berre hygeligt.BA skrev:Takk for snille ord, men jeg er nok ikke så kunnskapsrik. Jeg kan litt om mye, men når vi ender opp i detaljer må jeg stadig melde pass for andre som kan mer enn meg.
Det er slett ikke sikkert at alt jeg skriver stemmer heller, for jeg som andre kan misforstå. Defor har jeg stadig oppfordret andre til å være kritisk til det jeg skriver, og å si fra når noe ikke stemmer.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Vend dere om!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Antall ord: 79
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 24 Jan 2004 12:04
- 20
- Lokalisering: oslo
Re: Vend dere om!
"Don't you know there ain't no devil, it's just god when he's drunk."Joh. 3,16 skrev: Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
-- Tom Waits
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Ble Johs borte? Eller har har konvertert til vår side og blitt hentet hjem+
Ble kanskje litt for mange vanskelige ting å svare på.... :mozilla_wink: :mozilla_surprised:
Ble kanskje litt for mange vanskelige ting å svare på.... :mozilla_wink: :mozilla_surprised:
Antall ord: 28
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Visste ikke at du hørte på Tom Waits, han er jeg oppvokst med nemlig. Bra sagt det der ja. Hehe. Jeg tror Gud har humor.Oceanism skrev:"Don't you know there ain't no devil, it's just god when he's drunk."Joh. 3,16 skrev: Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
-- Tom Waits
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
ka, bor han i nabolaget ditt ?karina skrev:Visste ikke at du hørte på Tom Waits, han er jeg oppvokst med nemlig. Bra sagt det der ja. Hehe. Jeg tror Gud har humor.Oceanism skrev:"Don't you know there ain't no devil, it's just god when he's drunk."Joh. 3,16 skrev: Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
-- Tom Waits
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ikke bokstavelig ment da ditt fjols :mozilla_laughing:
Foreldrene mine har spilt musikken hans gjennom hele oppveksten min, så er litt vant med han. Det er litt sær men kosli musikk.
Foreldrene mine har spilt musikken hans gjennom hele oppveksten min, så er litt vant med han. Det er litt sær men kosli musikk.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
du må definer sær musikk for meg engang ....karina skrev:Ikke bokstavelig ment da ditt fjols :mozilla_laughing:
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Oceanism skrev:"Don't you know there ain't no devil, it's just god when he's drunk."Joh. 3,16 skrev: Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
-- Tom Waits
:lol::lol::lol::lol::lol:
Antall ord: 59
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Haha! Ikke at jeg er så kjent med Tom Waits selv, men det er jo veldig ironisk at dere nettopp snakker om "oppvokst" med og i "nabolaget" når han har en sang som heter noe ala In Our Neighbourhood..? Stemmer ikke dette?
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
Jo han har det. Den handler nok om Karina :mozilla_wink:ludoburgero skrev:Haha! Ikke at jeg er så kjent med Tom Waits selv, men det er jo veldig ironisk at dere nettopp snakker om "oppvokst" med og i "nabolaget" når han har en sang som heter noe ala In Our Neighbourhood..? Stemmer ikke dette?
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Tom Waits for you?
Antall ord: 4
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2005 10:31
- 19
- Lokalisering: Bergen
Hvorfor skulle noen finne på dette? Hvofor skull enoen bruke timer av sin tid på å skrive en hel masse "svada" som du sier?Nei, jeg ville også heller sittet ved siden av en som faktisk tror på det han sier, enn Gaute som lyver og finner opp en hel masse svada. I en annen tråd viser jeg at hans kanaler ikke vet hva som foregår nå.
Her ser vi at de ikke vet historien vår.
Har du BA noen gang sittet ved siden av en som kanaliserer, og skekket ut forskjellen på måten ord kommer på "ved tanken" og "ved kanalisering". Ikke vet jeg hvor ordene kommer fra, men de blir definitivt ikke funnet opp "der og da". Da er det i så fall enkelte her som har et hjerne-omløp og et ordforråd som overgår det jeg trodde var mulig. Også når språket og dialekten endres i et tempo jeg ikke trodde var mulig.
Dette handler ikke om hva Gaute tror eller ikke tror. I dette tilfellet var det jeg som ble sitert. Og jeg tror på det jeg ærlig prøvde å formulere, nemlig:Gaute skrev:
Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.
Dette stemmer ikke. Evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, de skrev det de trodde, uten tanke for makt. Det var særdeles liten makt de første kristne hadde, der de ble forfulgt og måtte gjemme seg i sine katakomber.
De skriftene som brukes i dag er ikke endret siden den gang, selv om Gaute tror det.
Jeg vet veldig godt at evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, men kun 4 utvalgte av dem, og en del av det de har skrevet ble fjernet fra bibelen på et kirkemøte noen hundre år senere. Mer ble endret i 1054, da den romerske og ortodokse kirken skilte lag.
Om du leser Tomas-evangeliet, Judas-evangeliget, Maria-evangeliget, og de Gnostiske skriftene som alle er funnet i sin "originale" form i nyere tid, vil du ser at de alle har til felles at de skriver mer om Jesu åndelige sider, at han ber menneskene gå inn i seg selv og søke lyset og gudommeligheten vi alle har i oss.
Dette passet jo ikke veldig godt med kirkens budskap at en kun kunne få tilgang til dette via kirkens menn, og for sikkerhets skyld ble skremt med evig pine om en ikke gjorde som de sa.
Nei, den er kanskje ikke OMSKREVET veldig mye, men det er mange TILLEGG og SLETTING der som er skrevet av folk etter at de var sammen med Jesus. Bla.a. Paulus som skrev en hel masse "egne meninger" negativt og fordømmende om alle og enhver. Men de glemte å "slette" Profeten Ezekiel. Det er det mest spennende i hele Bibelen. Alle Star Wars fans jubler av den teksten. Fant du noe du likte der Joh ??Gaute skrev:
Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien
Dette stemmer ikke.
Man har hatt litt forskjellig utvalg av bøker i bibelen, men den er ikke omskrevet. Evangeliene og brevene er slik de ble skrevet, og vi har gamle dokumenter som viser dette.
Så det er dette jeg prøver å si noe om i denne tråden. At en "bibelrytter" strør om seg med det ene sitatet etter det andre, når mange av disse er så stein døde og langt fra Jesu lære som de kan komme, så blir jeg veldig oppgitt.
Hva om vi tok en ærlig diskusjon og la bort bibelen en stund? Hva om vi PRØVDE å kjenne etter I OSS SELV hva vi mener om dette? Tror en ville bli forbauset av hvor mye vi ville finne der...
Klem fra
Jojjo
Antall ord: 719
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det finnes så utrolig mange grunner til at noen skal finne på slikt.Jojjo skrev:Hvorfor skulle noen finne på dette? Hvofor skull enoen bruke timer av sin tid på å skrive en hel masse "svada" som du sier?Nei, jeg ville også heller sittet ved siden av en som faktisk tror på det han sier, enn Gaute som lyver og finner opp en hel masse svada. I en annen tråd viser jeg at hans kanaler ikke vet hva som foregår nå.
Her ser vi at de ikke vet historien vår.
Har du BA noen gang sittet ved siden av en som kanaliserer, og skekket ut forskjellen på måten ord kommer på "ved tanken" og "ved kanalisering". Ikke vet jeg hvor ordene kommer fra, men de blir definitivt ikke funnet opp "der og da". Da er det i så fall enkelte her som har et hjerne-omløp og et ordforråd som overgår det jeg trodde var mulig. Også når språket og dialekten endres i et tempo jeg ikke trodde var mulig.
Det kan være lystløgn, juks for å "bevise" noe, ønske om oppmerksomhet, m.m.m.
Ordforrådet til Gaute er det ingen ting å påpeke ved, ikke overraskende lavt og ikke overraskende stort. Hjerneomløpet hans vil jeg ikke prøve å vurdere.
Nei. Det som ble sitert her var sitert fra Gautes kanalisering, og var ikke sitat fra deg.Dette handler ikke om hva Gaute tror eller ikke tror. I dette tilfellet var det jeg som ble sitert. Og jeg tror på det jeg ærlig prøvde å formulere, nemlig:Dette stemmer ikke. Evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, de skrev det de trodde, uten tanke for makt. Det var særdeles liten makt de første kristne hadde, der de ble forfulgt og måtte gjemme seg i sine katakomber.Gaute skrev:Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.
De skriftene som brukes i dag er ikke endret siden den gang, selv om Gaute tror det.
Jeg vet veldig godt at evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, men kun 4 utvalgte av dem, og en del av det de har skrevet ble fjernet fra bibelen på et kirkemøte noen hundre år senere. Mer ble endret i 1054, da den romerske og ortodokse kirken skilte lag.
Om du leser Tomas-evangeliet, Judas-evangeliget, Maria-evangeliget, og de Gnostiske skriftene som alle er funnet i sin "originale" form i nyere tid, vil du ser at de alle har til felles at de skriver mer om Jesu åndelige sider, at han ber menneskene gå inn i seg selv og søke lyset og gudommeligheten vi alle har i oss.
Dette passet jo ikke veldig godt med kirkens budskap at en kun kunne få tilgang til dette via kirkens menn, og for sikkerhets skyld ble skremt med evig pine om en ikke gjorde som de sa.
Meg bekjent er ingenting fjernet fra evangeliene i dagans bibelversjoner. Vil du vise meg hva som er fjernet fra evangeliene? Både i Nikea og under det store skisma?
At det finnes evangelier som ikke er med, har ikke med at de ble fjernet, det er rett og slett at de var ikke i bruk av det store flertallet. Det var noen smågrupper som brukte Thomasevangeliet, Mariaevangeliet osv., men disse var marginale, og det var ikke hensiktsmessig å ta med disse skriftene kun fordi noen marginale grupperinger brukte disse skriftene. Alle deltakerne, så nær som en, underskrev protokollen, så det var bred enighet om hvordan kristendommen skulle arte seg. Gaute sier at det som står i dagens bibel er vridd og overdrevet for å vinne makt over folket. Hvilken makt hadde disse første kristne som skrev evangeliene? Det han sannsynligvis mente var at senere kirkeoverhoder har endret evangeliene og brevene slik at de passer med tidens strømninger. Det er ikke tilfelle.
Den er ikke omskrevet særlig mye? Hva mener du er omskrevet da?Nei, den er kanskje ikke OMSKREVET veldig mye, men det er mange TILLEGG og SLETTING der som er skrevet av folk etter at de var sammen med Jesus. Bla.a. Paulus som skrev en hel masse "egne meninger" negativt og fordømmende om alle og enhver. Men de glemte å "slette" Profeten Ezekiel. Det er det mest spennende i hele Bibelen. Alle Star Wars fans jubler av den teksten. Fant du noe du likte der Joh ??Gaute skrev:
Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien
Dette stemmer ikke.
Man har hatt litt forskjellig utvalg av bøker i bibelen, men den er ikke omskrevet. Evangeliene og brevene er slik de ble skrevet, og vi har gamle dokumenter som viser dette.
Så det er dette jeg prøver å si noe om i denne tråden. At en "bibelrytter" strør om seg med det ene sitatet etter det andre, når mange av disse er så stein døde og langt fra Jesu lære som de kan komme, så blir jeg veldig oppgitt.
Hva om vi tok en ærlig diskusjon og la bort bibelen en stund? Hva om vi PRØVDE å kjenne etter I OSS SELV hva vi mener om dette? Tror en ville bli forbauset av hvor mye vi ville finne der...
Hva er slettet fra bibelen, annet enn at noen velger bort enkelte av bøkene, f.eks. De deuterokanoniske bøkene som ikke finnes i den protestantiske bibelen. Likevel er de med som tillegg i de fleste bibler som selges i Norge.
Paulus var aldri sammen med Jesus selv, men hva fra hans brev er slettet?
Jeg er enig i at det ikke tjener kirkens sak å spre om seg med bibelsitater, men det er ikke bedre å skrive om kanaliseringer, der kanalene helt tydelig ikke kjenner hverken fortiden eller nåtiden vår.
Om Gaute ikke lyver, så beklager jeg innspillet, men om det kommer fler kanaliseringer fra disse løgnaktige kildene, regner jeg Gaute for å være løgneren selv.
Antall ord: 1088
Hide post links |