Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Hva er kjærlighet?

- ”Gud er kjærlighet.”(1.Joh. 4,16.) Det har han vist gang på gang. Hans nåde er stor.

For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv. – (Joh. 3, 16.)

Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro på Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham. (Joh. 3, 36.)

Jesus sier: - Likesom Faderen har elsket meg, så har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet. (Joh.15, 9)

Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom 5)

Men Gud, som er rik på miskunn, har, på grunn av sin store kjærlighet som han elsket oss med, gjort oss levende dem Kristus, vi som var døde ved våre overtredelser. Av nåde er dere frelst. (Ef. 2, 2-4.)

Jeg er lei for det, men det er ikke noe som heter Guds vrede. For Gud har ikke vrede!

- Bibelens Gud, den ene og sanne Gud, han har en hellig vrede mot synden.
Gud er ikke bare vred på synden, men også på synderen, for all synd er i skriftens lys personsynd, jf. Jes. 63:10. Am 9:4b. Jer 44:11. Guds vrede har sin grunn i Guds hellighet, Sal 78: 38-41.
Gud er nidkjær. Det betyr at han alene skal tilbes.

- Ved troen på Jesus blir vi fridd ut fra vreden som kommer. Paulus skriver i Rom. 5, 9-11 : ”Hvor meget mer skal vi da, etter at vi er rettferdiggjort ved hans blod, ved ham bli frelst fra den kommende vreden. For ble vi forlikt med Gud ved hans Sønns død, da vi var fiender, skal vi så meget mer bli frelst ved hans liv, etter at vi er blitt forlikt. Ja, ikke bare det, men vi roser oss også av Gud ved vår Herre Jesus Kristus. Ved ham har vi fått forlikelsen.”

For Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og uretttferdighet hos mennesker som holder sannheten nede i urettferdighet. For hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har vært synlig fra verdens skapelse av. Det kjennes av hans gjerninger, for at de skal være uten unnskyldning. (Rom. 1, 18 og 20)

- Utenfor Guds rettferdighet i Kristus, som fåes ved tro, er hele verden, jøder så vel som hedninger, under Guds vrede, og alle som vil til sist gå under i den, dersom de ikke vender om og tror på Kristus.

Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro på Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham. (Joh. 3, 36.)
Antall ord: 487
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Jeg har kanalisert litt for deg Joh. 3.16
Håper du tar deg tid til å lese det. Jeg lot være å ta med de personlige beskjedene som kom.

Energien jeg kanaliserte er guidene mine som holder til på den andre siden/Himmelen. Der oppe har de full kontakt med alle de åndelige mestrene, alle er i ett med kjærligheten/Gud der oppe. Og du vil merke at det ikke er noe ondskap i dette budskapet :) Jeg kunne godt kanalisert Jesus, men det har jeg sluttet med - fordi jeg har funnet ut at hovedbudskapet blir det samme uansett hvem jeg velger som informasjonskilde, siden alle "de der oppe" er av ren kjærlighet.

Hva vil dere at jeg skal formidle til Joh. 3.16 ?

"Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.

Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien, og det har gjort bibelen til et helt annet verktøy enn det var ment å være. Det har gjort menneskeheten mer usikre på de enkle levereglene som bibelen egentlig ville formidle. Det som er skrevet i bibelen er egentlig ikke lenger hensiktsmessig for dere å lese om, fordi det står skrevet en hel del feil der. Det vil dere få vite helt sikkert i fremtiden.

Nå må dere heller vite at dere er hele som dere der, dere trenger ingen bibel for å vite hvem dere er. Og om det finnes mennesker som har til oppgave å hjelpe dere på rett vei, så har ingen gjort det verre for dere enn de prestene som har vært med å spre frykt og tvil i dere opp gjennom tidene. Det er ingen som har hindret dere i å bli opplyste mer enn den kristne kirken.

Nå er tiden inne for at alle religionene som ikke er med på å opplyse menneskeheten forsvinner, og at det blir etablert nye skrifter om det som er av sannhet.
Det er nødvendig at dere kommer sammen og skriver ned informasjon direkte fra de kanaliseringene dere får, slik at dere får en ny skrift som er mer presis og korrekt enn det bibelen har vært.
Slik vil mange bli tilnærmet opplyste i ung alder gjennom den skriften dere vil danne i fremtiden. Det vil bli enklere for mennesker å vokse opp til den nye skriften fordi den vil inneholde den informasjonen dere trenger for å leve optimalt i forhold til de lovene som gjelder for hele universet.
Ledelsen i verden i dag vil etterhvert tillate dette å skje, men nå er de engasjerte i den gamle troen og de gamle skriftene som er utdaterte og som ikke inneholder den informasjonen som kreves for at dere kan nå opplysthet, indre ro og harmoni.

Det er viktig nå at dere formidler denne beskjeden videre, slik at alle de som trenger å vite om de endringene som er på vei, får sjansen til å endre sine egne holdninger som er av egoet, og på den måten vil de lettere kunne nå det energinivået som kreves i den nye tiden.

Han (Joh. 3,16) må vite at han er ren og uskyldig som menneske og at han ikke vil lide på noen som helst måte når den tiden kommer hvor han vil dø, men at det vil være en himmel som venter ham såvel som alle de andre menneskene som kommer hjem igjen til den andre siden.

Ingen kommer til helvete, det finnes intet annet helvete enn det du skaper selv gjennom din egen forvridde tro. Og dette vil vi at du formidler videre; at det ikke finnes noe helvete, at det er helt rent på den andre siden, like rent som det er i deres hjerter.
Det er i hjertet dere kjenner sjelen, og sjelen er ren.
Den viser dere veien når dere er usikre på deres mål, gjennom deres høyere selv.
Og dere vil alltid finne freden når dere vet at det er i sjelen dere finner den.

Til slutt vil vi si at det er meget enkelt å være nær sin egen kilde, eller Gud, gjennom å vite at vi alle har den kilden inne i oss. Ingen trenger å være noen andre enn de er for å være ett med Gud.
Vi er alle en del av den guden vi er forbundet til i hjertet."
Antall ord: 811

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Hvis bibelens gud er kjerligheten selv, hvorfor er han da så sinna egentlig? Hvis man virkelig vil det, så finner man vel ett eller annet sitat på bibelen som kan svare på alle mulige spørsmål. Men det finner man da strengt tatt også i et leksikon, eventuelt på internett. Men huff, jeg har jo lest at enkelte kristne mener at internett er djevelens verk. Så det er vel i grunn en synd å bruke internett? Eller kan man selv velge hva som er synd og hva som ikke er.

Men la meg spørre. Ville du likt det hvis en av oss kom inn på et kristent diskusjonsforum å la i vei om at alle må omvende seg fra kristendomen?
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Veldig bra innlegg, Gaute!
Antall ord: 4
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Konklusjon:
....
noen som slapp en fis? :mozilla_wink:
Antall ord: 8
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

RasCzaK skrev:Konklusjon:
....
?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18

Innlegg av Joh. 3,16 »

Energien jeg kanaliserte er guidene mine som holder til på den andre siden/Himmelen Og du vil merke at det ikke er noe ondskap i dette budskapet

Til Gaute, men også andre som driver med liknende aktivitet:

- ”Guidene” dine er demoner, urene ånder og de vil guide til fortapelsen. De forteller deg løgner, og løgnens far er Satan. Selvfølgelig vil han at vi skal tenke at det går bare bra etter døden, og selvfølgelig vil han si at Bibelen er løgn. Budskapet du kommer med oser av løgn og usannheter. Vend om fra slik styggedom og bekjenn dine synder for Jesus Kristus, og tro på ham, så skal han rense deg for all urettferdighet!
Motstanderen, djevelen, går omkring som en brølende løve og søker noen han kan oppsluke. Hans forkledninger er mange.

Jesus Kristus avvæpnet maktene og myndighetene og stilte dem åpenlyst til skue, da han viste seg som seierherre over dem på korset.

”De sa med høy røst: Verdig er lammet, som ble slaktet, til å få makt og rikdom og visdom og styrke og ære og pris og velsignelse! Og hver skapning som er i himmelen og på jorden og under jorden og på havet, og alt det som er i dem, hørte jeg si: Ham som sitter på tronen, og Lammet, tilhører velsignelsen og æren og lovprisningen og makten i all evighet!” Åp. 5, 12-13.
Antall ord: 245
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Innlegg av science »

Gaute skrev:Jeg har kanalisert litt for deg Joh. 3.16
Håper du tar deg tid til å lese det. Jeg lot være å ta med de personlige beskjedene som kom.

Energien jeg kanaliserte er guidene mine som holder til på den andre siden/Himmelen. Der oppe har de full kontakt med alle de åndelige mestrene, alle er i ett med kjærligheten/Gud der oppe. Og du vil merke at det ikke er noe ondskap i dette budskapet :) Jeg kunne godt kanalisert Jesus, men det har jeg sluttet med - fordi jeg har funnet ut at hovedbudskapet blir det samme uansett hvem jeg velger som informasjonskilde, siden alle "de der oppe" er av ren kjærlighet.

Hva vil dere at jeg skal formidle til Joh. 3.16 ?

"Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.

Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien, og det har gjort bibelen til et helt annet verktøy enn det var ment å være. Det har gjort menneskeheten mer usikre på de enkle levereglene som bibelen egentlig ville formidle. Det som er skrevet i bibelen er egentlig ikke lenger hensiktsmessig for dere å lese om, fordi det står skrevet en hel del feil der. Det vil dere få vite helt sikkert i fremtiden.

Nå må dere heller vite at dere er hele som dere der, dere trenger ingen bibel for å vite hvem dere er. Og om det finnes mennesker som har til oppgave å hjelpe dere på rett vei, så har ingen gjort det verre for dere enn de prestene som har vært med å spre frykt og tvil i dere opp gjennom tidene. Det er ingen som har hindret dere i å bli opplyste mer enn den kristne kirken.

Nå er tiden inne for at alle religionene som ikke er med på å opplyse menneskeheten forsvinner, og at det blir etablert nye skrifter om det som er av sannhet.
Det er nødvendig at dere kommer sammen og skriver ned informasjon direkte fra de kanaliseringene dere får, slik at dere får en ny skrift som er mer presis og korrekt enn det bibelen har vært.
Slik vil mange bli tilnærmet opplyste i ung alder gjennom den skriften dere vil danne i fremtiden. Det vil bli enklere for mennesker å vokse opp til den nye skriften fordi den vil inneholde den informasjonen dere trenger for å leve optimalt i forhold til de lovene som gjelder for hele universet.
Ledelsen i verden i dag vil etterhvert tillate dette å skje, men nå er de engasjerte i den gamle troen og de gamle skriftene som er utdaterte og som ikke inneholder den informasjonen som kreves for at dere kan nå opplysthet, indre ro og harmoni.

Det er viktig nå at dere formidler denne beskjeden videre, slik at alle de som trenger å vite om de endringene som er på vei, får sjansen til å endre sine egne holdninger som er av egoet, og på den måten vil de lettere kunne nå det energinivået som kreves i den nye tiden.

Han (Joh. 3,16) må vite at han er ren og uskyldig som menneske og at han ikke vil lide på noen som helst måte når den tiden kommer hvor han vil dø, men at det vil være en himmel som venter ham såvel som alle de andre menneskene som kommer hjem igjen til den andre siden.

Ingen kommer til helvete, det finnes intet annet helvete enn det du skaper selv gjennom din egen forvridde tro. Og dette vil vi at du formidler videre; at det ikke finnes noe helvete, at det er helt rent på den andre siden, like rent som det er i deres hjerter.
Det er i hjertet dere kjenner sjelen, og sjelen er ren.
Den viser dere veien når dere er usikre på deres mål, gjennom deres høyere selv.
Og dere vil alltid finne freden når dere vet at det er i sjelen dere finner den.

Til slutt vil vi si at det er meget enkelt å være nær sin egen kilde, eller Gud, gjennom å vite at vi alle har den kilden inne i oss. Ingen trenger å være noen andre enn de er for å være ett med Gud.
Vi er alle en del av den guden vi er forbundet til i hjertet."
Interessant kanalisering. Dog er jeg alltid skeptisk. Ikke ta det personlig. Hvis det du skriver er sant, dvs kom gjennom en ekte kanalisering så er det MEGET imponerende det du her skriver. Selve innholdet kan selvfølgelig være oppdiktet men presisjonen er utrolig bra. Vanligvis så sliter medier med å få helt fatt på budskapet.

Det som gjør meg skeptisk til dette er at du sannsynligvis ikke klarer like bra kanalisering hvis du skal si noe om en enkeltperson. Hvis du klarer det så tar jeg av meg hatten og bøyer meg i støvet for all fremtid.
Antall ord: 913
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Innlegg av science »

Joh. 3,16 skrev:
Energien jeg kanaliserte er guidene mine som holder til på den andre siden/Himmelen Og du vil merke at det ikke er noe ondskap i dette budskapet

Til Gaute, men også andre som driver med liknende aktivitet:

- ”Guidene” dine er demoner, urene ånder og de vil guide til fortapelsen. De forteller deg løgner, og løgnens far er Satan. Selvfølgelig vil han at vi skal tenke at det går bare bra etter døden, og selvfølgelig vil han si at Bibelen er løgn. Budskapet du kommer med oser av løgn og usannheter. Vend om fra slik styggedom og bekjenn dine synder for Jesus Kristus, og tro på ham, så skal han rense deg for all urettferdighet!
Motstanderen, djevelen, går omkring som en brølende løve og søker noen han kan oppsluke. Hans forkledninger er mange.

Jesus Kristus avvæpnet maktene og myndighetene og stilte dem åpenlyst til skue, da han viste seg som seierherre over dem på korset.

”De sa med høy røst: Verdig er lammet, som ble slaktet, til å få makt og rikdom og visdom og styrke og ære og pris og velsignelse! Og hver skapning som er i himmelen og på jorden og under jorden og på havet, og alt det som er i dem, hørte jeg si: Ham som sitter på tronen, og Lammet, tilhører velsignelsen og æren og lovprisningen og makten i all evighet!” Åp. 5, 12-13.
Si meg. Hvis gud er allmektig, hvorfor tillater han satan å ødelegge for mennesker?
Svaret på det er kanskje fri vilje, men hvorfor er det da slik at kristne ikke respekterer andre menneskers frie vilje når gud gjør det?

Hvorfor vil gud ha tilhengere som tilber han på grunn av frykt for satan istedenfor kjærlighet til han selv?
Antall ord: 309
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Magikeren skrev:
RasCzaK skrev:Konklusjon:
....
?
9 sider lang fis - ny rekord!
Antall ord: 18
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Joh. 3,16:

Ser du ikke at du sprer frykt rundt deg?? Noe som er det motsatte av hva Jesus virkelig ville vise oss. Du lever med tankegang fra middelalderen. Frykt er en måte å få kontroll over mennesker på. Det er derfor det har blitt skrevet så mange løgner i bibelen om helvete synd og fortapelse. Våkne og ta inn over deg de kloke ord i Gautes kanalisering. De er skrevet i kjærlighetens rene ånd, imotsetning til dine fryktinngytende sitater fra bibelen, som jo er mer "djevelens verk" enn noe annet. Helvet eksisterer ikke , bare sånn til orientering. Du kan ikke innbille noen med den nye bevisstheten dette.
Antall ord: 113
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

Er det noen som har blitt omvendt etter å ha lest i denne tråden? Virker som et ganske desperat forsøk på å få folk til å tro...
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Magikeren skrev:Er det noen som har blitt omvendt etter å ha lest i denne tråden? Virker som et ganske desperat forsøk på å få folk til å tro...
Snarere tvert imot er jeg ganske sikker på. Joh,3:26 får folk bare til å bli enda mer oppmerksom på hvor vridd og forvrengt de kristnes tankegang er. Han tillegger bare denne religionen enda fler motstandere. Fler og fler våkner opp fra illusjonen og løgnene vi har blitt servert i århundrer. Heldigvis.
Antall ord: 83
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Joh,3:16. Du har din sannhet, det respekterer jeg. Du finner din lykke og frelse i Jesus, bra for deg:)

men jeg har min sannhet, og jeg føler meg frelst og lykkelig i den. Som mange andre sikker er og føler seg, trygg i sin egen sannhet.

Jeg er sikker på at jeg på min måte hjelper verden gjennom mine handlinger. Jeg spres lys og kjærlighet til verden rundt meg, og jeg føler at det jeg sprer er godt og full av den ubetingede kjærligheten.

Det er min sannhet. Og jeg lever trygt i den.
Antall ord: 102
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Vet du hva, jeg tror ikke jeg gidder å si noe til deg lenger, Joh 3.16. For det første svarer du ikke på det jeg spør om, og for det andre så er det du sier som om noen har trykket på en knapp; det er bare oppramsing, det samme om og om igjen, og ingenting når fram til en maskin som deg.

Jeg vil gjerne avslutte med å si ÆSJ. For jeg blir faktisk fysisk uvel av sånne som deg. Lykke til videre i livet, jeg syns oppriktig synd på deg, og håper for all del at du ikke driver slik du har gjort her i virkeligheten også. For det kan faktisk hende at skremselspropagandaen din når fram til enkelte, beklageligvis, og planter en tro av verste sort, som ikke har annet enn frykt som fundament. Ha et fint liv.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links