Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes Kirkeruiner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

lurer på om jg ikke skal ta mg en tur til nes snart jeg å=P
har vært der før men mange år sia lissom:P
Antall ord: 27
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ulvinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Aug 2006 16:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus.

Innlegg av Ulvinne »

Personlig begynner det og irritere meg at folk skal bruke kirkeruinene til skremselspropaganda. Nes kirkeruiner er først og fremst en nedlags KIRKE!(overraskende?) og bør derfor få være i fred. Og reise opp dit, tråkke rundt, sette igjen alkohol på alteret osv er direkte respektløst og smålig.

For det andre er nes kirkeruiner et flott fredfullt sted, det er en nydelig utsikt og det er et koselig sted og være på.

Godt mulig det spøker men da bør det likevel få være i fred.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Lokalisering: Årnes

Innlegg av Kaliiha »

Ulvinne skrev:Personlig begynner det og irritere meg at folk skal bruke kirkeruinene til skremselspropaganda. Nes kirkeruiner er først og fremst en nedlags KIRKE!(overraskende?) og bør derfor få være i fred. Og reise opp dit, tråkke rundt, sette igjen alkohol på alteret osv er direkte respektløst og smålig.

For det andre er nes kirkeruiner et flott fredfullt sted, det er en nydelig utsikt og det er et koselig sted og være på.

det at folk sette rigjen alkohol ol på området eller inne i selve ruinene, er helt respektløst, det er jeg enig i. jege r også enig i dte at stedet er fredfullt osv, for dte er det. stedet er aldeles nydelig, hvis man ikke har clairvoyante eller andre evner som tillater de å se hva som faktisk er der.

jeg evt godt at det går igjen mennesker der, og jeg drar dit fordet. fordi de ber meg om det.

så alle besøk med måte, ville nå jeg si. for meg er stedet blitt en del av livet mitt og hverdagen min..
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Ulvinne skrev:Personlig begynner det og irritere meg at folk skal bruke kirkeruinene til skremselspropaganda. Nes kirkeruiner er først og fremst en nedlags KIRKE!(overraskende?) og bør derfor få være i fred. Og reise opp dit, tråkke rundt, sette igjen alkohol på alteret osv er direkte respektløst og smålig.

for det første, greit nok, det er respektløst å sette igjen alkohol på alteret. men er ikke det du sier litt selvmotsigende? Først sier du stedet bør være i fred og sammenligner "å reise opp dit og tråkke rundt" med å sette igjen alkohol på alteret.

Deretter anbefales det som "et flott fredfullt sted, det er en nydelig utsikt og det er et koselig sted og være på."

Med andre ord, man kan dra dit for å sitte stille og nyte utsikten, men ikke gå rundt?

Skjønner ikke helt hva du egentlig mener..
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Enira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 04:39
18

Innlegg av Enira »

var der oppe for en stund siden, og det var en merkelig opplevelse.
med en gang jeg var på vei inn mot alteret var det en stemme som sa tydelig "nei". klarte ikke å merke om den som sa det var mann eller dame, merkelig nok....
men den stemmen sa "nei" om og om igjen så lenge jeg var der inne.
og da vi reiste derfra var det akkurat som om jeg var dopa, blunket ikke og stirret tomt. og de jeg reiste med sa jeg så syk ut.
fortsatt så hørte jeg "nei", det gjorde jeg en stund etter også.

enten så var det hodet mitt som kødda med meg, at jeg innbillte meg/ønsket å merke noe eller så var det noe annet......

noen som har noen tanker kanskje?
Antall ord: 131
What what WHAT?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

christoph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 02:46
18
Lokalisering: Lom

Innlegg av christoph »

Kaliiha skrev:
maren skrev:
Kaliiha skrev:
maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..

hvem snakker du om da? hvem er det som ikke er fredfull der oppe. vet det er mye rart der, men aldri fått noen klare svar på hvem det er
Det er ikke forsåvidt de som er gravlagt på selve kirkegården som behøver å være ondhjertet, men de som ble begravet utenfor, kriminelle og de som tok sitt eget liv, som ble nektet viet jord og himmelen.

De jeg vet som går igjen der, som jeg selv har sett i aller høyeste grad, utenom finchenhagen, er Natalié, Ingvar, Germund, Charlotte A ( finckenhagens første kone ) og jeg får frem navnet Mathias

Nåja, min erfaring med kirken tilsier at det er ikke UTENFOR kirkemurene de mest ondskapsfulle, ødeleggende og manipullerende menneskene ligger.... Ikke under de enkleste gravstenene INNE på kirkegården heller.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

christoph skrev:
Kaliiha skrev:
maren skrev:
Kaliiha skrev:
maren skrev:jeg å noen venner har vært der oppe et par ganger. å det er ikke noe trivelig der om natta. vi stod alle ved en gravstein der, da det plutselig kom et hvit lys opp rett foran oss og all 8 som stod der så det samme!!! hva det var vet vi ikke men mistenker at det var kona til presten!
For guds skyld,alle sammen, vær forsiktige ok?! det er ikke alt der som er fredfulle og snille, og jeg snakker ikke om Finckenhagen..

hvem snakker du om da? hvem er det som ikke er fredfull der oppe. vet det er mye rart der, men aldri fått noen klare svar på hvem det er
Det er ikke forsåvidt de som er gravlagt på selve kirkegården som behøver å være ondhjertet, men de som ble begravet utenfor, kriminelle og de som tok sitt eget liv, som ble nektet viet jord og himmelen.

De jeg vet som går igjen der, som jeg selv har sett i aller høyeste grad, utenom finchenhagen, er Natalié, Ingvar, Germund, Charlotte A ( finckenhagens første kone ) og jeg får frem navnet Mathias

Nåja, min erfaring med kirken tilsier at det er ikke UTENFOR kirkemurene de mest ondskapsfulle, ødeleggende og manipullerende menneskene ligger.... Ikke under de enkleste gravstenene INNE på kirkegården heller.
det vet jeg. jeg har støtt på 'et par' stykker der oppe, noen med navnløse graver, andre begravet utenfor kirkegården som følger av deres begåtte synder.

det viser seg at to av de som er der er av personlig tilknyttning til meg.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ulvinne
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Ulvinne »

Kaliiha skrev:

det at folk sette rigjen alkohol ol på området eller inne i selve ruinene, er helt respektløst, det er jeg enig i. jege r også enig i dte at stedet er fredfullt osv, for dte er det. stedet er aldeles nydelig, hvis man ikke har clairvoyante eller andre evner som tillater de å se hva som faktisk er der.

jeg evt godt at det går igjen mennesker der, og jeg drar dit fordet. fordi de ber meg om det.

så alle besøk med måte, ville nå jeg si. for meg er stedet blitt en del av livet mitt og hverdagen min..
Jeg for min del synes det er en nydeligplass. Samme hvem og hvor mange som forsøker og kommunisere med meg der. :)
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ulvinne
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Ulvinne »

Taimi skrev:

for det første, greit nok, det er respektløst å sette igjen alkohol på alteret. men er ikke det du sier litt selvmotsigende? Først sier du stedet bør være i fred og sammenligner "å reise opp dit og tråkke rundt" med å sette igjen alkohol på alteret.

Deretter anbefales det som "et flott fredfullt sted, det er en nydelig utsikt og det er et koselig sted og være på."

Med andre ord, man kan dra dit for å sitte stille og nyte utsikten, men ikke gå rundt?

Skjønner ikke helt hva du egentlig mener..
Det går jo fint an og tusle pent og rolig rundt der oppe,se seg rundt osv.. UTEN og tråkke på graver, løpe rundt gravstøtter som huggærne idioter og fyllefanter. ;)

Dessuten er det et flott området også rundt nes kirkeruiner..
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

nes kirkeruiner er et historisk minne og det er utrolig vakkert der oppe... det er som om naturen rundt er fra en annen tid... mer lunefullt og koselig.. jeg synes det ikke er respektløst å reise opp dit for å titte på historiske minner.. det er også helt og holdent lovlig i motsetning til for eksempel lier sykehus som er steng av... men jeg er enig i at det er respektløst å legge igjen ølflasker...
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

Kaliiha skrev:
Redfield skrev:
Kaliiha skrev:
catweazle skrev:Første gangen N.B. besøkte Nes kirkeruiner, skjedde det ingenting merkelig. Men så besøkte han ruinene om natta :shock: :

http://www.rb.no/zoom/zoom_midlertidig/ ... e30842.ece

N.B er i aller høyeste grad ikke den eneste som har merket noe der oppe:) vel, det at Finckenhagen går igjen, ja det er sant, men om han er så farlig og bitter som de fleste skal ha det til, tvilder jeg SterkT på, for han virker ikke slik påmeg. :)
"Civilized"Jeg skjønner at folk synes det er spennende, men hvorfor ikke la det bare få være i fred?
Ruinene etter Gamle Nes kirke er et vakkert og minneverdig sted, som for all del burde besøkes, om ikke for dets paranormale hendelser, men for dets affeksjons verdi.

det e rikke alle som klarer å ''bare la dte være'' for noen av oss merker mer der enn de fleste, og kan derfor være istand til å hjelpe de som måtte være igjen der oppe. ( nå snakker jeg for emg selv utifra egen erfaring)
Hei!
Er akkurat nyregistrert her. satt å googla litt for å finne noe om Nes Kirkeruiner og havnet derfor på nette forumet :mozilla_cool:

Er bare litt nyskjerrig angående det du skriver om presten. du sier at han ikke virker sånn som folk sier, på deg? Har du snakket med han? :)

Merker du noe HVER gang du er der oppe? eller er det også dager hvor det er "stille"?
hei.

de fleste som har vært på nes kirkeruiner ol, beskriver finckenhagen som "farlig", bitter you name it. ja jeg har kommunisert\snakket med han.

de gangene jeg har vært der oppe har jeg merket og sett noe\noen, hver gang. jeg har alltid vært motagelig for 'paranormale' energier og skapninger så lenge jeg kan huske.
jeg har allerede svart deg på dette innlegget en gang før, men av uforklarlige grunner har flere av innleggene som har vært postet her inne den siste tiden forduftet hehe. så jeg velger heller å gjenta det..

Hva fikk du ut av samtalene med han? fikk du vite noe om hvorfor han er der fortsatt etter så mange år? Vil ikke snoke i en "privat" samtale, men er litt opptatt av sånne ting :D
Antall ord: 392
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
di malo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2006 01:55
18
Lokalisering: Hedmarken

Innlegg av di malo »

r Men hvorfor driver ambulansen å reiser opp dit? Vi møtte den på tur ned igjen sent i går kveld. Og det står søppekasser der, hele 3 stk så å legge igjen noe på området er totalt unødvendig. Driver med resturering der nå også...
Vi hverken så eller hørte noe.
Men en ekkel plass ved første besøk
Antall ord: 64
Tiocfaidh Ár Lá

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lubb1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mai 2005 10:52
19
Lokalisering: Nannestad

Innlegg av Lubb1 »

Jeg har vært på Nes kirkeruiner mange ganger, men det har aldri skjedd noe som har gjort at jeg ikke vil tilbake. Jeg har også tatt en del bilder og filmet en del de gangene jeg har vært der. Hvis noen vil se bildene så gå inn på min hjemmeside
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Kaliiha »

skal prøve meg på en tur dit igjen iløpet av de neste dagene....
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2006 11:41
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Irene_87 »

Runar skrev:tok blandt annet disse når jeg var der sist...

bestem selv om dere vil ligge der om natten.....
man skal ikke oppsøke noe man ikke vet hva er bare for å være tøff!!
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050047.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j107/ ... 050046.jpg

ja, der ser jeg oxo en dame.. ho har jo pønta seg! hehe
Antall ord: 68
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links