Hvordan vet du det? Hvordan vet andre det?To milliarder mennesker er kristne i verden i dag. Det vil si at 2 000 000 000 mennesker tror på Jesus Kristus i dag.
- Det er bare èn som vet hvem som er sanne disipler av Jesus, og det er Kristus selv.
- Nei. Det er ikke Satan som kaster mennesker i ildsjøen, men Gud. En gang skal djevelen kastes i ildsjøen.Har Satan større makt enn Gud, siden Satan kan overprøve Guds vilje mot å sende folk til ildsjøen?
- Hvis du ikke tror på Bibelens Gud – Kristus, så er det synden.Og hvilken synd gjør vel jeg? Jeg tror jo bare det beste om min gud.
- ”Synden er at de ikke tror på meg”, sier Kristus. (Joh. 16,9)
Les: http://www.plt.no/sider/tekst.asp?SIDE=22Forskjellen er at den katolske bibelen har med 7 bøker mer, de apokryfe bøkene. Mener du at disse 7 bøkene er guds ord, altså at den katolske bibelen er Guds ord, eller at de ikke er det og at kun den protestantiske er skrevet bare av Gud?
-Jeg tror også boken “The Case for Christ”, av Lee Strobel vil gi noen svar.
- sjekk gjerne hva administratoren sier i sitt innlegg her: http://www.apologetisk.net/forum/viewth ... p?tid=1473Hva kommer det av at når bibelen blir beskyldt for å være vridd og endret til å passe med tiden, får man alltid høre at den er direkte oversatt fra de eldste kildene, mens når man viser til bibelsitater som ikke er flatterende, skylder man på feil i oversettelsene?
- Vi skal ikke ofre noe mer. Kristus er det endelige offerlammet som er oppfyllelsen av ofrene som ble båret frem i den gamle pakts tid. Synden er at vi ikke tror på Kristus. Hvis vi ikke tror på ham, så er vi allerede dømt. Men søk Gud den tid han er nær, den tid han er å finne!Nei, du glemmer konteksten her. Du sa vi måtte omvende oss fra de syndene vi lever i, og omvende oss. Syndene våre består bl.a. i at vi ikke lenger ofrer okser og sauer.
”Men alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.” Joh. 1,12.
- Gud har skapt alle mennesker, og på grunn av hans vilje ble de til og ble skapt.Men hvorfor blir vi da til egentlig?
- Jesus er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved ham. Du blir ikke frelst ved å finne feil i andre religioner. Det eneste som kan frelse deg er troen på Kristus. Amen.Blir kristendommen bedre ved å påpeke brister ved andre religioner?