Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.
"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.
Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.
Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.
Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.
Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.
"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Jeg kan forstå at du er kristen for å si det sånn,
men tro ikke at jeg av den grunn rakker ned på alle kristne som
tror fordi jeg ikke er en som deler troen selv.
Personlig likevel, vil jeg gå imot deg, og si at du er en av dem som skaper et hyklerisk rykte på kristendommens tanker. Hva med å holde seg til sin egen tro?
Det styggeste jeg her kanskje kunne gjort er å argumentere på samme måte som du gjør. Følg med nå:
"Siden du her utgir deg for å spre Guds budskap på en slik hyklerisk måte, kan du ikke være annet enn en ulv i fåreklær selv. Nemlig er det bare Satans barn som vil noe så fundamentalt vondt mot kristendommen at de blander inn frykt med tro og sprer dette innspedde budskapet med forpestelse inn blandt våre gode mennesker.
Du selv er besatt av Satan og du vet det ikke selv. Han lurer deg til å tro at du sprer det kristne budskap, mens det du egentlig gjør er å få oss andre til å ta ytterligere avstand fra kristendommen... hedninger som vi allerede er godt på vei til å bli!"
For det første: ja, kristendom på lik linje med andre religioner, er en fin måte å forandre seg på. Man begrenser sin frihet ved å ta til seg en gudeskikkelse og tro at denne eksisterer, og man motiveres dermed til å begå mer handlinger fremfor å tenke.
Slik er det også med selvmordsbombere.
Overtalelsesevnen til predikanter og prester er helt utrolige. Ironisk nok er ordet "utrolig" et blasfemisk ord å bruke i den sammenheng jeg gjør nå, men det tenker ikke så mange på. For hva er vel egentlig et ord? Vi er så vandt med dem at vi svelger lett unna.
Vel, i underbevisstheten vår er det noe helt annet. Et ord får sin opprinnelige betydning.
Tror du ikke at alle de "røverhistoriene" og de metaforene du har blitt foret med gjennom flotte prekener om Gud inneholder mye mer enn det du hører? NETTOPP! Det er nemlig det de gjør... på overflaten høres det ut som fine godnatthistorier, mens de underliggende metaforer skaper bilder dypt inni deg. Ikke raaaart at du tror du har sett lyset, for å si det sånt!
Det viktigste verden trenger nå er opplysning!
Opplysning om hvordan de fungerer. Både psykisk og fysisk og sjelelig.
Jeg tror på en sjel, og jeg tror det er mye mer mellom himmel og jord,
men kom ikke å si at jeg derfor har godt grunnlag for å tro på Jesus Kristus,
ihvertfall ikke mer enn å tro på Julenissen.
"Vend dere om!"
Du gir faktisk en kommando.
Du hadde nok passet fint i militæret. Ettersom dere faller i strid.
Hvis du ikke har noe bedre å komme med enn å rakke ned på dem som tror på noe annet, bør du vende om selv. For da har det gått til hodet på deg.