Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

madjava skrev:Religioner, guder, karma, skjebne, inkarnasjon, sjel osv er alle forsøk på hjernevaske menneskeheten til å godta urettferdighet. Det fungerer ganske godt oxo...
http://www.uprootmedia.org/mindcontrol.html

i kinda thought it was the goverment that did mind control....
Antall ord: 41
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Spirou skrev:
madjava skrev:Religioner, guder, karma, skjebne, inkarnasjon, sjel osv er alle forsøk på hjernevaske menneskeheten til å godta urettferdighet. Det fungerer ganske godt oxo...

Hehe...kven er så styresmaktene i dei forskjellige land?
Antall ord: 52
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

blant alle finner du den største løgnen og største sannheten... vi har vår frie vilje til å velge... omd et så gjør at du blir et godt medmenneske mot alle vesener.. vel da har du tatt et flott valg...

som jeg pleier å si til de som blir frelst.. all respekt.. bare du blir et bedre menneske av det... ;)
Antall ord: 86
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

madjava skrev:
Spirou skrev:

damnit... they are on to you !

run !

head along !
Antall ord: 63
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
blant alle finner du den største løgnen og største sannheten... vi har vår frie vilje til å velge... omd et så gjør at du blir et godt medmenneske mot alle vesener.. vel da har du tatt et flott valg...

som jeg pleier å si til de som blir frelst.. all respekt.. bare du blir et bedre menneske av det... ;)
Tja....frelste kan jo være av det gode eller onde slaget....som resten av oss andre...så det ultimate her er vel at mennesket greie å verte eit godt medmenneske utan å måtte ty til tro/løgn/bedrag...ville det være fælt viss galskapens tro vart avskaffa? :mozilla_smile:
Antall ord: 140
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av madjava »

Spirou skrev:
madjava skrev:
Spirou skrev:

damnit... they are on to you !

run !

head along !
what!...on to me?...head ahead?...sure?
Antall ord: 72
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:Man møter aldri en skjebne som man ikke selv er det egentlige opphav til, og dette gjelder uansett gjennom flere inkarnasjoner, om man ikke lærer seg til å eliminere sine karmabølger gjennom å ikke gjøre mot andre hva man ikke vil andre skal gjøre mot en selv, både i ord, tanke og handling.......
Synes du ikke det er litt kynisk å fortelle Anne Sofie Wernersens (6 år) etterlatte at det var hennes egen skyld? Eller Å fortelle at et barn som tidlig blir foreldreløst at det er dette barnets skyld at det fikk en slik skjebne?
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

BA skrev:
El Boss skrev:Man møter aldri en skjebne som man ikke selv er det egentlige opphav til, og dette gjelder uansett gjennom flere inkarnasjoner, om man ikke lærer seg til å eliminere sine karmabølger gjennom å ikke gjøre mot andre hva man ikke vil andre skal gjøre mot en selv, både i ord, tanke og handling.......
Synes du ikke det er litt kynisk å fortelle Anne Sofie Wernersens (6 år) etterlatte at det var hennes egen skyld? Eller Å fortelle at et barn som tidlig blir foreldreløst at det er dette barnets skyld at det fikk en slik skjebne?
Jeg tror og håper ikke at noen ville gjort det.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

El Boss

Innlegg av El Boss »

BA skrev:
altså, for det første så er jo ikke alle kommet så langt at de evner å se dette i fra et perspektiv hvor ikke følelser tar overhånd, og det handler altså ikke om å høyne seg selv, men at det ikke forandrer prinsippet, og at alt annet ville være en solid forankring i en teori om at Gud er våres største fiende og straffer ulogisk og urettferdig, eller at alt som har med mennekseheten å gjøre skulle være myntet på de rene tilfeldigheter, hvilket i så tilfelle ville ha vært det eneste i våres kjente del av universet som er basert på tilfeldigheter, og rene slumpetreff, hvilket er totalt ulogisk og tatt ut av en sammenheng hvor alle med en viss form for innsikt som er villig til å forsøke å overskue det hele med henhold til livslover kan skue helheten.

Dette fordi følelser ikke er det som kan være det bærende og at vi ikke kan forvente at følelser er løsningen på våres problemer i verden, da det vil føre til en evig runddans i gjengjeldelser og føre til en evig værende krig, mann mot mann, stat mot stat, så lenge man ikke forsøker å komme seg ut over det følelsesbaserte verdensbilde.

Nå forventer jeg ikke at noen forstår hva jeg skriver, da følelsene kan trekkes frem og man ser urett i alle deler av verden, og spesielt i de nære omgivelser hvor man selv kan kjenne at dette påvirker en selv, men det forandrer ikke prinsippet, og kanskje kan noen som er uenige i dette komme med en logisk forklaringsmodell, og derved sannsynliggjøre tilfeldigheter som en universel livslov.

Hva gjelder stine sofie, og stiftelsen som er opprettet i hennes navn, så ble hele deres struktur lagt om nettop etter at de hadde forstyrret meg en eftermiddag med sine tiggertelefoner, og grunntonen i stiftelsen ble revurdert fra ende til annen.

Videre vil jeg gjerne nevne dette drapet som ble utført av to smågutter i england som tok med en enda mindre tass på jernbaneskinnene, og tok livet av ham, inspirert av "baby born killer" eller hva nå filmen het, og etter løslatelse og ferdig sonet straff så skulle hele england motiveres og gikk rundt i lynsjestemning og det ble satt pris på deres hode, for å få dem drept, og her er da følelseskladdene på banen igjen, og roper drep, drep, men hva skal dette føre til? Så er den ene like primitiv som den andre, og det er steinalderfilosofier som ligger til grunn for en slik primitiv tenking.
Altså, man er ikke beskyttet mot noen form for lidelse som man selv er villig til å påføre andre, være seg i rettferdig harme eller hva man måtte føle skulle være rettigheten til slike handlinger.
Ville ikke sansynligheten være tilstede for at noen ville være dem som atter skulle rettferdiggjøre disse guttenes skjebne, eller er rettsvesenet for dårlig slik at bare borgerværnet skal få ture frem som noen halvaper.

Hva er logikken i dette?

Forklar!!
Antall ord: 635

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

El Boss

Innlegg av El Boss »

videre er det vel slik at om man lever i en overbevisning om at det bare er et eneste liv på jorden, ja så blir jo alt ufattelig trangsynt, og da kan det være vanskelig på et følelsesnivå og forstå slikt.

At et barn blir foreldreløst i dag er en virkelighet for mange barn i verden, og spesielt for kinesiske piker som blir forlatt av foreldrene, men at det er mange som har forskjellige læreperioder, og gjennom dette med at foreldre dør, kan det i mange tilfeller være slik at foreldrene har en større påvirkning til å hjelpe sine barn fra en disinkarnert tilstand enn i den fysiske verden, faktisk....
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

El Boss

Innlegg av El Boss »

joh 3.16 skriver
Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus.

Vrøvl!!!!!!

Jesus var ikke Gud og om du Joh 3.16 kan fadervår, ja så er det en del der som sier "du skal ikke ha andre Guder enn meg" og det skal du vite at det var ikke Jesus som forfattet "Fader Vår"

Han var Guds sønn, akkurat som deg og meg og alle andre deltagere her i forumet!!
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av ludoburgero »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Jeg kan forstå at du er kristen for å si det sånn,
men tro ikke at jeg av den grunn rakker ned på alle kristne som tror fordi jeg ikke er en som deler troen selv.
Personlig likevel, vil jeg gå imot deg, og si at du er en av dem som skaper et hyklerisk rykte på kristendommens tanker. Hva med å holde seg til sin egen tro?
Det styggeste jeg her kanskje kunne gjort er å argumentere på samme måte som du gjør. Følg med nå:
"Siden du her utgir deg for å spre Guds budskap på en slik hyklerisk måte, kan du ikke være annet enn en ulv i fåreklær selv. Nemlig er det bare Satans barn som vil noe så fundamentalt vondt mot kristendommen at de blander inn frykt med tro og sprer dette innspedde budskapet med forpestelse inn blandt våre gode mennesker.
Du selv er besatt av Satan og du vet det ikke selv. Han lurer deg til å tro at du sprer det kristne budskap, mens det du egentlig gjør er å få oss andre til å ta ytterligere avstand fra kristendommen... hedninger som vi allerede er godt på vei til å bli!"

For det første: ja, kristendom på lik linje med andre religioner, er en fin måte å forandre seg på. Man begrenser sin frihet ved å ta til seg en gudeskikkelse og tro at denne eksisterer, og man motiveres dermed til å begå mer handlinger fremfor å tenke.
Slik er det også med selvmordsbombere.
Overtalelsesevnen til predikanter og prester er helt utrolige. Ironisk nok er ordet "utrolig" et blasfemisk ord å bruke i den sammenheng jeg gjør nå, men det tenker ikke så mange på. For hva er vel egentlig et ord? Vi er så vandt med dem at vi svelger lett unna.
Vel, i underbevisstheten vår er det noe helt annet. Et ord får sin opprinnelige betydning.
Tror du ikke at alle de "røverhistoriene" og de metaforene du har blitt foret med gjennom flotte prekener om Gud inneholder mye mer enn det du hører? NETTOPP! Det er nemlig det de gjør... på overflaten høres det ut som fine godnatthistorier, mens de underliggende metaforer skaper bilder dypt inni deg. Ikke raaaart at du tror du har sett lyset, for å si det sånt!

Det viktigste verden trenger nå er opplysning!
Opplysning om hvordan de fungerer. Både psykisk og fysisk og sjelelig.
Jeg tror på en sjel, og jeg tror det er mye mer mellom himmel og jord,
men kom ikke å si at jeg derfor har godt grunnlag for å tro på Jesus Kristus,
ihvertfall ikke mer enn å tro på Julenissen.

"Vend dere om!"
Du gir faktisk en kommando.
Du hadde nok passet fint i militæret. Ettersom dere faller i strid.
Hvis du ikke har noe bedre å komme med enn å rakke ned på dem som tror på noe annet, bør du vende om selv. For da har det gått til hodet på deg.
Antall ord: 1098
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg kunne så inderlig ønske at Joh eller MikkelRev kunne svare på innleggene mine. Eller andres.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

De har en lei tendens til å bli borte etter en kort stund, disse Jesuspredikantene.....Enten innser de at de ikke klarer å omvende bermen her inne eller så oppdager de hull i sin egen overbevisning når logikken innhenter dem.
Synd er det dog, at de sier A og aldri B...men det begenser seg vel selv når alt en har å gå etter befinner seg mellom to bokpermer...
Antall ord: 68
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

De har ikke lest Bibelen 2 (av Are Kalvø, vel og merke).
Det er vel kanskje derfor de er litt gammeldagse ;)

(Kanskje de er såpass gammeldagse at de endelig fikk til å skrive et innlegg, men ikke vet hvordan en poster Reply?) :mozilla_tongue:
Antall ord: 42
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links