Hehe, hvis du vil påstå at du har smakt alle de rettene som finnes, i alle de varianter de lages, så vil jeg påstå du lyver. Det er mange smaksopplevelser jeg og alle andre også går glipp av, f.eks. en rekke vegetarvarianter. Likevel mener jeg å ha mine ord i behold om at det er smaksopplevelser dere velger bort, og dermed går glipp av på grunn av deres standpunkt om ikke å spise kjøtt.snuppedilla skrev:Hallo... jeg går ikke en glipp av en dritt fordi om jeg ikke spiser kjøtt.. jeg har spist kjøtt før og det i utrolig mange forskjellige "kulinariske" varianter som de fleste kjøttspisere kan drømme om ok?? fra maange verdenshjørner...BA skrev: Det er vel neppe noe tvil om at den som utelukker en del mat også går glipp av en god del smaksopplevelser, og hva man liker eller ikke liker vet man ikke før man har forsøkt.
kjøtt tilberedes også med tilføyelse av urter, krydder etc.. som skal tilsette smak... tror du rent kjøtt alene er godt?? det er kanskje en grunn til at folk skal ha så mye dill og dall ved siden av???
og tror du jeg utelukker kjøtt bare pga jeg er så glad i dyr?? NEI!! pga dyr, naturen, min egen filosofi som springer ut i sin helhet på det å være et menneske jeg har lyst til å være og ikke minst pga magen min ikke trives med slik tung kost som animalske proteiner.. jeg fløy på do ofte etter en kjøttmiddag og bare helsegevinsten idag er jo nesten nok i seg til å være veggis...
Har jeg glemt at det kan være slankende for en del også...? så mye animalsk fett man får i seg av det man tror er magert kjøtt.. jadda....kylling er nok magrere og mildere for mang en mage.. men det er fett nok.. av det usunne slaget i motsetning til vegetabilsk fett... har du tenkt på at du får i deg antibiotika etc etc... der å??
og når vi igjen har en bakteriell krise i animalske produkter og folk får hetta så kan jeg sitte og slappe helt av...
videre.. alt med måte.. biffen du gomler i deg også...
Kjøtt alene er ikke alltid godt, men i kombinasjoner med f.eks. krydder og grønnsaker er det veldig godt for den som liker det.
Saken er ikke enten kjøtt eller grønnsaker, men grønnsaker eller kjøtt og grønnsaker.
Det er ingen tvil om at mange bør spise mer frukt og grønt enn de gjør i dag, og det er det heller ingen som påstår her i tråden. Det jeg reagerer på er den ensidige vinklingen fra begge kanter her. Det ser ut til at man skal misjonere både fra alteternes side og fra vegetarianernes side. Jeg ser ikke helt ponget med det. Hvis du vil spise gress eller om du vil lage deg store måltider av grønnsaker og kjøtterstatning, så er det helt OK for meg, og om jeg vil kose meg med en saftig rå biff med grønnsaker og rødvin , burde ikke det bekymre deg.
Flerumettede fettsyrer er heller ikke å forakte, og et godt fiskemåltid med grønnsaker ved siden av er sunt og godt og slankende.