enn den jorden vi bor på.
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Dette må være den mest slitsomme tråden i hele forumet... Folk prøver så godt de kan å spørre direkte spørsmål til deg, Joh, men det eneste de oppnår er tåkeprat og endeløse innlegg med bibelsitater... Jeg har full forståelse for at at du har en sterk tro som du vil forsvare til dine dagers ende, men hvorfor klarer du ikke å svare klart og tydelig på spørsmålene som kommer uten bibelsitater og svulstige ord? Svarene dine er som oftest litt sånn "Jo, fordi det bare er sånn...i følge bibelen...", man får ikke svar på noen ting! For eksempel: Noen stilte deg spørsmålet om hvorfor vi mennesker ble skapt, og du svarer med:
"- Gud har skapt alle mennesker, og på grunn av hans vilje ble de til og ble skapt."

Ja, han (eller hun?) ville skape oss og gjorde det, og dermed sitter vi her idag. Men hvorfor? Hva var den store planen bak?

Noen stilte dette spørsmålet i et tidligere innlegg (BA? husker ikke helt, bare arrester meg hvis det er feil...):
Hva kommer det av at når bibelen blir beskyldt for å være vridd og endret til å passe med tiden, får man alltid høre at den er direkte oversatt fra de eldste kildene, mens når man viser til bibelsitater som ikke er flatterende, skylder man på feil i oversettelsene?
Her kunne du virkelig ha redegjort for dine meninger om saken, men istedet for å gi et klart svar utifra dine egne meninger og overbevisning, viser du til en annen side der man ikke finner svar på dette spørsmålet i det hele tatt! Hva har meningene til en moderator og medlemmer på et annet forum med saken å gjøre? De verken beviser noe eller sier noe om hva du mener om saken.

Både -Marie- og Snuppedilla har påpekt noen temmelig sterke temaer fra bibelen, men de har du tydeligvis bare oversett. Jeg spør deg rett ut, Joh: Mener du at mannen er over kvinnen? Burde vi egentlig ha gått med håret tildekt og tidd i alle forsamlinger? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har heller ikke sett noen klare svar fra deg om nøyaktig hva djevelen har gjort som er så ondt. Hvis han bare har kommet med tomme trusler til Jesus og prøver fortvilt å lure oss inn i synden, er han egentlig mer patetisk enn ond... Egentlig gjør du mye av det samme i denne tråden; kommer med trusler om helvete og prøver å overtale oss om å vende om til din side... Gjør det deg ond?

Jeg innser jo at du er temmelig låst i troen og ikke er åpen for andres meninger og tro i det hele tatt... Derfor lurer jeg på om jeg skal følge dine ord og "vende om", og da mener jeg virkelig vende meg om, bort fra dine fastlåste og lite informative innlegg...
Antall ord: 504
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Denne tråden begynner å gå meg på nervene...
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

*Lille* skrev:Denne tråden begynner å gå meg på nervene...
Ja meg også. Men jeg klarte (som vanlig) ikke å holde kjeft... ](*,)
Antall ord: 21
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA: Jeg spurte hjelperne mine om de hadde en kommentar.

Joh.3,16: Denne kanaliseringen gjelder like mye deg.

De forteller om motstand mot kanaliseringer, usannheter, gamle skrifter, døden, misforstått mening med livet, hva som skiller kanaliseringer fra egne meninger, og mer....

"En del vil møte motstand i det som blir kanalisert, fordi de vet ikke hvor enkelt det er å ikke være så opphengt i skrifter, og i det som ellers er i deres nåværende virkelighet.
Vi vil gjerne fortelle at virkeligheten deres er omvendt i forhold til de enkle forholdsreglene dere trenger å ta i livet som vil hjelpe dere til å nå en høyere forståelse for det som er virkelig og hva som er oppspinn i form av egne tanker og skrifter som har gitt dere en feil vinkling på det aller meste.
Istedefor å vite helt innerst inne hva som er riktig, så har dere gjennom århundrer endret på enkle regler og innsikter, og dere har hindret visdom ifra gammel tid å nå frem.

Mange av dere tror det er viktig å være best for å komme videre i livet, dette er ikke sant. I virkeligheten er det samspillet mellom mennesker som gjør at dere kommer dere videre som sjel og i deres videre utvikling som menneskelig sivilisasjon. Det er viktig å vite hva det er som gjør livet enkelt å leve.

Da dere fikk jobbet dere gjennom indre mekanismer som gjorde dere flinkere til å nå den indre freden dere hadde lengtet etter, så fikk dere i tillegg visdom og innsikt i alt det som er. Denne måten å vite på er blitt holdt nede gjennom tidene, gjennom heksebrenning og ellers hindring av indre utvikling gjennom å spre frykt ved å legge urene ord i hverandre ved hjelp av de religionene som dere ikke har fornyet siden de ble etablerte.

Gamle skrifter trenger å fornyes, fordi de har ikke de enkle metodene å formidle viktige budskaper på. De var ment for å hjelpe de som har hatt det vanskelig med å finne seg selv, og til å hjelpe dere til å nå den freden dere har lengtet etter. Men ingen av dem er feilfrie slik som de er i dag, hvor de inneholder en del feil og ingen ord er slik som de virkelig ble fortalt. Dette må dere vite.

Det som har gjort dere engstelige for det mest naturlige er deres egen innbilning i forhold til en helt normal tilværelse som dere vil oppleve mellom livene dere lever. Det er døden vi snakker om. Sannheten om døden har blitt vridd på en måte vi ikke forstår kan bli oppfattet som virkelig i deres oppfattelse av virkeligheten, men vi forstår at den ble forvridd for å hindre deres utvikling mot viten om at alt er godt. Døden er ikke noe vi vil velge å forhindre. Dette er jo en vidunderlig tilværelse, og gir dere innblikk i alt det som dere er og i det som dere vil bli. Ingenting er begrenset når dere er i dødens rike, eller den andre siden, eller himmelen som dere kaller det. Her kan dere gjøre det dere vil aller mest og det dere virkelig har villet gjøre hele livet, men som dere ikke har fått sjansen til fordi dere har vært begrenset i dette livet.

Det alle vet er at du ikke snakker ifra tankene, dette er fordi folk kjenner igjen det som blir fortalt på et indre plan. Det gjør aldri det som kommer ifra hodet. Det som kommer ifra hodet er ikke rent, og det er ikke fortalt med en indre visshet om riktighet. Det er fortalt på en måte som ikke ytrer en indre visshet om alt det som er virkelig og det som ikke er av sannhet.

Det er enkelt å skille mellom kanaliserte budskap og det som er av egoet eller egne tanker og indre uro. Det som er rent er det som kommer ifra hjertet, og det som kommer ifra hjertet det er ifra sjelen, og sjelen er den som har visdom. Det er ikke i hodet denne visdommen ligger, her ligger bare det som dere har blitt fortalt og det som dere leser i form av de skriftene som er gjenfortalt og endret på opp gjennom historien.
I hodet så ligger dette lagret, og det har blitt en del av deres virkelighet.

Den indre visdommen er ikke en begrenset visdom. Den kommer til uttrykk gjennom vissheten om hva som er riktig og hva som er galt. Det er ingenting som kan vites før man har åpnet hjertet og åpnet en del kanaler til dette hjertesenteret. Dette er noe dere vil gjøre fremover mot den nye tiden dere går inn i. Da vil dere kjenne etter hva som er rent av det som kommer til dere gjennom informasjonskilder, både ifra media og det som er kanalisert ifra andre bevisstheter.

Det er nå dere vil merke at jordens endringer vil påvirke deres bevissthet, de vil få dere til å endre på meninger dere har hatt i forhold til de enkle holdningene dere trenger for at dette skal bli et vidunderlig sted for menneskene. Det som hindrer dere fra å være lykkelig er jo egoets leveregler som ikke taler for enhet, men for å holde dere atskilt og for å fremme den egoistiske holdningen som gir menneskene konkurranse og iver etter å være best og etter å hele tiden være øverst på den materialistiske rangstigen.

I denne kanaliseringen fikk dere vite hva som skiller egne meninger i fra hodet, fra det som virkelig er rent i fra hjertet, noe vi vet vil være til nytte for enkelte å få vite. Dere vil møte flere fremover som vil formidle beskjeder gjennom indre visshet. Dere merker fort at dette er rent, fordi det treffer dere på et plan hvor dere kjenner dere igjen og ikke blir stående å tenke gjennom det som blir fortalt og analysere det for å få det til å stemme med andre informasjonskilder. Dette blir ikke nødvendig å gjøre lenger, fordi dere vil merke hva som er rent og dere vil vite det helt sikkert.

De som ikke forstår dette, er de som henger fast i det skrevne, og i det som ikke er skrevet gjennom hjertet, men gjennom hodets egne meninger.
Forskjellen er renheten. Og det som dere gjenkjenner er det som dere vet innerst i sjelen er riktig. Det er sjelen som vet. Ikke hodet som har til hensikt å vite hvordan gjennomføre hverdagens praktiske lek. For livet er en lek. Dette vil dere virkelig vite den dagen dere ikke er så opphengt i deres egoistiske mønstre, men hvor dere heller tar imot dagen med et smil og med iver etter å møte verden med et gjenkjennende blikk på dere selv, og deres eget indre lys. Dere er alle speilbilder på hverandre, dere møter de som dere trenger å møte for å gjenspeile egne kvaliteter eller egne uroligheter. Dette gir dere vekst og tilgang til indre fred.

Gjennom å virkelig forstå seg selv, vil man etter hvert forstå hverandre. Og den indre gleden som alle er en del av, den vil åpenbare seg for dere den dagen dere vet hvem dere er som sjel, og ikke den som dere tror dere er i deres eget hode hvor egoet er med på å endre deres oppfatning av hverandre gjennom frykt og tvil. "
Antall ord: 1228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Joh. 3,16 skrev:
Og hvilken synd gjør vel jeg? Jeg tror jo bare det beste om min gud.
- Hvis du ikke tror på Bibelens Gud – Kristus, så er det synden.

- ”Synden er at de ikke tror på meg”, sier Kristus. (Joh. 16,9)
Jeg prøver hardt å overse deg, men jeg klarer det ikke, for det du skriver er så ekkelt. Dessuten så eier du jo ikke egne meninger, det eneste du gjør er å sitere bibelen. Jeg må bare stille deg ett enkelt spørsmål;

Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder du påstår, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

La meg gjette.. Det er vel fordi det egentlig er satan som svarer... Ikke ta meg seriøst Karina:)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Magikeren skrev:La meg gjette.. Det er vel fordi det egentlig er satan som svarer... Ikke ta meg seriøst Karina:)
Det er nok meningen til Joh, vil jeg gjette... Eller hva sier du, Joh?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Ved kanaliseringer kommer du i kontakt med onde ånder. Advarer mot det. Bekjenn dine synder for Jesus Kristus og tro på ham, så skal du bli frelst.
Siden de faktisk blir bedre av det så kan man da ikke mene at det er onde ting som står bak?
- Satan kan gjøre tilsynelatende gode ting, han kan gjøre tegn og under. Men det vil koste sin pris for den som praktiserer det og de som blir ”behandlet”. Satan kan gjøre seg om til en lysets engel. Han forfører mange.Ved troen på Kristus har du livet, for han er livet.
Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder du påstår, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
- Alt det du har og får, det har du ikke fått om det ikke var gitt deg det fra oven.
Hvorfor vil gud ha tilhengere som tilber han på grunn av frykt for satan istedenfor kjærlighet til han selv?
- ”Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus.” (Rom. 8,1.)

”Dere fikk jo ikke trelldommens ånd, så dere igjen skulle frykte. Men dere fikk barnekårets Ånd som gjør at vi roper: Abba, Far! Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn.” (Rom. 8, 15-16.)

”Og vi har sett og vitner at Faderen har sendt Sønnen som verdens frelser. Den som bekjenner at Jesus er Guds Sønn, i ham blir Gud, og han i Gud. Og vi har kjent og trodd den kjærlighet som Gud har til oss. Gud er kjærlighet. Den som blir i kjærligheten, blir i Gud, og Gud i ham. I dette er kjærligheten blitt fullkommen hos oss, at vi har frimodighet på dommens dag. For slik som han er, slik er også vi i denne verden. Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut. For frykten har med straffen å gjøre, og den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten. Vi elsker fordi han elsket oss først.” (1.joh. 4, 14-19.)

- Det Nye Testamente åpenbarer at mennesket under loven er i sitt forhold til Gud vesentlig preget av trellefrykt for Guds vrede og dom, Rom, 8:15. Men syndsforlatelsen og rettferdiggjørelsen som frelser fra vreden, skjenker barnekårets gudsfrykt, hvor kjærligheten driver (trelle-) frykten ut. Men NT lærer også at den kristnes gudsfrykt likevel hele livet ut vil ha i seg et moment av skjelvende beven for Gud, Fil 2:12. Jesus innprentet disiplene at Gud var den eneste de behøvde frykte, Luk 12:4f.
Antall ord: 457
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

joh 3.16 skrev:
karina skrev:Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder du påstår, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
- Alt det du har og får, det har du ikke fått om det ikke var gitt deg det fra oven.
Hvis du leser en gang til, så ser du at det var ikke det jeg spurte om.

Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links