RasCzaK skrev:Spis kjøtt og lev sunt. Ikke tro du bir belønnet på noen måte ved ikke å spise kjøtt... Er så utrolig mye god mat veggiser går glipp av.
Proteine err en av de mest grunnleggende byggeklossene man trenger. Ikke noe som slår en halvstekt biff etter en lang treningsøkt!
Kan godt forstå at folk som er glade i dyr vegrer seg for å spise dem. Men ta løver og tigre som et eksempel, se for deg dem begynne p gnage på en busk fordi de er blitt forelsket i en antilope!
Vi er og blir kjøttetere av natur!
Måten dyr blir avlet opp på og prosessen som tar dem fra å dyr til å bli en saftig delikatesse, kan ofte virke brutal. Men Norge behandler dyr med respekt, og lar de leve et godt liv. Se f.eks i Amerika, hvor ekstreme disse kjøtt-farmene er.. Sykt.
Kjøtt er ikke lenger den ultimate proteinkilden.. du får dessuten i kjøtt også noe som ikke er sunt.. animalsk fett.. derav skryt av plantefett, fra kjøtteeter industrien også, hvordan det virker imotsetning til animalsk som fins i alle kjøttprodukter!!
Å sammenligne menneskearten med løven ernæringsmessig er absolutt på bærtur... les litt mer idet hele tatt før du uttaler deg om dette.. har er det så mye blinkskudd at det er morsomt å plukke det istykker...
Jeg går ikke glipp av en dritt god mat fordi om jeg er veggis.. det er noe du tror fordi du liker sånn og sånn.. hva jeg syns er godt er ikke basert på hva du syns er godt.. psykologisk er dette tåpelig å påstå.. blir som å si at hva du syns er godt.. er nok det som er best for alle... jeg har vært kjøtteter før og kan ikke si nå at jeg har gått glipp av noe eller savner en biff, ribbe, kjøttkaker eller gud vet hva du syns er digg...overlat til andre hva de syns er godt.. så kan du fortsette å like det du syns er godt OK??
å ta eksempel i at å være glad i dyr på den måten du eksemplariserer med er årsak til at man blir veggis er tull og uvitenhet... vegeterianer trenger ikke gå rundt med en ukritisk, umoden barnslig kjærlighet til dyr.. jeg elsker dyr.. er en dyrevenn så det holder.. men jeg går ikke rundt og er slik du beskriver..... jeg har ikke en ku eller en gris som kjæledyr akkurat... fordi om jeg ikke vil spise de...
og så kan du melde deg aktivt i dyrevernsforening i Norge.. så vil du skamme deg over å påstå at det er så herlig å være et slaktedyr eller biprodukt dyr (høner=egg) i Norge...
her er det så mye uvitenhet at jeg foreslår at du leser hele tråden eller setter deg inn i fakta både ang næring og dyrehold i Norge før du uttaler deg og leker
klok kjøtteter som vet en vegeterianers beste...